• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

ORIENT EXPRESS

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
#43

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#44
Yahya gdybym znał źródło, to bym je po prostu podał. Napisdałem przecież chyba wyraźnie wyżej, że koś mi te mapki podesłał. Ale dobrze wiedzieć skąd pochodzą, to wykorzystam je w większje rozdzielczości.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#45
Pojawiła się prośba o jakieś zestawienie O-E z II epoki:

dosyć prosty przykład i zarazem kompletny w modelach- ustawienie wagonów też jest realne furgon na początku i na końcu, należy zmienić numer w jednym z nich gdyż
Rivarossi robił tylko z jeden. Skład będzie dosyć ciekawy, bo po pierwsze cały niebieski, dodatkowo będą w nim tzw. "ferry wagons" przystosowane do transportu promem z Calais do Dover. W tym akurat pociągu używano właśnie tych wagonów.

Simplon-Orent-Express

Pw fourgon CIWL Rivarossi 2578
WL Sleeping Car CIWL S LS Models set 79132
WL Sleeping Car CIWL S LS Models set 49131
WL Sleeping Car CIWL S LS Models set 49131
WL Sleeping Car CIWL S LS Models set 49131
WL Sleeping Car CIWL S LS Models set 79132
WR Dining Car CIWL LS Models 49190
Pw fourgon CIWL Rivarossi 2578
 

elektryk33

Aktywny użytkownik
Reakcje
1 0 0
#46
Z tego co widzę na wikipedii to są jakby 3 Orient Expresy: OE, Simplon OE i Arlberg OE z czego tylko dwa pierwsze kursowały na trasie Paryż-Stambuł.

Czy można przyjąć, że w dwóch pierwszych pociągach kursowały te same wagony czy jednak wówczas nie było obiegów wagonów jak teraz i obie trasy obsługiwały wagony zarządów przez które biegła trasa danego pociągu ?

Pytam, bo mimo wszystko chciałbym ustalić typy wagonów poruszających się w oryginalnym OE.
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#47
Nie- nie można tak założyć. Wagony były różne w każdym z tych pociągów, konfiguracja zmieniała się co roku, nawet w różne dni tygodnia jeździła różna liczba wagonów. Dlatego zestaw OE Maerklina z II epoki odpowiada tylko pociągowi jadącemu przez ówczesne Niemcy. Temat skład OE i dodatkowe obiegi wagonów wystarczą na dobrą pracę doktorską.

Mimo to temat będę kontynuował.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#48
Ja jeszcze tego tematu nie zgłębiałem, może kiedyś się tym zajmę (na razie liczę na kolegę RS11), ale wydaje mi się, że można przyjąć, że podstawowa część danego składu to wagony sypialne, restauracyjne i bagażowe CIWL. I tu się zgadzam z kolegą RS11, że bardzo różnie to wyglądało w różnym czasie. Natomiast do tego "rdzenia" (jadącego całą trasę) dołączano pewnie nie raz wagony "lokalne", komunikacji krajowej lub międzynarodowej na części trasy. Myślę, że miało to miejsce zwłaszcza na Bałkanach i zwłaszcza w okresie po II wojnie światowej. Ale jak na razie to są tylko moje domysły.
 

Salsa

Moderator Grupy Nostalgia za para
Nostalgia Za Parą
KKMK
Reakcje
423 2 3
#50
OE 1950
Paryż-Nancy SNCF | poczta
Paryż-Strasbourg SNCF| poczta
Paryż-Warszawa CIWL | bagażowy
Paryż-Warszawa PKP | osobowy 1/2/3
Paryż-Praga CSD | osobowy 1/2/3
Paryż-Warszawa CIWL | sypialny 1/2
Paryż-Bukareszt CIWL | sypialny 1/2
Paryż-Bukareszt SNCF/OBB | osobowy 1/2
Paryż-Wiedeń OBB | osobowy 3
Paryż-Budapeszt SNCF | bagażowy
Paryż-Baden-Baden SNCF | kuszetka 1/2
Paryż-Wiedeń OBB | osobowy 1/2
Paryż-Wiedeń OBB | osobowy 3
Paryż-Lindau DB | osobowy 2/3
Paryż-Offenburg SNCF | poczta

SOE 1949
Paryż-Mediolan SNCF | bagażowy
Vailorbe-Mediolan CIWL | restauracyjny
Paryż-Mediolan SNCF | osobowy 3
Paryż-Mediolan SNCF | osobowy 1/2
Paryż-Istanbuł SNCF | osobowy 1/2
Paryż-Istanbuł CIWL | sypialny 1/2
Paryż-Triest SNCF | osobowy 1/2
Paryż-Brig SNCF | osobowy 3
Calais-Paryż-Brig SNCF | osobowy 1/2
Calais-Paryż-Brig SNCF | osobowy 2
Calais-Paryż-Brig CIWL | sypialny 1/2
Calais-Paryż-Triest CIWL | sypialny 1/2
Calais-Belgrad SNCF | bagażowy




