• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Oznaczenia na tendrze parowozu Oi2-27 z Parowozowni Inowrocław

koland

Aktywny użytkownik
#43
Pomocna w obrazowaniu rodzajów tendrów jest ciekawa gra MSTS. Jest wiele dodatków, dużo niemieckich parowozów. Posiłkując się tym myślę że pomogę, a i sam rozwieję wątpliwości.
Po kolei
17C1 to oznaczenia dla tendrów parowozów Tp4, Tw1
17C1 Tp4, Tw1.jpg


22d2 to tender od parowozów Ok1
22d2 Ok1.jpg


standardowy tender Oi2 to 16C1
24-067 16c1 Oi2.jpg


tender spawany od Br24 czyli u nas powinien być 17C1 takie oznaczenie jak dla Tp4, Tw1
24-095.jpg


a w dodatku do gry dla Br24-061 jeżdżącej w DB jest dołączony tender od Br51 (chyba się nie mylę)
24-061.jpg


Proszę mnie poprawić jeśli się mylę. Takie dyskusje lubię;)
 
#45
... tender od Br51 (chyba się nie mylę)
je dnak się mylisz, chodziło zapewne o serię 50.
Zawsze przed wysłaniem dobrze jest jeszcze raz przeczytać całość swego wpisu.

Dołączam reprodukcję fotografii zamieszczonej w książce:
Hansjürgen Wenzel "Die Baureihe 24", EK-Verlag 1979 fot.146.
Oi2-25,.jpg

Oi2-25, Bydgoszcz 04.1970 fot.Peter Wymetal
Do tej lokomotywy jest doczepiony zamienny tender (17C1)
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#46
Pomocna w obrazowaniu rodzajów tendrów jest ciekawa gra MSTS.
Ja jednak wolę tradycyjną formę identyfikacji. :)
a w dodatku do gry dla Br24-061 jeżdżącej w DB jest dołączony tender od Br51 (chyba się nie mylę)
Jest to tender 2'2'T26 zasadniczo przeznaczony dla serii 50 (PKP Ty5), ale z takim tendrem wyjeżdżały z fabryki też parowozy serii 52 (Ty2).
Taki tender posiadały dwa prototypowe par. serii 23 a także parowe, wirowe pługi odśnieżne.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
#47
Dołączam reprodukcję fotografii zamieszczonej w książce:
Hansjürgen Wenzel "Die Baureihe 24", EK-Verlag 1979 fot.146.
Dziękuję!
Do tej lokomotywy jest doczepiony zamienny tender (17C1)
Moim zdaniem jest to pruski 3T16,5 czyli ten nasz "prawidłowy" 17C1. Nie chcę za szybko wysnuwać wniosków, ale przypuszczam, że te tendry spawane szybko zostały wycofane z eksploatacji, stąd takie przypadki połączenia Oi2 z tendrami niestandardowymi.
 
Ostatnio edytowane:

koland

Aktywny użytkownik
#48
Grafika komputerowa. To ta gra pomaga takie grafiki zrobić?

.................................
Love Me Tender - Elvid Presley
Oprócz możliwości gry jest możliwość oglądania modeli na dodatkowym programie, który pozwala na robienie screenów, tak właśnie zrobiłem. Sam gra też pozwala robić screeny, budować otoczenie. Natomiast modele są robione w innych programach ale to już nie takie łatwe. Dla przykładu Br24 na trasie

Open Rails 2018-01-15 05-35-49.png


je dnak się mylisz, chodziło zapewne o serię 50.
Zawsze przed wysłaniem dobrze jest jeszcze raz przeczytać całość swego wpisu.
Tak to omyłkowo;-)

Ja jednak wolę tradycyjną formę identyfikacji. :)

