• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie Oznaczenia na tendrze parowozu Oi2-27 z Parowozowni Inowrocław

Roberto0

Aktywny użytkownik
#1
Czy ktoś z Kolegów wie jakie oznaczenia miał tender parowozu Oi2-27 ?
Chodzi o okres pomiedzy rokiem 1970 a 1974, gdy parowóz stacjonował w Inowrocławiu.
Seria tendra to 16C1. Ze zdjęć ciężko rozszyfrować dalszy dwucyfrowy numer tendra

Inny Oi2-29 zachowany na pomniku w Zajączkowie Tczewskim miał numer na tendrze 16C1 - 11
Była jakaś logika w numerowaniu ?

08.09.1973 - Inowroclaw Oi2-27.jpg

11.09.1973 - Koscielec Kujawski Oi2-27 z osob.jpg

Powyżej zdjęcia Oi2-27 ze strony
http://www.dampflokomotivarchiv.de/...file=schichau_3329_51&action=image&position=1

Fot. Helmut Dahlhaus

pozdrawiam
Robert
 

koland

Aktywny użytkownik
#2
W czasopiśmie Świat Kolei 2000-02 jest opis tego parowozu, niestety brak zdjęcia 27 oraz wykazu tendrów jest za to zdjęcie Oi2-26, ale jej tender za to nie ma żadnych tabliczek.
 
#5
Robert fakt jest zdjęcie na którym widać na tendrze tabliczkę z numerem.
Jak pisał kolega koland parowozy (między innymi Oi2) były zestawiane z tendrami na których były tylko tabliczki z godłem.
Było tak np. w przypadku Oi2 -31 ,32 i Oi2-12
Myślę ,że masz w planie zrobić konwersję tego modelu. Chodzi Tobie o okres 1970 - 1974 a doczytałem ,że Oi2-31 został skasowany w 1976 r.
Niestety nie znam przydziału tej lokomotywy w jej ostatnich latach służby. 10 lat wcześniej (01.01.1966) miała przydział do lok.Lębork.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
#6
Robert fakt jest zdjęcie na którym widać na tendrze tabliczkę z numerem.
Jak pisał kolega koland parowozy (między innymi Oi2) były zestawiane z tendrami na których były tylko tabliczki z godłem.
Było tak np. w przypadku Oi2 -31 ,32 i Oi2-12
Myślę ,że masz w planie zrobić konwersję tego modelu. Chodzi Tobie o okres 1970 - 1974 a doczytałem ,że Oi2-31 został skasowany w 1976 r.
Niestety nie znam przydziału tej lokomotywy w jej ostatnich latach służby. 10 lat wcześniej (01.01.1966) miała przydział do lok.Lębork.
Chodziło mi konkretnie o Oi2-27 ze zdjęć powyżej. Przydział tego parowozu jest znany. Maszyna w ostatnich latach służyła w Inowrocławiu, gdzie można było spotkać ją przy pociągach na linii Inowrocław - Barcin (Żnin), Barcin - Mogilno - Orchowo. Skreślona w 1974 roku.
Co do oznaczeń tendra, ze znanych mi zdjęć wspomniana Oi2-27 i kilka innych np. Oi2-5, 22, 29, miały tabliczki z numerami na tendrze. Z kolei np Oi2-3, 34 podobnie jak te które wymieniłeś tych oznaczeń nie miały. Reguły zatem nie było.
 

Zdrada69

Znany użytkownik
#10
Ponieważ miałem czas trochę dokładniej pooglądać przywołaną stronę to w sumie w świetle jej treści "na legalu" doklejam same zdjęcia o których mowa. Polecam też inne kolejowe podstrony - w tym wąskotorowe - dostęp wg linków pod koniec strony.

oi2-1.jpg

źródło: https://www.kruszwica.tk/images/obrazy/kolej1889_1997/prl/1.jpg


Na tym zdjęciu numer parowozu jest chyba do odczytania - jak dla mnie to chyba 24 (nie mam wiedzy czy w Inowrocławiu stacjonował). Tabliczki na tendrze brak.



oi2-2.jpg

źródło: https://www.kruszwica.tk/images/obrazy/kolej1889_1997/prl/2.jpg
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
#11
Jako uzupełnienie - do powyższych zdjęć
Pierwsze zdjęcie przedstawia poc. Orchowo - Mogilno z Oi2-34 (Parowozownia Inowrocław) sfotografowany pod silną eskortą Milicji na stacji w Mogilnie 17.05.1969 roku. Autorem jest ta sama ekipa która kręciła film "Dampf in Polen" - czyli Ton Pruissen.
Drugie zdjęcie przedstawia Oi2-22 (ex. 24 083) z poc. Inowrocław - Barcin w pobliżu Kościelca Kujawskiego - wrzesień 1973 roku. Parowóz również w tym czasie przynależał do Parowozowni w Inowrocławiu
Szkoda, że Autor strony nie pofatygował się by sprawdzić co jest na zdjęciu i poprawnie je opisać...
 

koland

Aktywny użytkownik
#12
Na filmie jest później widoczny na burcie nr 34
Wcześniej przed tym ujęciem jest widoczna z daleka jeszcze jedna Oi2 też bez oznaczeń na tendrze

vlcsnap-2018-01-05-09h22m36s102.png


W tym samym dniu na tej samej stacji została uwieczniona jeszcze jedna OI2 chyba 4

vlcsnap-2018-01-05-09h22m10s122.png


I jeszcze w lokomotywowni widać Oi2-9 ale numery tendra trudno odczytać może 14??
vlcsnap-2018-01-05-09h26m32s472.png

vlcsnap-2018-01-05-09h28m24s148.jpg
 

Załączniki

Prezes TS

Znany użytkownik
#14
Z podróży koleją do Kruszwicy wspominam zawsze moją pierwszą wyprawę w sierpniu 1970 roku.
Jechałem wówczas z Inowrocławia do Kruszwicy w dwuosiowym wagonie, pozostałe były trzyosiowe.
Skład ten prowadzony był parowozem Tw1 z MD Inowrocław, tendrem na przód.
Niestety nie wykonałem wówczas zdjęcia tego składu, gdyż jedyne co mi przyświecało jako cel to, to co zobaczę w cukrowni.
A wyjeżdżając z Inowrocławia moją uwagę zwrócił widok dwóch składów stojących obok siebie, a właściwie tylko przodów obu parowozów.
Z lewej Ol49 a po prawej Oi2.
Wyglądały oba jakby z kolei o innych szerokościach torów, Ol 49 górowała z wysoko osadzonym kotłem a skromne Oi2 jakby przycupnięte stało obok i ledwo kominem sięgało do wierzchołka kotła Ol-ki. :rolleyes:
 

Prezes TS

Znany użytkownik
#15
Autorem jest ta sama ekipa która kręciła film "Dampf in Polen" - czyli Ton Pruissen.
a tego nie byłbym taki pewien do końca.
Jak mówił mi Ton, razem z nim często podróżował po Polsce Jan Willem van Dorp, który to wykonywał zdjęcia aparatem w czasie, gdy on sam filmował 16-tką.
Niestety, jak kontynuował Ton, wydobyć jakieś zdjęcia od van Dorpa graniczy z cudem.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
#16
Z podróży koleją do Kruszwicy wspominam zawsze moją pierwszą wyprawę w sierpniu 1970 roku.
Jechałem wówczas z Inowrocławia do Kruszwicy w dwuosiowym wagonie, pozostałe były trzyosiowe.
Skład ten prowadzony był parowozem Tw1 z MD Inowrocław, tendrem na przód.
Niestety nie wykonałem wówczas zdjęcia tego składu, gdyż jedyne co mi przyświecało jako cel to, to co zobaczę w cukrowni.
A wyjeżdżając z Inowrocławia moją uwagę zwrócił widok dwóch składów stojących obok siebie, a właściwie tylko przodów obu parowozów.
Z lewej Ol49 a po prawej Oi2.
Wyglądały oba jakby z kolei o innych szerokościach torów, Ol 49 górowała z wysoko osadzonym kotłem a skromne Oi2 jakby przycupnięte stało obok i ledwo kominem sięgało do wierzchołka kotła Ol-ki. :rolleyes:
ależ miło czyta się dzisiaj takie wspomnienia !

a tego nie byłbym taki pewien do końca.
Jak mówił mi Ton, razem z nim często podróżował po Polsce Jan Willem van Dorp, który to wykonywał zdjęcia aparatem w czasie, gdy on sam filmował 16-tką.
Niestety, jak kontynuował Ton, wydobyć jakieś zdjęcia od van Dorpa graniczy z cudem.
To zdjęcie jest podpisane Ton Pruissen - w materiałach dołączonych do filmu.
Kilka zdjęć Pana Jan Willem van Dorp też jest załączonych do filmu. Niestety nie Oi2.
 

Roberto0

Aktywny użytkownik
#19
Pojawiła się fotka Oi2-29, ma oznaczenie na tendrze, niestety go nie widać(n)

Zobacz załącznik 531632
źródło
https://www.ebay.pl/itm/PE-Fotoabzu...853836?hash=item5904c11c0c:g:Ib0AAOSwi0xaTmwt

Ale tutaj widać Oi2-29 miała numer tendra 11 więc raczej ten odpada jeśli chodzi o 27
https://dawnytczew.pl/forum/viewtopic.php?t=169&start=60
Dzięki, tak jak pisałem na samym początku Oi2-29 zachowany na pomniku w Zajączkowie Tczewskim ma na pewno numer na tendrze 16C1 - 11.
Do modelu Oi2-27 juz został przydzielony numer 14 na tendrze :)