• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Ja już jestem zmęczony tym kucaniem, ale po zatoczeniu koła brniemy dalej w stronę wiaduktu.róz


DSC_0009.JPG


Jakaś bocznica ? trzeba bezie tu wrócić.

DSC_0010.JPG


DSC_0012.JPG


Niewidoczny tor, od lat zarasta drzewami.

DSC_0014.JPG


Za płotem w jakimś przedsiębiorstwie całkiem nieużywany wagon, też trzeba bedzie tam zajrzeć.

DSC_0011.JPG


Semafory widma.

DSC_0015.JPG


Wieża z bliska.

DSC_0016.JPG


Może ktoś jest taki mądry i odpowie na pytanie, po jaką cholerę w roku 2008 gdy było wiadomo że wiadukt nie będzie ruszany przez lata, az do chwili wyburzenia, ktoś decyduje o wymianie rozjazdu na nowy w miejscu gdzie żaden pociąg nie dojeżdża, jutro wrzucę zdjęcie tabliczki znamionowej którą z Piotrkiem zdjęliśmy z rozjazdu, to jakiś absurd,ale niech tam.

Przykład polskiej pomysłowości, zaradności, inwencji, zwrotnik improwizowany.

DSC_0018.JPG


DSC_0019.JPG


Doszliśmy do wiaduktu, dalej się nie da, wycofujemy się na stację.

DSC_0020.JPG


Czekając na pociąg, robimy zdjęcie ostatniego kozła oporowego w okolicach piątego peronu.

DSC_0023.JPG


Jedziemy do domu.
Ale to nie koniec.

Tam gdzie nie doszliśmy czyli do budynku stacji Łódź Kaliska Towarowa.
Poszedłem tam w niedzielę, zaczynając swoją podróż od wizyty na starym moście nad rzeką Jasień.
Widzieliśmy go w piątek wracając z Kaliskiej przez okno.

DSC_0006.JPG


DSC_0004.JPG


Trochę informacji o nim tu: https://www.sadistic.pl/opuszczony-most-w-lodzi-vt230745.htm

Widok na drogę wjazdowa od ul.Wróblewskiego.

DSC_0041.JPG

Wpis połączony automatycznie:

Całkiem ładny słupek.

DSC_0044.JPG


I tu też schowanko kompletne.

DSC_0046.JPG


I ślad dbałości o piękno dnia codziennego.

DSC_0053.JPG


Widok na peron i budynek od jego strony.

DSC_0051.JPG


DSC_0050.JPG


I od drugiej.

DSC_0045.JPG


Współczesny gość.
6Dg SM42-1294

DSC_0056.JPG


A tak to wyglądało w maju 204 roku, autor Piotr Chorąży.

2004_0525_132826.JPG


2004_0525_132952.JPG


2004_0525_133226.JPG


2004_0525_133108.JPG


I to tyle na dziś.
Dziękuję za uwagę.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

Kempol

Znany użytkownik
Donator forum
MSMK
GGM
Może ktoś jest taki mądry i odpowie na pytanie, po jaką cholerę w roku 2008 gdy było wiadomo że wiadukt nie będzie ruszany przez lata, az do chwili wyburzenia, ktoś decyduje o wymianie rozjazdu na nowy w miejscu gdzie żaden pociąg nie dojeżdża,
Takich mądrych nie ma, ale absurdów tym podobnych jest wiele. Na przykład, po co za miliony było budowane przejście graniczne w Zwardoniu, jak lada chwila miało wejść porozumienie z Schengen?
Ktoś inny podejmuje decyzję, a ktoś inny nie ma na tyle odwagi/wiedzy/mocy/prawa* (nie potrzebne skreślić) aby ją zmienić.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Wczoraj 9czwartek 12.04) po pracy pojechałem na Widzew,umówiliśmy się z Piotrkiem celem naszego spotkania była penetracja, ha penetracja otoczenia nastawni dawniej a dziś centrum LCS czy jak to zwą, Piotrek był tam zimą i widział kilka cech na szynach.ród
Nie chcę mi się dublować wątków, a tu prócz szyn czasami pojawiają się inne klimaty, tu będzie wszystko, a tam odnośnik.

