Witam Wszystkich
Odnośnie wagonu i pługa to pragnę uspokoić iż nie ma obawy ,tabor ten jest przeznaczony do zachowania .
Wagon kryty jest produkcji Fabryki Wagonów w Świdnicy z lat 50-tych ,w Hucie służył do transportu cegieł z magazynu materiałów ogniotrwałych do stalowni przy remontach pieców martenowskich .Wagonów było sześć choć trochę przebudowane (były obniżone pudła) po likwidacji stalowni martenowskiej wagony stały się zbędne i zostały złomowane za wyjątkiem wagonu przedstawionego na zdjęciu .
Tender zanim został pługiem zwałowym należał do parowozu Ti 2 który pracował w hucie w latach 60-tych ,po przebudowie na pług zwałowy był używany na hutniczej hałdzie do końca lat 90-tych po czym pozostawiony został do zachowania .
Warto nadmienić iż Huta Łabędy pomaga i współpracuje z TOZK Pyskowice stąd na jej terenie trochę taboru należącego do tej organizacji ,
Pozdrawiam wszystkich a koledze hamulcowemu dedykuję zdjęcie ostatniego pracującego w hucie parowozu TKp12800 (HŁ1) .
Fot. Krzysztof Jakubina