• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Dzisiejszy odcinek nosi przewrotną nazwę "Elektrycznym do Opoczna.
Relacja jest uboga w tematy kolejowe, a dlaczego, wszystko się wyda.

Skoro świt zjadam solidną porcję zupy pomidorowej z kluchami, aby mieć zapas energii i udaję się na Chojny, mam dojechać na Widzew gdzie będzie czekał na mnie Piotrek, na Chojnach jak zwykle pusto, jak w portfelu przed wypłatą, ciemno, zimno, ślisko jak diabli, żadnego "towaru" tylko ŁKA w moim ulubionym ujęciu.
DSC_0191.JPG


Na tablicy wisi ogłoszenie gloryfikujące PKP Cargo, a wśród zdjęć, podobizna naszego kolegi Arcziego z którym na Ukrainie w zeszłym roku byliśmy, swoją droga ładnie się łysol prezentuje.

DSC_0196.JPG


Wszystkie pociągi przyjeżdżają z jakimś opóźnieniem, mój też, a największym zaskoczeniem było to że przyjechał "kibelek" z bardzo niskim numerem, sympatyczna dziewczyna poinformowała mnie że w Tomaszowie jest przesiadka, Pan Kierownik dał mi do zrozumienia że jestem nierozgarnięty bo widzę pantograf i pytam czemu mamy się przesiąść na autobus.
Dwa szynobusy są odstawione a trzeci najnowszy się spsuł, no wybornie, cały misterny plan poszedł w .....
Moment i jesteśmy w Tomaszowie, prawie jak z Ewą Demarczyk, nasz pociąg i nasz autobus.

DSC_0197.JPG


DSC_0198.JPG


Niby autobus jest zastępczy, ale w Jeleniu się nie zatrzymuje, a to sprawia że nasz plan nie może być zrealizowany, a był taki, Opoczno, szybka wizyta na CKM, potem Jeleń, bocznica do kopalni Biała Góra, powrót w chwale i blasku.
Chwila na stacji w Opocznie, wartościowa informacja i w drogę.

DSC_0199.JPG


Idziemy, bocznica do punktu skupu złomu.

DSC_0200.JPG


Kozioł oporowy, taki zwyczajny, szyna chyba z 1950 roku, jak zwykle pojechaliśmy bez szczotki stalowej.

DSC_0202.JPG


DSC_0203.JPG


Rampa, cała zabezpieczona szynami, ale ani jedna nie posiada cechy nawet najmniejszej, nie kryjemy rozczarowania, humor nam poprawia znaleziona cecha na barierce z szyny na przejeździe.

DSC_0206.JPG


Tropiciel szuka śladów pociągu, poniżej zamknięcie iglicy w rozjeździe made in Opoczno.

DSC_0207.JPG


DSC_0208.JPG


Bocznica do "płytek" jak tu mówią na fabrykę płytek ceramicznych, czyżby szykował się remoncik.

DSC_0209.JPG


Pierwszy pociąg na CMK, EP09-041, oczywiście ta chuda cholera wlazła na nasyp, ja dziś bym nie dał rady.

DSC_0210.JPG


DSC_0215.JPG


Kilka innych okazów, jednym słowem monotonia.
EU 07-511, EP 09-008, EU 07-316, i coś takiego długiego.

DSC_0216.JPG


DSC_0223.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
DSC_0229.JPG


DSC_0234.JPG


Wjazd do fabryki płytek, podobno rano wjechał na jej teren jakiś skład, nie mieliśmy dziś szczęścia.

DSC_0219.JPG


Wracamy, praktycznie ślizgając się, droga którą pokonaliśmy latem w dziesięć minut, zajęła nam ponad pół godziny, od Panów w pomarańczowych kamizelkach dowiedzieliśmy się że nastawniczy dzwonił do SOK-u, i przyjechali ale nas nie było, jakże nam przykro z tego powodu, no trzeba było powiedzieć, zaczekalibyśmy.
Kolejny patent kolejowy.

