• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pług odśnieżny z 1893 roku+wagon.

newermind

Łowca cech
Zespół forum
ŁKMK
Reakcje
3.497 45 1
#5
Wagon wygląda na pochodzący z kolei byłego ZSRR. Jednak może to być egzemplarz wybudowany w naszym kraju, gdyż sporo taboru o radzieckiej skrajni było budowane w naszych fabrykach. Ciekawostka.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#6
Ten pług już nie powinien stamtąd wyjeżdżać, tylko posłużyć jako złom wsadowy. Jedyna rzecz warta zachowania to austriackie, jak się nie mylę, maźnice. Pług ma sporo rzeczy spawanych, a to technologia nieznana w końcu XIX w.
Wagon natomiast jest bardzo ciekawy. Warto by go bliżej zbadać.
 
Reakcje
45 0 0
#8
Ten pług już nie powinien stamtąd wyjeżdżać, tylko posłużyć jako złom wsadowy. Jedyna rzecz warta zachowania to austriackie, jak się nie mylę, maźnice. Pług ma sporo rzeczy spawanych, a to technologia nieznana w końcu XIX w.
Wagon natomiast jest bardzo ciekawy. Warto by go bliżej zbadać.
O ile mnie pamięć nie myli ( a często mnie nie myli ) to pług zbudowany na tendrze i nawet w takim stanie ma dużo większą wartość niż, cytuję: "złom wsadowy". A nawet w takiej postaci, czyli pojazdu zaadaptowanego do nowej funkcji dobre kilkadziesiąt lat temu jest dość ciekawym przedstawicielem taboru technologicznego - zarówno jako pług zwałowy ( jedyny zachowany? ) jaki i jako zachowane podwozie jednego z najstarszych w Polsce tendrów.
 

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#9
Sądzę, ze ów pług został wykonany na terenie zakładu i dla jego wewnętrznych potrzeb. Zakłady metalurgiczne, jak to kolega nazwał, mają dość gęstą sieć kolejową, a zimy bywały dawniej dość śnieżne.
 

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.855 214 0
#14
Kurcze byłem tam jakiś czas temu, nawet chodziłem po zakładzie, ale ich nie pamiętam.
Będę w łikend na Śląsku, jak czas i pogoda pozwoli to polecę tam dronem.
 
Ostatnio edytowane:

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.053 26 1
#17
Firma Protor, widoczna na zdjęciu satelitarnym między Dzierżnem Dużym i Dzierżnem Małym to były kiedyś zakłady naprawcze taboru Przedsiębiorstwa Materiałów Podsadzkowych Przemysłu Węglowego, czyli naprawiali wagony "kolei piaskowych".
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Koleje w Polsce 15
Koleje w Polsce 27
Koleje w Polsce 6
Koleje w Polsce 1
Koleje w Polsce 1

Podobne wątki