• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Otworzyła się klapa od zsypu z...

JRobert

Aktywny użytkownik
Reakcje
83 1 0
Wszystko fajnie, szkoda tylko że ceny są współczesne obecnemu cennikowi Piko. Przykładowo taka SP42-111 imć Draculi na allegro zeszła parę dni temu blisko stówkę taniej... Jak widać rynek zupełnie inaczej to wycenia.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Otworzyła się klapa od "SSYPU" ... ;)
W warszawskim Loko Modelu poddano ok.60 lokomotyw i ok.230 wagonów przecenie ! :cool:
Warto pobuszować na stronie sklepu . A nóż widelec , ktuś znajdzie cuś dla siebie ! :)
Jest przecenione PKP i DRG , DB , DR i OBB i wiele innych zarządów. Wszystko nowa produkcja Brawy , Piko , Roco a i z dźwiękiem też ! :giggle:

Cóż ...krajowy rynek modelarstwa kolejowego sję ksztusj ... :confused:
A niebawem ...dusjtz będzie sje ! ... no taka prawda ... 61 wagonów PKP i 6 lokomotyw PKP wprowadzonych na rynek w przeciągu 4 i pół miesiąca - tego Szanowni Pankowie Baronowie rynek nie wytrzyma ... :confused:
Gdyby tak magazynki państwowe po większych miastach potworzyć ...
I rządowy skup interwencyjny co bardziej zalegającego barachła ! A i nowości zrobić ...
Rynek podtrzymał by sje ... a tak po nowym roku kryzys ...
2019 KRYZYS RYNKU MODELARSTWA KOLEJOWEGO !
... :eek::oops::rolleyes:o_O:(:confused::ostrozny::cenzura::gwizd::cry:

:kawa::kawa::kawa::kawa::kawa::kawa::kawa::kawa::kawa::kawa::kawa::kawa::kawa: :devil:
 
Ostatnio edytowane:

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
Cuś w tym jest. Ja np w tym roku nie kupiłem żadnego modelu PKP, a przecież kolekcje mam dosyć pokaźną. I nawet zacząłem ją redukować. Bo po co mi 15 esemek, ileś tam siódemek czy dzisiątek innych lokomotyw czy takich samych wagonów z róznymi numerami. odczuwam ( mam nadzieję, że chwilowe) znudzenie naszą koleją w modelu. Na mojej makiecie ruch w tym roku też jakby znikomy. Stąd może coraz więcej w mojej kolekcji modeli z całej Europy. Jako że w tym roku byłem we Włoszech, to teraz zbieram sobie składy Trenitalii, a także kompletuje Nightjeta. Oczywiście wszystko kupuje w zagranicznych sklepach, więc krajowi sprzedawcy na mnie nie zarobili w tym roku złotówki. Patrząc na nowości 2019, poza gagarinem piko, nie szykuję się raczej na żadne większe krajowe zakupy.
 
Ostatnio edytowane:

eMPe

Nowy użytkownik
Reakcje
26 1 1
Cuś w tym jest. Ja np w tym roku nie kupiłem żadnego modelu PKP, a przecież kolekcje mam dosyć pokaźną. I nawet zacząłem ją redukować. Bo po co mi 15 esemek, ileś tam siódemek czy dzisiątek innych lokomotyw czy takich samych wagonów z róznymi numerami. odczuwam ( mam nadzieję, że chwilowe) znudzenie naszą koleją w modelu.
Mój Boże...

I kto by pomyślał, że jeszcze dekada nie minęła od pierwszej edycji SM42? Jeszcze mniej minęło od edycji pierwszej EU07 (później nawet od dwóch producentów). Były Fiaty, mniej lub bardziej udane lokomotywy od MTB, wznowienia husarzy, lokomotywy operatorów prywatnych, "piętrusy", bonanzy, wagony towarowe takie i owakie (zupełnie nowe i wznowienia innych). Wiele z nich wciąż zalega na półkach, inne bez problemu można kupić na aukcjach. A ja wciąż pamiętam ten marny zestaw startowy sprzed lat z niemiecką BR-ką (udającą polską lokomotywę z żółtym czołem) i dwa "piętrusy" bez wnętrza, które kupiłem (w 2002 roku?), egzaltując się nim niczym gimbus pierwszym pocałunkiem z niewiastą.