1.jpg


Od Al.Piłsudskiego dochodzimy do ul.Maszynowej, prawdę móia cnie wiem co się tu mieści, coś związanego z koleją ale na bramie nie ma żadnych tablic, a Panowie tam pracujący uprzejmością nie grzeszą.

Pierwsza szyna z furtki do ogródków działkowych, niby nic szczególnego, ale nas jak dzieci cieszy wszystko.

Huta Pokój 1957.

DSC_0002.JPG


Fotka zza płotu.

DSC_0005.JPG


Bram i dwie szyny z Huty Kościuszko 1948, po lewej stronie.

DSC_0006.JPG


I po prawej.

DSC_0007.JPG


DSC_0008.JPG


Staw ogrodzony płotem z szyn, na zdjęciu satelitarnym obok poprzecznego budynku z czerwonym dachem, nad nim nastawnia.
Tymczasowo nie dostępny.:(

DSC_0009.JPG


Między nastawnią i basenem, jest nasz docelowy punkt, docieramy tam i znajdujemy szynę z cechą raczej nie do odczytania, oraz podobnie jak na Kaliskiej łączenie starych szyn z nowymi.

DSC_0010.JPG


DSC_0011.JPG


Jak na złość na terenie zakładu drogowcy grzebią w szynach, musimy poczekać do trzeciej jak sobie pójdą do domciu.
Przez dziurę w płocie wchodzimy na teren ? pewnie kolejowy, mnóstwo szyn, dojecie beznadziejne, krzaczyska gęste twarde, nie pomaga sekator który zabrał z działki Piotrek, ale dla takich twardzieli to pryszcz.

FH 1942 dwa egzemplarze żółty i biały.

DSC_0014.JPG


DSC_0016.JPG


Jakiś gość zaczyna pyskować, na chwilę opuszczamy nasze eldorado, idziemy do resztek kozła oporowego żeberka ochronnego wyjazdu z sekcji powiedzmy drogowej, obok peronów.

Po drodze spotykamy jeden z ostatnich oryginalnych budynków stacji Łódź Widzew, nieodgadnionego przeznaczenia.

DSC_0015.JPG

Stara nitowana konstrukcja i fragment cechy, zagadka, nie ostatnia tego dnia.

DSC_0019.JPG


DSC_0020.JPG


Kolej ziemi łódzkiej i przestrzeganie przepisów wersja dla dorosłych.

DSC_0023.JPG


DSC_0024.JPG

Wpis połączony automatycznie:

Obok dworca spory budynek z ciekawą starą tablicą i drzwiczkami na strych, nie tak dawno siedziba brygad sprzątających wagony.

DSC_0026.JPG


DSC_0025.JPG


DSC_0027.JPG


Wracamy, wjazd do zakładów.



Panowie skończyli pracę ale muszą trochę poczekać pod semaforem, my tez cierpliwie czekamy.

DSC_0030.JPG


"Ekspres" "Opocznianin" SA 1350-019

DSC_0033.JPG


Za chwilę jadą a my do roboty.

DSC_0037.JPG


Niezauważony na nowo odnaleziony stalowy podkład na styku starego i współczesnego toru.

DSC_0038.JPG


I szyny, znów HP 1958.

DSC_0039.JPG


Wracamy przez dziurę na nieznany ląd, a tu słupki z masztów semaforowych z podkładką pod szynę przyspawaną na wierzchu, skojarzyły mi się te słupki z podobnymi tylko betonowymi, na Olechowie, na nich składowano gotowe przęsła torów, ponieważ tu też jest ich sporo, naliczyliśmy około 12 sztuk, teren mógł pełnić rolę podobnego magazynu.

DSC_0040.JPG


DSC_0041.JPG


I zagadka o ile pierwsza część cechy znaną jest, Kol.Jarząbek nie raz ją opisywał, to druga jak mi się wydaje nigdy jeszcze tu nie występowała, oczywiście mogę się mylić.

DSC_0043.JPG


Coś jest, ale co.

