• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Sponsorem naszej wyprawy jest okowita Saska Pigwowa i jak się okazało na końcu, Huta Kościuszko zwłaszcza rocznik 1950.

Idziesz sobie w taki mroźny poranek, obserwując zawiniętych w ciepłe szale przechodniów, i słońce wstaje, bo nowy dzień wstaje, nowy dzień, i niczego tak nie pragniesz jak tego słońca, aby jak najszybciej swoimi promieniami spaliło czarne skrzydła ptaków "maniakalis, maniakalis" i ujęło Twoją głowę, Twoje serce w swe promienne ręce, choćby przez chwile spokojności zaznał i poczuła jak matka Cię tuliła gdy świat nie był Ci przyjazny.
Bądź pozdrowione słońce, czuwaj nad nami i prowadź nas.

Chyba nam całkiem rozum odebrało, podobnie jak w lutym w Zgorzelcu, zamiast siedzieć z pupą na piecu, wycieczek nam się zachciewa, zgroza.

Chojny, "Byków" ci u nas dostatek, ale i te dwa jako wróżbę dobrego dnia przyjmiemy.

ET22-935 w peronach czeka na swoją kolej.

DSC_0002.JPG


ET22-2045 na dalekich chojeńskich rubieżach, także czeka na wolną drogę.

DSC_0003.JPG


Wschód zwanego słońca nad Chojnami.

DSC_0006.JPG


Mam już bilety, krążę po peronie, zmarznięci odróżni schowani w poczekalni, przez szybę jak dzieci przed sklepem ze słodyczami obserwują czubka snującego się na mrozie, i jest wreszcie on ten pociąg, domem naszym przez godzinę będzie, naszą przystanią, łonem które nas wyda u celu podróży.

SA139-026 ekspres "Opocznianin"

DSC_0012.JPG


Na Widzewie dosiada się Piotrek i jedziemy, kołysząc się w takt stukotu kół, zerkając na przecudnej urody dziewoję siedzącą w przedsionku, choć miejsc wolnych w bród.
Mijają nas pociągi, osobowe, towarowe i jeden zapomniany, puste oszronione pola, Słotwiny, tu już wkracza, wręcz wpycha się po chamsku nowoczesność, nowe kosteczki na peronie labirynt barierek i nijakość, och wiem trzeba iść z postępem, ale nie wszyscy biegną z nim w tym samym tempie, wrócić tu trzeba i stareńkie szyny obejrzeć w stacji, może i coś się znajdzie.
Mijamy senny Tomaszów, może tak byśmy skoczyli na dzień do Tomaszowa, może, ubieramy się stosownie i po chwili w Jeleniu już byli.

Ach jak cudnie, idziemy w stronę budynku stacyjnego/mieszkalnego, coraz bardziej przygarbionego, smutnego nawet świat o nim zapomina, zasłaniają go ekrany, ogrodzenie wokół domu z szyn jest wykonane, na jednej przy furtce jest cecha, zwykła.

DSC_0013.JPG


Reszty nie dane było nam obejrzeć bo zostaliśmy zaatakowani przez psa obronnego rasy "kundelek jeleński" tak na oko dwadzieścia centymetrów, narobił hałasu, daliśmy spokój.

Słupek wskaźnikowy oczywiście z szyny.

DSC_0018.JPG


Wieloletnie pokłady farby i rdzy nie pozwoliły odsłonić całego napisu, już zawsze zabieramy ze sobą szczotkę , ale ta na nic się tu nie zdała.

DSC_0016-crop.JPG


Na dole dobrze widoczna część cechy.

DSC_0017-crop.JPG


Semafory kształtowe i mały bonus w postaci SM42-1141 .

DSC_0019-crop.JPG


DSC_0023.JPG


Idziemy w stronę początku bocznicy do kopalni piasku kwarcowego Biała Góra, szyny dość współczesne.

DSC_0024.JPG


Tak wygląda z góry początek naszej bocznicy.

J1-crop.jpg


Widać wyraźnie ślad po prawej stronie po bocznicy do bunkra kolejowego usytuowanego niedaleko w lesie, miłośnikom budowli wojennych polecam, robi wrażenie, nam nie starczyło czasu aby iść śladem torów do bunkra, innym razem.