Nie krytykuję powyższych słów, bo sam w tym roku nie kupiłem nic. Wchodzę do sklepów (realnych bądź wirtualnych), przeglądam, ale zakupów nie dokonuję. I też rozważam zakupy modeli z obcych zarządów. Lecz bardzo cieszy mnie ta klęska urodzaju, bo przecież 10 lat temu w nasze współczesne wybrzydzanie ("Aaaa, nie ten numer inwentarzowy, nie kupuję"; "Aaaa, nie ten przydział, nie kupuję"; "Aaaa, [wstawić dowolnie], nie kupuję") nikt by nie uwierzył.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
Ja np. wycofałem się z epoki IVc PKP. Oczywiście dopuszczam wyjątki - cysterna Piko wersja produkowana od 1979r więc w IV epoce może być tylko w "C" ! Kupiłem 3 szt. i noszę się z zamiarem dokupienia jeszcze z 1-2 szt. Generalnie zamknąłem się w temacie PKP w epokach IIIa-IVb.
I epokę ograniczyłem tylko do KPEV a samo KPEV zredukowałem z 30 wagonów do 10 . Więc jest to już ilość śladowa bez dalszego kupowania już .
Teraz czas na wielką redukcję DRG . 80% to towarowe. Będzie rżnięcie tak z 1/3 ilostanu. No bo czy jest sens mieć stado węglarek Konigsberg w DRG , drugie stado w DB i DB EUROP i trzecie stado w PKP ... ?
Dochodzi do kuriozalnych sytuacji - zakupiłem 12 wagonów samowyładowczych DB Brawy które wypchną ze stanu 12 identycznych wagonów Roco ...
A absolutnie nowych konstrukcji DB nie widać . I nie widać polskich konstrukcji powojennych z epoki III .
 

robertkroma

Znany użytkownik
Reakcje
1.595 25 2
Witam
A gdzie te czasy jak się kupowało pierwszego Gbs-a produkcji Roco w barwach PKP? Ja dla odmiany pozostałem przy DRG i wyjątek winiarki. Owszem i tu sytuacja stała się podobna do PKP, która jest od około 10 lat, gdzie wszystkie firmy zaczynają produkować te same modele. A BRAWA to już w malowankach osiąga szczyty. I tak de facto nie ma już przyjemności w kupowaniu modeli do kolekcji jak w latach 90-tych. Każda firma miała swoje i nie powtarzalne, jak np M+D piękne zestawy towarowe z ładunkiem. A teraz patrząc na to co na rynku to nie chce się już kupowania.
 

old_jawa

Znany użytkownik
Reakcje
1.336 56 1
A ile modeli NIE zostało jeszcze wydanych... o_O Pomimo, że temat najbardziej popularnych lokomotyw powoli się wyczerpuje*, wagonów - towarowych i osobowych - jest multum opcji do wyboru do produkcji :)