DSC_0044.JPG


Takie też już tu były, ale radość nie mniejsza.

DSC_0045.JPG


DSC_0047.JPG


Donawitz 1915 M. St z tej huty jest w tej okolicy sporo szyn, różnią się tylko rocznikami.

DSC_0051.JPG


Dla ciekawych.

https://de.wikipedia.org/wiki/Hüttenwerk_Donawitz

Wyschła mi podłoga idę przywrócić system po sprzątaniu.
CDN.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
No dzielny jestem posprzątałem mieszkanko, żabcia będzie ze mnie dumna, mogę Wam ponudzić dalej.

DSC_0052.JPG


MST Teschen następna podobna z 1917 roku, tych szyn tez jest tu dość dużo.

DSC_0054.JPG


DSC_0055.JPG


?

DSC_0057.JPG


Donawitz 1915 jako słupek na działce, Pani która sobie odpoczywała była wyraźnie zaniepokojona naszą aktywnością, ale Piotrek z wrodzoną sobie wrażliwością i delikatnością, wyjaśnił powody naszej obecności i Pani się uspokoiła.

DSC_0058.JPG


HV 1926

DSC_0059.JPG


Nastawnia od tyłu.

DSC_0060.JPG


Huta Pokój na odbojnicy 1967 rok.

DSC_0061.JPG


EP07-435 trochę krzywo, ale przecież jedzie w stronę tunelu.

DSC_0062.JPG


Idziemy na drugą stronę stacji, po drodze mijamy siedzibę związków.

DSC_0063.JPG


Szyna jako słupek bramy, Huta Pokój 1947

DSC_0064.JPG


Działamy teraz w tej zieloności na równi z końcem peronów.

2.jpg


Wychodzimy na ulicę Służbową, prywatna posesja ogrodzona płotem w którym słupkami są wąskotorowe szyny, bez cech choć na jednej coś widać, ale co.

DSC_0069.JPG


DSC_0071.JPG


Niektóre lata świetności mają za sobą.

DSC_0070.JPG
 

Załączniki

Jarząbek

Znany użytkownik
I zagadka o ile pierwsza część cechy znaną jest, Kol.Jarząbek nie raz ją opisywał, to druga jak mi się wydaje nigdy jeszcze tu nie występowała, oczywiście mogę się mylić.
Zdjęcie szyny z taką samą drugą częścią sygnatury, postawionej jako słupek przy bramie gdzieś w Mińsku Maz. zaprezentował jakiś czas temu Kol.Harry Potter. Niestety, nie potrafię powiedzieć co te literki oznaczają.
Wpis połączony automatycznie:

Szyna opisana przez Ciebie w taki sposób została wyprodukowana przez - А.Ю.Р.Б.З.О -Aleksandrowską Południowo Rosyjską Fabrykę w Briańsku.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Kolejny szynosłupek FH 1907?

DSC_0072.JPG


Huta Kościuszko 1950

DSC_0073.JPG


? 1927 może FH

DSC_0074.JPG


1861 ?

DSC_0075.JPG


Znajdujemy kolejny relikt minionych czasów, magazyn, ze względu na konstrukcję dachu o obnizonej wytrzymałości, wygląda mi to na magazyn chemikaliów lub smarów.

DSC_0076.JPG


DSC_0077.JPG


DSC_0078.JPG


DSC_0079.JPG


Piotrek znalazł zabytkowy klosz od lampy.

DSC_0080.JPG


Mała zamknięta działeczka, słupek, trzeba było odrobinę powiększyć otwór i w tą swego rodzaju koronę cierniową wsadzić łeb, ale po to żeby zobaczyć, bo zdjęcie na ślepo, seryjne może któreś wyjdzie, no i wyszło.

DSC_0095.JPG


DSC_0092.JPG


Wracamy, odjeżdżający w stronę "Fabryki" EN57-714

DSC_0100.JPG


I jak rzadko trzy 07.

EP07-435, EP07-400 i EP07-456

DSC_0104.JPG


DSC_0105.JPG


DSC_0107.JPG


A potem przyjechał "Łodzianin" EP09-044 wróciła Żabcia i skończył się nasz wypad.

