• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Orient Express

Kris

Znany użytkownik
#21
Wy nie potraficie czytać/słuchać/oglądać/postrzegać świat ze zrozumieniem, czy tylko udajecie?
Wyraziłem swój żal poprzez komentarz.
Dla mnie to koniec dyskusji na ten temat. :cenzura:

Adminów proszę o wydzielenie niniejszej dyskusji na bocznicę i pozostawienie jedynie pierwszego wpisu z wątku.
 
#26
http://forum.modelarstwo.info/threads/nord-express-ciwl.44644/ Kolega Salsa tego samego dnia co ja napisał że wagony jadą na remont do Rumuni, a nie do Francji, co jest bardziej prawdopodobne, jeżeli ja te wagony spotkałem na parkingu przy drodze S8, w kierunku na Wrocław, do Francji z Małaszewicz bardziej by pasowało poruszanie się drogą A2 w kierunku na zachód, a nie na południe. Może kolega Salsa powie skąd ma tę informację o przewozie tych wagonów na Rumunię.
 

JacekZet

Znany użytkownik
#28
http://forum.modelarstwo.info/threads/nord-express-ciwl.44644/ Kolega Salsa tego samego dnia co ja napisał że wagony jadą na remont do Rumuni, a nie do Francji, co jest bardziej prawdopodobne, jeżeli ja te wagony spotkałem na parkingu przy drodze S8, w kierunku na Wrocław, do Francji z Małaszewicz bardziej by pasowało poruszanie się drogą A2 w kierunku na zachód, a nie na południe. Może kolega Salsa powie skąd ma tę informację o przewozie tych wagonów na Rumunię.
Zależy w którą cześć Francji jedziesz. Jeśli bardziej na południe to lepiej A4 i potem niemiecką A5. Sam często tak jezdze.
 
#30
Być może redaktor z Rynku Kolejowego tak napisał o wywozie tych wagonów do Francji, tak samo jak o wywozie tych wagonów w miesiącu Grudniu, jeżeli ja wykonałem moje zdjęcia w miesiącu Listopadzie. Na zdjęciach widać że wagony były transportowane po 2 szt, więc wywiezienie 13 szt. wymaga pewnego okresu czasu, mógł napisać że wagony zaczęto wywozić z Małaszewicz w miesiącu [ nie napiszę od kiedy, bo nie wiem ] a zakończono tą operację w miesiącu Grudniu.
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#31
Kolega Salsa tego samego dnia co ja napisał że wagony jadą na remont do Rumuni, a nie do Francji, co jest bardziej prawdopodobne, jeżeli ja te wagony spotkałem na parkingu przy drodze S8, w kierunku na Wrocław
Kolega Jan napisał, że spotkał te wagony koło Duńskiej Woli (http://forum.modelarstwo.info/threa...o-wagonów-sypialnych.30797/page-2#post-758668), a to trochę nie po drodze z Małaszewicz do Rumunii. Natomiast jest to bardzo po drodze do Francji, nie tylko południowej. Jadąc z Warszawy A2, potem krótko A1 i S8 przez Wrocław i dalej A4 przez Drezno omija się płatne autostrady w Polsce, a to dla samochodu osobowego koszt prawie 100 zł. Ja też często tak jeździłem do północnej Francji, bo mimo, że to ok. 100 km dalej, to taniej, a nie raz szybciej, gdy są korki przed bramkami na A2.
 
#34
Kwartał już minął od kiedy z "parku wagonowego CIWL Małaszewicze" ubyło 13 wagonów. Nie wiadomo było do końca dokąd pojechały, ani - kto rozwiązał gordyjski węzeł problemów własnościowych i wzajemnych roszczeń. Wygląda jednak na to, że to się wyjaśniło (od str. 63): http://www.semgonline.com/coach/coupe/pull_ciwl-news046.pdf
Według tych informacji nabywcą jest SNCF a wagony, które pojechały na kurację do warsztatów ACC Railway Engineering w Clermont Ferrand, zasilą Pullman Orient Express.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
#37
Czytałem o tym wydarzeniu w dniu wczorajszym, nawet chciałem napisać sprostowanie, ale nie będę się logował aby dokonać jednego wpisu. To nie refleks szahisty w tym przypadku, tylko nieudolność dziennikarza, który zamieszcza takie informacje. Szachista przed zrobieniem ruchu na szachownicy myśli, temu dziennikarzowi tej przypadłości zabrakło.
 

Podobne wątki