• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
W 2006 roku pojechaliśmy z Młodym do Jelenia, Młody wtedy pasjami interesował się fortyfikacjami, budynek stacyjny wyglądał wtedy tak, a rozkład jazdy był oszałamiający.

DSCF1542.JPG


DSCF1545.JPG


Po udanej eksploracji bunkra i otoczenia, z braku zajęcia udaliśmy się bocznicą w stronę kopalni,
Gdybym wtedy wiedział że czas poświęcony modelarstwu będzie stracony bezpowrotnie, podszedł bym do dokumentowania naszej krótkiej wycieczki bardziej poważnie, cóż każdy popełnia błędy, a czasu się nie cofnie.
Bocznica wtedy wyglądała zupełnie inaczej, była zaniedbana, a wagony były zwykłe jakie można było znaleźć na każdej stacji.

DSCF1590.JPG


DSCF1593.JPG


DSCF1594.JPG


Choć już wtedy coś mnie zainteresowało w szynie, choć bladego pojęcia o tym nie miałem.

DSCF1596.JPG


Po drodze minęliśmy kapliczkę domowej roboty, idąc w piątek z Piotrkiem, szukałem jej, niestety wszystko się zmienia.

DSCF1599.JPG


Doszliśmy do punktu bezpiecznego powrotu, musieliśmy zawrócić ze względu na pociąg którym mieliśmy powrócić do domu.

DSCF1606.JPG


DSCF1613.JPG


I to prawie koniec, jeszcze musimy tylko zeskanować zdjęcia Piotrka z 1996 roku.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
To co udało mi się rozpoznać, z wnętrza tomaszowskiej szopki. W kolejności zamieszczonej przez Pawła:
1. - А.Ю.Р.З.Б.О. - 1913 VII,
2 - Ю.Р.Д.М.О. - 1914 II,
3. - Huta Królewska -1929,
4. - Ю.Р.Д.М.О. - 1914 II,
5. - GHH - 1889,
6. - FH - 1924.
Rozwinięcia tych skrótów już były podane wcześniej.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
I końcówka, zdjęcia Piotrka, wyjazd z pustymi wagonami.

DSC_0168.JPG


DSC_0185.JPG


Przenosimy się do roku 1996, do chwili gdy Piotr z małżonką żółtym maluchem pojechali na wycieczkę, do Białej Góry.
Skład ciągnięty (ta bliżej) przez SM42-2155 pchany przez SM42-2561, w tle lokomotywowni i niezidentyfikowana lokomotywa.

skan20181203111821.jpg


Na przodzie składu SM42-2561 z boku WM15 i SM-2155

skan20181203111850.jpg

Wyjazd pod górkę SM42-2561.

skan20181203111907.jpg

SM2155 z piętnastoma wagonami Eaos.

skan20181203111928.jpg

Niestety są tylko cztery zdjęcia a może aż cztery.

I jeszcze trzy gwoździe wyciągnięte przez Piotrka po nierównej walce z podkładami w Tomaszowie, z 55, 51 lub 4 roku i ostatni chyba z 73, przynajmniej ja tak to widzę .

IMG_1798(1)-crop.jpg
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Mroczny, deszczowy czwartek po świętach, trzeba przewietrzyć się ździebko, od dawna miałem ochotę obejrzeć bocznicę do młyna i zakładów Polfa w Kutnie, jedziemy wiec do Kutna.
Jedziemy w czwórkę, Sylwia, Piotrki i ja.

Chojny z których mamy jechać na Widzew toną w deszczu, smętnie czeka na swoją kolej ET22-1168.

DSC_0003.JPG


Przemyka jak zjawa szary EN57FPS-1711

DSC_0007-crop.JPG


Osiem minut i ze swojego ciepłego i przytulnego wnętrza ŁKA wypluwa nas na wietrzny peron Widzewa, jakiś armagedon, tłumy ludzi, nasz pociąg "Barbakan" przyjeżdża o dziwo punktualnie, jedziemy, jest duszno, może ogrzewanie działa, ale wymiany powietrza nie ma, jak na pośpieszny, wlecze się niesamowicie, obserwujemy współpasażerów, oddajemy się rozmyślaniu i po ponad godzinie jesteśmy w Kutnie.
Na powitanie i jako dobry znak wita nas SM42-837 z potrójnym zestawem wagonów tarowych, rzadki widok w czasach gdy wagi są likwidowane bezlitośnie.