Kozioł oporowy na żeberku ochronnym, bez cech, ale ciekawy ponieważ wszystkie cztery szyny użyte do jego budowy, mają spawy wzdłuż, tak jakby ktoś zespoił inne stopki z innymi główkami, prawdę mówiąc takich nie spotkałem.

DSC_0026.JPG


DSC_0025.JPG


Widok na początek naszej podróży i na to co nas czeka.

DSC_0028.JPG


DSC_0029.JPG


Idziemy.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Niemłody choć i nie stary łubek.

DSC_0027.JPG


Mijamy kozioł oporowy od jakiegoś niewidocznego żeberka i rozjazd, Piotrek twierdzi że w dawnych latach było tu odejście na jakiś plac ładunkowy.

DSC_0030.JPG


DSC_0031.JPG


Na mijance stoją puste wagony, dobry znak, znaczy ktoś po nie przyjedzie i napełni, a jak napełni to i odwieźć będzie musiał.

DSC_0032.JPG


DSC_0033.JPG


Koniec mijanki i niespodzianka, znaczy dla mnie bo Piotrek to już widział, w ogóle był tu już kilka razy, ale z uporem maniaka twierdził że niczego nie pamięta, niespodzianką jest bocznica do magazynów wojskowych.

DSC_0034.JPG


DSC_0035.JPG


Na zdjęciu satelitarnym widać odejście bocznicy, oraz budynki magazynów.

J2-crop.jpg


Oczywiście na chwile zbaczamy, i znajdujemy kilka szyn, między innymi Huta Królewska 1933, w dwóch egzemplarzach, choć było ich znacznie więcej.

DSC_0039.JPG


DSC_0042.JPG


Huta Pokój 1946

DSC_0041.JPG


Widok na wjazd do magazynów i obiekt inżynieryjny na torze prowadzącym do kopalni, na naszym był taki sam.
Jak widać przed bramą był rozjazd już na terenie lewy tor skręcał gwałtownie w lewo, prawy tor już łagodniej po jakimś czasie też skręcał w lewo.

DSC_0040.JPG


DSC_0043.JPG


Brama i widok na prawy tor przez szczelinę w bramie oraz przez płot.

DSC_0044.JPG


DSC_0047.JPG


DSC_0049.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
W bramie jeden z dwóch słupów nośnych zrobionych z szyn ma cechę piękną i wyraźną.

FH / Huta Pokój 1933.

DSC_0045-crop.JPG


Wracamy na bocznice do kopalni, zostawiamy za sobą budkę ?.

DSC_0048.JPG


Na jednym ze zdjęć satelitarnych widać wyraźnie odgałęzienie toru na prawo w kierunku kopalni, nie udało nam się odnaleźć śladów po torze, choć kilka miejsc być może pasowałoby.

J3-crop.jpg


Za płotem magazynu, w lesie wyraźne starotorze, przynajmniej mnie na to wygląda, w stronę od i do magazynów, hmm ciekawe.

DSC_0055.JPG


DSC_0056.JPG


Widoczne w oddali to brązowe coś to jednak nie bram, tylko pomalowany płot, według Piotra, dla mnie mogła by to być brama, ale znany jestem z niezbyt sokolego wzroku.

Po powrocie na szlak , zaczyna się tak naprawdę nasz romans ze sponsorem czyli Huta Kościuszko, od tej chwili z wyjątkiem dość współczesnych szyn z Huty Katowice, spotykamy wyłącznie te z Kościuszki rocznik 1950 i to wyłącznie dla kolei bułgarskich.
Nieodebrane zlecenie, nadwyżki.

DSC_0054-crop.JPG


Lasem idzie się przyjemnie, chwilami nawet robi się ciepło, więc z noga w nogę z pierwszym sponsorem maszerujemy dzielnie.

DSC_0059.JPG


Coś w temacie jakości ułożenia szyn.

DSC_0060.JPG


DSC_0061.JPG


Jeszcze jeden zakręt i znak, co prawda nie verboten, ale trzeba uważać, jak potem się dowiedzieliśmy, roboty strzałowe są od zeszłego roku wstrzymane z powodu jakiegoś tajemniczego wypadku, o którym nikt nie chce mówić.

DSC_0063.JPG


DSC_0064.JPG



Ostatnie proste przed plażą.

