Witajcie. Otwieram ten watem bowiem może uda się kogoś z was zainspirować Jak wiecie miałem okazję poczynić kiedyś model Jelcza w skali 1:87 na bazie modelu od SAW Model.
http://forum.modelarstwo.info/threads/jelcz-316-saw-model-rc.27957/
Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Teraz mam ochotę zmierzyć się z modelem od którego się to wszystko zaczęło, a mianowicie LAND ROVER DEFENDER D110 od BUSCHA.
Założenie:
- model RC - system DSM2
- migacze, pozycje przód/tył, stop, wsteczny, koguty
- bateria 55-100 mAh
- skrętna i bujana przednia oś
- odbiornik 2,4 GHZ RX43D
- silnik z przekładnią chyba 144:1
Oczywiście kolejność budowy niewiele się różni od tej jaką miałem przy Jelczu. Najpierw planowanie gdzie:
- napęd
- serwo
- bateria
- odbiornik
- gniazdo ładowania
- włącznik 0/1
Potem cięcie klejenie i składanie i składanie i testowanie.
Bałem sie tego tematu ogromnie... ale jestem w stanie dość mocno zaawansowanym na dzień dzisiejszy. Sukcesywnie wrzucę parę fotek. Może komuś taka relacja coś pomoże
Zanim przystąpiłem do budowy modelu poprzeglądałem troszkę inne wątki na temat tego auta na forum niemieckim:
czerwony ---> http://78514.homepagemodules.de/t4012f6-Land-Rover-Defender.html#msg36160
złoty ----> http://78514.homepagemodules.de/t3860f6-Landy-von-Busch.html
zielony ---> http://78514.homepagemodules.de/t3706f6-LandRover-Defender.html
Na pierwszy ogień poszedł silnik i przekładnia. Silnik oryginalny jaki dostałem z przekąłdnią miał długośc 15 mm i był troszkę za długo. Pierwotnie myślałem że go wsadzę pionowo do kabiny pod dach, ale i tak by się nie zmieścił. Zmusiło mnie to całkiem przypadkiem do wymiany go na krótki - 10 mm. Zabieg bardzo prosty i zajmuje raptem 3 minuty
Jak się okazało że silnik jest krótszy i cała przekładnia też - idealnie spasowała na podwozie. Tak tez wylądowała. Wszytko podcięto i spasowano. Przekładnie okleiłem hipsem 0,25 i 0,5 mm aby spasował na wcisk do ramy samochodu.
Jak już zmalałem miejsce na silnik, poszukałem miejsca na włącznik 0/1, gniazdo ładowania baterii, lokalizacji serwa. Wszystko widać na zdjęciu powyżej.
Na razie wszystko działa na sucho. Silnik kręci przód tył po zmianach motoru, a serwo kręci kołami o proszę
wiem autko podskakuje na wychyleniach maksymalnych. Będę to pewnie jeszcze korygował po złożeniu i dociążeniu modelu na końcu. Zobaczymy jak to wtedy będzie wyglądało.
Cd niebawem...
http://forum.modelarstwo.info/threads/jelcz-316-saw-model-rc.27957/
Apetyt rośnie w miarę jedzenia. Teraz mam ochotę zmierzyć się z modelem od którego się to wszystko zaczęło, a mianowicie LAND ROVER DEFENDER D110 od BUSCHA.
Założenie:
- model RC - system DSM2
- migacze, pozycje przód/tył, stop, wsteczny, koguty
- bateria 55-100 mAh
- skrętna i bujana przednia oś
- odbiornik 2,4 GHZ RX43D
- silnik z przekładnią chyba 144:1
Oczywiście kolejność budowy niewiele się różni od tej jaką miałem przy Jelczu. Najpierw planowanie gdzie:
- napęd
- serwo
- bateria
- odbiornik
- gniazdo ładowania
- włącznik 0/1
Potem cięcie klejenie i składanie i składanie i testowanie.
Bałem sie tego tematu ogromnie... ale jestem w stanie dość mocno zaawansowanym na dzień dzisiejszy. Sukcesywnie wrzucę parę fotek. Może komuś taka relacja coś pomoże
Zanim przystąpiłem do budowy modelu poprzeglądałem troszkę inne wątki na temat tego auta na forum niemieckim:
czerwony ---> http://78514.homepagemodules.de/t4012f6-Land-Rover-Defender.html#msg36160
złoty ----> http://78514.homepagemodules.de/t3860f6-Landy-von-Busch.html
zielony ---> http://78514.homepagemodules.de/t3706f6-LandRover-Defender.html
Na pierwszy ogień poszedł silnik i przekładnia. Silnik oryginalny jaki dostałem z przekąłdnią miał długośc 15 mm i był troszkę za długo. Pierwotnie myślałem że go wsadzę pionowo do kabiny pod dach, ale i tak by się nie zmieścił. Zmusiło mnie to całkiem przypadkiem do wymiany go na krótki - 10 mm. Zabieg bardzo prosty i zajmuje raptem 3 minuty
Jak się okazało że silnik jest krótszy i cała przekładnia też - idealnie spasowała na podwozie. Tak tez wylądowała. Wszytko podcięto i spasowano. Przekładnie okleiłem hipsem 0,25 i 0,5 mm aby spasował na wcisk do ramy samochodu.
Jak już zmalałem miejsce na silnik, poszukałem miejsca na włącznik 0/1, gniazdo ładowania baterii, lokalizacji serwa. Wszystko widać na zdjęciu powyżej.
Na razie wszystko działa na sucho. Silnik kręci przód tył po zmianach motoru, a serwo kręci kołami o proszę
Cd niebawem...