• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PANZAJ STATION

#1
Witam. Pociągi mnie fascynowały od zawsze. Dla mnie są najpotężniejszym wynalazkiem na ziemi. (PRZEPRASZAM ZA SPAM)
A teraz do rzeczy. Chce zbudować moduł, ale nie odzwierciedlenie jakiejś stacyjki, tylko taka na jaką mam ochotę.
Wiem że większość modelarzy tworzy wszystko własnoręcznie (mosty, domki, semafory, itp.) ja będę chciał stworzyć tak żeby podobało się mi i innym nie ważne czy to będzie z kartonu czy plastiku.
Większość modułów powstaje w starszych epokach, dla mnie osobiście podoba się tabór z IV i V epoki. Mam nadzieje ze to nie zrobi wielkich przeszkod w połączeniu modułów.


To są wstępne plany mojej stacyjki . Do budowy zamierzam użyć torów Pico A-glass.
Stacja ma mieć 5 torow + 3 ślepe. 2 tory maja być do ruchu osobowego a reszta do towarowego. Jako CARGO jeszcze nie wiem co wybrac, lubie kontenery (stwozyc suwnice która sama laduje i rozladowywuje kontenery z wagonow.)
W planach tez ma być arkada która ma zniwelowac teren roznice miedzu droga a torami.
Na razie to tyle z planowania tym czasem zbieram do konca potrzebne tory na które i tak musze wydac ok. 800zl.no materialy na moduly.
 

Załączniki

Paweł

Aktywny użytkownik
KKMK
#2
Dobra rada: ja bawię się już rok modelarstwem i tak jak ty na początku chciałem budować stację. I koledzy doradzili bym najpierw zbudował jeden lub kilka modułów szlakowych.
Nauczyło mnie to wielu technik, pokazało jak unikać błędów.
Więc jeśli dopiero zaczynasz to zbuduj np. segment A a potem zobacz jak Ci praca idzie.
Szkoda wydawać 800 zł na początku jeśli potem coś nie wyjdzie ;)

P.S. Nie spotkałem się by ktoś w Polsce na makiecie modułowej stosował tory Piko - zwrotnice mają nierelne iglice i kąt 15 st. :/ można najwyżej na bocznicach
jeśli mogę polecić to kup Roco Hobby i rozjazdy 10 st. albo jeszcze lepiej Roco Line (te niestety droższe)
Pozdrawiam
Paweł
 
#4
czy stacja mam mieć tylko jedną krawędź peronową tą przy bud dworca? bo jeśli więcej to międzytorza są za wąskie.
I uwaga techniczna moduły metr na metr są strasznie nieporęczne.
 
#6
Witam.
Czy z torów leżących bezpośrednio przy budynku stacyjnym będzie prowadzony ruch w kierunku szlaku C ? Jeżeli tak, to brakuje rozjazdów umożliwiających taki przebieg.
Na zamieszczonym rysunku nie widać dokładnie, ale chyba jest możliwy tylko wjazd z szlaku B na grupę torów po stronie czerwonego placu oznaczonego CARGO.

Pozdrawiam.
 
OP
OP
P

panzaj

Użytkownik
#7
No fakt brakuje jednego przejazdu ale ta cała stacja jest dopiero w fazie planowania.
Może któryś z szlaków bedzie z torowiskiem podwójnym moze wszystkie szlaki nie wiem jeszcze. Czy ma ktoś pomysł na CARGO może jakieś zdjęcia co mógłbym zrobić podobnego
 
OP
OP
P

panzaj

Użytkownik
#8
No wkońcu coś się ruszyło i mogę powiedzieć że zaczeły się prace nad budową stacji.
Ja jako stolarz, moduly buduje z drewna klejonego, mam nadzieje że bedzie OK.Prace zaczołem od dwóch segmentów szlakowych wjazdowych na stacje, więc chwale sie pierwszymi zdjęciami co wykonałem. Mam pytanko czy zwrotnice z Tillig Elite code 83 do samodzielnego montażu są dobre zawsze to taniej jak coś samemu się robi.
 

Załączniki

OP
OP
P

panzaj

Użytkownik
#9
Technologia jaką zastosowałem to po skreceniu skrzyni dalem dwie listwy jako podbudowa torowiska, a pobokach zamocowałem siatke, ktorą wypelniłem pianką montażową na to kłade gips budowlany. Gips jest dobry do wykonania jakich kolwiek skałek ale z tym to jeszcze musze potestować.
 

