• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Kolekcja Osobowe - Jacek T4

OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#63
Pięknie wygląda w ciemnej butelkowej zieleni.
Kolor pasuje do niego idealnie.
Zgadzam się z Wami, bo faktycznie ta ciemna metalizowana zieleń pasuje tu idealnie. Ale trzeba też przyznać, że jasne wnętrze też robi tutaj dobrą robotę, dając odpowiedni kontrast. Z innym wnętrzem już by nie przykuwał takiej uwagi.
Dla porównania, druga "beczka" z Buscha w wersji CMD, ale w szarym metaliku i ciemnym wnętrzem.
DSCN2382.JPG
DSCN2386.JPG
DSCN2385.JPG
DSCN2383.JPG
DSCN2387.JPG
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#67
Co mogliby dostać duzi chłopcy od Mikołaja, gdyby jeszcze w dodatku dysponował on nieograniczonym budżetem?
Pewnie jakiś odlotowy wózek. Taki może nie koniecznie praktyczny i ekologiczny...:D

Z okazji Mikołaja taka oto dziś prezentacja:
DSCN0026 (2).JPG


Mercedes SLR McLaren był jedną z najbardziej spektakularnych premier salonu samochodowego we Frankfurcie w 2003 roku.
DSCN0031 (2).JPG

Dwumiejscowy samochód korzysta z technologii stosowanych w Formule 1. Podobnie, jak samochody zespołu Mercedes - McLaren ma nadwozie wykonane z włókien węglowych.
DSCN0028 (2).JPG
Jest przy tym pierwszym samochodem, w którym tworzyw sztucznych użyto także przy konstrukcji stref zgniotu. Także ramy siedzeń są zrobione z tworzyw. Tam gdzie trzeba było użyć metalu, jest to głównie aluminium.
DSCN0033 (2).JPG
Więcej uwagi wzbudza więc to, co schowano pod długą maską - silnik V8 o pojemności 5,5 l. Nawet jak na mercedesy to rarytas. Dzięki turbosprężarkom ma moc 626 KM i maksymalny moment obrotowy 780 Nm.
DSCN0032 (2).JPG

Mercedes zastosował w tym modelu swoje najnowsze wówczas zdobycze elektroniczne. Zamontowano tam znany z innych modeli Mercedesa elektroniczny układ SBC. Wspomaganie kierownicy charakteryzuje się trzema trybami pracy: przy awaryjnym hamowaniu, na mokrej nawierzchni i przy jeździe po łukach. Standardem było też zamontowanie takich układów jak ABS czy ESP, ale także SS (Soft Stop), dzięki któremu zawsze łagodnie się zatrzymujemy, SoA (Start off Assist) - ten system pomaga przy ruszaniu gdy auto stoi na wzniesieniu i TA (Tailback Assist) - dzięki temu systemowi auto ostrzega nas przed innymi autami stojącymi przed nami, na przykład w korkach. W światłach przednich zamontowano biksenony a z tyłu światła w technologii LED.
DSCN0034 (2).JPG
Stosunkowo lekki, dzięki sztucznym tworzywom, samochód potrzebuje 10,6 sekundy żeby osiągnąć... 200 km/h. Na tradycyjnie podawane przez producentów przyspieszenie do 100 km/h wystarcza mu 3,8 sekundy. Automatyczna skrzynia biegów może pracować w trzech trybach: sportowym, super sportowym i wyścigowym.
DSCN0027 (2).JPG


Nietuzinkowy miał pomysł Mikołaj na prezent:), ale wolę chyba bardziej klasyczne "mietki"... Nie zabraknie ich zatem w kolejnych prezentacjach.
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#73
Po "mikołajkowym wybryku" wracam do dalszego pokazywania kultowych old- i young timerów, bowiem zdecydowanie takie wolałbym bardziej mieć w swoim realnym garażu (gdyby mnie było na nie stać oczywiście) .
No cóż... póki co zadowalam się miniaturami pomniejszonymi 87 razy (przynajmniej nie potrzeba żadnego wielkiego garażu, tylko wystarczy skromna gablota:LOL:).