DSC_0011-crop.JPG


Szynobus z Sierpca SA135-024

DSC_0013.JPG


Mniejszy Piotrek idzie do tualety, a my z Chudym snujemy się na peronie, zaczepiają nas Panowie z SOK-u, słowami "Panowie miłośnicy, to proszę uważać" zapewniamy że nie będziemy się snuć po stacji, bo mamy inny cel, ale w razie skarg to wiadomo że to my, hm coś się zmienia, zresztą w Kutnie SOK zawsze był przyjazny takim oszołomom jak my i nam podobni.

Stary budynek...? nie wiemy do czego służył, a nie ma się kogo zapytać.

DSC_0015.JPG


Zaczynamy od miejsca gdzie tor wychodził z jakiegoś przedsiębiorstwa, lub placu ładunkowego na ul.Kochanowskiego, tak to wyglądało kiedyś na mapie satelitarnej.

K2.jpg


Zdjęcie jest marnej jakości, ale widać tor wychodzący z terenu zamkniętego w lewo.
Niestety spóźniliśmy się, wspomniana ulica została gruntownie zmodernizowana i dziś nie ma nawet śladu po bocznicy, cóż gdybyśmy zajrzeli tu w altach minionych podczas licznych odwiedzin Kutna.

DSC_0028-crop.JPG


Teren przez który przebiegał tor i liczne jego odgałęzienia.

K3.jpg


Równolegle do niego na dole biegł tor na placu ładunkowym kończący się betonowym kozłem oporowym, na chwilę zboczymy z obranego kierunku i zaczniemy wędrówkę od kozła oporowego.
Tu na zdjęciu satelitarnym, poniżej w naturze.

K6.jpg


DSC_0018.JPG


Idziemy w stronę gdzie tor odgałęzia się od toru bocznicy do młyna.

DSC_0025.JPG


DSC_0026.JPG


Dziś plac pełni rolę prowizorycznego magazynu gdzie składowane są elementy do modernizacji stacji Kutno, podstawy słupów, bramki sieciowe itp.
W oddali widać rampę wzdłuż której biegł tor bocznicy.

DSC_0027.JPG


Jakość zdjęć jest marna, ale padał cały czas upierdliwy "kapuśniaczek"

Tu wchodził tor bocznicy.

K4.jpg


DSC_0049.JPG


Kilka zdjęć z początku bocznicy.

DSC_0060.JPG


Widok z kolejnej rampy.
 
Pawle..., tu popełniam publiczne samobiczowanie się, bowiem warszawski przemysłowy Służew był pełen bocznic, a ja młody szczaw mając to w zasięgu ręki ( a z 5 km w linii prostej, może kapkę więcej???)temat z własnej nieświadomości ...zostawiłem nietknięty
Co do Twej wyprawy...szacunek za wertowanie stron internetowych, papierowych i ruszenie się i dokumentowanie pozostałości dla potomnych...
Zdjęcia zacne...i historia jak zwykle opowiedziana ze smakiem....

Pozdrawiam,..
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
DSC_0058.JPG


DSC_0059.JPG


DSC_0048.JPG


Dwa zdjęcia magazynów po drugiej stronie placu.

K5.jpg


DSC_0047-crop.JPG


DSC_0046.JPG


W drodze powrotnej na ulice Kochanowskiego,odnaleziony na chwilę, zapomniany Klub Kultury Kolejarza, myślę że niebawem podczas modernizacji, zniknie z powierzchni ziemi.

DSC_0106.JPG


Wracamy na wspomnianą ulicę.
Na zdjęciu satelitarnym budynek z czerwonym dachem to młyn motorowy.

https://sztetl.org.pl/pl/miejscowos...slugi/91183-mlyn-motorowy-ul-kochanowskiego-4

K1.jpg


Nie ma śladu torów, dlatego jest tylko jedno zdjęcie ulicy.

