• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Oznaczenia na tendrze parowozu Oi2-27 z Parowozowni Inowrocław

Jarząbek

Znany użytkownik
#61
- pstryk - udało się, tylko czy wyjdzie ostre ?
Skoro się udało, to wystarczy spojrzeć na Twój negatyw, gdzie wykonałeś następny ... pstryk. Może w ten sposób będzie łatwiej ustalić miejsce wykonania tego zdjęcia.

Wracając do tendrów spawanych. Patrząc tylko na numeryczne zestawienie parowozów przejętych przez PKP można policzyć, że tendrów spawanych przejęliśmy - 19, czyli wydaje się, że więcej niż nitowanych. Tylko, że na podstawie zdjęcia niemieckiego z czasów wojny widać, że tendry już wtedy zamieniano.

Śp. Tomek sfotografował dwa Oi2 z tendrami spawanymi: 5 w Bydgoszczy i w Lęborku z nierozpoznanym numerem.
 
#62
.... taki skład .... w Chrzypsku Wielkim ....
o Chrzypsku Wielkim jeszcze będzie, ale nie dzisiaj.

Oi 2 17 także posiadał tender spawany
tak, Oi2-17 też miał tender spawany. To był ex 24 076, do tego z jednej serii produkcyjnej od Kruppa:
24 071 do 076, Krupp 1573-78 z 1936 roku.
Co ciekawe, z tego wszystkie, jedynie oprócz 24 074, znalazły się na PKP. To Oi2-13 do 17.
Krupp więcej ich nie zbudował.
Czy masz może zdjęcie tej 17-tki ?

Ale przed przejazdem mamy znak G-4 !
zgadza się ! to jednak linia dwutorowa.
W ferworze swej fantazji nie zwróciłem na to uwagi :confused:

Niby bagażowy ex Pw 3i Pr91(89?), a jednak... mam wrażenie, że był to wagon pocztowo-bagażowy, być może jedyny taki...
też na to zwróciłem swą uwagę, ale ponieważ jestem żadnym specem w wagonach, więc nie śmiałem ...
Istotnie ten typ wagonu powszechnie znamy jako jedynie bagażowy, a tu wyraźnie widać część pocztową !
Wstawiam powiększenie fragmentu, niestety jakość taka jaka jest.
Wagon poczt-bag.jpg

Fragment zdjęcia.
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
#63
Jarząbku
Kiedyś korespondowałem z Św.P. Tomaszem Wachem w sprawie owego zdjęcia Oi 2 w LĘBORKU.Po badaniach wszystkich czterech maszyn Oi 2 jakie w owym czasie stacjonowały w parowozowni Lębork, drogą porównań i analizy zdjęć każdego z 3 pozostałych parowozów przekonałem się że jest to Oi 2 -21
 
#66
Kolego Adrianie, to może na priv (niestety dla innych). Ja fotografowałem ten parowóz tylko na cz-b.

Tak na prędce, podliczyłem to co mam lub znam i wyszło mi, ze z 34 sztuk Oi2 natrafiłem na zdjęcia 19-tu maszyn. Jest też kilka nieokreślonych.
No i trzeba by przeszukać dodatkowo zdjęcia w oznaczeniach niemieckich DRG.
 
#70
Niby bagażowy ex Pw 3i Pr91(89?), a jednak... mam wrażenie, że był to wagon pocztowo-bagażowy, być może jedyny taki...
Andrzeju, dzisiaj to nie bo idę na służbę, na kolej (EN57 AKM), ale jutro cosik wkleję, bo obudziłeś we mnie zainteresowanie tym wagonem.
Wykonałem ponownie skany fragmentów zdjęć z tym wagonem.
Ale może zgodnie z tematem zamieszczę to wszystko w wątku o wagonach, bo tu Oi2 nam "odjedzie" ;)
Dodatkowo przejrzałem ponownie stykówki ze swoich negatywów, bo tak jakoś mi w podświadomości świtało,
że chyba ... i tu "odkrycie" we własnych zbiorach ! Dość często mi się to zdarza, że sam nie wiem co mam ...
Ale tak to jest jak się zbiera na stos i ... na półkę, do szuflady, pod łóżko itp. Aaaaa, o skoblu bym zapomniał (!) ;)
To tak jak w "Poszukiwaczach zaginionej Arki" - do skrzyni, zabić gwoździami, potem do magazynu i nie wolno otwierać ... top secret ! :)
 

axer1970

Znany użytkownik
#71
ŚK 2000/2
01.01.1966 - Par. Grudziądz - jedna Oi2-15
Pewnie głównie obsługa linii Grudziądz - Gardeja - Łasin. Był tam kilkuletni epizod z Oi2 w obsłudze ruchu pasażerskiego.

Zajączkowo Tcz. obsługiwało z kolei parowozami Oi2 także linie Starogard Gd. - Skórcz - Smętowo, a także Starogard - Skarszewy no i wspomnianą Pszczółki - Skarszewy

Dzięki!
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#73
zatem w 1970 roku, gdy były wykonane te zdjęcia należał do parowozowni......(której)???
Zajączkowo Tczewskie
Co ciekawe, z tego wszystkie, jedynie oprócz 24 074, znalazły się na PKP.
Biorąc pod uwagę ich miejsce stacjonowania - Malbork i Iława (Marienburg i Deutsch Eylau) to zrozumiałe.
Cała ta szóstka w styczniu 1945 r. była na stanie RBD Danzig, jak widać tylko 24 074 gdzieś odjechał.
 

koland

Aktywny użytkownik
#75
I jeszcze kilka parowozów Oi2 dostępnych w internecie
Źródło
http://tomi.holdys.pl/index2.php?gal=tomasz_wach
Autor zdjęcia
Tomasz Wach
Oi2-5 w Bydgoszczy lipiec 1974 r tutaj też tender spawany
Oi2-5 Bydgoszcz.jpg


Źródło
http://wolneforumgdansk.pl/viewtopic.php?t=2727&start=15&sid=64c881abc49507ef9456d0bbd39c55e5
Autor zdjęcia
Parowóz Oi-28 przyciągnął na stację w Choczewie wagony z tłuczniem(lata 50- te) i należał do parowozowni Lębork.
Oi2-28.jpg


Źródło
http://www.locomotives.com.pl/Passenger%20Steam%20Locomotives/Oi2.htm
Autor zdjęcia Roman Witkowski
Parowóz Oi2-9 Miłobądz marzec 20, 1975


Oi2-9.jpg



Źródło
http://www.locomotives.com.pl/Passenger Steam Locomotives/Oi2.htm
Autor zdjęcia z kolekcji T.Galka
Parowóz Oi2-26 Bydgoszcz lipiec 1961
Oi2-26.jpg


Na tej stronie również zdjęcie Pana Tadeusza pokazane już na forum Oi2-10
 
Ostatnio edytowane:
#80
skanowanie0003 c.jpg

Pojawiła się koncepcja, że jest to wyjazd z Nowego Dworu Gdańskiego. Pociąg jedzie do Szymankowa. Przejazd wielotorowy dotyczy linii nr 256 i linii kolei wąskotorowej w kierunku Ostaszewa. W 1970 r. nie było jeszcze w tym miejscu wiaduktu obecnej DK7.
 

Podobne wątki