Taka luźna propozycja.
Dodałem i zmieniłem położenie przejścia zwrotnicowego z prawej strony.
Dzięki tej zmianie, przy zjeździe z linii jednotorowej z dowolnego kierunku, jest możliwość wjazdu na tor zasadniczy linii dwutorowej przed stacją.
W poprzedniej wersji wjazd jest na tor przeciwny do zasadniczego. Trzeba objechać całą linię aby wjechać na tor właściwy.
Niestety zmiana ta spowodowała skrócenie peronów.
Tor, który został skreślony na czerwono w poście #92 (
http://forum.modelarstwo.info/threa...as-da-się-to-ogarnąć.42961/page-5#post-736445) służył właśnie do bezpośredniego powrotu na większą pętlę (chciałem zachować właściwy kierunek jazdy dla szlaku dwutorowego).
A co do skrócenia peronów - zjazd z pętli wewnętrznej na zewnętrzną w Twoim przykładzie jest podwojony - najpierw krzyżową w prawo a potem BWR-R3, albo nieco później przy użyciu BWL-BWR. To musi/powinno być w ten sposób?
Nie trzymałem się tej reguły oraz nie zastosowałem ani jednego odcinka flex.
Tak przy okazji flexów. Czy powrót na linię jednotorową zrobioną na flexie nie ma czasem mniejszego promienia niż R1?
Prawdopodobnie ma, ale z tego co widzę przy układaniu torów, to czasem rzeczywistość jest nieco inna niż Scarm. Wstawiłem to na szybko, a docelowo chciałem puścić jak najbliżej łuku, tak, żeby nie zajmować środka pętli (jakaś zabudowa by tam mogła być).
Pomyślałbym też o odwróceniu torów bocznicy. W tej chwili wszelkie manewry wymuszają dość daleki wyjazd na tor szlakowy, poza ostatni rozjazd łukowy.
Ja bardzo chętnie, ale jak? Nie wiem po prostu...
Dołączam plik. Tak jak pisałem wcześniej, brak połączenia przy wiadukcie w rzeczywistości nie wytępuje.
Ale niestety taka zmiana także niszczy możliwość przejazdu przez wszystkie trzy pętle bez zmian zwrotnic.
A przyznam, że jedna pętla nie jest zła w swej idei. Muszę to połączyć
Tak, ten zjazd prawdopodobnie jest albo R1 albo mniejszy. Sugerowałem położenie zjazdu na zewnątrz i przejazd do środka z przodu makiety, to by pozwalało na wiele szerszy promień.
Łuk mniejszy niż R1 - jak wyżej.
Pętla zewnętrzna byłaby super, łuki R4. Ale estakada od frontu i dość duże skomplikowanie podjazdów ostatecznie zdecydowało o porzuceniu pomysłu. Jednakże miejsce na to jest jakby się uparł.