• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Półki na ekspozycję taboru

K

Konrad 0

Gość
#1
Przedstawiam autorską (czyli moją) formę prezentacji taboru (tu akurat mojego w skali właściwej)- półki z MDF'u o grubości 30 mm i wymiarze 110 x 70 cm z wpuszczonymi półkami z poliwęglanowych płyt o grubości 8 mm wciskanych w wyfrezowane szpary, półki mają także wyfrezowane rowki o rozstawie (32 mm) szyn.
Efekt : lekkość i podkreślenie 3-go wymiaru poprzez połysk płyty ściennej, w której odbijają się modele. Waga półki ok 10 kg, waga modeli ok. 20 kg.
 

Załączniki

wolfik

Znany użytkownik
#11
Przedstawiam autorską (czyli moją) formę prezentacji taboru (tu akurat mojego w skali właściwej)- półki z MDF'u o grubości 30 mm i wymiarze 110 x 70 cm z wpuszczonymi półkami z poliwęglanowych płyt o grubości 8 mm wciskanych w wyfrezowane szpary, półki mają także wyfrezowane rowki o rozstawie (32 mm) szyn.
Efekt : lekkość i podkreślenie 3-go wymiaru poprzez połysk płyty ściennej, w której odbijają się modele. Waga półki ok 10 kg, waga modeli ok. 20 kg.
Półeczki przednie, bardzo mi się podobają ale jakoś brakuje mi torów po kołami taboru.
 

wolfik

Znany użytkownik
#17
A jakby tak wyfrezować rowek na szerokość podstawy szyny (są chyba do kupienia pojedyncze szyny) i na głębokość mniejszą niż jej wysokość tak aby szyna wystawała i na niej postawić eksponaty?
Tak tylko się zastanawiam. Nie bijcie ;)
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#18
A jakby tak wyfrezować rowek na szerokość podstawy szyny (są chyba do kupienia pojedyncze szyny) i na głębokość mniejszą niż jej wysokość tak aby szyna wystawała i na niej postawić eksponaty?
Bardzo dobry pomysł, spróbuję w te wyfrezwane rowki włożyć szyny i popatrzymy jak to będzie wyglądało...
 
OP
OP
K

Konrad 0

Gość
#20
skala właściwa to skala 0 - a czemu ? Skala I nawet lepsza. Ale to chyba rzecz gustu. Jak patrze co www.KM-1.de tak tworzy to wole jedynke niz zerowke.
skala 0 jako właściwa ponieważ (to nie rzecz gustu, a wyboru) :

1. przy budowie polskiej makiety w skali 0 masz dostępne wszystkie polskie (PRL) samochody, więc możesz zbudować bez kłopotów piękną makietę w klimacie PRL, a w skali 1 nie ma żadnych modeli samochodów PRL, (http://allegro.pl/samochody-skala-1-43-11734 i wpisz w "znajdź" PRL)

2. modele nie różnią się niczym w stopniu detali 1:43 czy 1:32, popatrz np. na wyroby firmy KISS zarówno w skali 1 jaki w skali 0 (http://www.kiss-modellbahnen.de) (http://forum.modelarstwo.info/threads/tabor-w-skali-właściwej-czyli-0.10068/)

3. skala 0 wymaga mniejszych wymiarów, np łuków : standardem dla 0 jest r=200 cm a 1-ce musi być aż r=300 cm (na mojej makiecie parowozowni łuki są od r=200-450), projekt mojej parowozowni (http://forum.modelarstwo.info/threads/parowozownia-w-skali-0.13021/) w skali 1 musiał by mieć wymiary 920 x 150 zamiast dla 0-ówki 690 x 100, a ogólny efekt odbioru przestrzennego i poziomu detalu taki sam,

4. Modele ważą podobnie skala 0 ok. 3-5 kg, skala 1 ok. 4-6 kg, co daje ten sam efekt "ciężkiej" i resorowanej jazdy.

Oto 4 powody dla których nazywam skalę 0 właściwą (skali H0 nie biorę pod uwagę, gdyż poziom detalu jest dla mnie nie wystarczający).

Jeśli już Ci zależy na wielkości to skala II (1:22,5) będzie najlepsza... wówczas łuk winien mieć r=400 cm, a parowozownia wg mojego projektu musiała by mieć wymiary 14 m x 2,2 m
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor H0/H0m/H0e/H0f 1176

Podobne wątki