• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 Osobowe 1:1

piotr66

Znany użytkownik
Znającym niemiecki, niestety nie ma polskich wersji a szkoda, bo filmy są niezwykle ciekawe, polecam:
oraz inne o motoryzacji we wschodnich Niemczech.
Mieli problemy z tym Wartburgiem, a idiotyzmy socjalitycznej gospodarki były nie mniejsze niż u nas. Na przykład zakup silnika VW do Wartburga w połowie lat 80tych i zwiazana z tym zmiana konstrukcji całego przodu kosztowało 7 mld marek, podczas gdy odrzucona pod koniec lat 70tych koncepcja modernizacji całej fabryki i wprowadzenie do prod. nowego modelu obliczano na 4-5 mld. Zakup licencji na PF125 kosztował wg. wikipedii 2,764 mld złotych oraz 32,450 mln dolarów. Silnik 4-takt zaprojektowany pod koniec lat 60tych poszedł do muzeum bo planowali wspólną produkcje auta ze skodą, oczywiście nigdy nie urzeczywistnioną. A genialny pomysł pana Honeckera jak zdobyć środki na modernizacje zakładu polegał na tym że każdy zamawiąjący W. miał od razu wpłacić całą sumę, a samochód odebrałby po 10 - 15 latach bo taki był okres oczekiwania na ten rarytas.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
oraz inne o motoryzacji we wschodnich Niemczech.
Mieli problemy z tym Wartburgiem, a idiotyzmy socjalitycznej gospodarki były nie mniejsze niż u nas. Na przykład zakup silnika VW do Wartburga w połowie lat 80tych i zwiazana z tym zmiana konstrukcji całego przodu kosztowało 7 mld marek, podczas gdy odrzucona pod koniec lat 70tych koncepcja modernizacji całej fabryki i wprowadzenie do prod. nowego modelu obliczano na 4-5 mld. Zakup licencji na PF125 kosztował wg. wikipedii 2,764 mld złotych oraz 32,450 mln dolarów. Silnik 4-takt zaprojektowany pod koniec lat 60tych poszedł do muzeum bo planowali wspólną produkcje auta ze skodą, oczywiście nigdy nie urzeczywistnioną. A genialny pomysł pana Honeckera jak zdobyć środki na modernizacje zakładu polegał na tym że każdy zamawiąjący W. miał od razu wpłacić całą sumę, a samochód odebrałby po 10 - 15 latach bo taki był okres oczekiwania na ten rarytas.
Do Wartburga miał też trafić silnik 1.3 Renault (z Dacii konkretnie). Wydrukowano nawet foldery reklamowe, po czym... Renault się wycofało.
Natomiast co do współpracy ze Skodą, to kolejne umowy o współpracy były zrywane przez stronę niemiecką.
Takie czasy wtedy były.
 

piotr66

Znany użytkownik
O tym kto zrywał te umowy nie słyszałem, mozliwe że Niemcy. W każdym razie chyba nie wyrabiali sie już finansowo i wszelkie inwestycje były odkładane. Znajomy, który zajmował wysokie stanowisko w rządzie NRD opowiadał mi keidyś, że na pocz. lat 80tych ich ekonomiści już orzekli że moga jeszcze jako tako funkcjonować przez ok. 10 lat, potem wszystko padnie. Przewrót 1989 przyszedł chyba w sama porę:ROFL:.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Chyba tak :)
A skoro o Wartburgach mowa... Zjawiskowy 353W:
DSC_0235.JPG

Mój 601.3:
DSC_0169.JPG

Fiaty 126p:
DSC_0151.JPG

125p (z dowodem zakupu na KP MO Międzyrzecz):
DSC_0231.JPG

Polonez 1500:
DSC_0226.JPG

125p Akropolis:
DSC_0176.JPG

Polonez:
DSC_0180.JPG

Skoda S100:
DSC_0182.JPG

I moje ulubione: Barn Find. Tutaj Москвич 400. Ewentualnie Opel Kadet K38. Ale w to wątpię:
DSC_0134.JPG

Oraz WFM M06. Sprawny!
DSC_0247.JPG

Wszystkie zdjęcia B.Dobrzyński, 10.09.2017, Classic Spot Wieruszów
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Piękne te starocie. Moskwicza od Kadetta chyba w takim stanie nie da się odróżnić. A historia jego powstania do dzisiaj nie jest całkiem wyjaśniona.
No właśnie jestem skłonny zaryzykować stwierdzenie, że to jednak Kadett. Moskwicz nie występował w wariancie 2D. Tak piszą na wiki, ale nawet wpisanie hasła Москвич 400 w google wyrzuca tylko auta 4D, ew kombi i cabrio.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Skala 1:1 4
Skala 1:1 187

Podobne wątki