DSC_0067.JPG


DSC_0068.JPG


Ło matko ile piachu, prawie jak na pustyni.

DSC_0069.JPG


DSC_0070.JPG



Podobno ta sadzawka ma około dwudziestu metrów głębokości.:niepewny:
Aby dojść na brzeg wyrobiska trzeba pokonać zamarznięty rów z wodą, w powrotnej drodze Piotrek osobiście sprawdza jakość lodu, tak na oko miał jakieś sześć centymetrów grubości, dzielny jest co nie.

DSC_0071.JPG


CDN.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Na otwartej przestrzeni jednak zimno.
Drepczemy mijamy jakąś rampę, ślady podkładów.

DSC_0072.JPG


DSC_0073.JPG


DSC_0074.JPG


Praktycznie ostatnia prosta jak to mówią.

DSC_0075.JPG


Zasypane szyny nie wróżą niczego dobrego, ba gdyby były zasypane tym piaskiem, ale on w dodatku zamarzł.

DSC_0076.JPG


DSC_0077-crop.JPG


Wita nas Biała Góra

J4-crop.jpg


DSC_0078.JPG


Ale to nie koniec.
Jak nad Bałtykiem prawie tylko taniej.

DSC_0081.JPG


Kawałek szlaku i punkt montażu plandek na wagonach.

DSC_0082.JPG


DSC_0083.JPG


Po prawej stronie toru, niestety tu niewidoczny punkt ważenia samochodów, na następnym zdjęciu w głebi po lewej punkt zsypu (przeładowanych) i czyszczenia samochodów.

DSC_0084.JPG


DSC_0085.JPG


Dochodzimy do rozwidlenia, po prawej tory odstawcze zakończone kozłami, po lewej prawie niewidoczny tor do punktu załadunku i właściwej kopalni.

DSC_0087.JPG


DSC_0089.JPG


DSC_0088.JPG


Tor znika bo jest na górce, droga powirtna to dopiero wyzwanie zwłaszcza z ładownym składem.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Wieloletnie pokłady farby i rdzy nie pozwoliły odsłonić całego napisu, już zawsze zabieramy ze sobą szczotkę , ale ta na nic się tu nie zdała.
НОВ. РОС. ОБЩ.- Новороссийское Общество.
Na dole dobrze widoczna część cechy.
РБМО-Русско-Бельгийское металлургическое общество.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Po raz któryś spotykamy znajomą cechę.

DSC_0090-crop.JPG


Trochę podglądamy załadownię, dziwne, żadnych płotów, strażników.

DSC_0091.JPG


DSC_0092.JPG


Tu widać z góry to miejsce.

J5-crop.jpg


Mostek nad szlakiem.

DSC_0093.JPG


Wjazd na teren załadowni.

DSC_0094.JPG


Widok w stronę załadowni.

DSC_0095.JPG


Niestety tylko Huta Katowice.

DSC_0096.JPG


Widok z góry na lokomotywownię dwustanowiskową i zdjęcie z dołu.

J6-crop.jpg


DSC_0102.JPG


Zdjęcia satelitarne kiepskie, nie popisali się imperialistyczni szpiedzy.
"Szopa" zamknięta w środku dwie lokomotywy, źle to wróży, no ale stały puste wagony.

DSC_0098.JPG


DSC_0099.JPG


Obok na torze stoi WM15, stareńka z oryginalnymi oznaczeniami PKP, podobno sprawna nie ma tylko akumulatorów.

DSC_0097.JPG


DSC_0100.JPG


DSC_0101.JPG
 

Załączniki

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
I tabliczki WM-ki.

DSC_0118-crop.JPG


Idziemy już do absolutnego końca torów.

DSC_0106.JPG


DSC_0107.JPG


Koniec, kozioł oporowy, miejsca za rozjazdem tylko na lokomotywę.

DSC_0108.JPG


Tylko ostrzeżenie, nikt nikomu niczego nie zabrania.

DSC_0110.JPG


Widok z wału.

DSC_0113.JPG


A po drugiej stronie już Pilica.