Jest to tender 2'2'T26 zasadniczo przeznaczony dla serii 50 (PKP Ty5), ale z takim tendrem wyjeżdżały z fabryki też parowozy serii 52 (Ty2).
Taki tender posiadały dwa prototypowe par. serii 23 a także parowe, wirowe pługi odśnieżne.
Twoja tradycyjna metoda jest bardzo dobra, ja z gry korzystam dodatkowo dlatego bo w dużej mierze ona spowodowała zainteresowanie parowozami i koleją. No i przy braku materiałów jest dość pomocna.
Wracając do tendrów w różnych tematach na tym forum zostało dużo napisane o tendrach. Ty, Prezes TS i kliku użytkowników forum macie sporą wiedzę w temacie. Ja i wielu użytkowników nie do konća jesteśmy obeznani. Może warto poskładać to w jeden temat np. "Tendry jeżdżące w Polsce", gdzie z pomocą zdjęć, rysunków można rozkminić każdy z tendrów, przy jakim parowozie jakie odmiany, itp. itd. Naprawdę byłby to ciekawy temat do dyskusji i kopalnia wiedzy w jednym miejscu.
 

JacekZet

Znany użytkownik
#49
Na przykład niemieckie tendry 2'2'T31,5 i 2'2'T32 w obydwu wykonaniach były wrzucane do jednego wora 32D2 (a gdzie 32D1?!)i wiele innych spraw w tym temacie. Więc popieram i popycham
 
#50
Jak to zwykle bywa kolejne wpisy odbiegają nieco od zadanego na wstępie tematu tego wątka.
Pytanie - temat tego wątka był jednoznaczny, chodziło o numer tendra przy konkretnym parowozie Oi2, a tu dyskusja podryfowała w kierunku innych tendrów przy tej serii parowozów jak również odnośnie w ogóle samej tej serii. Wydaje mi się jednak, że to wcale nam nie przeszkadza a jedynie rozszerza naszą wiedzę o parowozach serii Oi2.
Niejako przypadkiem wmieszał się całkowicie tu abstrakcyjny temat nie związany bezpośrednio z omawianą serią, to polemika i refleksje o prawach autorskich i możliwości w ogóle publikowania nie swoich zdjęć. Chyba Koledzy zauważyli tego intruza ? :niepewny:

Ale wracając do serii Oi2, jeśli można to chciałbym coś zaprezentować dla ożywienia tematu.
To co za chwilę zapodam powinno być może zaistnieć w innych wątkach, np. "dawniej i dziś" bądź "kolejowe klimaty", ale ten dylemat można by chyba przylepić do wielu prezentacji.
Zatem zacznę nieco nostalgicznie, tak dla wprowadzenia w nastrój . . .
- gdzieś w Polsce, droga lokalna, taka chyba trzeciej kategorii odśnieżania, wiosennie, dopiero co po burzy.
Zatrzymaliśmy się by zrobić siusiu w podróży, gdzieś pod przydrożnym drzewkiem - przecież i tak nikt nas tu nie zobaczy, samochodów, może ze trzy na godzinę. W niewielkiej odległości widać przejazd kolejowy na jakiejś tam bocznej jednotorowej linii.
Pewnie tu ruch żaden.
Kurcze tylko ta trawa jeszcze po deszczu mokra, aż się nie chce za daleko w nią wchodzić.

I nagle gwizd ! gdzieś tu, całkiem koło nas, - jak mogliśmy wcześniej nic nie dostrzec ?
To pewnie przez te nasze plany nad mapą w samochodzie - a gdzie teraz jechać ?
Ktoś zdążył jeszcze krzyknąć - patrzcie, co za skład !
Coś miedzy drzewami przemyka, wreszcie i ja dostrzegam, no nie, to przecież ... ona !!!
I teraz dylemat - zapinać rozporek, czy lecieć po aparat, chyba na tylnym siedzeniu go zostawiłem.
Wreszcie jest i ja też, susem koło drzewa - pstryk - udało się, tylko czy wyjdzie ostre ?
A ona z tymi przeróżnymi wagonikami zadudniła na przejeździe i poszła ... w siną dal.
Teraz tylko jakby dla zadośćuczynienia owiał nas obłok dymu zmieszanego z parą i ten niezapomniany i niczym nie zastąpiony zapach spalonego węgla, siarki, oleju i rozgrzanego kotła ... zaciągnąłem się tym z lubością . . . :rolleyes: !

skanowanie0003 c.jpg

Pociąg z Oi2-15, fot Martin Murray 22.09.1970

A parowóz, który ten składzik ciągnął to Oi2-15.
I tu mam !
Mam spawany tender !

skanowanie0005 c.jpg

Oi2-15, fot Martin Murray 22.09.1970

A był to oryginalnie znormalizowany parowóz kolei DRG 24 073.

