• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Kolejny klimacik modelarski, rampa z budką.

DSC_1082.JPG


Dawny budynek centrali telefonicznej Łódź Kaliska

DSC_1086.JPG


Na stercie śmieci znaleźliśmy super artefakt ze stacji Głowno, teraz kombinujemy jak go zabezpieczyć.;)

DSC_1087-crop.JPG


DSC_1088.JPG


Dwa koziołki.

DSC_1089.JPG


DSC_1090.JPG


I jeszcze dwa mizerniejsze.

DSC_1091.JPG


DSC_1092.JPG


To musi być stara szyna, jesteśmy o tym przekonani.

DSC_1095.JPG


Jeszcze jedne koziołek pod wiatą i szyna z niego.

DSC_1096.JPG


DSC_1097.JPG


I ślady jakiegoś wąskiego toru, od wózków transportowych, lub do wywozu szlaki, kto wie.

DSC_1098.JPG


A może to nie tory, tylko zbrojenie płyty betonowej.

Taka już była z pewnością, ta nie dała się doczyścić.

DSC_1099.JPG


Następny smaczek nad zabezpieczeniem którego pracuje nasz sztab.

DSC_1101.JPG


Dziwna budowla z cegieł, ongiś zakryta drzwiami od wagonu, pozostała rama od wspomnianych.

DSC_1102.JPG


Jeszcze raz zamieszczę mapkę.

6.jpg


Za chwilę do niej powrócimy.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
To musi być stara szyna, jesteśmy o tym przekonani.
Ja też jestem przekonany i uważam, że Wasz Sztab powinien rychło podjąć odpowiednie kroki.
Jeszcze jeden koziołek pod wiatą i szyna z niego.
AH-72-IIII-Aachener Hütten - April 1872.
Taka już była z pewnością, ta nie dała się doczyścić.
Nie szkodzi, bez czyszczenia można dojrzeć, że jest to szyna wyprodukowana przez:
НОВ. РОС. ОБЩ.- Новороссийское Общество. Szczegóły ... trzeba doczyścić.






J
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Wiadomość od Piotrka i kolejna mapka.

Budynki z czerwonej cegły, przy których stoi pół-wagon, zaznaczyłem na zrzucie z satelity strzałką. Mam nadzieję, że to rozwieje Twoje wątpliwości.
Pozdrawiam.

Szopa -crop.jpg


Oto wspomniane budynki i dziwna instalacja, oraz wagon.

DSCF0045.JPG


DSCF0046.JPG


DSCF0043.JPG


Na tym zdjęciu widać bardzo dokładnie gdzie były te budynki, za dużym budynkiem służb drogowych, obok stalowej wiaty, dziś tam jest tylko zieloność, choć można znaleźć w trawie ślady fundamentów.

DSCF0044.JPG


Wracamy do czasów współczesnych, przechodzimy po krótkiej wymianie uprzejmości z Panem z nastawni, wiaduktem przez ul.Konstantynowską idziemy w stronę lokomotywowni wachlarzowej, a raczej tego co z niej zostało.

Już nieczynna, ale jeszcze nie tak zmieniona.

DSCF0041.JPG


A tak wygląda dziś, jakaś hurtownia kruszywa czy coś, normalnie porażka.

DSC_1107.JPG


DSC_1108.JPG


Wieża ciśnień, znaczy wspomnienie.

DSC_1167.JPG


Wreszcie coś innego niż "kibel" i ŁKA.

DSC_1104-crop.JPG


Dwie cechy i artefakt, kto pamięta.

DSC_1109.JPG


DSC_1113.JPG


DSC_1112.JPG


Jeszcze do niedawna jeździły tu diesle na tankowanie, ale to już historia, można było zobaczyć na szlaku nawet pięć spiętych lokomotyw.
Stacja paliw.

DSC_1111.JPG


Brniemy w zarośla dalej, jak czołgi, Piotrek lekki, ja ciężki, dochodzimy do zasieku węglowego.
Na mapce to taki zielny klin , bo taki miał kształt, między ulica a torami.

8.jpg


Mur zasieku.

DSC_1122.JPG

Wpis połączony automatycznie:

Cokół od dźwigu do nawęglania i coś co wygląda jak jakaś dyżurka.

DSC_1161.JPG


Fragmenty postumentów i podstaw żurawi wodnych.

DSC_1114.JPG


DSC_1115.JPG


DSC_1116.JPG


Kanał wyczystkowy, chyba, Piotrek szukał, szukał, aż znalazł, dzielny jest.
na pierwszy rzut oka widać że to nie współczesna cegła.

DSC_1117.JPG


DSC_1118.JPG


Thyssen 1942

DSC_1119.JPG


I jeszcze Huta Królewska 1933

DSC_1126.JPG


I podobna ? z 1924 roku

DSC_1129.JPG


Oraz wygrzebany z ziemi krzyżacki szpadel.

DSC_1123.JPG


Wzdłuż muru biegnie fundament a w zasadzie dwa, tyle że tego drugiego nie widać, ze śladami przytwierdzeń, pierwsza hipoteza mocowania podkładek szyn wózków do transportu węgla, upadła gdy znaleźliśmy podwójny kozioł oporowy, o rozstawie zgadzajacym się ze śladami, coś musiało tu jeździć po szynach.

DSC_1128.JPG

Ledwo widoczne kozły, i zbliżenie jednego z nich.

DSC_1163.JPG


DSC_0560.JPG


Idziemy w stronę ul.Drewnowskiej.
Kilka szyn, wiem że się będą powtarzać, no ale dokumentacja musi być.

DSC_1134.JPG


DSC_1135.JPG


DSC_1135.JPG


DSC_1136.JPG

Wpis połączony automatycznie:

Zanudzę Was tymi zwykłymi szynami.


DSC_1138.JPG


DSC_1140.JPG


DSC_1141.JPG


DSC_1142.JPG


Pierwszy towarowy pociąg tego dnia ET22-1043

DSC_1146-crop.JPG


Koziołek i cecha na szynie.

DSC_1154.JPG


DSC_1155.JPG


Przed wjazdem na teren punktu skupu, o którym wspominałem dziś w wątku o łódzkich bocznicach, znaleźliśmy studwulatkę.

HH 1916

DSC_1158.JPG


Oraz resztki słupa teletechnicznego.

DSC_0553.JPG


Pociągów, aż głowa boli.

DSC_1160.JPG


Wracamy, przed wiaduktem przechodzimy na drugą stronę, robię zdjęcie odjeżdżającego tramwaju do Konstantynowa, niedługo może to być już historyczne zdjęcie.

DSC_1168.JPG


Po drodze znajdujemy pół-anglik.

DSC_1165.JPG


Najważniejsza jest higiena.

DSC_0568.JPG


DSC_1172.JPG


Zaraz za stanowiskiem do mycia składów i nastawnią kolejny kozioł oporowy, jesteśmy po drugiej stronie stacji.

DSC_1174.JPG


Cecha, na szynie.

DSC_1175.JPG


CDN.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Koniec pierwszej części naszej wycieczki na Kaliskiej.
Płaskoczoły "kibelek" z dala widziany.

DSC_1176.JPG


Zapomniany tor.

DSC_1178.JPG


Ostrzeżenie jak za dawnych lat.

DSC_1180.JPG


Tropiciel przodem, a ja za nim.

DSC_1181.JPG


Zapomniany koziołek i zasiek węglowy obok nieistniejącej starej szopy, ponoć dwustanowiskowej.

DSC_1182.JPG


DSC_1184.JPG


Modelarski klimat, jak pokonać pędnie.

DSC_1185.JPG


Obok nastawni spotykamy znów Panów Strażników, i pada prośba " Idźcie już stąd, bo mamy telefony nawet z centrali" kilka dowcipów, żegnamy się i ulegamy sile argumentów.
Do następnego razu.

Naturalna erozja ścian budynku kolejowego.

DSC_1187.JPG


Jeszcze jeden kozioł i cecha nie do końca odczytana.
? 1895 ?

DSC_1188.JPG


DSC_1189.JPG


Jesteśmy już przy peronach, EN57 FPS-1697 do Opoczna, znaczy coś się zepsuło i jest komunikacja zastępcza z Tomaszowa.

DSC_1191.JPG


Gdy pod wieczór odjeżdżaliśmy z Kaliskiej, w drodze minął nas zepsuty SA135-020 ciągnięty przez WM15, niestety zbyt późno się zorientowaliśmy, ale potwierdziło się nasze przypuszczenie.

