• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Orient Express

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#2
Czy nikt nie potrafi wytargać milionów z Unii i zarobić na tym pociągu jeszcze większe miliony ?
Ja jestem za mały miki, ale są w Polsce osoby, które dałyby radę. Nawet jakaś grupa pod wezwaniem, jakieś stowarzyszenie...
Chyba tylko Polacy potrafią tak doskonale nie dbać o zabytki.... :(
 

jacekplacek

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 2
#3
Chyba tylko Polacy potrafią tak doskonale nie dbać o zabytki.... :(
Akurat w tym konkretnym przypadku ironia zupełnie nieuzasadniona. Bo o ten skład nie potrafił zadbać właściciel z zachodu.
Pozwalam sobie zacytować:
"Sopek na kpinfo.pl trochę ponad rok temu pisał tak:

"Pod koniec 2007 roku z Brześcia do Małaszewicz przetransportowano po szerokim torze 13 wagonów CIWL - (9 śpiochów, restauracyjny, barowy, pullmanowski i bagażowy). Wszystkie mają przydział do stacji Wien Westbahnhof i są własnością firmy Orient-Express Train de Luxe Betriebs GmbH.

W 1993 roku ówczesny właściciel tych wagonów - firma Reisebüro Mittelthurgrau z Zürichu - przekazał do Brześcia 15 wagonów CIWL. Transport przez Polskę pierwszych 14-tu odbył się w nocy z 2 na 3 kwietnia. Wagony przejechały z pominięciem Warszawy (pewnie przez Tarczyn - oczywiście normalnotorowy ;-) ) i przed czwartą nad ranem dotarły do Brześcia (jak widać sprawę przejazdu udało się zachować w tajemnicy). Ostatni wagon wysłano 10 kwietnia. W Brześciu dokonano zamiany wózków na szerokotorowe. Wózki normalnotorowe zostały na tej samej stacji. Skład wagonów przez 12 lat był wynajęty rosyjskiej firmie Orient-Express Serwis, która podobno woziła zagranicznych turystów w kierunku Władywostoku i Pekinu (ale niewiele na ten temat wiadomo...)
W 2002 roku firma Orient-Express Train de Luxe Betriebs GmbH przejęła wagony od firmy Reisebüro Mittelthurgrau z Zürichu, ponieważ ta druga w międzyczasie stała się niewypłacalna.
Transport wagonów z powrotem do Austrii jest jednak utrudniony z powodu kłopotów z odzyskaniem wózków normalnotorowych pozostawionych w Brześciu. Z nieoficjalnych źródeł wiadomo, że Koleje Białoruskie zażądały od austriackiej firmy sporej sumy za postój tych wagonów ( mniemam że autor miał na myśli wózki...) na stacji w Brześciu."


Tyle pl.misc.kolej - z moimi przypiskami.
A dowiedziałem się pokątnie kanałami częściowo służbowymi ;-) że БЖД zażądały sumy przewyższającej aktualną wartość tych wagonów. W sumie, nic dziwnego jakby policzył ile to lat już te wózki tam stoją..."

http://750mm.pl/index.php?topic=2472.0
A i kilka innych wpisów można na ten temat znaleźć.
 

Prezes TS

Expert
Ekspert
Reakcje
1.054 25 2
#4
Czy nikt nie potrafi wytargać milionów z Unii i zarobić na tym pociągu jeszcze większe miliony ?
Ja jestem za mały miki, ale są w Polsce osoby, które dałyby radę. Nawet jakaś grupa pod wezwaniem, jakieś stowarzyszenie...
Chyba tylko Polacy potrafią tak doskonale nie dbać o zabytki.... :(
Kris, chyba nie przemyślałeś tego co sam napisałeś ! :(
po pierwsze wagony mają swojego właściciela, nawet jeśli się do tego nie przyznaje.
- jak w takiej sytuacji wyobrażasz sobie przejęcie czy kupno ich, bez zgody i stosownej umowy prawnej z właścicielem ?
- a ten dodatkowo nie chce z nikim rozmawiać, co odpowiedziałby notariusz w tym przypadku ?
po drugie, kto zapłaci za właściciela zaległa opłatę postojową ?
- to co w tej Szwajcarii, czy Austrii np. za zajmowanie torów to się nie płaci ?
- o czym myślał właściciel pozostawiając na lata wózki na cudzym terenie ?
- myślał że za dziękuję, czy też że strona wynajmująca, rosyjska to pokryje ?
po trzecie jak w ogóle wyglądała umowa podnajmu całego składu i jakie w niej zawarte były szczegóły ?

Bez wyjaśnienie tych, a może i więcej punktów nikt tego tematu nie ugryzie i nawet multimiliarder z Arabii Saudyjskiej nie dotknie się do tych wagonów.

