• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Osobowe - Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#1
Do tej pory nie prezentowałem swoich osobówek, więc czas to nadrobić.
Na początek mój ulubiony model Mercedesa. Jak go zobaczyłem na żywo gdzieś około 1983 roku, to zapałałem do niego bezgraniczna miłością:love:.
Wiem, że Baby Benz to żadna rewelacja. Że są inne lepsze, ważniejsze i bardziej dostojne modele, z wieloma odmianami nadwoziowymi.
A ten model przez cały czas swojej produkcji był produkowany tylko w jednej wersji (sedan). Doczekał się skromnego liftingu w 1988 roku. Ale może się też poszczycić trzema rekordami Guinnessa, jak również bogatą historią sportową.
Dlatego to taki mój...
DSCN1565.JPG


Pora zaprezentować modele. Wszystkie przedstawiają modele przed liftingowe, z początku produkcji (tzw. wąska listwa).
Od lewej: szaroniebieski i metalizowany rosso to WIKING, a pistacjowy i czarny to HERPA.
DSCN1579.JPG
DSCN1580.JPG
DSCN1578.JPG
DSCN1584.JPG
DSCN1583.JPG
DSCN1582.JPG
DSCN1581.JPG


Zdjęcia pokazują różnice pomiędzy w/w producentami. Oczywiście wygrywa moim zdaniem Herpa, chociaż na plus Wikinga należy zaliczyć tylne światła i dwa rodzaje kołpaków. Za to wnętrze w porównaniu z Herpą jest beznadziejne. U konkurenta wyróżniamy dwu kolorową tapicerkę, lepiej odwzorowana deskę rozdzielczą z kierownicą, czy chociażby schowek na apteczkę na podszybiu z tyłu.

A jakie są Wasze uwagi i odczucia?
 

Michał Type_r7

Moderator działu Modelarstwo Samochodowe
Zespół forum
Reakcje
13.455 158 2
#2
Oprócz zwykłych cywilnych wersji musisz jeszcze uzbierać wersję EVO... polecam bo modele są świetne no i jeszcze polecam wersję 2.3 ze spojlerami.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#5
Dzisiaj kolejna odsłona W201.
Zaprezentuję trzy 190-tki w ładnych niebieskich kolorkach. Niby prawie takie same, ale...:devil:tkwi w szczegółach.
DSCN1597.JPG


Na początek przed liftingowe "mietki" od Herpy. Tutaj można zaobserwować, jak wiele ciekawych szczegółów można wyłapać, gdy model został ładnie podkoloryzowany przez producenta (lampy, wycieraczka, klamki, boczne listwy) oraz naniesiono oznaczenia na klapę bagażnika. Należy również zwrócić uwagę, że prezentowane modele różnią się między sobą... prawym lusterkiem (tak jak w oryginale, prawe lusterko na początku było za dopłatą w bogatszych wersjach:LOL:).
DSCN1603.JPG
DSCN1605.JPG
DSCN1599.JPG
DSCN1604.JPG


A teraz zestawienie "bogatszego" modelu herpowskiego z modelem Brekiny-Starmady. Ten drugi, to już egzemplarz po przeprowadzonym w 1988 roku liftingu. Najszybciej można go odróżnić po tzw. szerokiej listwie (takie rozwiązanie zastosowano później w modelu W124, tzw. "baleronie").
W modelu Brekiny można ponadto wyróżnić ładnie odtworzone światła, jak również różnicę pomiędzy lewym a prawym lusterkiem zewnętrznym. Prawe było trochę mniejsze. Dodatkowo na klapie bagażnika, oprócz oznaczenia modelowego znalazło się oznaczenie jednostki silnikowej.
DSCN1612.JPG
DSCN1616.JPG
DSCN1614.JPG
DSCN1615.JPG


I wspólne posumowanie:
DSCN1607.JPG
DSCN1606.JPG
DSCN1610.JPG


A w następnej odsłonie zobaczymy zapowiedziane przez Michała już wersję EVO.
 

toiowo

Znany użytkownik
Reakcje
210 1 0
#6
Bardzo ciekawe porównanie. Dzięki temu że wszystkie są niebieskie i jest to ten sam model, to można się skupić tylko i wyłącznie na różnicach dotyczących detali wykonanych przez producentów. Aż chciałoby się mieć podobny zestaw. ;)
 

Drzewiarz

Znany użytkownik
Donator forum
Reakcje
1.066 14 0
#8
Brekina zdecydowanie lepiej wykonana, ja jednak zwróciłem uwagę na położenie wycieraczki przedniej, które jest prawidłowe? Na lewą stronę czy prawą? W gazecie jest na lewą, czyli kierowcy, a to oznaczałoby, że zmienili po lifcie lub Herpa wykonała ją nieprawidłowo :niepewny:
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#11
Brekina zdecydowanie lepiej wykonana, ja jednak zwróciłem uwagę na położenie wycieraczki przedniej, które jest prawidłowe? Na lewą stronę czy prawą? W gazecie jest na lewą, czyli kierowcy, a to oznaczałoby, że zmienili po lifcie lub Herpa wykonała ją nieprawidłowo :niepewny:
Kolega Drzewiarz poruszył bardzo ciekawą kwestię(y). Biorąc na logikę, prawidłowa wersja jest z wycieraczką po stronie kierowcy (lewej). Chociażby po to, aby po uruchomieniu szybciej oczyścić pole widzenia kierowcy z wody lub błota, "przerzucając" to na stronę pasażera. I patrząc na zdjęcia oryginalnych pojazdów, zakładam że tak powinno być fabrycznie. Pod warunkiem, że powinno to się odnosić do pojazdów przystosowanych do ruchu prawostronnego.
Chociaż zdarzają się też zdjęcia (rzadko) modeli przed liftowych z wycieraczką po prawej a kierownicą po lewej...:niepewny:
Szkopuł w tym, że mamy do czynienia z wycieraczką położoną centralnie i w zależności od sterownika stosowanego w danym modelu, mogło tak być, że impuls do wyłączenia wycieraczki mógł powodować jej wyłączenie w pierwszym, najbliższym jej, neutralnym położeniu. Ale to tylko moje dywagacje.
Jeśli jest ktoś na forum szczęśliwym posiadaczem W201 i zna odpowiedź, to chętnie poproszę go o wyjaśnienie w tym wątku.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#12
Kontynuacja mojej prezentacji Mercedesów modelu W201.
Jakiś czas temu kolega Michał Type_r7 "domagał" się serii EVO. A zatem i dla niego a zarazem dla wszystkich, dzisiejsza prezentacja.

Na początek podkład gazetowy;):
DSCN1717.JPG


Mamy tutaj zestawienie dwóch modeli usportowionej "190". Mercedes-Benz 190 Cosworth – to wersja opracowana w 1983 roku. Po stworzeniu przez Mercedesa pierwszego od czasów wojny auta segmentu klasy średniej, Mercedes stworzył wersję sportową, która miała wygrać Rajdowe Mistrzostwa Świata WRC. Pomysł przedstawiono brytyjskiej firmie Cosworth która specjalizuje się w modyfikacjach silników, i z nią zdecydowano się na współpracę. 190E 2.3-16v był jednym z bardziej popularnych modeli sportowych Mercedesa , tymczasem wersja Evo II należy do najrzadszych modeli tego koncernu, występowała ze zmienionym nadwoziem przypominającym wersje DTM.
Wszystkie zaprezentowane miniatury wyprodukowała Herpa. Warto wyróżnić wersję EVO, która bardzo ładnie oddaje całe ospojlerowanie występujące w tym modelu, jak również odwzorowane przednie kierunkowskazy i tylne światła.
DSCN1718.JPG
DSCN1719.JPG
DSCN1720.JPG
DSCN1721.JPG
DSCN1722.JPG


I zestawienie ze zwykłą 190 (także czarną;)):
DSCN1723.JPG
DSCN1724.JPG


I taka ciekawostka jeszcze. Wersja "otwarta" EVO II, chyba nikt nie pokazywał takiego cudaka na tym forum:
DSCN1730.JPG
DSCN1731.JPG
DSCN1726.JPG
DSCN1727.JPG
DSCN1728.JPG


I na koniec jak zwykle zestawienie wszystkich modeli:
DSCN1732.JPG


To tyle, w następnej prezentacji dalsze sportowe Mercedesy.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#19
Odświeżam kolejny zapomniany temat.

Kierowca wyścigowy wszech czasów Ayrton Senna (zm. 1.05.1994r po wypadku) po raz pierwszy zwrócił na siebie uwagę podczas wyścigu pokazowego zorganizowanego z okazji otwarcia Nurburgringu w 1984 roku. Dwudziestu zawodników, w tym takie gwiazdy jak Niki Lauda czy Keke Rosberg jechało takimi samymi Mercedesami 190E 2.3 16 z serii wyścigów turystycznych. Zawody wygrał Senna.

Z tego tytułu firma modelarska Herpa postanowiła uhonorować w/w wydarzenie i wydała model Mercedesa 190E 2.3-16v w barwach, w jakich Senna startował w wyścigu. Całość została zapakowana w witrynkę i gustowne pudełko. Jest to bardzo rzadki model, dlatego zanim upolowałem go, musiałem się zadowolić "zwykłą" 190 w bazowym kolorze campagner met.
DSCN1910.JPG
DSCN1908.JPG
DSCN1907.JPG
DSCN1909.JPG
DSCN1912.JPG


I jeszcze dwie 190 z wyścigów DTM
DSCN1925.JPG
DSCN1915.JPG
DSCN1916.JPG
DSCN1917.JPG
DSCN1914.JPG
DSCN1919.JPG
DSCN1920.JPG
DSCN1921.JPG
DSCN1918.JPG

CDN
 

Podobne wątki