• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Opowieści dziwnej treści czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje

OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
DSC_0299.JPG


i jesteśmy, kilkanaście metrów morderczego podejścia,bez zakładania obozów, bez aklimatyzacji i pierwszy zimowy wjazd Polskiej Samozwańczej Grupy Alpinistycznej staje się faktem, zmęczeni i dumni odpoczywamy przed powrotem.

DSC_0374.JPG


DSC_0375.JPG


DSC_0316.JPG


Każdy może mieć swoje K2.
Kilka landszaftów, marne warunki, widoczność nie najlepsza, ale jest super.

DSC_0307.JPG


DSC_0308.JPG


DSC_0315.JPG


Przed powrotem.

DSC_0317.JPG


Na dole śmieszny ludzik i czekający jak zwykle na uboczu tramwaj.

DSC_0319.JPG


DSC_0318.JPG


Wracamy na stację, a tam wydaje nam się że lokomotywy już widziane się przestawiły, a to są zupełnie inne które przed chwilą przyjechały.
753 758-2

DSC_0386.JPG


Znajomy rekin.

DSC_0323.JPG


Idealne miejsce wypoczynku dla miłośnika kolei.

DSC_0335.JPG


I jeszcze kilka fotek ze stacji.

DSC_0320.JPG


DSC_0337.JPG
DSC_0321.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
Na zakończenie naszego pobytu w Libercu przyjechało takie coś , mocno sfatygowane ale pracowite.

DSC_0390.JPG


Wsiadamy do pociągu do Zittau, już na miejscu Piotrek przezywa szok, wycięte semafory kształtowe, wiaty peronowe, remont, idzie nowe ale czy lepsze.

DSC_0338.JPG


DSC_0340.JPG


DSC_0339.JPG


Z zewnątrz dworzec prezentuje się nieźle, w środku wszystko zamknięte, pełno przedstawicieli flory i fauny, w toaletach brud, trochę to się nie zgadza z powszechnym wyobrażeniem o niemieckiej solidności i porządku.
Na chwilę zaglądamy do celu naszej sobotniej wycieczki.

DSC_0341.JPG


Nie ma bezpośredniego połączenia ze Zgorzelcem, jest tylko do Goerlitz, wsiadamy i spotyka nas coś niesamowitego, coś co przywraca wiarę w człowieczeństwo.
Sympatyczna Pani kierownik/konduktor sprawdza nasz bilet, prosi o chwilę cierpliwości i znika, jesteśmy odrobinę zaniepokojeni ale zimno i zmęczenie, uspokaja nas, wreszcie wraca i przestawia nam człowieka, Polaka zresztą który chciał u niej kupić bilet kredytowy, ponieważ nie ma pieniędzy bo został okradziony i zwraca się do nas z prośbą czy nie moglibyśmy wziąć go na nasz bilet, jest na trzech na bilet może jechać od dwóch do pięciu osób, zatkało nas, przecież mogła go ukarać za jazdę bez biletu, 60 eurosów, ale nie, zadała sobie dość trudu aby pomóc człowiekowi.
Szacun jak to mówią młodzi, oczywiście zgadzamy się, rodak nam dziękuje i robi się tak jakoś dziwnie, tak normalnie, jak powinno być wśród ludzi, nawet innych nacji, długo siedzimy w milczeniu, takie grupowe zadziwienie.
W Goerlitz wsiadamy do tramwaju podjeżdżamy trzy przystanki i do ojczyzny wracamy krokiem marszowym, jak za dawnych lat, głodni i zmarznięci idziemy do "Afirmacji" coś zjeść, w Zgorzelcu większość barów jest zamykana około 17-tej, żurek , karkówka, do domciu oczywiście zaliczeniem sklepu, dzień pełen emocji, a tu już tuż, tuż następny, 13 stopni niebo gwiaździste nad nami a w nas spokój.

Dobranoc.
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Z tą genialnością moich zdjęć to Cię Pawle mocno poniosło :D. Jako mały suplement kilka kolejnych ujęć.