Załączniki

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
#10
Przy sadzeniu np. trawska klej bardzo szybko wsiąka do gipsu.
Lepiej jest wyrównywać powierzchnię pianki jakąś zwykłą szpachlówką do drewna ;)
 

Kylogram

Aktywny użytkownik
#11
WM-MODEL napisał(a):
Przy sadzeniu np. trawska klej bardzo szybko wsiąka do gipsu
To prawda.
Ja proponuję pokrycie całości (tzn. zaszpachlowanej już pianki) nierozcieńczonym wikolem, co rozwiąże problem nasiąkliwości gipsu.
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
#12
Zupełnie niepotrzebnie :razz:
Taki wikol lubi się odklejać od gipsu.

Szpachlę można pokryć tzw. gruntem lub dać szpachlę firmy "Dukra" i wtedy nie ma problemu ;)
 
#13
No wkońcu jesień i zima dla mnie to przerwa w pracy więc bedzie morzna sie wziąść za moduły. Do tej pory troche poczytałem forum, zakupiłem drobiazgów wiekszych i mniejszych. Zmieniły się plany stacji, mam juz pomysłna CARGO, kontenery to jest to co mi się podoba :grin:
Mam pare pytań.
Chcę zrobic szlak 2torowy i potrzebuje takiej blaszki moze ktoś ma na sprzedaż bo byłem by se zamówić na wypalarce lasorowej to mi gościu zaśpiewał za samo przygotowanie 50zł +wycinanie :shock:
 

Załączniki

#14
Technologia kształtowania terenu zostaje -skrzynka-siatka-pianka- tylko zamiast gipsu chce dać laminat/szpachla zywicowa czy to sie sprawdzi?
A co do szutrowania torowiska to mam pomusł ale jeszcze nie próbowałem. Jeżeli ktos kiedys widział jak sie nakłada tynk mozajkowy to wie o co chodzi. Tynk taki wyglada tak że kolorowe kamyki sa wymieszane z klejem żywicznym, ktory po wyschnieciu robi sie niewidoczny. Chce to zrobić z szyterkiem(byłem na budowie i udalo mi sie ściągnąć kieliszek kleju z wiaderka) powinno dobrze sie trzymać, wkońcu tynki nie odpadają.
 

Ostbahn

Znany użytkownik
#15
trzymać się będzie może i dobrze tylko jakoś nie mogę sobie tego wyobrazić :shock: Może będzie i ładnie czekam na fotki :)
A nie lepiej zamocować torowsiko do korka potem "zalać" ostrożnie wikolem, zasypać podsypką i jej nadmiar zebrać? Ja tak robię i jestem zadowolony z tej metody.
 
#16
panzaj napisał(a):
...... tynk mozajkowy to wie o co chodzi. Tynk taki wyglada tak że kolorowe kamyki sa wymieszane z klejem żywicznym, ktory po wyschnieciu robi sie niewidoczny.
Kiepski pomysł - w tynku występuje selekcjonowana granulacja kamienia - w dodatku są to sztuczne twory o bardzo regularnych kształtach zbliżonych do kulek. Oczywiście są różne rodzaje tego wynalazku, ale jednak tego to bym nie polecał!

Poszukaj czegoś z Polaka - będzie lepiej.

Paweł
 
#18
TAK
ale szuterek kupiłem na ALLEGRO w skali HO a z tynku wykorzystam tylko klej.
Może bedzie ok.
Musiałem prosic majstra żeby nie ruszał jednego wiadra przez 2 dni w tedy kamyczki osiadły a warstwa kleju utworzyła się na powierzchni, po 2 dniach wpadłem na budowe z łużeczką i kubeczkiem na mocz :grin:
majster stwierdził że mam cos nie tak z głowa jak mu powiedziałem że mi to potrzrebne do SZUTROWANIA TOROWISKA :shock:
 

Kylogram

Aktywny użytkownik
#19
panzaj napisał(a):
potrzebuje takiej blaszki
Eeeee to zbytek. W końcu szyny modelowego toru nie zmieniają odległości względem siebie (nie zmienia się rozstaw toru) - no chyba że będziesz tor ściskał w imadle. Istotne jest kontrolowanie jednego z wymiarów, np. odległości zewnętrznych krawędzi "zewnętrznych" szyn obu torów albo przeciwnie - wewnętrznych krawędzi szyn od strony osi szlaku. Najprościej :idea: można nastawić suwmiarkę na odpowiedni wymiar , przykręcić ją, i takim narzędziem sprawdzać właściwe ułożenie toru. Albo wziąć zwykłą blaszkę i przyciąć do szerokości odstępu pomiędzy wewnętrznymi szynami od strony osi szlaku.
Wyszło trochę niezbyt zgrabnej pisaniny ale chyba każdy rozumie co mam na myśli?
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 7

Podobne wątki