A tak wyglądał u pierwotnego właściciela:

24 073, fot. Kurt Herbener.jpg

Parowóz 24 073 kolei DRG, gdzieś koło Mikołajek, wówczas Nikoleiken 09.08.1939 fot Kurt Herbener

Fotografia wykonana 9-go sierpnia (!), za trzy tygodnie się, zacznie . . . :(

No i jeszcze raz ten składzik, taka "mieszanka firmowa", bo i Prusaczki, i DRG Donnerbüchs-y, i jakaś czechosłowacka Studenka, no może jeszcze jako austriacki Staudinger.

skanowanie0004 c.jpg

Pociąg z Oi2-15, fot Martin Murray 22.09.1970, niestety nie wiem gdzie ten pociąg został uwieczniony.
Przypuszczam, że na południe od Bydgoszczy.

I to by było na tyle - jak mawiał Profesor Stanisławski.
Tym razem.

Acha, jeszcze gwoli ścisłości dodam, że wolno mi te zdjęcia zamieszczać.
Martin Murray to mój przyjaciel z Wielkiej Brytanii.
Kurt Herbener pracował podczas okupacji na Kolejce Wyrzyskiej.
Mieszkał w Łobżenicy naprzeciw stacji kolejki, był chyba toromistrzem, a dom w którym mieszkał stoi tam do dziś.
Negatywy obu fotografujących przeszły przez moje łapki.
Chyba wszystkie są po raz pierwszy w swej historii publikowane, właśnie tu !
Pozdrawiam i miłych snów.
 
OP
OP
Roberto0

Roberto0

Aktywny użytkownik
#51
Ale klimat. Rewelacja.
Dzięki serdeczne za publikację!

Skład pasuje do pociągów kursujących w tym czasie na linii Mogilno - Orchowo albo Barcin - Mogilno, ale parowóz ostatni przydział miał w Grudziądzu
 

Zdrada69

Moderator Skala 1:220 (Z)
Zespół forum
#52
Jestem niezmiernie wdzięczny za wywołanie i rozwój tego wątku. Koledzy historycy od taboru uzupełniają zdjęcia, informacje - jednym słowem składają tę układankę pod nazwą "Historia kolei - duża i mała, ogólna i szczegółowa ...". Ja mały żuczek czuję, że właśnie dlatego warto być na tym forum by takie rzeczy obserwować...

No i nieodparcie dzięki tym wszystkim fotkom rośnie mi motywacja do tego by do już istniejącej Oi2-29 w skali 1:220

IMG_3881.JPG


która ma swoją połowiczną "bliźniaczkę" w malowaniu z zieloną budką, choć tender i podwozie są wspólne - więc chyba trzeba będzie zrobic 1945 i skasowac kolejna BR24 by pozyskać podwozie i tender na własnosć dla zielonej budy,

IMG_4977.JPG


nie dorobić zestawu boczniaków i donerów na PKP. Niemieckie bazy do przeróbki już czekają ... I nawet nie będę miał oporu by kiedyś puścić taki skład prze Most w Chrzypsku Wielkim .... No cóż w mojej skali nikt i tak przydziału nie będzie mógł odczytać ... Tylko sie zastanowię czy nie tyle dla prawdy historycznej "w szczególe" ale dla klimatu i różnorodności ta inna (zielona) odsłona nie powinna dostać tendra po większej przeróbce i szlifowaniu - spawanego.

Raz jeszcze dzięki za wszystkie fotki Oi2 z wagonami !
 

axer1970

Znany użytkownik
#53
Oi2-15. Skreślony z inwentarza PKP 27 lutego 1971 roku w Zajączkowie Tczewskim. Wcześniej służył w parowozowni w Lęborku. Nie wiem kiedy został przydzielony z Lęborka do Zajączkowa, zatem w 1970 roku, gdy były wykonane te zdjęcia należał do parowozowni......(której)???
 
OP
OP
Roberto0

Roberto0

Aktywny użytkownik
#54
Oi2-15. Skreślony z inwentarza PKP 27 lutego 1971 roku w Zajączkowie Tczewskim. Wcześniej służył w parowozowni w Lęborku. Nie wiem kiedy został przydzielony z Lęborka do Zajączkowa, zatem w 1970 roku, gdy były wykonane te zdjęcia należał do parowozowni......(której)???
Według innych ilostanów w 1966 przydział Grudziądz, skreślony w 1971 roku. W międzyczasie mógł jeździć w Zajączkowie. Fotki właściwie pasują do każdej lokalnej linii w tym czasie.
Mogilno - Orchowo to jednak raczej nie będzie, tam było mało przejazdów kolejowych - prawie wszystkie skrzyżowania na wiaduktach....
 

axer1970

Znany użytkownik
#56
wcześniej wspominałem o podobnym składzie w Pszczółkach, więc może jednak to zdjęcie wykonane zostało na linii Pszczółki - Skarszewy.
To by bardziej pasowało dla przydziału do parowozowni w Zajączkowie.
1966 Grudziądz? Niewykluczone. Jeśli to możliwe - poprosiłbym zapis przydziałów tej lokomotywy - dla porównania z moimi zapiskami.
 
OP
OP
Roberto0

Roberto0

Aktywny użytkownik
#57
ŚK 2000/2
01.01.1966 - Par. Grudziądz - jedna Oi2-15
Pewnie głównie obsługa linii Grudziądz - Gardeja - Łasin. Był tam kilkuletni epizod z Oi2 w obsłudze ruchu pasażerskiego.

Zajączkowo Tcz. obsługiwało z kolei parowozami Oi2 także linie Starogard Gd. - Skórcz - Smętowo, a także Starogard - Skarszewy no i wspomnianą Pszczółki - Skarszewy
 

AdrianL

Aktywny użytkownik
#58
Odnośnie zdjęć zamieszczonych przez T.Suchorolskiego
Wykluczam lokalne linie węzła Lębork.Sugeruje się przejazdem ,znakiem informującym o zakręcie drogi w prawo za przejazdem i fragmentami jakiś domów w tle.Dodatkowo prześledziłem Lęborskie "lokalki" na geoportalu i zdecydowanie wykluczam ten węzeł.Prześledziłem też Pszczółki -Skarszewy i tam także nic nie pasuje.W ten sposób można dojść gdzie wykonano to zdjęcie.
Dla tematu- Oi 2 17 także posiadał tender spawany.
 
#60
Ewidencja pojazdów trakcyjnych DOKP Gdańsk na dzień 1.01.1965 podaje Zajączkowo Tczewskie.

W niewielkiej odległości widać przejazd kolejowy na jakiejś tam bocznej jednotorowej linii.

Ale ja nie o tym chciałem. Gapię się na te fotki i gapię i widzę co innego (Jacek mnie ubiegł) - krzyż św. Andrzeja mówi do mnie co innego.


Jak to zwykle bywa kolejne wpisy odbiegają nieco od zadanego na wstępie tematu tego wątka.
Żeby pozostać w tej konwencji, to mnie jak zwykle urzekł wagon (no właśnie jak go nazwać?) - powiedzmy pierwszy za lokomotywą.
Niby bagażowy ex Pw 3i Pr91(89?), a jednak... mam wrażenie, że był to wagon pocztowo-bagażowy, być może jedyny taki...
Bombowe fotki. Dzięki panie Prezesie za takie smaczki.
 

Podobne wątki