• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm p.o. Bulowice, linia kolejowa 117

OP
OP
sebo81ku

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
#22
Nie było mnie od miesiąca, ale nie oznacza to, że projekt stoi w miejscu. W miarę możliwości czasowych, prace cały czas posuwają się do przodu. Po dostarczeniu materiałów przez Hugwę zostały ułożone krawężniki drogowe, a to pozwoliło na dokończenie chodników. Wykonane już zostało podłączenie torów do głównej magistrali elektrycznej oraz zasypanie torowiska szutrem. Poniżej relacja zdjęciowa :D
20200128_183331.jpg
20200128_185528.jpg
20200128_185548.jpg
20200128_210952.jpg
20200202_143459.jpg
20200203_182109.jpg
20200203_200343.jpg
20200203_200354.jpg
20200203_200418.jpg
20200203_204726.jpg
20200206_213033.jpg
20200210_215931.jpg
 
OP
OP
sebo81ku

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
#24
W końcu przyszedł czas na złożenie kolejnych skrzynek. Stanowią one uzupełnienie po dwóch stronach istniejącego już układu. W między czasie wszystkie skrzynki otrzymały mocowania pod nogi.
IMG_0759.JPG
IMG_0761.JPG
IMG_0788.JPG
IMG_0819.JPG
IMG_0822.JPG
IMG_E0486.JPG

Droga krajowa nr 52 przebiegająca przez Bulowice otrzymała oznakowanie poziome :
IMG_0532.JPG
IMG_0535.JPG

Dzięki ciężkiej pracy Adama66, w Bulowicach pojawił się budynek dróżnika.
Adam66 jeszcze raz ogromne dzięki.
IMG_0810.JPG
IMG_0812.JPG
IMG_0813.JPG
 
OP
OP
sebo81ku

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
#28
Chyba nie do końca. Przed elektryfikacją peron był tzw. ziemny, nie było płytek chodnikowych, podobnie jak na innych stacjach i przystankach na linii 117.
No i tutaj masz niestety rację. Na imprezie w Kozach też się o tym dowiedziałem. Powinienem zrobić taj jak Artur w Kleczy. A ponieważ miałem już zrobione perony z płytek chodnikowych postanowiłem je tak zostawić. Pytanie co zrobili wcześniej: trakcję czy peron :)
 
OP
OP
sebo81ku

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
#30
A swoją drogą to na p.o. Bulowice prace pomału posuwają się do przodu:
- wszystkie skrzynki są już przejezdne, zakończono podłączenie torów do głównej magistrali,
- skrajne skrzynki otrzymały gniazda DCC,
- wykonano już pierwsze sadzenie trawy,
- trwają prace nad gospodarstwem rolnym...
img-1973.jpg
img-e1976.jpg
img-e1983.jpg
img-e1984.jpg
img-1969.jpg
img-1998.jpg
img-2712.jpg
img-2820.jpg
img-2832.jpg
img-2858.jpg
img-2859.jpg
 

RMP

Aktywny użytkownik
Reakcje
587 19 0
#31
Pytanie co zrobili wcześniej: trakcję czy peron
Na to pytanie Ci nie odpowiem, po prostu nie pamiętam. Myślę, że oba zadania były realizowane mniej więcej równocześnie.
Peron jak i cała prezentowana przez Ciebie makieta jest wg mnie super.
Moim zdaniem jeżeli zależy Ci na realizmie to masz dwa wyjścia:
1) przebudować peron - szkoda roboty, kasy no i przede wszystkim efektu,
2) wyposażyć makietę w trakcję elektryczną, ale tego pewnie nie chcesz robić.
Jest jeszcze inne trzecie wyjście na które ja bym się osobiście zdecydował. Przyjąć, że makieta jest osadzona w czasie na przełomie lat 80 i 90-tych w czasie elektryfikacji linii.
Postawił bym wzdłuż toru same słupy jeszcze bez wysięgników i sieci trakcyjnej. Osobiście takiego motywu na makietach jeszcze nie widziałem i myślę, że nie jest to zły pomysł.
Przemyśl sprawę. Bardzo Ci kibicuję i powiem, że cały czas dojrzewam do tego żeby rozpocząć budowę mojej stacji Andrychów właśnie w okresie początku lat 90-tych kiedy to IV i V ep. się jeszcze zazębiały (trochę PRL i trochę raczkującego kapitalizmu).
Pozdrawiam RMP
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#32
Jest jeszcze inne trzecie wyjście na które ja bym się osobiście zdecydował. Przyjąć, że makieta jest osadzona w czasie na przełomie lat 80 i 90-tych w czasie elektryfikacji linii.
Postawił bym wzdłuż toru same słupy jeszcze bez wysięgników i sieci trakcyjnej. Osobiście takiego motywu na makietach jeszcze nie widziałem i myślę, że nie jest to zły pomysł.
To cholernie ciekawa koncepcja. Część słupów może już stać, część być dopiero przywieziona i ułożona wzdłuż linii.

Myślę, że fajnie jak makiety opowiadają jakąś historię. Osobiście chętnie zobaczyłbym moduł z etapu prac nad elektryfikacją (trochę jak w filmie "Człowiek na torze"). Wymaga to dodatkowej pracy i szukania informacji, ale może z ciekawego przedsięwzięcia, zrobić cholernie ciekawe dokonanie.
 

Adam66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
6.416 110 1
#34
Cieszę się, że pomysł się spodobał.
Jest rewelacyjny i rzeczywiście wyjątkowo oryginalny.

Daje dużo możliwości wizualnego uatrakcyjnienia krajobrazu.
Można pokazać poszczególne etap prac - część słupów składowanych, wykopane doły pod nie, część słupów stawianych, jakiś sprzęt stojący w terenie, baraki, ludzie uwijający się przy pracy... Świetne tło do prezentacji taboru.
 
OP
OP
sebo81ku

sebo81ku

Znany użytkownik
BGM
MSMK
Reakcje
896 4 0
#35
No to żeście mi teraz nieźle namieszali , ale muszę przyznać że propozycja godna rozważenia.
Elektryfikacji chciałem uniknąć z jednego powodu , a mianowicie z tego co się orientuje wszystkie fragmenty lini 117 jakie wykonali koledzy z BGM-u są nie zelektryfikowane. I głupio by wyglądało po połączeniu w jeden szlak jak moje by były z trakcją.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#37
Elektryfikacji chciałem uniknąć z jednego powodu , a mianowicie z tego co się orientuje wszystkie fragmenty lini 117 jakie wykonali koledzy z BGM-u są nie zelektryfikowane. I głupio by wyglądało po połączeniu w jeden szlak jak moje by były z trakcją.
Jeżeli ma to być diorama, bez możliwości połączenia z innymi modułami, to pomysł kolegi RMP jest świetny, ale na moduł, który ma być włączany w większą całość, średnio się moim zdaniem nadaje. Chyba, że faktycznie wszystkie moduły byłyby wykonane w ten sposób. Jeden krótki odcinek z budową sieci trakcyjnej w dłuższym szlaku wyglądałby co najmniej dziwnie.
 

mudol

Znany użytkownik
Reakcje
1.036 4 1
#38
wszystkie fragmenty lini 117 jakie wykonali koledzy z BGM-u są nie zelektryfikowane.
Pytanie czy na tamtych modułach też nie ma przystanków i w jakiej technologii są wykonane, jak "piaskowe" to raczej chyba łatwiej będzie peron przerobić. Jednak jeśli nie planujesz łączyć to może być taka odskocznia "w przyszłość" i "Bulowice - początki elektryfikacji linii". Słupy, robotnicy, jakieś wykopy.
 
Reakcje
38 2 0
#40
No to żeście mi teraz nieźle namieszali , ale muszę przyznać że propozycja godna rozważenia
Elektryfikacji chciałem uniknąć z jednego powodu , a mianowicie z tego co się orientuje wszystkie fragmenty lini 117 jakie wykonali koledzy z BGM-u są nie zelektryfikowane. I głupio by wyglądało po połączeniu w jeden szlak jak moje by były z trakcją.
Na Kleczy też można "rozpocząć" elektryfikację. Na tej linii różne rzeczy się działy nie do końca zrozumiałe.
 

Podobne wątki