DSC_0110.JPG


Sponsorem tego odcinka była Soplica pigwowa i literka CH.

Dziękuję za uwagę, reklamacji niestety nie przyjmujemy.

Szczególne podziękowania dla Piotrka który swoją obecnością jak zwykle choć na chwilę wyciąga mnie z mrocznych czeluści Tartaru mojej psychiki.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
No to niezły ... podkład. ;) Wracając do właściwych podkładów - na następną wyprawę powinniście zabrać ze sobą jeszcze ... szpadelek., aby odszukać nazwę fabryki.

Zobacz załącznik 566251
[/QUOTE]


Zdecydowanie przydał by się, jest jeszcze jeden odcinek toru z niską jak na nasze czasy szyną, ale tonie w błocku, będzie cieplej, to się wybierzemy, daleko nie jest.:)
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
I co tam drodzy koledzy, wróciliście już z marketów, tych świątyń współczesnych, objuczeni torbami kipiącymi jedzeniem które w poniedziałek zaczniecie wyrzucać do śmietnika, to w poczuciu spełnionego obowiązku możecie usiąść i poczytać o czymś innym niż promocje.

Wolan sobota, ha dla kogo wolna to wolna, Maciek przywiózł koła do drezyny do dalszej przeróbki, odwiedzili mnie tez koledzy ze z W-wy, miłe chłopaki, załatwiliśmy interesa, obrobiliśmy d*** komu trzeba i w drogę, oni do domu a my do Piotrka, godzina 10.30 spuszczę zasłonę miłosierdzia na powolny i trudny proces przywracania go do żywych z objęć Morfeusza, jedziemy, trochę zmyliliśmy drogę, ale już jesteśmy w Piątku, choć to sobota, dalej dalej, i po chwili w Sierpowie już byli.

I tak na począteczek trochę szyneczek.
Zaczynamy trywialnie.

Krupp 1989 i Union 1915

DSC_0121.JPG


DSC_0126.JPG


Huta Pokój 1977

DSC_0127.JPG


I teraz albo nie pamiętam, albo nie było, a mój kapownik który sobie tworzę na podstawie wpisów Kol.Jarząbka jeszcze niegotów, więc jak zwykle z nadzieją spoglądam we wspomnianą stronę.

DSC_0129.JPG


Roesling ? 1910 może 16

DSC_0130.JPG


Ta zaraza;) mimo iż ledwo żywa już na moście.

DSC_0124.JPG


Łazimy i znajdujemy na stacji pozostałości toru do Świnic Warckich, zlikwidowanego w latach siedemdziesiątych.

DSC_0132.JPG


DSC_0133.JPG


A tu widać (chyba) ślad po miejscu gdzie odchodził, wyraźnie inny kolor pola i lekkie wywyższenie.

DSC_0143.JPG


Jeszcze dwie szyny.

DSC_0135.JPG


DSC_0138-crop.JPG


Szukamy śladów po naprężaczu od mechanizmu sterowania rozjazdem na odnodze Leśmierskiej, oraz sterowania semaforem.
Słupek jest.

DSC_0141.JPG


Przepust rurowy pod torem jest.

DSC_0142.JPG


Resztki podstawy naprężacza i słupek są.

DSC_0155.JPG


DSC_0154.JPG


Słupek z numerem 6

DSC_0144.JPG

Wpis połączony automatycznie:

Za płotem stoi podobno zabytek, nie znam się ale wierzę Piotrkowi, a na zabytku usiadła pliszka.

DSC_0147-crop.JPG


DSC_0148-crop.JPG


Idziemy w stronę skrzyżowania toru normalnego z wąskim.
Krupp ale jakiś długi.

DSC_0149-crop.JPG


DSC_0150.JPG


Adouryab ? 09

DSC_0153.JPG


Differdingen 08 dwa prawie identyczne egzemplarze.

DSC_0156.JPG


DSC_0159-crop.JPG


http://industrie.lu/Deutsch-LuxemburgischeBH-AG.html mam nadzieję że to o tą chodzi.

