• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Sobota, wstajemy jemy śniadanko, idziemy do sklepu który jeszcze jest zamknięty, czekamy, robimy zakupy i do domu.
Gotowość bojowa około pięciu minut, jak na starego dziada , mniej starego i "młodziaka" tempo imponujące.
Na początku udajemy się w miejsce gdzie z wydzielonego toru pociągi wjeżdżają w miasto, mamy konkurencję, jakaś ekipa telwizyjna? , sądząc po wypasionym sprzęcie, starczy dla wszystkich.
Czekamy zerkając na okoliczne zabudowania.

DSC_0732.JPG


I wreszcie słychać a po chwili widać.

DSC_0013.JPG


DSC_0738.JPG


DSC_0021.JPG


Pędzimy dalej.

DSC_0028.JPG


Wszędzie reklamy kolejki.

DSC_0749.JPG


Czekamy na następny pociąg (inna lokomotywa).

DSC_0038.JPG


DSC_0044.JPG


Jedziemy w stronę stacji Steinerne Renne, po drodze łapiemy BR 99 7232-4

DSC_0049.JPG


Wspomniana stacja.

DSC_0768.JPG


I poniżej przy drodze prowadzącej do stacji elektrownia wodna, działająca, niestety nikogo nie było w pobliżu, ani żadnej informacji o możliwości zwiedzania, natomiast w drugiej części budynku jest hotel.

DSC_0767.JPG


Stary mechanizm jazu, wyrzutu wody z elektrowni.

DSC_0770.JPG


I mostek, niestety zamknięty.

DSC_0769.JPG


A obok szyna.

DSC_0771.JPG


Po drugiej stronie drogi zabudowania, jak się okazuje był tu obóz, dziś wokół zabudowań szczelny płot, niczego ciekawego nie widać.

DSC_0796.JPG


Opodal terenowa wystawka poświęcona przemysłowi wydobywczemu granitu, być może kopalnia/kamieniołom był związany z obozem, ciekawe ze nikt tego nie pilnuje, ale tez nikt nie niszczy.

DSC_0777.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Są też akcenty kolejowe.

DSC_0772.JPG


Drewniana konstrukcja dźwigu ma napęd całkiem nie drewniany i dość leciwy.

DSC_0774-crop.JPG


Kilka podkładów ze szlaku przed stacją w okolicach mostu.

DSC_0806.JPG


DSC_0807.JPG


DSC_0808.JPG


I szyna.

DSC_0805.JPG


Podczas oczekiwania na pociąg zbieramy takie czerwone gumijagody.

DSC_0779.JPG


Rozstawiamy się w różnych miejscach, ciekawostka , turyści idący w góry zatrzymują sie słysząc gwizdawkę parowozu, wyciągają deseczki, ale żaden nie wchodzi mi w kadr, pozdrawiają i chowają się tak aby komuś nie zepsuć zdjęcia, u nas nieprawdopodobna sytuacja.

Jedzie BR 99 7241-5 najpierw go łapie Piotrek.

DSC_0060.JPG


DSC_0071.JPG


DSC_0082.JPG


Potem ja, ciekaw jestem zdjęcia Mateusza.

DSC_0788.JPG


Jedziemy dalej gdzie nas oczy poniosą, mamy ten komfort, że gdzie nie staniemy tam będzie parowóz (to żart, mamy rozkład jazdy).
Budki reklamowo- wskaźnikowo i chyba elektryczne, świetny pomysł.

DSC_0809.JPG


Jedzie pociąg z daleka, jedzie i tyle po nim zostaje.

DSC_0815.JPG


DSC_0821.JPG


A tu wśród lasów i wzgórz następny 99 7237-3.


DSC_0829.JPG


I w dolinie 99 7241-5

DSC_0800.JPG


I tyle na dziś, jako jeden z nielicznej grupy pracujących obywateli tego kraju, muszę się jutro postarać, dlatego idę lulu.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Pawle, pozazdrościć, że WAM się udało to wszystko...od ekipy po talarki i wspomnienia pisząc...

Spokojności i pozdrawiam,...

Również Cię pozdrawiamy i spokojnej służby.
Na czterech stronach formatu A4 Mateusz rozpisał minuta po minucie co i gdzie będziemy robić, musiało się udać.:)
Nieczęsto spotykamy się z taką organizacją, na takich wyjazdach lepiej się zmęczyć i narzekac na bolące nogi, niż się nudzić i zastanwiać co robić.
 