Jak wszelakie terminy miną, a zapewne już dawno minęły jeśli były ustalone, no właśnie kolejny punkt:
- po czwarte, czy jakieś terminy i szczegóły odpowiedzialności kończące ten wynajem i całą imprezę były ustalane ?

jeszcze po piąte, jakie były podpisane ubezpieczenia ?

To teraz spróbuj to sam ugryźć, bez oglądania się na innych ! :eek:

A dopisek o Polakach jest tu całkowicie nie na miejscu, popieram wpis od jacekplace.
Ci zaradni i przykładni Szwajcarzy i Austriacy jakoś sami nie mogą sobie z tym poradzić :(
 
OP
OP
dmvip

dmvip

Znany użytkownik
Reakcje
1.479 18 1
#5
Postoją jeszcze parę lat, złomiarze rozkradną do reszty i słuch o nich zaginie. Ot i zostanie legenda o lux pociągu zwanym "Orient Express" co to słuch o nim zaginą gdy stał na terenie Polski. A historia zna wiele takowych przypadków aczkolwiek niezwiązanych z koleją. A to człowiekowi osiołka zaciukali który przeszedł pół świata z swoim właścicielem, pełniąc jakąś misję. A to drugiemu rower ukradli, co też gdzieś chciał dojechać. Pech chciał że przez Polskę i tu jego droga dobiegła końca. Tak samo będzie z tymi wagona, choć nie z naszej winy ale na naszym terenie dokona żywota.
 

jacekplacek

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 2
#6
Tych wagonów bezdyskusyjnie szkoda. Ale już dawno temu nic by z nich nie było gdyby niejaki James B. Sherwood, który je kupił w katastrofalnym stanie i kazał wyremontować. Jednocześnie zupełnie przypadkiem stworzył tzw. "turystykę kolejową" czyli podróże z klasą. Trochę mniej mile wspominają go pracownicy jego firmy Sea Containers, po której upadku zostali bez środków do życia.
http://www.telegraph.co.uk/travel/j...he-man-who-relaunched-the-Orient-Express.html
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#7
Może pewnych faktów nie znam, ale niejedno już w życiu widziałem. I wiem, że SIĘ DA. I wiem, że pieniądze działają cuda.
Trzeba tylko mieć chęć i wolę walki. Nie takie sprawy załatwiano.
Nie był to z mojej strony nieprzemyślany wpis. Tylko żal.
 
Reakcje
3 0 0
#8
Skoro one tyle lat stoją na naszych Polskich torach to może da się je przejąć za nieopłacanie takiego postoju (jeśli oczywiście właściciel tych wagonów nie wnosi takiej opłaty)
Skoro postój samych wózków w Brześciu przekracza ich wartość to może u nas jest tak samo ?
 

BORUCH

Aktywny użytkownik
Reakcje
191 0 0
#9
Może pewnych faktów nie znam, ale niejedno już w życiu widziałem. I wiem, że SIĘ DA. I wiem, że pieniądze działają cuda.
Trzeba tylko mieć chęć i wolę walki. Nie takie sprawy załatwiano.
Nie był to z mojej strony nieprzemyślany wpis. Tylko żal.
Tak, masz rację tylko trzeba ta kasę mieć i trzeba chcieć. Musi się znaleźć człowiek, który ją wyłoży. Przedtem właściciel torów mógłby przejąć wagony w zamian za postojowe przez te parę lat, a potem wystawić na licytację przez komornika. W przypadku braku chętnych wagony przeszłyby na własność właściciela torów postojowych. Potem już z górki....wracamy do człowieka z kasą....
Oczywiście to wszystko przedstawiłem w wielkim skrócie myślowym i czasowym. Da się to załatwić w 6-12 miesięcy (sądy pracują dosyć opieszale).
No i jest jeszcze kwestia majątku firmy upadłej i to do tego jeszcze zagranicznej. Syndyk masy itp...nie mam pojęcia jak to działa w Austrii. Może tutaj tkwi cała sprawa...

O, sambor99 mnie ubiegł...
 
Ostatnio edytowane:
Reakcje
239 3 0
#10
Panowie, żeby próbować zarabiać na tych wagonach ktoś musi je doprowadzić do stanu używalności i wydać na to kilkanaście jak nie kilkadziesiąt milionów złotych. Jak na razie w Polsce na normalnotorowym zabytkowym taborze kolejowym dorabiano się albo go sprzedając na złom, albo na zachód, ewentualnie w stylu pewnego Anglika zwożącego na jazdy za przepustnicą parowozów prowadzących planowe pociągi amatorów z całego świata (choć ponoć ten geszeft chwilowo ma zapaść...). Jak będzie stopa zwrotu tej inwestycji i na ile lat rozłożona. Zabytkowa kolej to nie kolejka PIKO, gdzie kilkadziesiąt tysięcy załatwia problemy na wiele lat... Tu co roku trzeba mieć conajmniej setki, a najlepiej miliony złotych na utrzymanie i naprawy okresowe....
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.286 58 3
#11
Jak pokazuje Google EARTH wagony stoją na bocznicy która jest otoczona innymi torami. Skoro skład jest okradany przez złomiarzy to jak PKP CARGO pilnuje swojego terenu - byle menda może wejść i kraść co popadnie! czy to celowe przyzwolenie żeby docelowo przeprowadzić akcję palnik bo ktoś na PKP Cargo stwierdzi że koszty postoju przewyższyły wartość i w ten sposób pozbyć się problemu.
Wagony w 2011
Małaszewice 2011.jpg