HP 1954

DSC_0161.JPG


DSC_0162.JPG


M.H.O 1939

DSC_0163.JPG


DSC_0164.JPG


Tylko zwykły Bochum

DSC_0165.JPG


Starczy na dziś, dobrej nocy.
 
Ostatnio edytowane:
I co tam drodzy koledzy, wróciliście już z marketów, tych świątyń współczesnych, objuczeni torbami kipiącymi jedzeniem które w poniedziałek zaczniecie wyrzucać do śmietnika
Pawle, melduję, iż w dniu dzisiejszym odbyłem spacer w rodzinnym gronie.
Z kolejowych akcentów zaobserwowano:
- szczątki punktu czerpania wody z rzeki Srebrnej dla potrzeb kolejowych, tj. wodowania parowozów.
-mostek nad rzeką Srebrną wykonany z wagonu platformy z lat około wojennych(??) - konstrukcja nitowana.
- most kolejowy nad rzeką Srebrną zabudowany w linii kolejowej numer 13.

Jedynie mostek został dokładniej obfotografowany w dniu dzisiejszym, pozostałe obiekty uwiecznione zostały w zeszły weekend ( lecz nie obfotografowane dokładnie). Nie będę tu zaśmiecał zdjęciami z telefonu tego wątku, chyba , że będzie taka Twa wola.

Pozdrawiam,
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Wolą moją byłoby abyś założył swój wątek i tam prezentował zdjęcia ze swych spacerów, a telefony dzisiaj potrafią zrobić lepsze zdjecie niż niejeden aparat.
Wątek mógłby mieć nazwę np."Wieści z Hogwartu":)
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Dalszy ciąg naszej wczorajszej wizyty w Sierpowie.
Pozostałości po normalnotorowej bocznicy do Leśmierza.

DSC_0167.JPG


DSC_0168.JPG


Idą chłopcy jak należy.

DSC_0175.JPG


Kolej ziemi łódzkiej.

DSC_0171.JPG


Semafor osłaniający skrzyżowanie torów od strony Łęczycy, dalej szlak do Łęczycy.

DSC_0173.JPG


DSC_0174.JPG


Chcieliśmy podejść do przepustu widocznego w oddali, ale pokonało nas grząskie podmokłe pole.
Dalszy ciąg w Leśmierzu do którego dojechaliśmy szybko, wypatrując po drodze choćby śladów po dawnej kolei.
Ładownia, a obok szopa która jest u nas na makiecie.

DSC_0184.JPG


DSC_0176.JPG


I niestety tylko przyczółki mostów które też mamy odwzorowane na makiecie.

DSC_0177.JPG


DSC_0179.JPG


DSC_0182.JPG


Taka sobie szyna, ale bez cechy.

DSC_0180.JPG


Jedziemy w miejsce gdzie jest chyba ostatni namacalny ślad po dawnych czasach.
Fragment szyny i Piotrek wskazujący kierunek przebiegu linii, w oddali widać krzyżacką trafostację, obok niej tory wchodziły na teren cukrowni Leśmierz.

DSC_0189.JPG


DSC_0192.JPG


DSC_0190.JPG


A tędy biegła w stronę Piątku.

DSC_0191.JPG

Wpis połączony automatycznie:

Wracamy do cukrowni, za zakrętem ukazuje się nam las..... szyn w ogrodzeniu, wszystkie wąskotorowe, no ale to akurat nie dziwi

DSC_0193.JPG


DSC_0194.JPG


Na większości nie ma cech lub są tak skorodowane że odczytanie ich nie jest możliwe, ale zdarzają się wyjątki.

DSC_0197.JPG


Peine ?

DSC_0200.JPG


Samotny szynosłupek i szynosłupek wrastający w drzewo.

DSC_0203.JPG


DSC_0204.JPG


Mnóstwo płotów wokoło, ale ich obejrzenie zajęło by trochę czasu, a tego wczoraj nie mieliśmy w nadmiarze, wszystkie skwery w Lesmierzu ogrodzone są krótkimi odcinkami szyn, musimy tu wrócić.
Gdy tak sobie oglądaliśmy ogrodzenie,wyszła "Pani" z programu 1500 plus, jej kaprawy wzrok nie wróżył niczego dobrego, odjechaliśmy więc zanim rozpoczęła się dyskusja.

