• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

Melduje się kolejny czytacz... Nie regularny, ale jednak... Czasem idę poprostu na hurt.
Co do tych słupków Pawle..., przypomniałeś mi o świętach Wielkiejnocy u Teściowej kilka lat temu... poprostu musiałem 4 litery ruszyć, bo ile można żreć (celowy najwyższy stopień odmiany słowa jeść). Zaliczyłem na dwie tury chyba 12 kilometrów Mławskiej KD. Może to odkurzę... kto wie???

Pozdrawiam i do następnego,...


ps. też śledzę Leona...
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Doceniam to że Was interesuje to bajdurzenie, dla Was też to robię, mam motywację aby wyjść z domu, dziękuję za uwagę.:)
Niebawem relacja z wycieczki na trasie zlikwidowanej wąskotorówki, a jakiej okaże się w piątek w losowaniu.:niepewny:
 
Ja napiszę banalnie, parafrazując klasyka: "Pisać, to trzeba umić". Dowodem na to, że w Twoim przypadku tak jest, niech będzie fakt, że pomimo iż zdarza mi się wziąć udział w tych eskapadach, to czytam potem relację z ogromną przyjemnością i zaciekawieniem. Czasem zastanawiam się, jak można - niejednokrotnie banalny spacerek, ubrać w słowa i pokazać jak tajemniczą wyprawę Kapitana Nemo! :giggle:
Łaź i pisz! :p
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Ciemno, ponuro, zimno niecałe dziesięć stopni, pogoda w sam raz na wycieczkę, dziś Piotrków Trybunalski i to co jeszcze zostało z kolejki Piotrków Sulejów, cała trasa ale nie pieszo, dziś dzięki uprzejmości naszego Kolegi forumowego Artiego 2811 jak rosyjski nuworysz zostanę zawieziony w każde ciekawe miejsce.
Podróż to niestety będzie smutna jak dzisiejsza pogoda, niewiele się ostało, a tak niedawno jeszcze tętniła życiem, cóż, ja tylko żałuję że nie pojechałem wtedy gdy mogłem coś jeszcze zobaczyć, niestety byłem ortodoksyjnym "modelarzem" i skupiałem się na budowie czegoś co padło w ciągu trzech miesięcy.
Pamiętam jak cieszyliśmy się z Piotrkiem na wieść o wydaniu książki o tej kolejce, zamówiona dużo wcześniej, szdłem po jej odbiór do wydawnictwa na Księżym Młynie, padał taki deszcz że nie można było iść, gdyby nie to że już była, nie ruszyłbym się z domu, pamiętam zdziwienie młodej laseczki i pytanie "po co Panu dwie takie same" odparłem tak z marszu , jedna dla mnie druga dla żony bo ona pochodzi z Kielc, trzeba było zobaczyć jej minę, widok bezcenny.

535177-352x500.jpg


Niestety zawartość książki rozczarowuje, nie jest to wybitne dzieło, krążyły nawet plotki że to odrobinę rozwinięta praca dyplomowa autora, cóż nie zawsze jest święto, może kiedyś ktoś napisze następną .

Kończę zjadać porcję suchego makaronu, koledzy mojego dziecka, cudowne dzieci dwóch pedałów z którymi mój potomek ściga się czasami, dali mi taką radę , makaron długo uwalnia węglowodany i daje energię przez długi czas, może tak może nie, makaron lubię mam pretekst aby się opchać z rana, choć Żabcia dziwnie na mnie patrzyła.
Tornister spakowany, pentagram zabrałem, 8.59 mam pociąg z Widzewa, a trzeba się tam jeszcze dostać.

Czyli komu w drogę temu pa pa.

CDN.
 

Arti2811

Aktywny użytkownik
Trasa Piotrków Trybunalski - Sulejów Pilica plus w sumie najważniejsze Wapienniki bo bez nich w ogole nie powstala by kolejka zostala ogarnieta. Kolega Paweł zda relacje forograficzna z wyprawy. Z podziękowaniami do następnego razu.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Trasa Piotrków Trybunalski - Sulejów Pilica plus w sumie najważniejsze Wapienniki bo bez nich w ogole nie powstala by kolejka zostala ogarnieta. Kolega Paweł zda relacje forograficzna z wyprawy. Z podziękowaniami do następnego razu.

To ja dziękuję, zwłaszcza za prezent który wzbudzał żywe zainteresowanie "Jak mniemam Pan z działki" nie z eksploracji kolejki, hm, mina Pań w pociągu bezcenna.

DSC_0142-crop.JPG


Uściskaj jeszcze raz Młodą, teraz muszę trochę być Panem domu, potem spróbuje zacząć relację.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Zajęcia własne odroczone na chwilę, o podróży nie będzie nic, bo nic ciekawego się podczas niej nie wydarzyło, bardziej urokliwych przedstawicielek płci przeciwnej w pociągu nie było, a konduktor był Panem, to nie ŁKA, równo o dziesiątej byłem na peronie w Piotrkowie, ściskamy się z Arturem i zaciąga mnie na tyły lokomotywowni aby pokazać niszczejące zabudowania, których przeznaczenia on nie zna, a j tym bardziej.

DSC_0003.JPG


DSC_0004.JPG


DSC_0005.JPG


Kolejny ciekawy obiekt zamienia się w stos gruzu i desek.

Wychodzimy, dwie fotki na pożegnanie, dziś to miejsce nie jest naszym celem.

DSC_0006.JPG


DSC_0007.JPG


Jedziemy na wąski tor, wszystko zarośnięte trawą trudno cokolwiek dojrzeć, od naszej wizyty z
Piotrkiem przynajmniej budynek jest zabezpieczony przed obecnością obcych, niestety nawet zabezpieczony powoli chyli się ku upadkowi, dach jest coraz bardziej dziurawy, może się zawalić w każdej chwili.

Słupek w bramie bez cechy.

DSC_0008.JPG


Lokomotywownia.

DSC_0009.JPG


DSC_0010.JPG


DSC_0012.JPG


Olejarnia, z którą wiąże się historia uwięzienia lokalnego polityka przez ...i tu cicho sza bo to znany człowiek jest.

DSC_0013.JPG


Magazyn obok niej.

DSC_0014.JPG


DSC_0017.JPG


Za płotem ruiny fabryki o wdzięcznej nazwie Feniks która miał produkować słoiki dla słynnej firmy na literę T, ale nie wyszło, obok budynku biegł kiedyś normalny tor.

DSC_0018.JPG


Niemożliwe jest określenie przebiegu torów z natury, bo natura je skrzętnie ukryła.

DSC_0011.JPG


DSC_0020.JPG


DSC_0022.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Budynek stacyjny dziś zamieszkały i tym uratowany od ruiny, oraz zabytkowy szalet, podobno wpisany do rejestru zabytków, co z pewnością nie uchroni go od np. pożaru.

DSC_0024.JPG


DSC_0026.JPG


Na terenie otaczającym budynek znaleźliśmy kilka szyn, ale o tym w innej opowieści w innym dziale.

Widok na starotorze dziś ścieżka asfaltowa biegnąca od strony stacji.

DSC_0027.JPG


Tak wygląda po drugiej stronie.

DSC_0029.JPG


Opodal znajdował się przystanek osobowy Milejówka, na trawniku jeden z nielicznych artefaktów kolejowych, oraz dobrze zachowana krawędź peronowa.

DSC_0030.JPG


DSC_0031.JPG


DSC_0032.JPG


Idziemy dobrze zachowanym w terenie śladem po torowisku docierając do kolejnego ronda, niegdyś tu było tylko rozwidlenie dróg.

DSC_0033.JPG


DSC_0034.JPG


Po dokładnym przyjrzeniu się widać ślad po torowisku, już po drugiej stronie.

DSC_0035.JPG


Obchodzimy rondo, ostrożnie bo ruch spory o tej porze dnia, teren łagodny, bardzo przyjemny spacer.

DSC_0036.JPG


DSC_0039.JPG


Piękny płot z podkładów kolejowych.

DSC_0040.JPG


Kolejne rondo i powoli zbliżamy się do pierwszej budowli inżynieryjnej zachowanej na trasie kolejki, a mianowicie do mostu nad rzeką Strawą.

DSC_0041.JPG


DSC_0042.JPG


DSC_0043.JPG


Odkąd PT został powierzony wiadomo komu, ruch strasznie się zakręcił.

CDN.
 
Do tych winogron to koniecznie trzeba dodać drożdże, żeby potem było ci z sobą zabierać na drogę jako zestaw "surwiwalowy"
Ale uważaj, byś następnego dnia tego nie śpiewał...
...swoją drogą, gość na PolandRocku w tym roku dał do nogi i z przytupem:cool::cool::cool:

Pawle, relacja pobudzająca wyobraźnię i rozrzewnienie, co człowiek stracił będąc "grzecznym dzieckiem siedzącym na dupie w domu..."
( przepraszam za przecinek....)
Pozdrawiam,...
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Łowca cech
Donator forum
H0e
Ekspert
Nie nie będzie winka, będzie nalewka.

Otóż i on ten wiadukt/most.

DSC_0044.JPG


DSC_0045.JPG


Z poziomu rzeki, jedyne miejsce gdzie się dało bezboleśnie zejść na dół.

DSC_0046.JPG


Betonowe podkłady jako wzmocnienie przyczółka.

DSC_0048.JPG


Przerwany nasyp ulicą której kiedyś nie było, od strony skąd przyszliśmy i z drugiej.

DSC_0050.JPG


DSC_0049.JPG


Idziemy dalej.

DSC_0051.JPG


W oddali widać znak drogowy, niechybnie dochodzimy do celu czyli ulicy Sulejowskiej.

DSC_0052.JPG


I jest tuż za przejściem dla pieszych.


DSC_0053.JPG


DSC_0054.JPG


Modernizacja jak to się teraz pięknie nazywa, tej ulicy była jednym z gwoździ do trumny kolejki, poszerzona zabrała miejsce dla torów, które biegły na stuku ścieżki rowerowej i trawnika.
A na tym budynku w rzędzie górnych okien był napis oznajmiający że jest tu przystanek Starostwo.

DSC_0056.JPG


Znów jedziemy a obok nas jakby niewidzialny tor, po prawej.

DSC_0057-crop.JPG


Zostawiamy samochód na parkingu i z buta idziemy po "torach".

DSC_0058.JPG


W pewnym momencie schodzimy w krzaki aby znaleźć się na przystanku Bugaj, zdjecie nie oddaje widoku wgłębień po podkładach, mogłem zrobić z bliska, cóż pozostaje wiara, na drugim zdjęciu widać wyraźnie krawędź peronową i też ślady po podkładach.

DSC_0059.JPG


DSC_0060.JPG