Kanał rewizyjny na pętli w Jabloncu
IMG_6229.jpg


"Nasza" Tatra i zawodowy semafor :)
IMG_6236.jpg


814-ka ucieka z Liberca
IMG_6243.jpg


Wreszcie jakieś porządne diesle
IMG_6252.jpg


Tak jak Paweł wspomniał, przyjemnie ogląda się wystrój dworca
IMG_6257.jpg


- "Spoko chłopaki, musimy dojść tylko parę metrów od tramwaju do stacji kolejki". Tymi słowami Piotrek zachęcił nas do wyprawy na szczyt Jested, szkoda, że zapomniał dodać o tym iż te parę trzeba solidnie przemnożyć i nie uwzględnia to różnicy poziomów. Tak czy siak BYŁO WARTO się trochę spocić.
IMG_6268.jpg


Aż trudno uwierzyć, że w dole niemal grama śniegu a do tego na stok można dojechać tramwajem :)
IMG_6283.jpg


Bunkrów nie ma ale też jest.... tu zabrakło nam odrobiny szczęścia do przejrzystości powietrza ale i tak zdecydowanie każdemu polecam wyprawę na szczyt.

IMG_6294.jpg


I pośród tej całej narciarskiej ferajny, dość silnego wiatru i temperatury w okolicach -10 stopni Celsjusza, otwierają się drzwi do rotundy widokowej i wpada taki gość.....
IMG_6298.jpg


Kolejne dwa nurki
IMG_6309.jpg


IMG_6315.jpg


I z drugiej strony
IMG_6317.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
No proszę, Objechaliście dosłownie na około moich rodzinnych stron. W cieplejszy dzień rekomenduje wizyte w Lubaniu. Stoją tam nadal zabudowania byłych Zakładów Królewskich, po wojnie ZNTK Lubań. Nie ma już niestety torów na terenie samego ZNTK, ale dla fanów architektury kolejowej same smaczki. Wyspowa stacja w Lubaniu jest także bardzo ciekawa, jest ręcznie napędzana obrotnica (pracowała doskonale kiedy ostatnio tam byłem), wraz z prostokątną lokomotywownią. ST43, ST44, jak i SU46 ciągną wagony z pobliskich kamieniołomów i często można je spotkać czekające na stacji.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
Sobota 24.02 jak zwykle zimno, ranek jak każdy inny, żwawym krokiem dla rozgrzewki idziemy na stację, dziś naszym celem jest Zittauer Schmalspurbahn, po drodze spotykamy jak co dzień, szynobus do Zgorzelca z Jeleniej Góry, SA 108-006.

DSC_0342.JPG


Po chwili podjeżdża pociąg do Goerlitz, mgnienie oka i już jesteśmy na miejscu, czekamy na pociąg do Zittau.

DSC_0344.JPG


Mamy kilkanaście minut snujemy się w hali na zewnątrz, wieża ciśnień, nastawnia bramowa, klimaty wymarzone, szkoda tylko ze wszystko trochę opuszczone jest.

DSC_0345.JPG


DSC_0350.JPG


DSC_0351.JPG


Jak widać jest pochmurno i zaczyna padać śnieg, pogoda tego dnia była niezmiernie dynamiczna.
Kozioł oporowy i żuraw wodny.

DSC_0352-crop.JPG


DSC_0355.JPG


DSC_0356.JPG


Świt.

DSC_0359.JPG


Obserwujemy wzmożony ruch ludzi z aparatami na peronie, ciągle ich przybywa, Michał żartuje że ktoś się dowiedział o nas i pomyślał że coś się wydarzy, wśród oczekujących słyszymy swojsko brzmiące uniwersalne słowo na literę k, śmiało pytamy o powód tego zlotu, widocznie zdziwiony
Pan z wyższością oznajmia nam że przyjedzie pociąg z Cottbus do Jeleniej Góry, wow ale bonus, za dziewięć minut mamy pociąg, może zdążymy.
I jest BR52 8079-7 .

DSC_0405.JPG


Wychodzi słonko, bądź pozdrowione, które wędrowcom nad głowami pokazujesz kierunek.

DSC_0366-crop.JPG


Postój i manewry, ogólnie szał.

DSC_0417.JPG


DSC_0371-crop.JPG


DSC_0424.JPG


DSC_0374.JPG


Już jest nasz pociąg w ostatniej chwili dobiegamy i zziajani mościmy się przeżywając to co nas spotkało.
Ruszamy, gdzieś w świecie mijamy punkt Charlie taki na naszą miarę, pozostałość po dziwnych czasach.

DSC_0433.JPG
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
Zittau, dobiegamy do pociągu wąskotorowego na tzw.zapalenie płuc, żadnych zdjęć, gwizdek i w drogę, dlatego część tej opowieści będzie od tyłu, czyli z pomostu ostatniego wagonu, na którym mimo zakazu i siarczystego mrozu, spędziliśmy z Michałem kilkanaście minut.
Wyruszamy i obserwujemy.

DSC_0375.JPG


DSC_0379.JPG


DSC_0382.JPG


DSC_0383.JPG


Postanawiamy tu wrócić samochodem i pogonić pociąg w celu zrobienia niesamowitych zdjęć, które w następną zimę przypominać będa nam nasza przygodę, oczywiście latem.

DSC_0385.JPG


Samotny.

DSC_0387.JPG


Dalszy ciąg później, nie mogę dodać zdjęć, coś z serwerem się dzieje niedobrego.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
gdzieś w świecie mijamy punkt Charlie taki na naszą miarę, pozostałość po dziwnych czasach.
A konkretnie w Krzewinie Zgorzeleckiej, gdzie wioska jest po niemieckiej stronie, ale jej stacja kolejowa po polskiej. Lokalne pociągi niemieckie miały przystanek i pasażerowie bez kontroli granicznej, pod nadzorem naszego WOP, przechodzili z niemieckiego brzegu Nysy do stacji i z powrotem. Już w latach 90. XX wieku (być może wcześniej też) pociągi PKP i DR (potem DB AG) miały tam krzyżowanie i nieraz dochodziło do nielegalnego przekroczenia granicy poprzez przeskoczenie z jednego pociągu do drugiego. Nadzór służb granicznych był już wtedy znacznie mniejszy, chociaż formalnie do przekroczenia granicy potrzebny był paszport, a w tym miejscu nie było legalnego przejścia granicznego dla wszystkich (tylko dla podróżnych pociągów DR).

Myślę, że macie świadomość, że jadąc pociągiem z Görlitz do Zittau przekraczaliście granicę cztery razy.
 
Z

Zv

Gość
Postanawiamy tu wrócić samochodem i pogonić pociąg w celu zrobienia niesamowitych zdjęć, które w następną zimę przypominać będa nam nasza przygodę, oczywiście latem.
Jak mnie nie zabierzecie to się oflaguje i ogłoszę protest głodowy! A jak zabierzecie to wniosę w wianie do tego związku fajny środek transportu w postaci samochodu :)
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
Myślę, że macie świadomość, że jadąc pociągiem z Görlitz do Zittau przekraczaliście granicę cztery razy.
Oczywiście, poza tym Pani z głośnika mimo obcego akcentu, świetnie sobie radzi z tą niezbyt niemiecką nazwą.:)

Jak mnie nie zabierzecie to się oflaguje i ogłoszę protest głodowy! A jak zabierzecie to wniosę w wianie do tego związku fajny środek transportu w postaci samochodu :)
To mamy największy problem z głowy.;)
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Kilka fotek ze stacji w Libercu.

Detal architektoniczny, zadziwiające, prócz funkcji do której zostaje powołany jest jeszcze małym dziełem sztuki , zarówno inżynierskiej jak i rzemieślniczej, zdecydowanie bliżej mi do tamtych czasów.

Zobacz załącznik 555396
Pozwolę sobie jeszcze na jedno wtrącenie ;)



Blick vom Lokschuppen des Bahnbetriebwerks in den Bahnhof Reichenberg (Liberec)/Tschechien. Nach dem Münchener Abkommen wurde die Stadt am 20. November 1938 zu einem eigenen selbstständigen Stadtkreis erhoben, förmlich in das Deutsche Reich eingegliedert und dem Verwaltungsbezirk der Sudetendeutschen Gebiete zugeordnet. Im Bahnhof rangiert eine 91 (91 768 ?) einige Güterwagen, rechts wartet 64 100 in der Bw-Ausfahrt. (1939) Foto: RVM
źródło: http://www.eisenbahnstiftung.de/bildergalerie
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
Oczywiście, poza tym Pani z głośnika mimo obcego akcentu, świetnie sobie radzi z tą niezbyt niemiecką nazwą.
Nie wiem, czy dobrze się zrozumieliśmy. Pociąg po wyjeździe z Görlitz wjeżdża do Polski i pani z głośnika zapewne zapowiadała przystanek w Krzewinie, ale jadąc dalej na południe pociąg na około 300 metrów wraca na stronę niemiecką, ścinając zakole Nysy, a krótko przed Zittau już na dobre opuszcza Polskę - w sumie granicę przekracza cztery razy.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
Dobrze się zrozumieliśmy, wiemy o czterokrotnym przekraczaniu granicy przez pociąg, a opowieść o Pani ma podkreslić że wiedzieliśmy jaką nazwę nosi ta miejscowość.
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
No to skoro serwer przestał stroić fochy , mały suplement z ciutkę innego kąta

Mocny pretendent do tytułu farta miesiąca
IMG_6346.jpg


A skoro to taka sensacja to jeszcze kilka...
IMG_6364.jpg


Kolej to nie tylko maszyny ale i ludzie je obsługujący
IMG_6368.jpg


Prosto w słońce
IMG_6376.jpg


Wiadukt w Porajowie, dzień wcześniej "zaliczony" górą
IMG_6396.jpg


U nas pewnie by się nie dało poprowadzić tak linii wąskotorowej
IMG_6410.jpg


Linia robi się coraz bardziej kręta a my coraz bardziej marzniemy ale twardym trzeba być nie miętkim
IMG_6433.jpg


Dzięki temu widzimy różne smaczki
IMG_6457.jpg


Nasze "maleństwo" daje z siebie wszystko
IMG_6460.jpg


Hmmmmm nawet nie wiem jak to skomentować, po prostu NRD.
IMG_6462.jpg



c.d.n.
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
Linia jest utrzymana w perfekcyjny sposób, widać że ktoś o to dba, obyśmy dożyli takich w naszym kraju.

To podobno były koszary.

DSC_0389.JPG


Wieża ciśnień i kilka widoków, od tyłu.

DSC_0396.JPG


DSC_0399.JPG


DSC_0401.JPG


DSC_0402.JPG


Zagubiony wagon, latem go obejrzymy.

DSC_0408.JPG


My marzniemy a Piotrek się wygrzewa w wagonie.
Tej znaku końca pociągu, nie zabraliśmy, trzeba zachować jakiś poziom.

DSC_0448.JPG


DSC_0449.JPG


Według legendy opowiedzianej przez Piotrka gość który się notorycznie spóźniał zbudował sobie duży zegar aby sobie pomóc, ale to kit jest, a robi wrażenie.

DSC_0414.JPG


I dwa z cyklu zakręconych, bo robionych z końca pociągu.

DSC_0415.JPG


DSC_0423.JPG


Ciągle jak dzieci, stare chłopy.

DSC_0478.JPG


Dojechaliśmy do Bertsdorf.

DSC_0493.JPG


DSC_0430.JPG


DSC_0432.JPG


DSC_0454.JPG


Jak widać światło kiepskie, słonko raz jest, raz nie ma , pada nie pada, taki dzień.
 

Acid Rain 1973

Znany użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
304 0 0
Pierwsza porcyjka z Bertsdorfu, słońce i wiatr nie chciały współpracować.

IMG_6474.jpg


Parowozikiem trzeba się zaopiekować
IMG_6476.jpg



Pomiziać tu i ówdzie
IMG_6478.jpg


I napoić
IMG_6481.jpg


Nasz model chętnie pozował
IMG_6483.jpg



Słoneczko czasem szczuło, ale złośliwie nie u nas
IMG_6486.jpg


Nie tylko nam humory dopisywały :)
IMG_6488.jpg


Skład do Jonsdorfu startuje z fasonem
IMG_6490.jpg
 
OP
OP
Kpt. Nemo

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
W każdym składzie jest wagon do przewozu niepełnosprawnych z rampą załadowczą, widzieliśmy ją w użyciu kilka razy podczas naszego niedługiego tu pobytu, można, trzeba tylko chcieć.

DSC_0436.JPG


Artefakt i manewry.

DSC_0437-crop.JPG


DSC_0443-crop.JPG


Kurort Oybin

DSC_0456-crop.JPG


DSC_0457.JPG


DSC_0459.JPG


DSC_0470.JPG


DSC_0480-crop.JPG


W wagonie barowym jak w domu, nawet są prawie żywe tulipanki w wazonikach.

DSC_0482.JPG


Bertsdorf.

DSC_0502.JPG


Jeszcze raz nawadnianie i relacja ze zdobycia kolejnych szczytów, wykorzystaliśmy chwilę doskonałej pogody Michał zdobył K4, Piotrek jest w trakcie zdobywania K5, jak widać radość niesamowita.

DSC_0505.JPG


DSC_0506.JPG


DSC_0507.JPG


I znów manewry.

DSC_0517.JPG


Żuraw wodny i ukres.

DSC_0451.JPG


DSC_0522.JPG