i w 2014
Małaszewice 2014.jpg

[DOUBLEPOST=1422557761,1422557166][/DOUBLEPOST]http://www.dziennikwschodni.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20120210/PODLASKA/610975357
2012 rok
orient expres.jpg
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
#12
W tym miejscu było sporo mosiądzu......

orient.jpg

[DOUBLEPOST=1422559776,1422559251][/DOUBLEPOST]
po pierwsze wagony mają swojego właściciela, nawet jeśli się do tego nie przyznaje.
- jak w takiej sytuacji wyobrażasz sobie przejęcie czy kupno ich, bez zgody i stosownej umowy prawnej z właścicielem ?
Zgadzam się z tym co przedstawiłeś ..... ale czytając ten punkt pierwszy zastanawia mnie to - w takim razie jakim sposobem przejęto ТЭ-7175? Może w tym przypadku były jakieś zupełnie odmienne okoliczności....
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#13
Zamiast kupować *******ino, mogliby zainwestować w te wagony......echh....Niejeden zabytek jeszcze w Polsce straci swój żywot... :( Smutne...
 

Pd5

Znany użytkownik
Reakcje
1.942 24 8
#14
W międzyczasie gdyby ktoś planował Orient Express na swojej makiecie to Marklin właśnie zaprezentował to w nowościach na 2015r.
 

Załączniki

Reakcje
239 3 0
#16
Zamiast kupować *******ino, mogliby zainwestować w te wagony......echh....Niejeden zabytek jeszcze w Polsce straci swój żywot... :( Smutne...
Błagam, nie róbmy z Polski zaścianka Europy, bo cofniemy się do epoki wozów ciągniętych wołami... Pomijając już brak kasy na takie ekstrawagancje, chciałem zwrócić uwagę, że w Polsce gnije conajmniej kilkaset pojazdów znacznie bardziej związanych z naszą koleją, niż przechowywany w Małaszewiczach skład, którego jedyny związek z naszym krajem, to że parę razy przez niego przejechał i przypadkowo zaległ w nim na lata...
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#17
To nie my robimy z Polski zaścianek Europy, ona niestety nim jest. Jakoś inni potrafią, innym jakoś się opłaca. U nas nie. Bo każdy woli napchać swoje kieszenie i konta, zamiast zaryzykować, zainwestować i zarobić.
Jak z czegoś "żywego" można wyciągnąć kasę, to super, każdy się pcha. Ale jak coś się popsuje, to już trzeba wyrzucić....
Nie mówcie, że gadam brednie, bo to jak jest bije po oczach. A wasza reakcja jest próbą zaprzeczenia faktom, bo sami nie potraficie się z nimi pogodzić.

Możecie sobie wmawiać, że nie mam racji, bo co ja mogę wiedzieć. Wiem swoje, wy wiecie swoje. Nie ma o co kopii kruszyć.
Jak pisałem wcześniej, wyrażam tylko ŻAL...
 
Reakcje
239 3 0
#18
Bo każdy woli napchać swoje kieszenie i konta, zamiast zaryzykować, zainwestować i zarobić. Jak z czegoś "żywego" można wyciągnąć kasę, to super, każdy się pcha. Ale jak coś się popsuje, to już trzeba wyrzucić....
Nie mówcie, że gadam brednie, bo to jak jest bije po oczach. A wasza reakcja jest próbą zaprzeczenia faktom, bo sami nie potraficie się z nimi pogodzić.
Rzucasz bardzo poważne oskarżenia i sugerujesz, że ja z Kolegami ze swojej i kilku podobnych organizacji napchaliśmy sobie kieszenie. Doskonale pokazałeś, że w tym kraju nie warto nic robić. Lepiej czekać z założonymi rękoma i jęczeć w internecie. Przynajmniej nikt nie opluje i nie powie, że jesteś złodziej...
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.280 41 5
#19
Ariel, pisałem o politykach i osobach na stanowiskach. Nikogo nie oskarżam, tylko stwierdzam fakt.
Jak pisałem, każdy ma swoje racje. Zakończmy więc tą dyskusję, bo do niczego nie prowadzi.
 

Podobne wątki