Cukrownia Leśmierz, przepiękna, stara brama i cechy jej producenta.

DSC_0209.JPG


DSC_0208.JPG


Bocznica normalnotorowa biegła stąd.

DSC_0217.JPG


Pod taśmociągiem transportowym obok magazynu.

DSC_0210.JPG


A kończyła się kozłem oporowym na wysokości domu po prawej, dziś tam jest chodnik z nowoczesnych kostek i urywający się tor.

DSC_0211.JPG


Chłopacy.

DSC_0218.JPG


Kolejna stara brama i tablica.

DSC_0214.JPG


DSC_0215.JPG


Drzwi i kilka widoków.

DSC_0216-crop.JPG


Dobudowane, rozbudowane, przebudowane.

DSC_0212.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Daszek i gzymsik.

DSC_0219.JPG


DSC_0220.JPG


Znak geodezyjny w murze i stara nazwa cukrowni z czasów wojny.

DSC_0222.JPG


DSC_0223.JPG


Opuszczamy z pewnym niedosytem teren cukrowni, może zdążymy tu jeszcze wrócić.
Jedziemy do domu w stronę Piątku, tam wjedziemy na autostradę.
Ale po drodze spotykamy przyczółki mostu, burza mózgów, to musiał być most drewniany, mam za dużo podpór jak na taką rozpiętość, dla stalowego, i był drogowo kolejowy, czyli biegła nim linia 660-tki w drodze.
W dawnym przebiegu drogi utwierdza nas figura w kapliczce, nikt przecież nie umieszcza wspomnianej plecami do drogi, kiedyś droga była właśnie tu.

DSC_0237.JPG


DSC_0227.JPG


DSC_0228.JPG


DSC_0229.JPG


DSC_0232.JPG


Polskie klimaty idealne na makietę.

DSC_0236.JPG


DSC_0238.JPG


Opodal znów atrakcja, maleńki tartak, kilka artefaktów, zwłaszcza dla Piotrka, ale tez ogrodzenie z szyn na przemian z ceownikami, obejrzałem wszystkie, na jednej była cecha.

DSC_0239.JPG


DSC_0240.JPG


DSC_0242.JPG


Jeśli tartak to i "kolej tartaczna";)

DSC_0245.JPG


A jak kolej to i solidne szyny.

DSC_0246.JPG

Wpis połączony automatycznie:

I jeszcze dwie ostatnie fotki, gdyby ktoś chciał sobie taki zbudować z pamięci.

DSC_0243.JPG


DSC_0244.JPG


Dziękuję serdecznie Maćkowi i Piotrkowi za wyborne towarzystwo i bardzo ciekawą wycieczkę, oraz garstce czytających moje wypociny.

Najprawdopodobniej jest to moja ostatnia relacja, decyzję podejmę wieczorem, nie jest to żaden foch, ani chęć wymuszenia super ocen, te akurat mi zwisają, po prostu prócz wspomnianej garstki stałych czytelników, nikogo to nie interesuje, tak jak mało kto się podnieca prawdziwym modelarstwem które czasem gości na forum, żeby coś robić trzeba widzieć w tym sens, ja przestałem.

Miłego dnia.
 
Pawle, z całym szacunkiem, ale Ty sobie nie rób jaj. Czasem Twoje relacje czyta się jak przewodnik turystyczny.
Masz trochę więcej wiosen na karku, więcej świadomości na co w danym momencie patrzysz...
Może ktoś inny potraktuje to jak wyzwanie i ruszy cztery litery (...nogi...;)) w te same rejony by zobaczyć to samo na własne oczy.
Przepraszam, może nie jestem zbyt interaktywnym czytelnikiem, ale z pewnych powodów to Ty masz jednak lepsze pole manewru w temacie takich wycieczek
( od chociażby okolica...i inne.o których nie będę tu się rozpisywał).
Kończąc..., robisz to dobrze, więc rób to dalej.

Pozdrawiam,