Ostatni na części pasażerskiej kozioł oporowy, szyny bez cech.

DSC_1192.JPG


DSC_1193.JPG


Prawdę mówiąc zgłodnieliśmy, tu oczekujemy na zupę gulaszową, a wokół nas młodość, ale nie robilim zdjęć coby małżonkom nie podpaść.

DSC_1194.JPG


Po solidnym posiłku, ostatnie spojrzenie na nastawnię ŁK4 póki jest, biały pas na którym wisi to coś niebieskiego, marnie skrywa dawny napis Łódź Kaliska.

DSC_1196.JPG


A tak wyglądała nastawnia ŁK2 była na części towarowej opodal wieży ciśnień, nie udało nam się odnaleźć nawet śladów fundamentów.

2004_0406_162812.JPG


Za chwilę zejdziemy z peronu w miejscu niedozwolonym i zanurzymy się w chaszcze Kaliskiej Towarowej.

CDN.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
To możliwe, to kicanie do szyn nie jest takie proste, zwłaszcza jak się ma brzuszysko i waży tyle i nasz słynny czołg miał w numerze.:(
Dziękuję za sprostowanie.
 

hamulcowy

Aktywny użytkownik
"Cokół od dźwigu do nawęglania i coś co wygląda jak jakaś dyżurka"

To mogło być pomieszczenie jako dojście do mocowania wieńca zębatego w płycie fundamentowej, na którym ów dźwig sie obracał.
 
Oto wspomniane budynki i dziwna instalacja,
Pawle, ta dziwna instalacja to wg mnie nic innego jak "prowadnica" czegoś na kształt suwnicy.
Jak widać na zdjęciu stoi to w poprzek torów, co umożliwia zdjęcie jakiegoś pakunku z wagonu lub po prostu przeniesienie ww. ładunku w zasięgu tego urządzenia dźwigowego. Na zdjęciu jedynie nie widać wózka z mechanizmem podnoszącym, bo przewody poprowadzone na stosownych wysięgnikach jeszcze są widoczne..

Pozdrawiam,
 

Misiek

Znany użytkownik
Najczęściej stosowana w latarkach - te na wypasie miały jeszcze wymienne/przesuwane kolorowe szybki ;-)

O cholercia, zerknąłem w neta i ta latarka dalej funkcjonuje w XXI wieku.
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Pawle, ta dziwna instalacja to wg mnie nic innego jak "prowadnica" czegoś na kształt suwnicy.
Jak widać na zdjęciu stoi to w poprzek torów, co umożliwia zdjęcie jakiegoś pakunku z wagonu lub po prostu przeniesienie ww. ładunku w zasięgu tego urządzenia dźwigowego. Na zdjęciu jedynie nie widać wózka z mechanizmem podnoszącym, bo przewody poprowadzone na stosownych wysięgnikach jeszcze są widoczne..

Pozdrawiam,

Dodam że były nawet rozjazdy podsufitowe dla takiej kolei poswieszanej w bunkrach na Helu

P7070075.JPG
P7070076.JPG
 

Sebastian

Znany użytkownik
H0e
Pawle, oprócz EP07-544 złapałeś coś więcej w kadr...
unieważniony semafor ( wiszący W31 na semaforze M4) oraz tuż przed samą lokomotywą "plecy" tarczy D1.
Swoją drogą, nie wiesz czemu ten tor był zamknięty? Roboty torowe jakieś czy co ( pytam, bo rzadko kiedy unieważnia się semafor odnoszący się do zamkniętego toru)??
Tarcza D1 stoi kilkadziesiąt metrów przed improwizowanym kozłem oporowym, więc nie to nic wspólnego z jakimikolwiek robotami na tym torze. Semafor został unieważniony wskaźnikiem W31 bo krótko mówiąc nie ma potrzeby czy też możliwości wyświetlania na nim sygnałów.
łko.png

Nie mam pojęcia, ale wszystko chyba jest związane ze zbliżająca się przebudową stacji, teraz Kaliska strasznie opustoszała, żadnego dalekobieznego pociągu z wyjątkiem "tygrysiego kibelka" do i z Poznania, tylko ŁKA i PR-y najdalej do Łowicza, Kutna, Zduńskiej Woli.
Pustki na stacji to nie planowana przebudowa. Pociągi dalekobieżne w relacjach Szczecin-Kraków/Katowice jeżdżą z powodu modernizacji linii Warszawa-Poznań objazdem, linią nr 14, omijając Łódź Kaliską. InterCity z Wrocławia na Warszawę też z Retkini skręcają na Łódź Kaliską Towarową, dalej Chojny, Widzew...
PR-y z Łodzi Kaliskiej w kierunku zachodnim to relacje nie tylko do Poznania ale też do Wrocławia, natomiast ŁKA nie kończy się na Zduńskiej Woli bo wszystkie pociągi jadą jeszcze ciut dalej i kończą bieg w Sieradzu.
 

Dobrzyn

Moderator Forum Prawdziwa kolej wąskotorowa.
Zespół forum
A tak przy okazji zapytam, bo to chyba dobre miejsce: Słyszałem kiedyś, że po starym dworcu kaliskim pozostały piwnice. Czy to prawda? Czy ktoś tam był?
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Dzięki Sebastian, z tą Zduńską Wolą to małe nieporozumienie, nie wiem dlaczego zapominam że Sieradz jest dalej.

Kolego Dobrzyn, o piwnice należało by spytać kogoś kto tam pracował, nawet jest taki na forum, poza tym jest kilku mądrali z miasta Łodzi, ale siedzą cicho, ja to jestem kołek, idę, robię zdjęcia, wrzucam tu, trochę się pomądrzę, Wy "lajkujecie" ja się onanizuję.

Osobiście o takich nie słyszałem, były na Fabrycznej, może tu też, może łączył je z siedzibą Komitetu PZPR na ul.Kościuszki, tajemniczy tunel.
Wpis połączony automatycznie:

Wracamy na chwilę do lokomotywowni, to co widzieliście na zdjęciach to mała częsć dawnej szopy, kilka fotek z czasów gdy stara cześć legła w gruzach.
Autor Piotr Chorąży.

PICT5882.JPG


PICT5890.JPG


PICT5891.JPG


PICT5889.JPG


Ujęcie wody jak mniemam i autor zdjęć, jak zwykle w niebezpiecznym miejscu.

PICT5892.JPG


PICT5907.JPG


Wnętrze, no właśnie czego, Piter twierdzi że wagonowni, ale dlaczego kanały są ułożone w ten sposób, nie wiemy.

PICT5915.JPG


PICT5908.JPG
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
A czy wiadomo gdzie w lokomotywowni na kaliskiej znajdowała się remiza kolejowej straży pożarnej?
Nie jest dana nam wiedza na ten temat, ale popytamy.
Wpis połączony automatycznie:

Najedzeni i pełni optymizmu schodzimy z peronu chwilę po przejechaniu naszej rodzimej ŁKA.
Widok na wieżę ciśnień po prawej kominy EC2.

DSC_1197.JPG


DSC_1198.JPG


Mimo wygranej zieloności, można znaleźć ślady torów, tu słupek pędniowy, było ich całkiem sporo, poniżej starotorze.

DSC_1200.JPG


DSC_1204.JPG


Docieramy do rampy załadowczej, z której zamieściłem dwa zdjęcia cech na szynach, znalezionych przez Zvolackowego kolegę, jest ich znacznie więcej, ale trzeba docenić starania kompletnego laika w tej dziedzinie.

DSC_1216.JPG


Spotykana już szyna rosyjska, jest ich więcej, różnią się rokiem produkcji, ale w granicach dwóch lat.

DSC_1208.JPG


Huta Królewska 1897

DSC_1210.JPG


B.V.G Bochum 1892

DSC_1215.JPG


Jeszcze raz rosyjska.

DSC_1212.JPG


A tak wygląda poszukiwanie cech, w zaroślach które nie chcą wypuścić zdobyczy.

DSC_0001.JPG


I znacznie lżejsza szyna, ale bez żadnych cech.

DSC_1209.JPG


Oraz kilka z torów leżących w zaroślach, przydałby się młodszy pasjonat kolei z łopatką i szczotką, jestem przekonany że jest tu mnóstwo ciekawych szyn (tak wiem powtarzam się)

Huta pokój dawna.

DSC_0003.JPG


DSC_0004.JPG


I po wojnie.

DSC_0005.JPG


I już prawie współczesna.

DSC_0006.JPG
 
Ostatnio edytowane: