• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Doszliśmy do momentu gdy ponownie muszę prosić o pomoc Kolegę Dobrzyna, idą wzdłuż torów dochodzimy do kładki po której jeździła kolejka cegielniana.
Nie ma już połączenia jej z przyczółkami, ale sam jest dość dobrze zachowana, w torowisku nie ma śladu podpór, ale myślę że musiały być, a może nie.

22.jpg
DSC_0832.JPG


Widok od strony nasypu na kładkę.

DSC_0831.JPG


Wdrapujemy się na nasyp, idziemy w stronę wyrobiska.

DSC_0830.JPG


Śladów po torach już nie ma, ale starotorze jest nadzwyczaj dobrze zachowane.

DSC_0833.JPG


DSC_0834.JPG


Dochodzimy do miejsca z którego jak twierdzi Piotrek było widać wyrobisko.

23.jpg


Na wprost było, podobno.

DSC_0835.JPG


Widok z satelity na drugą stronę na której nie byliśmy, śladów też za bardzo nie można odnaleźć.

24.jpg


Idziemy teraz drogą i znajdujemy...

DSC_0837.JPG


Na przeciwko jakiś opuszczony zakład, brama otarta na oścież, wchodzimy i idziemy w stronę torów, opuszczone budynki, bałagan, śmieci, przygnębiający widok, kilka tabliczek ostrzegawczych, nie mamy czym oderwać, jak zwykle ani łomu ani szczotki stalowej, nędza, wracamy obok starej bramki.

25.jpg


I niespodzianka ET22-1065

DSC_0841.JPG


Mijamy wiadukt i wchodzimy na teren stacji, kozły oporowe nieczynna tarcza.

DSC_0847.JPG


DSC_0848.JPG
 

Załączniki

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
DSC_0849.JPG


Doczepki do WM-ki, jakiś mostek, tyle lat tam jeżdżę i tego nie widziałem, i jeszcze jeden mostek, dobrze zamaskowany.

DSC_0850-crop.JPG


DSC_0851.JPG


DSC_0852.JPG


Ale było to zawsze co widać z góry.

26.jpg


Stacja Karsznice, a właściwie Zduńska Wola Karsznice, to magiczne miejsce, tu czas stanął już dawno i całe szczęście bo przyjeżdżając tu można odpocząć i zobaczyć wiele ciekawych rzeczy.
Słońce i spokój.

DSC_0853.JPG


Skoda 183 040-5 firmy Bulk Transshipment Slovakia i za nią 181 003-5 Lotosu.

DSC_0854.JPG


DSC_0865.JPG


I jadąca Skoda 181 039-9 z cysternami.

DSC_0856.JPG


E6ACT-009 Dragon

DSC_0860.JPG


I siostra stojącej skody, jadąca 183 027-2 oraz SM42-2549 Rail Polska

DSC_0862.JPG


DSC_0863.JPG


Vectron DB.

DSC_0868.JPG


Manewrujący Dragon Lotosu.

DSC_0873.JPG


Się dzieje, a to dopiero 13.17
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Jeszcze raz manewrujący Dragon.

DSC_0880.JPG




Piotrek pamiętał ze swych przyjazdów służbowych do ZD wagon tramwajowy na działce opodal stacji, udajemy się na jego poszukiwanie.
Kolej już gotowa na choćby atomową apokalipsę, jesteśmy dumni z naszej kolei, stalowe okiennice, ho ho.

DSC_0881.JPG


Budownictwo improwizowane i przęsła płotu z jednego kawałka.

DSC_0884.JPG


DSC_0885.JPG


Spotykamy kilkanaście mostków, ładnie to wygląda, a wagonu tramwajowego ani śladu, pewnie jest już w hucie.

DSC_0883.JPG


Wracamy, wchodzimy na teren kolejowy nie niepokojeni przez nikogo, budynek spedycji kolejowej, rampa a jej krawędź wykończona szynami:).
Mam nadzieję że to jest to o czym myślę, i tu prośba do Kolegi Jarząbka o fachową weryfikację.

DSC_0886-crop.JPG


DSC_0887.JPG


DSC_0889-crop.JPG


Ja tu widzę cyfrę 44, ale wzrok już nie ten.

DSC_0890.JPG


I jeszcze kilka szyn.

DSC_0893-crop.JPG


DSC_0894-crop.JPG


DSC_0900-crop.JPG


DSC_0901-crop.JPG


Idziemy w stronę nastawni, a tu sieciowy wagon EW90, gdyby ktoś miał wątpliwości to jest tez tabliczka, ale współczesna niestety.

DSC_0903.JPG


DSC_0911.JPG
 

Załączniki

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Obejrzeliśmy sobie wagon, i w nagrodę za dzielność przyjechał M62-1685.

DSC_0908.JPG


Skrajnik i szyny z którego jest wykonany.

DSC_0914.JPG


G H H 1904

DSC_0915.JPG


Krupp 1935

DSC_0916.JPG


Hoesch 1906

DSC_0917.JPG


Tabliczka, znów mocno przytwierdzona.

DSC_0918.JPG


Dekiel na studzience, wydawałoby się że współczesny, ale firma z Grudziądza która powstała w 1862 dotrwała do roku 1960 wtedy siedziba firmy została zburzona, czyli jest starsza ode mnie.

Informacja z http://www.marienburg.pl/viewtopic.php?t=6751

DSC_0919.JPG


Oby zmiany ominęły ten szczególny w moim i nie tylko życiu, abyśmy znów mogli stac pod wiatą, rozmawiać, i podziwiać przejeżdżające pociągi.

DSC_0920.JPG


Może tu nie widać dobrze, ale uwierzcie widzieliśmy nowy typ manewrów, tzw Zduńsko-Wolski na dziennych światłach, potem się Pan poprawił.
ET22-1021

DSC_0921.JPG


DSC_0933.JPG


Do Dragona przyszła nowa zmiana, pogadaliśmy kilka minut o zawodności i komforcie, same superlatywy, spokojnej służby i w drogę do Gdańska.

DSC_0940.JPG


I jeszcze jeden "Byk" ET22-1152 , był jeszcze jedne ale ciężko się robi zdjęcie rozmawiając przez telefon, całe szczęście Piter go cyknał.

DSC_0923.JPG


Ruch jak dla nas imponujący, ileż to razy stało się w Karsznicach kilkadziesiąt minut i nic się nie przywlokło.
Światło już pada, cały dzień pogoda była dynamiczna delikatnie mówiąc, na zakończenie dnia Gabrysia 163 026-8

DSC_0936-crop.JPG


Stojak na flagi i megafon.

DSC_0946.JPG


Idziemy na przystanek nie chce nam się iść pieszo, czekamy na autobus, z budynku na przeciwko stacji wychodzi gość w sweterku, twarz znajoma,
A to Sebastian, niewidoczny bohater naszej opowieści, dowiadujemy się o interwencji sokistów, rozmawiamy, gorąco nie jest, przyjeżdża autobus, żegnamy się i w drogę, mościmy się na siedzeniach, po kilku minutach jesteśmy na stacji.

Taką się nie ostanę na zawsze, obraz mój pamiętaj.

DSC_0947.JPG


DSC_0948.JPG


Kupujemy bilety, nie wiadomo dlaczego wzbudzamy śmiech u Pani kasjerki, zresztą super kobieta, dostajemy bilet rodzinny, Piotrek namwaia Panią aby pojechała z nami jako nasza mama, Pani się godzi, jakież to szczęście spotykać ludzi pogodnych, w magiczny sposób potrafiących trywialne czynności wykonywać jak magiczne sztuki, mam y jeszcze chwilę idziemy do sklepu po cos do picia, za ladą dostrzegamy Panią w której w zeszłym roku podczas wizyty w ZD, się zakochaliśmy, o dziwo pamięta nas, bo jak już wyszliśmy od Jarka naszego klubowo forumowego kolegi, to już zdrowo mieliśmy w czubie, po tym jak Joanna nas nalewkami częstowała, i tę miłość jej wyznaliśmy, i znów się zrobiło miło, prawie się rozczuliłem, pożegnaliśmy się znów na rok, a przecież nie wiedziałem że niedługo powrócimy na zduńsko-wolskie bocznice, bo to już postanowionym jest.

ŁKA i po chwili na Kaliskiej byli, trzy kroki i jesteśmy w pociągu do Widzewa, a tu niespodzianka, nasza piękna Pani Kierownik, ło no to truskawka na torcie jest prawdziwa, pamięta na, biletów nie sprawdza, pyta jak się udała podróż czy dużo zrobiliśmy zdjęć, widziała w tamta stronę jak wypadałem z pociągu, piękna i mądra, rzadko się spotyka, oglądamy zdjęcia, jest rodzinnie, czuwaj opatrzności nad nią do końca świata, pozdrawiamy ją, daliśmy namiary na forum, może przeczyta, jestem pewny że się jeszcze spotkamy, jetem pewny.

Pora wysiadać, Piotr jedzie dalej, ja wysiadam na Dąbrowie Przemysłowej zwanej Dworcem Łódź Dąbrowa, no niech będzie, zeskakuje z peronu, w miejscu zabronionym, idę na krańcówkę, robię dwa zdjęcia i odjeżdżam w strugach deszczu do domu.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Wspomniane tramwaje GT8-511 i M8C-533 B

DSC_0949-crop.JPG


DSC_0950.JPG


Dzięki Piter, jesteś jak brat którego nigdy nie miałem, nawet bardziej jesteś.

