• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Otworzyła się klapa od zsypu z...

OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#21
ciekma napisał(a):
Nokturnowa ostoja, podgrzewacz, orzeł na zamalowanej tabliczce - to nie model tylko przemalowanka i to sknocona.
Więc słusznie że przecieniona - to znaczy że mało ludzi kupiło, i to też słuszne i optymistyczne.
Dobry model się sprzedaje dobrze.
Akurat 1956 r naprawy głównej w pełni uzasadnia obecność podgrzewacza.
Z resztą zgadzam się ...
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#22
DRACULA napisał(a):
gbbsoft napisał(a):
Na taką usterkę wynikłą z rozklepanej już produkcji silników 3-polowych Fleischmanna wpadłem po koniec lat 90-siatych.
Ale na początku tego wieku mówiłeś, że te silniki "są nie do zdarcia"... :roll:
Bo są nie do zdarcia z wcześniejszego okresu produkcji ... :)
Chcesz powiedzieć, że w modelu FL, który kupiłem w latach 2005, jest silnik wyprodukowany sprzed lat 90-tych?

Od tamtego czasu raczej nie kupuje modeli lokomotyw FL, bo właśnie mi się ten silnik bardzo niepodobał, mimo twojej pozytywnej o nim opinii. 8)
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#23
gbbsoft napisał(a):
Chcesz powiedzieć, że w modelu FL, który kupiłem w latach 2005, jest silnik wyprodukowany sprzed lat 90-tych?

Od tamtego czasu raczej nie kupuje modeli lokomotyw FL, bo właśnie mi się ten silnik bardzo niepodobał, mimo twojej pozytywnej o nim opinii. 8)
Gdzie tu sens i logika ?
Skoro kupiłeś model w 2005 i nie podobał Ci się jego silnik to dlaczego sugerujesz że pochodzi z lat 90-siątych z epoki jeszcze dobrze pracujących silników ?

Dżibi Ty sie naprawde nie orientujesz w temacie tych silników i nie czytasz tego co ja piszę w tym wątku.
cytat :

To był koniec w mojej świadomości tych osławionych w połowie lat 80-siątych silników które biły rekordy pracy ciągłej w niemieckich klubach modelarskich pracując non-stop Color ... 2 tygodnie .

Pierwsze zusterkowane egzemplarze pojawiały się pod koniec lat 90-siatych.Co nie oznacza że po 2000r można było kupić jeszcze egzemplarze ze względnie dobrze pracującym silnikiem...pamiętaj że Fleischmann słynął z dużych wieloletnich zasobów magazynowych.
Zresztą jak zauważył Fenix są naprawdę różne wykonania/partie produkcyjne ? tych silników.
 
K

Konrad 0

Gość
#24
DRACULA napisał(a):
Po 15 do 30 min. model zacznie zwalniać , wyraźnie jego praca osłabnie.
W dalszej eksploatacji czas do ujawniania się usterki będzie się zmniejszał.
Ale pierwotne wykonanie tych silników charakteryzowało się - co dziś może być nie do wiary- wręcz bezgłośną pracą tych 3-polowych silników.

A masz pomysł na wymianę silnika...?
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
250 4 0
#25
Są zestawy silników na literkę F + ślimaczek dedykowane od modeli Fleischmanna z 3 polowym silnikiem, Fenix już coś takiego zdaje się robił.
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#26

Marcin

Użytkownik
KKMK
Reakcje
14 0 0
#27
Właśnie jestem po testach Tkt3 - według Draculi.

Czas jazdy 42 minuty , napięcie 7,5V .Jazda przodem i tyłem , czas przejazdu jednego koła na początku testu wynosił 21-22 sekundy a pod koniec 20-21 sekund.Więc myslę że u mnie wszystko jest oki.
 
D

Dariusz

Gość
#29
DRACULA napisał(a):
Wnioski sa jasne : ... po coraz krótszym czasie można modele kupić za ... normalną cenę np. 599 zł
Wszystko zalezy od tego czy na dany model jest bardzo duzy popyt czy nie. Dwa razy sprzedalem modele za cene znacznie przekraczajaca sugerowana cene detaliczna bo poczekalem sobie 3 tygodnie az modele zniknely z rynku i wtedy je wystawilem (producent je sprzedal w ciagu 3 dni a po chyba 10 dniach dilerzy tez je wyprzedali).
Jak firma naklepie tego a zbyt slaby to owszem czesc pojdzie po cenie ale potem trzeba wypchac reszte za ile sie da zwlaszcza jak sie na produkcje zaciagnelo kredyt w banku czyli u lichwiarza. To samo z dilerami. Nikt nie chce by mu towar lezal.
Wiem, ze jest to psucie rynku ale co robic?
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#30
To dobre wieści ... miejmy nadzieję że TKt3 to partia produkcyjna z bez usterkowym silnikiem.

Poniżej foto silnika Faulhaber'a w BR94/TKw2 ...
Model w lutym idzie na wykonanie instalacji DCC...

Co do samych silników Faulhaber i firmy SB-Modelbau wykonującej takie usługi to zapoznał mnie z tym tematem Ś.P.Cezary Czyżewski w 1995r ... bardzo szybko miałem wymagania co do modelowej jazdy , jazdy manewrowej z 30 węglarkami na haku.
Do dziś mam silniki Faulhaber w Ok1 , Tp4 i BR94 ... jazda jest bajeczna.
 

Załączniki

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#32
Kupiłem bodajże w 1993 model FL BR38 za sporą dla mnie wówczas sumę 200 DM (czyli tak jakby 100 Euro...) i jeździ cicho i ładnie.
Natomiast zastanawiam się, czy do kupionej ostatnio BR78 nie dokupić tego Faulhabera,
zwłaszcza że trzeba trochę przerabiać silnik pod DCC.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#33
ciekma napisał(a):
Kupiłem bodajże w 1993 model FL BR38 za sporą dla mnie wówczas sumę 200 DM (czyli tak jakby 100 Euro...) i jeździ cicho i ładnie.
Czyż nie potwierdza to mojej tezy :

Ale pierwotne wykonanie tych silników charakteryzowało się - co dziś może być nie do wiary- wręcz bezgłośną pracą tych 3-polowych silników.


Natomiast zastanawiam się, czy do kupionej ostatnio BR78 nie dokupić tego Faulhabera,
zwłaszcza że trzeba trochę przerabiać silnik pod DCC.
BR78 to najdroższa przeróbka w SB-Modellbau , kosztowniejsza niż sam zakup BR78 - przynajmniej tak przez długie lata było.
No chyba że będziesz robił to sam.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#35
Mnie też czeka ta wymiana i udźwiekowienie OKo1 ...
Moje Ok1 i Tp4 mają i Faulhabera i dźwięk natomiast drugi posiadany egzemplarz Tp4 dźwięk i czarne podwozie oraz czernione wiązary... tylko ta OKo1 jedynie białe bandaże ...
Myślę że wreszcie przyjdzie czas dokończenia modernizacji posiadanej trakcji , zakupu torowiska i ...

Ale UWAGA ! jest jeszcze jedna firma bodajże w Berlinie która ma w ofercie silniki i wykonuje usługi . Informował mnie o tym Gruppenfuhrer Wilk w Katowicach na vizycie ... niestety przy wódce i nie pamiętam nazwy firmy ... :?
 
K

Konrad 0

Gość
#36
DRACULA napisał(a):
Myślę że wreszcie przyjdzie czas dokończenia modernizacji posiadanej trakcji , zakupu torowiska i ...
Nie myśl... :D tylko działaj...! Od ostatniej Twej wizyty u mnie, kiedy jeszcze nie była rozpoczęta 5,28m2, teraz jest już prawie zakończona. Niebawem startuję z jechanką dcc :!:
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#37
Skoro kupiłeś model w 2005 i nie podobał Ci się jego silnik to dlaczego sugerujesz że pochodzi z lat 90-siątych z epoki jeszcze dobrze pracujących silników ?
Bo
1. powiedziałeś mi, że ten silnik jest super
2. napisałeś wcześniej w tym wątku, że super silniki były w latach 90-tych, a potem już nie.
 
OP
OP
DRACULA

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.801 266 41
#38
Nie napisałem że były "super" ... nigdzie nie pisałem że były "super" to zbyt ogólnikowe i zbyt gloryfikujące pojęcie ... :)
Pisałem i informowałem w rozmowach na żywo że swego czasu były "nie do zajechania" czyli niezwykle trwałe ...i we wczesnym okresie produkcyjnym ciche ...
 

Maxeus

Znany użytkownik
Reakcje
250 4 0
#39
Cichutka jak kołysanka, płynnie jeździła jak rusałka lekko stąpająca po porannej rosie - tak właśnie stara G8 cieszyła oko i nie nadwyrężała słuchu, a to tylko potwierdza słowa Draculi, choć model nie był nowy.
 

Załączniki

Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 4
Tabor 2
Tabor 14
Tabor 18

Podobne wątki