Wydaje mi się, że wycisnąłem ile się dało z dostępnego miejsca (pomógł
@Andrzej Harassek oraz
@poziomek72 - dzięki!)
Mamy trzy niezależne pętle. Dwie z nich tworzą szlak dwutorowy.
Największa pętla to szlak jednotorowy, z założenia dwukierunkowy, choć można się umówić, że bocznica szlakowa do Plantacji Buraków jest obsługiwana pociągiem jadącym tylko w jednym, określonym kierunku, a pociąg jadący w przeciwnym kierunku nie może obsługiwać bocznicy.
Zagospodarowanie terenu:
- z przodu duża stacja,
- z tyłu po prawej - zabudowa mieszkalna (wioska),
- z tyłu po lewej - teren przemysłowy,
- dostawka poziom 0 - skład paliw,
- dostawka poziom 1 - teren "wydobywczy".
Na makiecie jest Cukrownia, a na dostawce po lewej Plantacja Buraków. Zamiast Buraki i Cukrownia może być Tartak i Fabryka Papieru lub Mebli, albo Kopalnia i Elektrociepłownia albo cokolwiek połączone ze sobą.
Z Cukrowni towar pojedzie na Stację Główną, a potem w świat.
„Plantacja Buraków”.
Sposób obsługi tej bocznicy może być różny, albo pociągiem zbiorowym - wtedy wjazd na bocznicę tyłem, wpychając wagony - albo pociągiem bocznicowym, który cały wjeżdża na bocznicę i tam manewruje, a szlak może być zwolniony - wtedy wjazd może nastąpić przodem.
Na tej bocznicy manewry może prowadzić lokomotywa pociągowa lub manewrowa.
Obsługa wygląda tak, że pociąg zatrzymuje się przed rozjazdem, a potem cofa się na bocznicę, wpychając tam wagony (lub mając do dyspozycji lokomotywę manewrową może wjechać przodem). Ze względu na długość bocznicy manewry nie blokują szlaku.
Wersja b: pociąg zatrzymuje się przed rozjazdem. Wagony do tej bocznicy są zaraz za lokomotywą. Po odczepieniu reszty składu (zostaje on na torze szlakowym) lokomotywa jedzie za rozjazd, a potem cofa się na bocznicę, wpychając tam wagony. Po czym, ewentualnie zabierając inne wagony z drugiego toru, wyjeżdża z powrotem na szlak i po przestawieniu zwrotnicy cofa się do składu. Wtedy szlak jest zablokowany.
„Cukrownia”.
Bocznica cukrowni posiada dodatkowy rozjazd i długi tor wyciągowy (na końcu znajduje się stacja paliw BP, trzeba tam wozić cysterny), co może być przydatne do wewnętrznej pracy manewrowej na terenie zakładu, np. własną lokomotywką, ale także lokomotywą pociągową. Obsługa w zasadzie jak przy Plantacji ale tylko z opcją wjazdu na bocznicę ze szlaku tyłem.
Bocznica stacyjna idąca na dostawkę po lewej będzie Składem Paliwowym. Paliwo jest potrzebne na stację główną i do Buraków oraz Fabryki. Obsługa jak wyżej, z tym że do manewrów mogą służyć tory Stacji Głównej.
Pasażerów można wozić między Stacją Główną, Przystankiem Buraki i Przystankiem przy Cukrowni.
Podsumowując:
Są dwie bocznice szlakowe (Buraki i Cukrownia). Obie są długie i pozwalają na manewry poza szlakiem.
Są bocznice stacyjne – do lokomotywowni, do rampy ładunkowej, dwie równoległe po lewej stronie oraz kolejne do składu paliw – dwa tory...
Jest tunel, są wiadukty. Jest przejazd kolejowo-drogowy.
Staw połączony rzeczką z jeziorkiem. Rzeczka będzie w kanale (bez mostów).
Podjazdy są łagodne, nie ma żadnych problemów z wjazdem.
Lewa głowica stacji to praktycznie kopia prawdziwego układu z Suwałk.
Projekt sygnalizacji jeszcze w dopracowaniu (załączam).
Możliwe „scenariusze”:
- transport buraków z „Plantacyjki Buraków” do „Cukrowni”,
- transport cukru z „Cukrowni” na „Stację Główną”,
- transport paliwa ze „Składu paliwowego” do:
- „Stacji Głównej” (lokomotywownia),
- „Plantacyjki Buraków”,
- „Cukrowni”,
- Stacji Paliw BP,
- ruch pasażerski pomiędzy „Stacją Główną” a „Przystankiem Buraki” i „Przystankiem Cukrownia”.
Co sądzicie o tym wszystkim?
Obecny etap prac. Na razie się uczę i wykorzystuję najtańsze i najprostsze w użyciu materiały: