• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Osobowe auta PRLu

kubass2

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#43
Katowice






źródło gazeta.pl:

Z portalu Katowice.pl
Ulica 3 maja, widok w kierunku ul. Stawowej (fot. © zbiory M. Siniec)



Zajezdnia ul.Kościuszki


 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.373 463 29
#45
Fajne te fotki z Katowic, choć mało na nich samochodów osobowych. Ale nie wiedziałem, że w Katowicach jeździły tramwaje 13N, myślałem, że były jedynie w Warszawie, a w innych miastach jeździły tylko w wersji przegubowej (102N, o ile dobrze pamiętam). Na tej fotce jest druga seria, już z pojedynczą przednią szybą, ale z małym tzw. "filmem" (oknem na tablice kierunkową).
 

jacekk

Aktywny użytkownik
KKMK
Reakcje
445 18 0
#46
13-tki jeździły i nawet dotrwały do naszych czasów, choć nieco zmieniły swój wygląd. Oprócz nich testowane były czynne przyczepy (13ND), które nie weszły do produkcji. Ich późniejszym odpowiednikiem były krakowskie wagony 102NaD.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.373 463 29
#48
Lata siedemdziesiąte. I kto powiedział, że Polska była szara i smętna? Może nie tak kolorowa jak dziś, ale jednak... Wbrew temu, co dzisiaj niektórzy "znawcy" mówią, można było zobaczyć sporo, całkiem niezłych zachodnich samochodów. Nie wspomnę o przypadkowo złapanych "normalnych" wówczas autach, jak np. uchwycony przeze mnie na jednej z fotek stary wartburg.

Różne rajdy bywały organizowane, łącznie z rajdem Monte Carlo, w którym Warszawa była jednym z punktów startowych I-go etapu - zjazdu gwiaździstego (akurat z Monte Carlo nie mam fotek).

037a.jpg


Bywało też w Warszawie trochę gości z zagranicy. Dzięki temu udało mi się trafić nowego (wtedy) forda mustanga - to drugi model po słynnym pierwszym z lat 1960-tych, już chyba nie tak znany i popularny. Wbudził zainteresowanie nie tylko moje...

042a.jpg
045a.jpg


Jeden z moich ulubionych samochodów tamtych lat: ford capri (a nawet dwa).

041a.jpg
044a.jpg
046a.jpg
040a.jpg


Citroen DS21

043a.jpg


I na koniec autko z mojej ulicy. Ktoś w sąsiednim bloku miał takie cacuszko, które było dla mnie niedościgłym marzeniem - fiat 850 sport coupe.

038a.jpg
 

kubass2

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
#51
Zdjęcia bardzo urokliwe i ciekawe. Ja z racji roku urodzenia praktycznie nie pamiętam nic z tych lat PRL-u ale właśnie dzięki takim zdjęciom , mogę poznać lepiej tamten czas i nasza jakby nie patrząc historie (y).
 

przemek77

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 7 0
#56
Szkoda, ze na większości zdjęć z pożegnania ostatniej Warszawy w FSO obcinany jest transparent z hasłem załogi "Warszawo ty stary gracie jak kierownik cię obleje będziemy wspominać na Fiacie"
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:1 4
Skala 1:1 155
Skala 1:1 1306

Podobne wątki