DSC_0029.JPG


Młyn i stara lampa.

DSC_0032.JPG


DSC_0035.JPG


Oraz na zakończenie krzywe zdjęcie bramy wjazdowej do Polfy.

DSC_0124.JPG


Myśmy się spóźnili, natomiast Pan Sławomir Kurek zdążył i tu są jego już historyczne zdjęcia.

http://mojakolej.blox.pl/2016/12/Wpis-miejsko-kolejowy.html

Tyle na dziś, jutro dalszy ciąg, ponieważ mieliśmy jeszcze prawie trzy godziny, które poświeciliśmy na nieudolne fotografowanie taboru, a ruch jak zwykle intensywnym był, oraz poszukiwania cech na szynach, jak przystało na odział poszukiwaczy, ale o tym też jutro i wątku o szynach, aby nie wprowadzać powtórnie chaosu.

Dobrej nocy.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Pawle..., tu popełniam publiczne samobiczowanie się, bowiem warszawski przemysłowy Służew był pełen bocznic, a ja młody szczaw mając to w zasięgu ręki ( a z 5 km w linii prostej, może kapkę więcej???)temat z własnej nieświadomości ...zostawiłem nietknięty
Co do Twej wyprawy...szacunek za wertowanie stron internetowych, papierowych i ruszenie się i dokumentowanie pozostałości dla potomnych...
Zdjęcia zacne...i historia jak zwykle opowiedziana ze smakiem....

Pozdrawiam,..

Takie samobiczowanie mogłoby sobie aplikować wielu z nas, kiedys się wydawało że nic się nie zmieni, że wszystko będzie trwać niezmienione, niestety wszystko podlega ciągłym zmianom, za kilkanaście miesięcy, może lat, stacja Kutno zmieni się nie do poznania jak wiele jej podobnych, będzie nowoczesna, wszystko co stare i szpetne się wyburzy, będzie pięknie i bezpłciowo.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Wiem że nie możecie się doczekać dalszego ciągu, i oto on, zanim przeszliśmy pod wiadukt (pod nim jest w miare sucho), znaleźliśmy starą cukrownię a potem roszarnię "Konstancja" z ciekawą historią, szkoda tylko zę zabudowania to w zasadzie ruiny, choć na terenie są jakieś firmy.

DSC_0083.JPG


Wracamy pod wiadukt opodal nastawni.
EN57 FPS-1583

DSC_0063.JPG


EP08-? już światło odmówiło współpracy.

DSC_0077-crop.JPG


Jakiś pociąg sieciowy.

DSC_0079-crop.JPG


E483 252

DSC_0088-crop.JPG


SM42-1070

DSC_0093.JPG


ET22-012 i ET22- 017

DSC_0096.JPG


DSC_0097.JPG


E6ACT-003 Cargounit

DSC_0108-crop.JPG


Coś co mnie zaskoczyło, "czarny punkt" ale kolejowy.

DSC_0110.JPG


E6ACT-006 Lotos

DSC_0129-crop.JPG


EP09-007

DSC_0130-crop.JPG


M62M-005

DSC_0135-crop.JPG


SM42-2237

DSC_0150.JPG


Dworzec w zapadającym zmroku.

DSC_0157.JPG


Pora wracać, do domu, godzinka i wysiadamy na Chojnach ,Piotrek jedzie na Widzew, EU46-514 który chyba czekał na nasz powrót.

DSC_0158-crop.JPG


I to tyle, niby nic, ale do Kutna warto pojechać, zawsze można coś upolować i odprężyć się, choćby po świętach.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Na wielu podwórkach w Kutnie można spotkać trzepaki wykonane z szyn kolejowych i to nie zawsze zwykłych, ale o tym w innej relacji w wątku o szynach, zapraszam, myślę że pod jej koniec inaczej będziecie patrzeć na poszukiwanie szyn i cech na nich.

Jeden z trzepaków.


DSC_0017-crop.JPG