• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
Pogoda w Kutnie dała nam się we znaki, zwłaszcza Sylwia, się bidula nacierpiała chodząc z nami w tę i we tę jak wahadło w zegarze, cóż ciężka jest rola ulubienicy mikola.
Jak mniejszy Piotrek podeśle mi swoje zdjęcia będzie mały suplement.

Piątek 28.12

Jedziemy z chudym na Kaliską odnaleźć ponownie szynę nie byle jakiej wartości, już odnaleziona i pokazaną na 24 stronie naszych opowieści, i cały ten wyjazd bo potem jeszcze jedziemy do Pabianic, podporządkowany jest szukaniu cech na szynach, co opisanym będzie w wątku szynowym, a tu kilka słów i zdjęć, niekoniecznie budujących, ale choć ślad pozostanie po tym czego za chwilę już nie będzie.

Na dobrą wróżbę SM42-883 na Chojach przed wyjazdem.

DSC_0161.JPG


Wsiadam do ŁKA Piotrek już jest, jedziemy, Pani Kierownik, hmm piękna kobieta, nogi mmmm, przyznaję że ŁKA zawyża coraz bardziej poziom, Kaliska znów zaczyna padać, i tak cały dzień, pada, bardziej pada, leje.
Stacja przechodzi kryzys, od czasu otwarcia Fabrycznej które to wszystko popsuło, na wszystkich stacjach, ale dość o tym, pusto jak w portfelu pod koniec miesiąca, przy peronie stoi EN57 FPS-1583 obok EP07-332, i ostatni ruchomy pociąg, zmodernizowana "stonka" SM42-1267.

DSC_0165-crop.JPG


DSC_0164.JPG


DSC_0163-crop.JPG


Idziemy między magazyny, wszystko w perzynę się obraca w nicość, spotykamy porzucone wagony, nigdy tu ich nie było.

DSC_0173.JPG


DSC_0174.JPG


Budynek wagi wagonowej i zarastające rozjazdy.

DSC_0175.JPG


DSC_0181.JPG


Jeszcze jeden magazyn i ostatnie oryginalne wrota, inne są już nowoczesne blaszane.

DSC_0179.JPG


DSC_0180-crop.JPG


Nie ma nikt chyba pomysłu na sensowne zagospodarowanie budynków po kolejowych, łatwiej je pozostawić na żer przyrody i wandali, w pewnym momencie można powiedzieć "zawaliło się " i zburzyć do końca.
Szyny nie odnaleźliśmy, wrócimy tu jeszcze, znaleźliśmy kilka innych, a o tym w innej opowieści.

Na zakończenie, testowany na Kaliskiej najnowszy model urn wyborczych, ułatwiających liczenie głosów, bez względu na frakcję, poprzez utylizację i przedstawienie fikcyjnych wyników, już się inne kraje biją o licencję.

DSC_0184.JPG


Wsiadamy do pociągu i po chwili w Pabianicach już my byli.
Głównie nasze poszukiwania koncentrowały się na obszarze w pobliżu przejazdu kolejowego, przy ulicy Wspólnej.
Na zdjęciu górny prawy róg.

P1.jpg


Zaczynamy od delikatesów Mila, i placu ładunkowego na prawo od stacji w stronę Łodzi.
Na placu pustka, Pan zbierający do wiaderka resztki wysypanego węgla, błoto i wiatr, nowe podkłady i kozioł oporowy, z szynami bez cech.

DSC_0185.JPG


Pierwszy fragment zlikwidowanych bocznic, mamy pewność że to był jakiś teren kolejowy, świadczą o tym pozostałości fundamentów dwojakiego rodzaju.

DSC_0186.JPG


Płot widoczny na tym zdjęciu jest cały z szyn, normalnych i wąskotorowych.

DSC_0209.JPG


DSC_0211-crop.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
DSC_0210.JPG


Na zdjęciu rozgałęzienia torów skrajnie po prawej idzie wzdłuż wspomnianego płotu i dochodzi do bramy do ?

DSC_0190.JPG


Wracamy.

ŁKA i nastawnia oraz sama ona z zatartym napisem.

DSC_0214.JPG


DSC_0216.JPG


Następna bocznica do składu paliwa jak nam się wydaje, a co potwierdzają nasze znaleziska.

DSC_0215.JPG


Brama starotorze i instalacja do rozładunku cystern.

DSC_0218.JPG


DSC_0220.JPG


DSC_0219.JPG


Kozioł oporowy, dziś miejsce noclegu, nie szliśmy dalej aby miru domowego nie zakłócać.

DSC_0222.JPG


Zbiorniki z daleka i bliska.

DSC_0221.JPG


DSC_0223.JPG


Na nich znaleźliśmy takie tabliczki.

DSC_0227-crop.JPG


DSC_0228-crop.JPG


Na terenie stoi budynek, a obok niego kawałek wąskiego toru.

DSC_0225.JPG


Posterunek na przejeździe od tyłu.

DSC_0247.JPG
 

Załączniki

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
I od przodu, oraz bocznica do elewatora a raczej do jego ruin.

DSC_0259.JPG


DSC_0258.JPG


Bocznica do skupu złomu.

DSC_0260-crop.JPG


"Kibelek" relacji Łódź Kalska-Wrocław, dojeżdżający tylko do Pabianic ze względu na remont trasy, dalej autobusem.

DSC_0254.JPG


W między czasie penetrujemy okoliczne ulice i działki w poszukiwaniu szyn, zbliża się czas odjazdu, idziemy po stronie nastawni w kierunku stacji, obok nastawni stojak z szyn, ale tak zarośniętych że nie mogliśmy się nawet do nich zbliżyć.

DSC_0264.JPG


I na zakończenie dnia upolowany na dzikim przejściu ET22-1020

DSC_0270.JPG


Ciągle stoją dwa słupki ze wskaźnikami, na szynach z cechami z 1901 roku na końcu peronu, ciekawe jaki czeka je los, na nas czeka już "wrocławski" EN57-1450.

DSC_0272-crop.JPG


To już ostania nasza wycieczka w tym roku, spędziłem dwa dni z towarzyszami na świeżym wilgotnym powietrzu, stan cery zdecydowanie mi się poprawił, ale czuję już że młodzieniaszkiem nie jestem, choć w tym butwiejącym ciele, wciąż tkwi mózg durnego dwudziestolatka(cytat z Bałtroczyka).
Nowy rok niebawem i nowe wyzwania.

Korzystając z okazji, dziękuję wszystkim z którymi razem podróżowałem, kocham Was za to że jesteście, bez Was byłbym zwykłym szarym obywatelem tego kraju, oraz wszystkim tym którzy czytali te grafomańskie popisy, podziwiam Wasze poświęcenie.

Nasz podróżniczy market Piotr i Paweł życzy Wam z okazji zbliżającego się Nowego Roku niesamowitych wypraw, fascynujących znalezisk, zdrowia, czasu i wytrwałości.
 
Ostatnio edytowane:

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Na teren tych bocznic docierał też kiedyś tor tramwajowy. Przynajmniej tak twierdzi znany w kręgach tramwajowych prof_klos.

Po nowym roku zapraszam kolegów marketowych na peregrynacje wąskotorowe w Zduńskiej Woli :)
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
Na teren tych bocznic docierał też kiedyś tor tramwajowy. Przynajmniej tak twierdzi znany w kręgach tramwajowych prof_klos.

Po nowym roku zapraszam kolegów marketowych na peregrynacje wąskotorowe w Zduńskiej Woli :)
Twoje zaproszenie to dla nas zaszczyt, co prawda ciężko teraz dojechać do ZW z naszego miasteczka, ale damy radę.:)
Dziękuję w imieniu personelu naszego marketu.;)

Co do toru tramwajowego masz może więcej informacji na ten temat.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
Cytuję za oryginałem:
Bocznica odbiegała od końca wekska (jeszcze nie było pętli) mieszczącego się pomiędzy ulicami Szarych Szeregów, a Wiejską.
Z krańca weksla przeciągała się pod kątem 45 stopni przez ulicę Łaską i lądowała z tyłu dworca PKP, tam gdzie jest pętla autobusowa.

Tędy zwieziono do Łodzi pierwsze wagony generacji N, były zdejmowane z platformy w tym właśnie miejscu.
Wożono tędy przeróżne rzeczy. Po wybudowaniu pętli w połowie lat 60. przestała mieć rację bytu, chociaż z pewnością tor jeszcze leżał, albowiem gdzieś kiedyś widziałem fotografię, gdzie jak byk tor wychodził z ulicy Łaskiej, a zdjęcie było z lat 70.
Oczywiście na krańcu toru były dwa tory, zwrotnice łączące, jakiś tor odstawczy.
received_309581732996480.jpeg
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
Rano wyszło na chwilę słonko, a potem było już coraz gorzej, część załogi pojechała na imprezę do Wołowa, my z Piotrkiem na Olechów, a powodem była ta impreza.


DSC_0292-crop.JPG


Przed halą, trochę żywa ET42-011

DSC_0293-crop.JPG


Wchodzimy do środka i oto nasza bohaterka i mikol robiący jej zdjęcia.

DSC_0296-crop.JPG


DSC_0295.JPG


Dla tych którzy nigdy w hali napraw nie byli a fantazja modelarska ich ponosi, ogólny widok hali i tokarka podtorowa.

DSC_0294.JPG


DSC_0297.JPG


DSC_0298.JPG


DSC_0300.JPG


DSC_0299.JPG


Jak za dawnych lat.

DSC_0301.JPG


W pierwszej hali stał obok tokarki ciągnik ASF, Piotrek zrobił mnóstwo zdjęć dla naszego kolegi Sławka , i chyba niewielu ma zdjęcia z góry i z kanału, na drugiej hali drugi ciągnik.

DSC_0304.JPG


Zapadnia do wywiązywania zestawów kołowych.

DSC_0305.JPG


A to zaraza każdej imprezy bez względu na range miejsce i czas, zaraza deseczkowa, nawet już z nimi nie walczę
Prawie setka osób może stać w odpowiedniej odległości, grupa oszołomów musi podejść na dwa metry.

DSC_0308.JPG


I zielona SM31-143 w pełnej okazałości.

DSC_0309.JPG


DSC_0312-crop.JPG


Miłym zaskoczeniem była duża ilość młodych ludzi, mam nadzieję że choć część z nich robi to z miłości do kolei nie dla fotek na FB.
Spotkaliśmy mnóstwo znajomych, atmosfera sielska, pogoda do kitu, korzystając z okazji rozpełzamy się po całym terenie.

CDN.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
Podczas gdy wszyscy nie odstępują "Trumny" swoją drogą co za idiotyczny przydomek, my penetrujemy cały teren.
Znajdujemy czterokołowy wózek, chyba taki jak pomykały z pocztą na peronach, jako doczepki i dziwo trzykołowe.

DSC_0315.JPG


DSC_0317.JPG


Jeszcze jedno zdjęcia z koleżanką.

DSC_0318.JPG


Na manewrach i punkcie kontrolnym.

DSC_0355.JPG


DSC_0382.JPG


Na przystanku Olechów i po długiej drodze z naszym Kolega Meggido jego małżonką i synem już po drugiej stronie hali.

DSC_0383.JPG


DSC_0404.JPG


Dość na chwilę tej zieleniny.
Przed halą nowe zestawy kołowe do wagonów, wszak to już nie lokomotywownia a wagonownia.

DSC_0321.JPG


Po drugiej stronie hali nieczynne schronienie zwrotniczych.

DSC_0322.JPG


Jedzie skład wagonów do remontu, niechby ktoś zrobił taki model, z takimi odstającymi łatami, ortodoksi zagryźli by go on line w jednej chwili, a tu wzór jak się patrzy.
A pchała cały skład SM42-1003

DSC_0337.JPG


DSC_0338.JPG


A to zestawy zdemontowane podczas cięcia lokomotyw.

DSC_0343.JPG


Jeden jest wyjątkowo ciekawy, bo z adnotacji na obrzeżu wynika że był w dwóch lokomotywach jednocześnie w ET22-437 napis na górze i ET22-615 napis na dole.

DSC_0344-crop.JPG


Większość taboru sprawia raczej przygnębiające wrażenie ich wygląd nie napawa nadzieją na lepsze jutro.
ET22-825 i SM03-189

DSC_0341.JPG


Samotna SM31-034 na tle zestawów kołowych z pociętych niedawno lokomotyw.

DSC_0346.JPG
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
Od strony biurowej całego kompleksu stoją trzy wagony, wątpliwa wizytówka biorąc pod uwagę że to główne wejście, wątpliwa bo w złym stanie i załadowane złomem, pierwsza platforma, ostatnia rewizja jeszcze w wagonowni na Widzewie, ostoja z ceowników wyprodukowanych w Hucie Ostrowiec.

DSC_0349.JPG


DSC_0348.JPG


DSC_0352.JPG


Drugi nic szczególnego, trzecia platforma to chyba przeróbka z jakiegoś krytego wagonu, o czy mogą świadczyć resztki zastrzałów i stopnie.

DSC_0353.JPG


DSC_0354.JPG


Idziemy nad basen, ogrodzony ogrodzeniem z siatki mocowanej do szyn, ale o tym w stosownym dziale za chwil kilka, między basenem a kolejnym budynkiem biurowym jeszcze bardziej smutne lokomotywy.

DSC_0362.JPG


Trudno je zidentyfikować ponieważ są pozbawione oznaczeń, może ich nie ma.
Przed halą kilka lokomotyw.

DSC_0372.JPG


DSC_0373.JPG


Po drugiej stronie hali kolejna "Stonka" pod "parą SM42-1267

DSC_0400.JPG


Wchodzimy do ostatniego sektora hali, no tu już nie wiem, wagonownia czy lokomotywownia.

SM30-228

DSC_0411.JPG


SM42-1141

DSC_0412.JPG


SM31-101

DSC_0413.JPG


ET41-076

DSC_0414.JPG


I chwilę po tryumfalnym wjeździe SM42- 692

DSC_0415.JPG


Sierściuchy tu łatwo nie mają.

DSC_0419.JPG


I jeszcze jedna SM31-126

DSC_0421.JPG


CDN.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
Już się z gąską żegnali, już z ogródka wychodzili, a tu lokomotywa jedzie a potem druga do wodopoju one podążają.
SM42-1267

DSC_0423-crop.JPG


SM42-883

DSC_0425-crop.JPG


Zaczyna padać deszcz, ale idziemy jeszcze w stronę wieży ciśnień, na cmentarzysku siostra dzisiejszej gwiazdy SM31-026

DSC_0426.JPG


Kozły z braku pożywienia zbierają się w gromadach i żerują.
W większości lokomotyw okna wybite, ostatnio latem ubiegłego roku jeszcze były całe, pytanie co robią odpowiednie służby, których statutowym obowiązkiem jest ochrona mienia kolejowego, a nie pościgi i gnębienie miłośników kolei, co robią w celu zapobieżenia dewastacji i kradzieżom, otóż nic, bo łatwiej złapać takiego starego dziada jak ja, który w mordę nie da, niż stawić czoła złodziejom, normalnie animal patrol, Piotrek to zrozumie, a może nawet Wam opowie.

DSC_0431.JPG
DSC_0431.JPG


I ostatni rzut obiektywu na jej Wysokość Zieloną.

DSC_0434.JPG


I to wszystko, Jacek nas podwiózł spotkawszy czekających na przystanku, kilka godzin a jaki relaks, już nas nosiło, a do wyjazdu chwila, ale o tym w swoim czasie.

Teraz czekamy na zdjęcia Piotrka i Jacka.

Dziękuję za uwagę.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
H0e
Ekspert
Cieszę się że wciąż Wam się podoba, dawno temu postanowiliśmy się dzielić naszymi wrażeniami, i być może ciekawymi dla niektórych znaleziskami.
Jeszcze dwa i pół tygodnia i poważna, egzotyczna, choć krajowa wyprawa, ale o tym w następnym odcinku.
Mam nadzieję że będzie ciekawie.
 

kozaa

Aktywny użytkownik
Tak na przyszłość, gdzie można znaleźć informacje o takich "imprezach" jak ta sobotnia na Olechowie? Bardzo żałuję, że przegapiłem.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Cytuję za oryginałem:
Bocznica odbiegała od końca wekska (jeszcze nie było pętli) mieszczącego się pomiędzy ulicami Szarych Szeregów, a Wiejską.
Z krańca weksla przeciągała się pod kątem 45 stopni przez ulicę Łaską i lądowała z tyłu dworca PKP, tam gdzie jest pętla autobusowa.


Tędy zwieziono do Łodzi pierwsze wagony generacji N, były zdejmowane z platformy w tym właśnie miejscu.
Wożono tędy przeróżne rzeczy. Po wybudowaniu pętli w połowie lat 60. przestała mieć rację bytu, chociaż z pewnością tor jeszcze leżał, albowiem gdzieś kiedyś widziałem fotografię, gdzie jak byk tor wychodził z ulicy Łaskiej, a zdjęcie było z lat 70.
Oczywiście na krańcu toru były dwa tory, zwrotnice łączące, jakiś tor odstawczy.
Zobacz załącznik 618601
Przypominają mi się tramwajowe bocznice towarowe odchodzące z torów na ul. Tramwajowej i Tuwima.