`
 
Ostatnio edytowane:

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.279 41 5
#53
Już poprawiam, trudno się zdecydować jaką pisownię dawać Paris czy Paryż, Wiedeń czy Wien itp...
Spójną.....polską....ustawa o języku polskim obowiązuje i polskie odpowiedniki tych miast istnieją, więc po co wydziwiać :) ?
Tak czy inaczej, super temat i sobie go śledzę. Fajne rzeczy piszecie. (y)(y)(y)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#54
Według mnie są dwie opcje:
1) Nazwy polskie gdy istnieją, w pozostałych wypadkach nazwy oryginalne.
2) Wszystkie nazwy w brzmieniu oryginalnym, czyli np. tym wypadku Paris - Milano (ale nie niemiecką Mailand).
To drugie rozwiązanie stosuje m.in. angielskie pismo kolejowo-hobbystyczne "Today's Railways". Ale ja popieram Krisa i proponuję wersję 1.
 
B

bobby74

Gość
#55
Koledze się skopiowało z niemieckiego opracowania - zdarza się - lepsze to niż zero interpunkcji, błędy ortograficzne itp.
[DOUBLEPOST=1454625425,1454624313][/DOUBLEPOST]Generalnie to rzeczywiście pracę doktorską można napisać. Każdy z nas poskłada inny skład i każdy będzie dobry :) Będę szukał czegoś, co odtworzy klasyczny Orient Express, czyli z Paryża przez Stuttgart, Monachium, Wiedeń, Budapeszt itd. Celowo itd. bo interesuje mnie ta europejska część trasy.
 

stabby

Użytkownik
Reakcje
8 0 0
#56
Trochę obok tematu, być może to materiał na osobny wątek ale zaczynam tu, bo chyba tutaj są wszyscy specjaliści od CIWL i taboru Towarzystwa :)
Otóż w II Rzplitej CIWL działał na torach PKP (nieco upraszczając) tak jak Orbis/WARS po II wojnie. Natrafiłem na coś takiego:
http://forum.e-train.fr/viewtopic.p...d7dbdc144bfd7b7340119b60307&start=15#p1105353
Poglądowo wklejam interesujące zdjęcia z tego postu:
DSO_CIWLvhiculesrecherchernk4.jpg
DSO_CIWL3767undanderevy5.jpg

Otóż, jak można logicznie wykoncypować, skoro CIWL operował w Polszcze, to i tu miał jakiś park wagonowy. Powyższy dokument obrazuje poszukiwania wagonów utraconych przez CIWL w wyniku wojny. Ciekawe, gdzie była baza operacyjna Towarzystwa w Warszawie? Interesujące by było ustalenie, które numery wagonów stacjonowały u nas? Część z nich widzimy na 44-tej załączonej stronie dokumentu. Prośba do "frankofońskich" forumowiczów - może ktoś spróbowałby się skontaktować z autorem ww. postu w sprawie całego spisu? Niestety "że ne parle frąsez" :)
 

RS11

Znany użytkownik
Reakcje
153 0 0
#57
Trochę obok tematu, być może to materiał na osobny wątek ale zaczynam tu, bo chyba tutaj są wszyscy specjaliści od CIWL i taboru Towarzystwa :)
Otóż w II Rzplitej CIWL działał na torach PKP (nieco upraszczając) tak jak Orbis/WARS po II wojnie. Natrafiłem na coś takiego:
http://forum.e-train.fr/viewtopic.p...d7dbdc144bfd7b7340119b60307&start=15#p1105353
Poglądowo wklejam interesujące zdjęcia z tego postu:
Zobacz załącznik 376862 Zobacz załącznik 376863
Otóż, jak można logicznie wykoncypować, skoro CIWL operował w Polszcze, to i tu miał jakiś park wagonowy. Powyższy dokument obrazuje poszukiwania wagonów utraconych przez CIWL w wyniku wojny. Ciekawe, gdzie była baza operacyjna Towarzystwa w Warszawie? Interesujące by było ustalenie, które numery wagonów stacjonowały u nas? Część z nich widzimy na 44-tej załączonej stronie dokumentu. Prośba do "frankofońskich" forumowiczów - może ktoś spróbowałby się skontaktować z autorem ww. postu w sprawie całego spisu? Niestety "że ne parle frąsez" :)
Widziałem większość stron tej książki i jakby to powiedzieć...w wielu kwestiach mija się z prawdą, co do dalszych losów wagonów.
Dla ciekawostki podam że CIWL stworzył też listę zaginionych wagonów po I Wojnie.
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.279 41 5
#58
Przez przypadek trafiłem na taki filmik. Wydaje mi się, że pasuje do wątku. Jeśli nie, można przenieść, gdzie bardziej będzie pasować :)

 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 6
Tabor 11
Tabor 1
Tabor 28
D
Tabor 13

Podobne wątki