DSC_0112.JPG


Schodzimy a tam przy lokomotywowni jakiś Pan, mówię do Piotrka że teraz to się zacznie, ale nie, po wyjaśnieniu co tu robimy odprężył się i poinformował nas że dziś nie ma tu dozoru, a on za pół godziny jedzie po wagony, naturalnie że musiało paść pytanie czy możemy z nim jechać, możemy, najpierw wjedziemy pod załadunek, potem po wagony.
Czas oczekiwania na wygrzanie lokomotywy, spędziliśmy na interesującej rozmowie, dowiedzieliśmy się wielu ciekawych rzeczy jak choćby ta że do 1982 były w Białej Górze parowozy, jeden to Śląsk, drugi nie udało nam się ustalić.
Wreszcie nadszedł czas odjazdu, kilka fotek jak to się "stonka" z garażu gramoliła.

DSC_0116.JPG



DSC_0122-crop.JPG


DSC_0123.JPG


A wszystko to dokumentował na żywo nasz niezastąpiony Piotruś, także wynalazca metody uwidoczniania cech na szynach, przy pomocy piasku kwarcowego:) niestety niezastąpioną tylko w przypadku szyn które leżą sobie na boku.:(

DSC_0117.JPG


DSC_0104-crop.JPG


CDN.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Ten się nie myli co nic nie robi, każdemu się zdarza.
To dobrze :)bo potem musielibyśmy go znów pomalować żeby nie było afery:(.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
I pojechaliśmy, pod estakadę załadowczą, ale nie do końca bo nie dało rady przejechać, Panowie z obsługi postanowili najpierw jechać po wagony, potem walczyć ze zmarzliną.

DSC_0130.JPG


DSC_0131.JPG


Po lewej zbiorniki na wodę odfiltrowaną z piasku po procesie obróbczym.

DSC_0132.JPG


Piasek jak śnieg.

DSC_0134.JPG


Sopelki na estakadzie.

DSC_0135.JPG


Dalszą część podróży spędziliśmy na rozmowie, przejechaliśmy z trudem przez miejsce które pokazywałem, raz nawet odrobinę esemka wyjechała z szyny, ale wszystko dobrze się skończyło, szybko pokonaliśmy drogę która nam pieszo zajęła ponad półtorej godziny, serdecznie się pożegnaliśmy, obiecując ponowną wizytę ze zdjęciami które Piotrek robił w 1998 roku, niesamowicie życzliwi i sympatyczni ludzie, oby takich tylko spotykać na swojej drodze.
Odjazd.

DSC_0144-crop.JPG


DSC_0146.JPG


Piotrek wraca zza zakrętu, czekam na jego zdjęcia.

DSC_0148.JPG


Wychodzimy na stację, kilka inspiracji dla prawdziwych modelarzy.

DSC_0151.JPG


DSC_0152.JPG


Korpus zwrotnika z cechą być może producenta.

DSC_0153.JPG


Kozioł oporowy na początku stacji od strony Tomaszowa.
I jakaś cecha, szczątkowa, mnie się wydaje że widzę rosyjską literę "d" przynajmniej jej górę lub rozwleczone "l" a na końcu może miękki znak, no nie wiem, a może to słowo "сталь".

DSC_0155.JPG


DSC_0154.JPG


Ponieważ do pociągu powrotnego mamy prawie czterdzieści minut, a na stacji Jeleń, zbyt wielu atrakcji nie ma, korzystając z całkiem znośnej pogody, ruszamy "z buta" do Tomaszowa.
Semafor wjazdowy od strony wspomnianego miasta.

DSC_0156.JPG


Spotykamy brygadę coś grzebiącą na szynach, krótka rozmowa z szefem starszym sympatycznym Panem, który spytał co projektujemy, wyjaśniamy, co nas tu sprowadza i w drogę, doszliśmy do jakiegoś przejazdu, w samą porę żeby cyknąć fotkę naszego pociągu, okazuje sie ze to ten sam którym tu przyjechaliśmy, mechanik kiwa nam ręką, niesamowite poznał nas.

DSC_0162.JPG


Po kilkudziesięciu metrach raj dla poszukiwaczy, istne jak się wydawało Eldorado, długi płot z szyn, okalający dużą podstację lub inne elektryczne cuda, wejść na teren się nie da.

DSC_0164.JPG


A o tym co znaleźlismy a czego nie, może potem lub jutro.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Otóż w rzeczonym ogrodzeniu nie znaleźliśmy żadnej innej szyny prócz jakiej..... nie będę wystawiał Waszej cierpliwości na próbę, otóż tak niektórzy zgadli Huta Kościuszko 1950 rok, całe ogrodzenie z wyjątkiem tych bez cech, a wleźliśmy wszędzie, słupek po słupku, a ten najładniejszym się wydawał.

DSC_0168-crop.JPG


Podczas poszukiwań, uciekła na esemka.

DSC_0169.JPG


Trochę rozczarowani poszliśmy raz górą raz doliną, ale nie ulękliśmy się.

DSC_0173.JPG


Już w okolicach Tomaszowa spotkaliśmy SM42-2216 Tabor Dębica, w tle kominy zakładów Wistom.

DSC_0176-crop.JPG


Doszliśmy do mostów, starszego i trochę mniej starszego.

DSC_0182.JPG

Zanim przedstawię efekty poszukiwań cech na mostach, odrobina relaksu i oderwania się od kolei , próbka filozofii mostowej, ponieważ miejsce publikacji wynurzeń autora, lub autorów niecodziennym jest, zasługuje na chwilę uwagi, sobotni wieczór wieczorem zadumy i refleksji.

DSC_0183-crop.JPG


DSC_0184-crop.JPG


DSC_0185-crop.JPG


DSC_0186-crop.JPG


Ta inskrypcja szczególnie mi się spodobała.

DSC_0189-crop.JPG


Bardziej osobiste wynurzenia.

DSC_0190-crop.JPG


I takie polskie patriotyczne.

DSC_0191-crop.JPG


Uniwersalne, aż banalne, ale czy nie warto spróbować.

DSC_0192-crop.JPG


A teraz moi drodzy patrząc w spieniony nurt Pilicy pomyślcie chwilę o mijającym czasie i prawdziwych wartościach.

DSC_0187-crop.JPG


Miłego wieczoru, dalszy ciąg jutro.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Szyny na moście, jedna zasada, nowsze na torze jezdnym, starsze i ciekawsze na mostownicach.
Kilka egzemplarzy.

FH "Friedenshütte" -Huta Pokój 1932

DSC_0194-crop.JPG


Huta Pokój SA 1936.

DSC_0202-crop.JPG


Huta Częstochowa 1928.

DSC_0203-crop.JPG


Huta Kościuszko 1946

DSC_0210-crop.JPG


Azowstal, jak mniemam.

DSC_0211-crop.JPG


I najciekawsza ponieważ jej nie znam.
Widać cokolwiek dzięki Piotrkowi, który z uporem maniaka szukał kredopodobnych kamieni i tarł po szynie aby choć trochę uwidocznić cechę, udało mu się.

DSC_0221-crop.JPG


Wśród nowych przeważają szyny z cechą z Huty Katowice z lat 80-83.
Słońce które zachodzi i świeci praktycznie w obiektyw, w tym wypadku nie pomaga w dokumentacji znalezisk.
Pokonaliśmy most, szybciutko bo z przeciwka jedzie ET22- 2045 poranny znajomy z Chojen, biedaczysko czekał tam cały dzień, albo już robił drugi kurs.

DSC_0200.JPG


Idziemy po prawej stronie toru w kierunku Tomaszowa, jakieś nieznane budowle, początkowo wzięte przez Piotrka za bunkry, byc może fundamenty jakiejś konstrukcji stalowej, resztki słupów i kozioł oporowy, szyny bez cech, ale stare bo drobniutkie takie, a kozioł nitowany.

DSC_0224.JPG


DSC_0223.JPG


DSC_0225.JPG


Żeberko ochronne.

DSC_0226-crop.JPG


Sterta cegieł i resztki jakiejś budowli, Piotrek twierdzi że to resztki dawnej parowozowni.

DSC_0228.JPG


DSC_0229.JPG


Widok na wieżę ciśnień i dwa "Byki" po prawej ET22-785 stojący na torze którym przyszliśmy, drugi po lewej ET22-1076.

DSC_0230-crop.JPG


DSC_0234.JPG


I wieża w całej okazałości.

