• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pętla techniczna

obonek

Użytkownik
Reakcje
33 0 0
#1
Witajcie,
W głowie urodził się plan pętli technicznej. Taka nietypowa stacja techniczna miałaby mieć 3 tory. Poniżej schemat poglądowy. Moje pytanie dotyczy instalacji modułu pętli zwrotnej.
1.Czy moduł muszę mieć jeden i podłączone do niego wszystkie 3 tory?
2. Czy każdy z torów z osobna muszę mieć podłączony pod moduł pętli zwrotnej??
3. Co stanie się gdy będzie taka sytuacja gdzie 3 tory odstawcze, będą podłączone do modułu pętli zwrotnej. Na jeden z torów wjeżdża skład, a na dwóch stoją już odstawione uruchomione składy. Co się stanie w momencie zmiany polaryzacji gdy jeden ze składów opuści odcinek izolowany skladający się z 3 torów a dwa składy będą tam dalej stały.
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#2
Prosimy o zamieszczenie rysunku w formacie jpg, a nie w pdf. Ja np. nie mogę tego bezpośrednio otworzyć, tylko muszę najpierw zapisać na dysku, na co nie mam ochoty.
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
254 2 1
#4
Raczej bym byla ostrozna z podlaczaniem torow odstawczych pod modul petli - tj gdybym ja robila taka stacje techniczna to z petla by musial wspolpracowac odcinek szlaku o dlugosci najdluzszego skladu na lini, zasilony przez modul petli. Na rys kolor czerwony.
Jezeli to z jakiegos powodu niemozliwe to raczej 3 osobne moduly petli bo przy wiekszym poborze pradu [wiekszej ilosci lokow i oswietlonych wagonow] modul mogl by zaczac sie co chwila przelaczac a od tego centralki potrafia swirowac. Zdaje sie ze Wicy mial taki problem z moim modulem petli DIY. Sklad towarowy szedl bez problemu, a oswietlony pasazerski wywolywal przelaczanie sie modulu petli caly czas i po chwili zwarcie na centralce. Problem z tego co wiem usuniety ale doswiadczenie zostalo.
Opcja jest tez zastosowanie boostera z "wbudowanym modulem petli" i zasilenie tylko petli technicznej, wtedy miejsce odizolowania to czerwone kreski przy rozjezdzie WY.

stacja_petla.jpg
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 9
Elektryka 0
Elektryka 14

Podobne wątki