We wrześniu 1977 roku podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie oficjalnie zaprezentowano czwarty wariant nadwozia W123 - KOMBI, które zostało oznaczone literą T (T oznaczało turystykę i transport). I choć jak w przypadku sedana, kombi nie biło rekordów popularności
(ogółem sprzedano 199 517 tej odmiany nadwoziowej), to niewątpliwie zasługuje na uwagę.
Kombi było topowe pod jednym względem. Był to jedyny model w gamie europejskiej, w którym istniała możliwość zamówienia doładowanego diesla o pojemności 3 litrów. Turbosprężarka gwarantowała silnikowi wysokoprężnemu 125 koni mechanicznych oraz zaszczytny tytuł TURBODIESEL umieszczony z tyłu na klapie bagażnika. Była to najdroższa wersja Mercedesa W123 i jeden z pierwszych turbo ropniaków, które pojawiły się w Europie.

Tradycyjnie zacznę od tła, które ma podkreślić parametry i wyjątkowość prezentowanej miniatury:
DSCN0038 (2).JPG
DSCN0039 (2).JPG
DSCN0037.JPG


No to teraz poznajmy bliżej naszego miniaturowego bohatera. Tak jak w przypadku pokazywanych już w tym wątku sedanów W123, też jest to produkt Buscha wydany z serii CMD. Wyróżnia się pięknym metalizowanym lakierem, chromami, dwukolorową tapicerką wewnątrz oraz umieszczonymi na nadwoziu opisami i dodanymi numerami rejestracyjnymi.
DSCN0040 (2).JPG
DSCN0045 (2).JPG
DSCN0044 (2).JPG
DSCN0046 (2).JPG


I jak się Wam podoba topowe kombi Mercedesa?
 

Brodagaz

Znany użytkownik
Reakcje
26.414 108 2
#75
Świetny jest i 15 sekund do setki wolę niż silnik który ledwo 100tyś przejeżdża , teraz taka szybka motoryzacja że tak samo szybko jedzie do steki co i do serwisu :) :) Piękny jest ten Mieczysław , mój Tata miał w latach 90-tych 123 2,4D w sedanie jak sprzedawał to miał ponad 500tyś na liczniku a drugie tyle na prawdę tak przynajmniej podejżewaliśmy z Ojcem :) a i działał do końca :)
 
OP
OP
Jacek T4

Jacek T4

Znany użytkownik
Reakcje
1.008 1 0
#79
Nowy Rok już tuż, tuż...
Więc stary trzeba pożegnać jakimś klasykiem, czarnym jak sylwestrowa noc i z odrobiną wysoko oktanowego napoju % :cool:

W ostatniej mojej prezentacji roku 2020 wystąpi nietuzinkowy Mercedes 540 K Special Roadster.
Ten pojazd w swoim czasie był absolutnie wyrafinowany i nieprzyzwoicie drogi (i to się akurat nie zmieniło - nie potaniał:D).
Należał do najbardziej elitarnych samochodów, jakie można było kupić w okresie międzywojennym. Produkowany był w latach 1936–1940 i nosił oznaczenie wewnętrzne W24. Wyprodukowano łącznie 406 takich samochodów. Fascynował swoją stylistyką, rozmiarami i osiągami 8-cylindrowego rzędowego silnika, wzmocnionego kompresorem.
DSCN0073 (2).JPG

DSCN0071 (2).JPG
DSCN0070 (2).JPG
DSCN0072 (2).JPG


Pewnie zwróciliście uwagę na ten ciekawy model w całkowitej błyszczącej czerni.
Otóż w 1993 roku Johnnie Walker Germany zlecił wykonanie specjalnej serii miniatur firmie Wiking, aby zwrócić uwagę na ich produkt -
whisky Black Label, wśród kolekcjonerów miniaturowych klasyków. Wiking nazwał tą edycję jako „Classic Car Edition”. Składało się na nią tylko sześć modeli, (oprócz pokazanego już Mercedesa) były to: Jaguar Typ E, Jaguar Sport, BMW 328, Horch 850 i Rolls Royce z 1951 roku. Wszystkie wymienione modele były utrzymane w kolorach głębokiej połyskującej czerni (tylko niektóre miały podmalowane reflektory z przodu). Do każdego z modeli wykonano ciekawe pudełko z wkładką, które możecie zobaczyć poniżej:
DSCN0068 (2).JPG
DSCN0069 (2).JPG


I to tyle...
Na kolejne prezentacje zapraszam za rok;)
(y)(y)(y)(y)(y)(y)ŻYCZĘ WSZYSTKIM SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO 2021 ROKU !!!!!(y)(y)(y)(y)(y)(y)
 

Podobne wątki