DSC_0237.JPG
 

Jarząbek

Znany użytkownik
I najciekawsza ponieważ jej nie znam.
Widać cokolwiek dzięki Piotrkowi, który z uporem maniaka szukał kredopodobnych kamieni i tarł po szynie aby choć trochę uwidocznić cechę, udało mu się.
Jak to kiedyś ś.p. Józef Nalberczak krzyczał - wycieraj, wycieraj!;) I jak widać ... wytarł. :)
A sama szyna pochodzi z francuskiej walcowni Longwy-Bas - Société des Hauts Fourneaux de la Chiers.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Po drugiej stronie ulicy zaczyna się stacja, kładka dawno nieczynna.

DSC_0238.JPG


Zasiek węglowy, punkt przeładunkowy ?
Konstrukcja z szyn i podkładów, solidna niczego się nie da podejrzeć.

DSC_0240.JPG


DSC_0286.JPG


Dwa kozły oporowe, bliżej nastawni i dalszy.

DSC_0241-crop.JPG


DSC_0243-crop.JPG


A o mnie to już zapomnieli wszyscy.

DSC_0242.JPG


Między semaforami na ostatnim zdjęciu w głębi widać budynek magazynowy, lub innego przeznaczenia w każdym bądź razie kolejowy, idziemy może coś się znajdzie ciekawego.
Cała rampa obwiedziona szynami:) ale ktoś pięknie je "obrzucił" zaprawą:mad: próbuję grzebać ale to beton na bunkry, swoją obecnością ściągamy pracujących w tym budynku dwóch Panów, młodszych od nas, tylko z zaskoczenia możemy ich wziąć, tym razem po wyjaśnieniu czego szukamy, oni nas zaskakują.
"Panie tu cały budynek jest z szyn" no żesz stoją przy wodzie i pić proszą.:oops:
Cała więźba dachowa ze słupami podporowymi jest z szyn, zapraszają nas do środka, to teraz punkt skupu złomu, powiem tak ciemno jak wiecie gdzie, szyny pod sufitem, drabina, lampa, szlifierka ze szczotką i przynajmniej litr dla Panów, wrócimy tam bo innego wyjścia nie ma, może tam być coś naprawdę interesującego.
Teraz marne usiłowania udokumentowania fragmentu konstrukcji.

DSC_0245-crop.JPG


DSC_0247-crop.JPG


Huta Królewska 1928 lub 9

DSC_0249-crop.JPG


DSC_0253-crop.JPG


GHH 1888 lub 2

DSC_0254-crop.JPG


? 1924

DSC_0291-crop-crop.JPG


Nic więcej nie zobaczymy, nawet robiąc zdjęcie w tych ciemnościach z lampą , do końca nie wiadomo czy fotografuje się to co trzeba.
Wychodzimy na plac ładunkowy, gdzie latarnie są umieszczone na kratownicowych masztach wyciętych semaforów, dodatkowo wzmocnione ceownikami na których są cechy producenta.

DSC_0256.JPG


DSC_0257.JPG


DSC_0259.JPG


Dochodzi piętnasta niebawem nadjedzie nasz pociąg, idziemy w stronę dworca, po drodze rampo-kozioł oporowy.

DSC_0260.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Znany użytkownik
Donator forum
ŁKMK
H0e
Ekspert
Doniczka dla Wujka Hugwy.

DSC_0261.JPG


W ferworze wrzucania zdjęć zapomniałem o jeszcze jednej rzeczy, budynek z punktem skupu był kiedyś budynkiem o niewiadomym przeznaczeniu, ale Piotrek wszedł na pięterko, ja się nie zmieściłem w szczelinie:oops: i zrobił zdjęcie wnętrza, to musiało być pomieszczenie socjalne.
Coś czego gimbaza nie zna.

DSC_0301.JPG


DSC_0297.JPG


DSC_0295.JPG


Jeszcze tylko koziołek na końcu peronu.

DSC_0264.JPG


Oraz SM42-1141 jako zakończenie dnia.

DSC_0268.JPG


Wsiadamy w "kibelek" i jedziemy do domciu, cicho, spokojnie, w toalecie ciepła woda, mało podróżnych, niebawem będziemy w domu.
Nie wspominam że od mostu na Pilicy już ledwo idę (kolanko się znów popsuło) , zmarzliśmy solidnie( mimo sponsora wycieczki) ale jesteśmy zadowoleni, kolejny magiczny dzień, bo wystarczy się tylko cieszyć drobiazgami.

Piotruś niemęskie buziaki, do następnego jak to mówią.

Dziękuję za uwagę i życzę miłego popołudnia.