Dziękuję za uwagę, na tory Panowie na tory, życie nie trwa wiecznie.
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Tak działa forum, zdjęcia ładują się po kilkadziesiąt sekund,choć zmniejszam wszystkie przed edycją, wstawiają się na dole jakieś kretyńskie miniaturki, nie mniej kretyński program odmawia wstawienie zdjęcia bo jest rzekomo już16 szt. a tak naprawdę jest 13, co tu się dzieje i w jakim celu.
Zdjęcia ładują się dłużej bo zewnętrzny serwis http://kraken.io optymalizuje zdjęcia. Dlatego jeśli zdjęć jest więcej to zajmuje to chwilę.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Mam nadzieję że to jest to o czym myślę, i tu prośba do Kolegi Jarząbka o fachową weryfikację.
Ale to już było .... :gwizd:
Ю.Р.Д.М.О. - Южно-Русское Днепровское Металлургическое Общество
I to też już było ...
НОВ. РОС. ОБЩ. VI.04- В.В.Ж.Д - czyli: Новороссийское Общество каменноугольного, железного и рельсового производства-Юзовский завод dla kolei Warszawsko-Wiedeńskiej.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Jarząbku, było nie było, lepiej się upewnić u fachowca.


Zdjęcia ładują się dłużej bo zewnętrzny serwis http://kraken.io optymalizuje zdjęcia. Dlatego jeśli zdjęć jest więcej to zajmuje to chwilę.
Ta chwila przeciętnie trwa 32 sekundy, dziś mierzyłem czas poszczególnych "ładowań" a rekordowy czas to 56 sekund, mamy inne definicji chwili, i to jest ta dobra zmiana, wstawiam zdjęcia już obrobione i zmniejszone, to co optymalizuje ten zewnętrzny serwis.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Niezły hak, ciekawe na kogo.
Pawle, o ile dobrze widzę na zdjęciu pod tym kątem, to wygląda mi to na szpilkę mocującą klocek w tzw. "bucie" ( obsada klocka hamulcowego).
Prawdopodobnie przy próbie szczegółowej rewident nie wychwycił tej nieprawidłowości i po iluś tam hamowaniach szpilka się wysunęła co spowodowało wypadnięcie klocka, co może spowodować spore szkody w taborze...

Pozdrawiam,
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Małe uzupełnienie, które rozpocznę małym cytatem, który pasuje oczywiście z przymrużeniem oka do zdjęcia.


Poznanie innych i poznanie siebie to zwycięstwo bez ryzyka. Poznanie otoczenia i poznanie sytuacji to zwycięstwo całkowite.

DSC_0221.JPG


Pisałem o tym że Piotrka zdjęcia są lepsze, bo są.

DSC_0245.JPG


DSC_0359.JPG
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Ta chwila przeciętnie trwa 32 sekundy, dziś mierzyłem czas poszczególnych "ładowań" a rekordowy czas to 56 sekund, mamy inne definicji chwili, i to jest ta dobra zmiana, wstawiam zdjęcia już obrobione i zmniejszone, to co optymalizuje ten zewnętrzny serwis.
Pawle - jesteś chlubnym wyjątkiem. Niestety większość wrzuca zdjęcia wielkości 1-2 MB, które kompresują się do 120-180 KB bez straty jakości.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Jeszcze kilka zdjęć, z lepszej strony.

Kolega "Byk" pod wiaduktem.

DSC_0317.JPG


Szczegół konstrukcyjny kładki wąskotorowej, tak sobie patrzę i ciągle zastanawiam czy była podpora.

DSC_0290.JPG


I manewry z niemanewrowym oświetleniem, czy to zgodne z przepisami.

DSC_0427.JPG


Budynek stacyjny z nieczynnym od lat zegarem, od strony ulicy.

DSC_0466.JPG
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Pawle, pozwolę sobie uzupełnić Twą relację ze Zduńskiej Woli ( na temat wiaduktu) o materiał z YouTuba...


Mam nadzieję, że jakieś wartości to wniesie do reportażu Twego autorstwa.

Pozdrawiam,
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Ekspert
Pawle, pozwolę sobie uzupełnić Twą relację ze Zduńskiej Woli ( na temat wiaduktu) o materiał z YouTuba...


Mam nadzieję, że jakieś wartości to wniesie do reportażu Twego autorstwa.

Pozdrawiam,

Podawałem link do tego reportażu, wrzuconego w dziale "Koleje Ziemi Łódzkiej" przez kolegę Szweda.

Ale dziękuję.