* a gdzie parowozy?
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Cuś w tym jest. Ja np w tym roku nie kupiłem żadnego modelu PKP, a przecież kolekcje mam dosyć pokaźną. I nawet zacząłem ją redukować. Bo po co mi 15 esemek, ileś tam siódemek czy dzisiątek innych lokomotyw czy takich samych wagonów z róznymi numerami. odczuwam ( mam nadzieję, że chwilowe) znudzenie naszą koleją w modelu. Na mojej makiecie ruch w tym roku też jakby znikomy. Stąd może coraz więcej w mojej kolekcji modeli z całej Europy. Jako że w tym roku byłem we Włoszech, to teraz zbieram sobie składy Trenitalii, a także kompletuje Nightjeta. Oczywiście wszystko kupuje w zagranicznych sklepach, więc krajowi sprzedawcy na mnie nie zarobili w tym roku złotówki. Patrząc na nowości 2019, poza gagarinem piko, nie szykuję się raczej na żadne większe krajowe zakupy.
Przyznam, że nie rozumiem Twojej myśli. Owszem 15sta SM, czy 10ta EU, nie jest potrzebna, ale przecież wyszła ET22, czy też SU45 też jest nowym modelem. Kolejny wagon z takim samym numerem jest do jeżdżącego składu, bo nie zbierasz tylko do gabloty. Zresztą nie wychodzą tylko kolejne numery ale także zupełnie nowe. Ruch znikomy na makiecie to już niedobrze. Czy mi się zdaje, że dawno niczego nie wrzucałeś. Trenitalie i nightjety to już kwestia gustu. Mi gust zatrzymał się na końcu 5 epoki. A nightjet to już w ogóle koszmar.
 

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
Przyznam, że nie rozumiem Twojej myśli. Owszem 15sta SM, czy 10ta EU, nie jest potrzebna, ale przecież wyszła ET22, czy też SU45 też jest nowym modelem........... A nightjet to już w ogóle koszmar.
Już tłumacze. ET22 mam w Cargo. Więcej nie chciałem. Fiatów mam 6 + 2 EFC.......... itp. Albo takie piętrusy, mam 4 wagonowy w IV epoce, mam jajecznicę i 3wagonowy z szarym dachem. Słyszę, że mają pojawić się ze skośnymi dachami, więć w pierwszym odruchu, myślę, pójdę i kupię. Ale po chwili, myślę sobie: I co? teraz będę kupował 4 wagonowy, 3 wagonowy, 2 wagonowy ze skośnym, a potem jeszcze z mieszanymi dachami? Dla purystów każdy z nich to inny model, dla mnie na tyle podobny, że to co mam zupełnie mnie satysfakcjonuje, także skośnych zakupów nie będzie. Ale od czasu do czasu korci człowieka by coś kupić. Coś innego, coś nowego. I nie mam tu na myśli kolejnego Eanosa z nowym numerem. Ja zbieram głównie składy pasażerskie, więc stąd zainteresowanie zagranicznymi, bo polskie już mam. A nightjet? Po prostu nim jechałem, stąd potrzeba uzbierania go w modelu i oglądania siebie wewnątrz, na makiecie, w trakcie podróży do Rzymu. ;)
PS. Wyjątkiem z polskich zakupów będą cysterny Robo i Piko. Te pojawią się u mnie na pewno. No i wspomniany powyżej Gagrin.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
Już tłumacze. ET22 mam w Cargo. Więcej nie chciałem. Fiatów mam 6 + 2 EFC.......... itp. Albo takie piętrusy, mam 4 wagonowy w IV epoce, mam jajecznicę i 3wagonowy z szarym dachem. Słyszę, że mają pojawić się ze skośnymi dachami, więć w pierwszym odruchu, myślę, pójdę i kupię. Ale po chwili, myślę sobie: I co? teraz będę kupował 4 wagonowy, 3 wagonowy, 2 wagonowy ze skośnym, a potem jeszcze z mieszanymi dachami? Dla purystów każdy z nich to inny model, dla mnie na tyle podobny, że to co mam zupełnie mnie satysfakcjonuje, także skośnych zakupów nie będzie. Ale od czasu do czasu korci człowieka by coś kupić. Coś innego, coś nowego. I nie mam tu na myśli kolejnego Eanosa z nowym numerem. Ja zbieram głównie składy pasażerskie, więc stąd zainteresowanie zagranicznymi, bo polskie już mam.
I jasne. Ale chyba modele 111A, 112A itd. będziesz kupował.
W epoce 3 jest pod tym względem dostatniej bo zdarzało się dość długo, że każdy wagon w składzie był inny.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 4
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 18

Podobne wątki