Kylogram

Aktywny użytkownik
Jak zwykle wspaniała relacja :)
Ten pociąg jadący tuż obok budynków, no coś pięknego. U nas w Wąbrzeźnie oczywiście zlikwidowali tego typu szlak :(
Paweł, czekamy na ciąg dalszy.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Drei Annen Hohne stary dworzec lub jak go tu nazywają "dolny", przebieg linii był kiedyś inny, inne tez były odgałęzienia, trzeba by zerknąć w fachową literaturę przed następną wizytą.
Niestety kompletna ruina.

DSC_0866.JPG


DSC_0867.JPG


Dalej w las, przygotowania do łowów i trwanie w zasadzce.

DSC_0835.JPG


DSC_0836.JPG


I jest.

DSC_0841.JPG


Samochód zostawiliśmy na jakimś wyrębie, dalej nie wolno, park narodowy, łazimy nabijając kilometry, oczywiście z rozkładem w rączkach.
Ruch zadowalający, co ja mówię, ruch jest zabójczy, pełnie szczęścia.

DSC_0854.JPG


DSC_0864.JPG


Ogrodzenie drogi na zakręcie usytuowanym nad urwiskiem, oczywiście z szyn, niestety nie ma zbyt wielu cech, no ale jakieś są.

DSC_0869.JPG


DSC_0870.JPG


DSC_0871.JPG


DSC_0873.JPG


I parowóz.

DSC_0884.JPG


I jeszcze jeden.

DSC_0920.JPG


Krzyżowanie w Schierke.

DSC_0926.JPG


I na jednym z wielu przejazdów.

DSC_0935.JPG


Król Gór

DSC_0915.JPG


Za chwilę wracam idę po marchewkę na surówkę.:)
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Ponieważ podczas zejścia z Broken i "dzisiejszej" gonitwy, widzieliśy tunel z oddali, odległość była spora, nie odważyliśmy się tam dojść z miejsca gdzie polowaliśmy na pociągi, ale przecież od czego jest samochodzik i gps, po dość długich poszukiwaniach znaleźliśmy drogę prowadzącą do wiaduktu, a raczej do jej przecięcia z torem kolejowym, parkujemy i znów moje ulubione słowo "Verboten" no ale to ciągle ten sam park narodowy, według mapy mamy do przejścia 1500 m i do pokonania różnice stu metrów, podrywam jak koisarz ludowy mój skromny oddział i narzucając tempo za cenę utraty życia;), zachęcam do marszu, lekko nie było.
Szliśmy ta drogą.

DSC_0370.JPG


Po drodze kolejny polowy skansen/muzeum, tym razem rekonstrukcja urządzenia odwadniającego kopalnię, przedziwna rzecz u nas niepilnowane, spłonęło by szybciej niż wysypisko śmieci w Zgierzu, kilka zdjęć, urządzenie jest oryginalne, nowa jest tylko pompa i częściowo koło wodne napędzające całą machinę.

DSC_0939.JPG


DSC_0937.JPG


DSC_0938.JPG


DSC_0940.JPG


Docieramy do wiaduktu tu musimy wejść na tory ponieważ droga do tunelu nie dochodzi.

DSC_0372.JPG


Mur oporowy skarpy obok wiaduktu, płynie tam jakiś ciek wodny, ale słabo widoczny.

DSC_0371.JPG


Oto i on, ten tunel.

DSC_0333.JPG


DSC_0943.JPG


Obok wiaduktu stara ładownia, wszystko zarośnięte, ale da sie jeszcze dostrzec jej ślady, tym bardziej że na tablicy, nie zniszczonej jest zdjęcie i informacja o jej przeznaczeniu, nie ma na zdjęciu drzew i widać boczny tor i po lewej jakiś inny odcinek torów.

DSC_0966-crop.JPG


A oto ona, ładownia i ja który na nią włażę.

DSC_0970.JPG


DSC_0361.JPG


DSC_0967.JPG


Obok pomnik bardzo stary.

DSC_0942.JPG


Portale tunelu.

DSC_0949.JPG


DSC_0945.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Data budowy 189-1 lub 4 lub 7 głowy nie dam, ale jest stary.

DSC_0945 (2)-crop.JPG


I trochę od środka, bo przecież być obok tunelu i nie przejść przez niego, długi nie jest, w zasadzie to tunelik, ale ma nawet wnęki w których można się schronić.

DSC_0953.JPG


Dwie szyny zanim pojawi się pociąg.

DSC_0913.JPG


DSC_0914.JPG


Ta druga mimo iż młodą jest, pozostaje dla mnie zagadką, pomocy Panowie.
Niestety znów kłopoty z dodawaniem zdjęć:(, poczekamy.
 
Ostatnio edytowane: