• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Opowieści dziwnej treści czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Pozwolę sobie uzupełnić wątek pewną ciekawostką, którą kiedyś zgłębiłem.
Może jest to oczywistość oczywista, lecz nikt o tym do tej pory nie wspomniał.
Gdy pierwszy raz oglądałem Twoją fotorelację nie skojarzyłem faktów, ale dziś rano, w trakcie kolejnych odwiedzin "zderzyły mi się kulki" w głowie, rzecz jasna.
Wiadukt po którym chodziliście i posterunek przejazdowy to bohaterzy z filmu "Człowiek na torze".

To dokładnie tu ratując pociąg przed wykolejeniem zginął tytułowy bohater tego filmu - mechanik Orzechowski.

Link do filmu:
FILM - posterunek i wiadukt 1:02:07
Obecnie to miejsce w gógle
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.030 494 29
Wczoraj było trochę nietypowo, bo bez Piotrka, ale dziecię moje najechało nas ze swoją ukochaną i w te słowa do ojca się odzywa" Jedziemy na wycieczkę, gdzie?"
Jedziemy, a ponieważ miałem co sprawdzić w Sierpowie, no to Krośniewice i Sierpów, będzie trochę wąskotorowo, ale trochę też szynowo.

Ruch za miastem niewielki, za to w mieście tłok, zupełnie jakby sklepy były czynne, 63 km i jesteśmy w Krośniewicach, prawie się nic nie zmieniło od zeszłego roku, trawa wszystko zarasta, żywej dyszy, mimo quasi monitoringu łaziliśmy jak po swoim, ze śladów przed parowozownią wynika że coś przeciągano, traktorem ale co nie bardzo wiem.
Myślę że już nic nie wyjedzie ze stacji Krośniewice.

DSC_0963.JPG


DSC_0964.JPG


DSC_0965.JPG


DSC_0966.JPG


Przed i w szopie jeszcze istnieje splot dwóch szerokości toru, w środku mam wrażenie że coś było robione.

DSC_0972.JPG


DSC_0973.JPG


DSC_0970.JPG


Tabor raczej przypomina złom, ale dopóki dwa towarzystwa każde bardziej miłujące tą kolejkę nie dogadają się , a jedynym przejawem ich aktywności będzie obrzucanie się błotem na forum 750 mm, inaczej nie bezie wyglądał.

DSC_0974.JPG


DSC_0976.JPG


Zaczynamy szukać cech na szynach.
Część znana, co do części nie mam pewności, są też takie które mnie zaskoczyły, ale to nic wielkiego bo nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, a liczę na podpowiedź Kolegi Jarząbka.
Nie będę opisywał bo bardzo dobrze widać napisy.

DSC_0978.JPG


DSC_0979.JPG


DSC_0982.JPG


DSC_0983.JPG


DSC_0984.JPG


DSC_0985.JPG
DSC_0987.JPG
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Wydaje mi się, że poza zdjęciem nr 2 to już wszystko było, natomiast na tym zdjęciu widać, że szyna została wyprodukowana przez Hutę Vitkovice znajdującą się w pobliżu Ostrawy. A reszcie przyjrzę się dokładniej.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.030 494 29
Reszta cech z Krośniewic, to co prezentuję to niewielka część tego co może być, ale trzeba by skosić trawę i odkopać szyny.

DSC_0988.JPG


Tej nie znam.

DSC_0989.JPG


MHU z różnych lat.

DSC_0996.JPG


DSC_0997.JPG


DSC_0998.JPG


Mam wrażenie że takiej nie było, ale mogłem przegapić.

DSC_0999-crop.JPG


DSC_1001.JPG


DSC_1004-crop.JPG


Jedziemy na chwilę do Krzewia, tabliczka ciągle czeka na chętnego z potężnym łomem.

DSC_1005.JPG


Tu kiedyś był peron.

DSC_1006.JPG


Na normalnym torze praca wre.

DSC_1007.JPG


Sierpów, budynek stacji od lewej strony i od prawej razem z "przewagą dzięki technice".

DSC_1030.JPG


DSC_1031-crop.JPG


Widok z mostka na semafor.

DSC_1032.JPG


Stacja, widok w stronę Łęczycy.

DSC_1008.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.030 494 29
Idę w stronę Łęczycy gdzie ma być skrzyżowanie toru wąskiego z normalnym, biegnącym ongiś do cukrowni Leśmierz.
Spotykam słupki na których jeszcze są pędnie.

DSC_1009.JPG


DSC_1010.JPG


Przejazd przez drogę i obok płotu semafor.

DSC_1011.JPG


Mijam zabudowania i wchodzę w mały lasek, za zakrętem ukazuje się drugi semafor.

DSC_1012.JPG


Czy to prowadzenie pędni dla semafora, a jeśli tak, czemu nie od strony stacji.

DSC_1013.JPG


DSC_1014.JPG


Mapa miejsca do którego dotarłem, skrzyżowanie jest na wysokości boiska po prawej, linia przebiega między zielonymi wyspami.

Bez tytułu.jpg


Skrzyżowanie, widok w stronę Łęczycy.

DSC_1015.JPG


Betonowy kozioł oporowy od strony linii normalnotorowej.

DSC_1016.JPG


DSC_1021.JPG


Widok w przeciwną stronę, po lewej w zaroślach drugi kozioł oporowy.

DSC_1022.JPG


Imponujące zabudowania klubu sportowego.

DSC_1023.JPG


Wracam na stację, semafor i przejazd przez lokalną drogę.

DSC_1024.JPG


DSC_1026.JPG


Na stacji jakieś ślady, możliwe że nawet ktoś wymienia podkłady.

DSC_1028.JPG
 

Załączniki

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.030 494 29
Nie wszystkie podkłady są drewniane.

DSC_1029.JPG


Naprężacz.

DSC_1035.JPG


Z cechami bieda, albo nie ma albo są ukryte, trzy znalazłem.

Union

DSC_1033.JPG


Krupp 1898

DSC_1034.JPG


I taka której chyba nie znam.

Differdingen 08 ?

DSC_1036.JPG


Jedziemy do domu, a właściwie do miejscowości Sokolniki Las, w której na ulicy Granicznej, podobno można jeszcze znaleźć fragment toru dawnej linii wąskotorowej z Ozorkowa do Strykowa, to trzecie i podobnie jak dwa poprzednie nieudane podejście, tym razem zatrzymał nas pęknięty przewód z układu chłodzenia, jednym słowem przeciek w maszynowni, po dwóch godzinach ruszamy , naprawa jest prowizoryczna, nie ryzykujemy dalszych poszukiwań, nie odpuszczę jeśli są to je znajdę.

Szymonek Ancymonek i Kicia zabrali tatusia na dwór, hura, po raz trzeci chyba, może jeszcze kiedyś, zabiorą.

Po 9 kwietnia rusza ruch kolejowy, teraz na linii Łódź -Kutno są jakies remonty i nie bardzo można bezboleśnie dojechać do Sierpowa, jak będzie można to jedziemy i z bucika w jedną i drugą stronę, bocznicą normalnotorową.

Dziękuję za uwagę.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.030 494 29
Przed chwilą dostałem zdjęcia od Piotrka jedno do poprzedniego tematu, jest to ta sama kładka kolejki cegielnianej w Karsznicach, tyle że zdjęcie jest z 2005 roku.

2004_110.JPG


Drugie nie wiem gdzie wrzucić, ale ponieważ to nasze opowieści to patrzcie jak wyglądaliśmy przed laty, to w klubie jeszcze na PŁ.
Łza w oku się kręci.

PICT4437.JPG


I trzecie podróżnicze z Wolsztyna, ten pimpuś po prawej stojący w drzwiach "ogórka"to Zvolackowy syn Bartek, teraz chłopisko przerósł nas wszystkich, młodosci okrutna odchodzisz, pozostawiasz tylko wyblakłe obrazy.

2007_0428_043001.JPG
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Zestaw I:
1 - Kladno 1915,
2 - Witkowitzer Bergbau- und Eisenhütten-Gewerkschaft, Vítkovice Ostrava-1916,
3 - FH-Friedenshütte - 1925,
4 - Д.О. - Донецкое Общество-VI-1903,
5 - Т.М.О. - Таганрогское металлургическое общество-IX-1909 - К.Ж.Д *
6 - Krupp - 1939,
7 - РБМО-Русско-Бельгийское металлургическое общество - 1908.

* Nie jestem pewien jak rozwinąć skrót К.Ж.Д - jedyne co mi przychodzi do głowy to - Кронштадтская крепостная железная дорога - czyli Kolej Twierdzy Kronsztadt.

Zestaw II ... po kolacji.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Z cechami bieda, albo nie ma albo są ukryte, trzy znalazłem.
Ale tej jednej chyba jeszcze nie było.
I taka której chyba nie znam. Differdingen 08 ?
Jak widać ... na wszystko przychodzi czas ....

Ale zacznijmy po kolei, a właściwie ... po kolejce - Zestaw II - Krośniewice:

1 - Д.О. - Донецкое Общество-V-1902,
2 - DK - DK-Gewerkschaft Deutscher Kaiser(August Thyssen-Hütte), Duisburg-Hamborn- 1900 - tego jeszcze nie było ! :)
3-5 - MHU - Maxhütte-Unterwellenborn - różne lata - tego też jeszcze nie było! :)
6 - Нижнетагильский металлургический завод Демидова - 1916,
7 - Т.М.О. - Таганрогское металлургическое общество-IV-1916-К.Ж.Д,
8 - РБМО-Русско-Бельгийское металлургическое общество-VIII-1909.

I dodatek z Sierpowa:

- Differdingen -Deutsch-Luxemburgische Bergwerks und Hütten-AG, Abteilung Differdingen-1908

podobno można jeszcze znaleźć fragment toru dawnej linii wąskotorowej z Ozorkowa do Strykowa,
Silny samochód, z pełnym wyposażeniem narzędziowym i ... gotowe. Zamawiam dwa odcinki 25 cm - dla mojego Przyjaciela i dla mnie. :)
 
Z

Zv

Gość
Przed chwilą dostałem zdjęcia od Piotrka jedno do poprzedniego tematu, jest to ta sama kładka kolejki cegielnianej w Karsznicach, tyle że zdjęcie jest z 2005 roku.

Zobacz załącznik 558607

Drugie nie wiem gdzie wrzucić, ale ponieważ to nasze opowieści to patrzcie jak wyglądaliśmy przed laty, to w klubie jeszcze na PŁ.
Łza w oku się kręci.

Zobacz załącznik 558608

I trzecie podróżnicze z Wolsztyna, ten pimpuś po prawej stojący w drzwiach "ogórka"to Zvolackowy syn Bartek, teraz chłopisko przerósł nas wszystkich, młodosci okrutna odchodzisz, pozostawiasz tylko wyblakłe obrazy.

Zobacz załącznik 558609
aleś wygrzebał.. aż się uśmiałem na tym zdjęciu po pachy!! to zapewne Wolsztyn.. patrząc po Bartku.. 2006??
 

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
Pozwolę sobie uzupełnić wątek pewną ciekawostką, którą kiedyś zgłębiłem.
Może jest to oczywistość oczywista, lecz nikt o tym do tej pory nie wspomniał.
Gdy pierwszy raz oglądałem Twoją fotorelację nie skojarzyłem faktów, ale dziś rano, w trakcie kolejnych odwiedzin "zderzyły mi się kulki" w głowie, rzecz jasna.


Wiadukt po którym chodziliście i posterunek przejazdowy to bohaterzy z filmu "Człowiek na torze".

To dokładnie tu ratując pociąg przed wykolejeniem zginął tytułowy bohater tego filmu - mechanik Orzechowski.

-werk ze zbiorów Filmoteki Narodowej(może nie wszyscy zainteresowani to znają)
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Reakcje
1.092 3 1
Kolega Dobrzyn melduje:
Ten zarośnięty tor prowadził do zakładów "Zwoltex". Jeszcze niedawno (pamiętam) przechodził przez ulicę Szadkowską i znikał wśród zabudowań. Co ciekawe, były zapory, była budka... W latach świetności na bocznicy musiał panować spory ruch. Dziś jest tam cepeen "Czechpol".
Bez tytułu.jpg


Co do wiaduktu kolejki cegielnianej: Oprócz głównego przęsła, które ostało się do dziś, były jeszcze dwa krótsze.

Aha: Jak koledzy wybierają się do Zduńskej Woli, to proszę o info. Chętnie też się powłóczę a i ugoszczę po staropolsku ;)