DSC_0237.JPG


Budynek stacyjny z dala, i trochę galanterii betonowej, wodowytrysk i chyba kwietniki.

DSC_0239.JPG


DSC_0240.JPG


DSC_0245.JPG


Za stacją nic się nie zmieniło, z wyjątkiem zniknięcia rozjazdu.

DSC_0241.JPG


DSC_0243.JPG


DSC_0244.JPG


Poczekalnia otwarta, wchodzimy i chłoniemy klimat minionych lat, wystrój, ceramiczne płytki pomalowane olejną farbą, ławki dla podróżnych.

DSC_0249.JPG


DSC_0246.JPG


DSC_0247.JPG


I coś co mnie się zdaje pozostałością po ruchomych bębnowych rozkładach jazdy, no bo po co te gałki na dole które do dziś są ruchome, a wnęka zabita płytą.

DSC_0248-crop.JPG


Wychodząc zderzamy się z postawną Panią w wieku poprodukcyjnym, która od progu drze się na nas, zakaz fotografowania, i zbrodnia i piekło i szatani, i będzie dzwonić do administratora, no to i do Premiera też podsuwamy, i tak kto wie może byłaby nas zbiła nawet, ale przyjechała na rowerze, który zostawiła na peronie, a tu hyc i rower odchodzi z inna Panią, wow jaka wiązanka za złodziejką rowerów, De Sica by się zaczerwienił, no i Pani pogoniła chytrą babę z Opoczna , ta widząc że to nie przelewki, porzuciła swój łup i pośpiesznie sie oddaliła, zrobiłem jej na wszelki wypadek zdjęcie ale paszczy nie widać.

DSC_0250.JPG


Normalnie jak w kinie.
Cza na odjazd, mnóstwo ludzi czeka na peronie z tęsknota i niepokojem wyglądając pociągu który już powinien być, jak dobrzy samrytanie informujemy każdego o komunikacji zastępczej, jeden gość nie uwierzył, czekał na pociąg, zmarzliśmy jak nie wiem co, choć nie było tak zimno, w autobusie rozgrzewamy się okiem z pigwy, przeżywając miniony dzień jeszcze raz.
W Tomaszowie znów ten sam EN 57, oraz EU 07-197E

DSC_0255.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
DSC_0257.JPG


Do Łodzi chwila, Piotrek wysiada na Widzewie, ja jadę dalej, mam nadzieję ze coś na Chojnach będzie stało, niestety tylko pojazd który mnie tu dowiózł, macham na pożegnanie zmarznięta łapką i ślizgam się do przystanku.

DSC_0258.JPG


I ktoś może powiedzieć że kiepska wycieczka, no może, ale Piotrek się nudzi w domu, ja se odebrałem dzień za święto 3K-li, świeże powietrze, trochę atrakcji, rozmowy, spacer, warto było ruszyć się z domu, z pewnością warto było, najważniejsze jest bycie z kimś kogo się lubi i ceni, tego nic nie zastąpi.

Dzięki Piotruś, już niedługo luty i następny wyjazd.:)

Dziękuję za uwagę.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Szkoda, że nie można tutaj oddać zapachu, jaki unosi się w takiej archetypowej poczekalni
O dziwo, nie było żadnego przykrego zapachu, powiedziałbym że był neutralny, taki jak wydają składowe cześci takich pomieszczeń, myślę że tak naprawdę jest cały czas zamknięta, a dziś trafiliśmy na "inspekcję", ale może się mylę.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Nie chodzi o to że przykry. Specyficzny - tak bym go określił. Charakterystyczny dla niewielkich poczekalni dworcowych w dowolnej części kraju.
Zastanawiałem się nad tym co napisałeś, nawet konsultowałem się z Piotrkiem, to dziwne ale nie było prawie żadnego zapachu, wiem o co Ci chodzi, nie domyte, spocone ciała podróżnych, czasami bagaże wydzielające specyficzną woń, farba, brud, osobnik trochę posikany, nic, tu niczego nie było czuć, co ciekawe nie zwróciłem na to uwagi korzystając z toalety na peronie, tam też nie śmierdziało tak jak zwykle w dworcowych szaletach, tak jak by ktoś wszystko posprzątał i nikt tego nie używał.
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Nasza piątkowa wycieczka zaczęła się w czwartek po południu, musiałem odwiedzić placówkę pocztową w supermarkecie Oszołom, po wyjściu tak pięknie padał deszcz, postanowiłem pojechać na Stoki zrobić kilka fotek tramwai linii 45 i 46 których kursowanie od niedzieli ma być zawieszone z powodów ważnych lub jeszcze ważniejszych.
W całej okolicy krańcówki Telefoniczna, oraz zajezdni Telefoniczna, z przystanków zniknęły rozkłady, zastąpiła je lakoniczna informacja, dziadostwo, jeszcze trzy dni kursowania a informacji zero, ale idzie na lepsze podobno.

P1260085.JPG


Część kursów jet już realizowana nowszymi tramwajami 805n, nieliczne niemieckie pojawiają się rzadko, ale są.
GT8-513 przystanek Telefoniczna.

P1260075.JPG


Stare i trochę mniej stare.

P1260076.JPG


Całkiem przypadkiem znalazłem coś dla Piotrka.

P1260078.JPG


Idę w stronę wiaduktu kolejowego na linii Łódź Widzew-Zgierz, a tu niespodzianka M8S-301

P1260081.JPG


Padało coraz bardziej, i powoli kończył się dzień, postanowiłem wracać, a tu bonusik, GT6-1072 jako wóz linii 43 do Konstantynowa Łódzkiego.

P1260083.JPG


Wracam, wszak jutro skoro świt jedziemy do Ozorkowa.

A nazajutrz, spotykamy się z Przemkiem na stacji jak zwykle i mkniemy do Piotrka, zamysł jest taki, omijamy korki w mieście jadą hajłejem do węzła Emilia, oczywiście w trakcie następuje modyfikacja która owocuje godzinnym błądzeniem tuż tuż, ale nie u celu.
Moi dzielni koledzy przekonują się o tym że lepsze jest wrogiem dobrego, godzina w plecy, ale zwiedziliśmy takie wądoły, że hej.
Wreszcie się wydostaliśmy za Zgierz, pierwszy fotostop w Lućmierzu.
GT8-1521

DSC_0264-crop.JPG


DSC_0267-crop.JPG


I następny ciut dalej.
GT8-515

DSC_0271-crop.JPG


Pędzimy do Ozorkowa, pogoda kiepska, choć się trochę jakby przejaśnia.
I po chwili jesteśmy w Ozorkowie na krańcówce Ozorków Cegielnia lub Cegielniana.
A tu już czeka na nas GT8-511.

DSC_0278.JPG


Przystanek w całej krasie z moherowymi ciotkami.

DSC_0279.JPG


Na chwilę pozostawiamy tramwaj, udajemy się starotorzem kolei wąskotorowej dochodzącej do dworca PKP.
Zrzut z ekranu mało doskonały po prawej tory tramwajowe i droga przechodząca przez asfaltową obok zakładów mleczarskich.

Bez tytułu.jpg


A tak to wygląda w terenie, widok od krańcówki, i w jej stronę już za drogą.

DSC_0280.JPG


DSC_0281.JPG


Idziemy wzdłuż płotu mleczarni.

q.jpg


DSC_0282.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
DSC_0283.JPG


Tłuczeń który leży na "drodze" daje złudną nadzieję iż to ten właśnie z kolejki, niestety nie, zbyt dużo czasu upłynęło od likwidacji tejże, a to są ślady wymarzonej ścieżki rowerowej, która chyba nie powstała.

DSC_0284.JPG


DSC_0285.JPG


I dalej wśród pól i łąk.

q2.jpg


DSC_0287.JPG


q3.jpg


Skrzyżowanie które widać kolejną ułuda jest, ślad w asfalcie to nie pozostałości torów, to kanalizacji tu przybyła.

DSC_0288.JPG


Celując między dwa znaki znów znajdujemy się na właściwej drodze, i tam gdzie zaczynają się zabudowania, w płocie znajdujemy szynę z cechą, oraz typową wąskotorową jako słupek wsporczy.

q5.jpg


DSC_0289.JPG


Donawitz 1939

DSC_0296.JPG


DSC_0298.JPG


Droga po prawej dochodzi już do stacji normalno i wąskotorowej w Ozorkowie.

DSC_0299.JPG


Przy jednym z domów ciekawy pojazd.

DSC_0300.JPG


Zbaczamy w stronę normalnego toru, mijamy przepusty, przejazdy.

DSC_0293.JPG


DSC_0294.JPG


Opodal stacji na strzeżonym przejeździe zamykają się zapory, będzie coś jechać, ustawiamy się , aż tu Pani z okienka nas strofuje, z początku delikatnie, na nasze argumenty głuchą pozostaje, policją straszy, łoj, prosimy coby SOK wezwała nie policję, ta niech ładu w ojczyźnie pilnuje, potem już tylko padają z jej ust inwektywy, cóż o damy też coraz trudniej, idziemy ciut za przejazd, aby cyknąć fotkę EP07-1063.

DSC_0302.JPG
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Zwykły ścisk jaki torowcy stosują gdy, brak spawów termicznych w torze lub z jakichś powodów( np. zabrakło śrub do łubek lub nie są powiercone otwory w szynach a tor trzeba oddać do ruchu. Wtedy stawiają ograniczenie do 20-30 km/h).

Co do wątku tramwajowego, dzięki za relację. Niestety nie dane mi było "zaliczyć" ( nie bardzo to określenie lubię) ten odcinek. Dodatkowo muszę w końcu poskanować zdjęcia z Helenówka z około 2000roku... wtedy w ramach rodzinnej wizyty wyrwałem się na zwiedzanie Łodzi solo...

Pozdrawiam,
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Na stacji eko-torowisko.

DSC_0304.JPG


Budynek stacyjny zza krzaków wyglądający całkiem przyzwoicie, oraz coraz bardziej nadszarpnięta zębem czasu wieża ciśnień.

DSC_0305.JPG


DSC_0306.JPG


Idziemy w stronę ruiny posterunku osłonowego, bocznicy normalnotorowej do zakładów Morfeo.

DSC_0307.JPG


Połowa kozła oporowego, za nim niegdyś przy placu ładunkowym stał magazyn z czasów wojny.

DSC_0311.JPG


Posterunek osłonowy i niespodzianka.

DSC_0312.JPG


DSC_0314.JPG


Skrzyżowanie bocznicy do Morfeo i toru wąskotorowego.

DSC_0315.JPG


Tędy przebiegała ta bocznica w kierunku zakładów, tam gdzie widać komin.

DSC_0316.JPG


DSC_0317.JPG


Dwóch sławnych archeologów Przemysław i Piotr przy szkielecie naprężacza.

DSC_0313.JPG


Znajdujemy kilka szyn z cechami.

Tej nie mogę odczytać.

DSC_0308-crop.JPG


Krupp 1909

DSC_0309-crop.JPG


DSC_0310-crop.JPG


Krupp 1897

DSC_0326.JPG


Taki sobie widoczek.

DSC_0319.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Życzenia świąteczne od naszych kolegów obrońców kolejki.



DSC_0321.JPG


Droga i koziołek, i sam koziołek.

DSC_0323.JPG


Wracamy, po drodze spotykamy EN57ALd-2210, maszynista pięknie zwalnia, daje sygnał i mach nam przyjaźnie, można, oczywiście że tak.

DSC_0328.JPG


DSC_0334.JPG


I ŁKA z drugiej ale bez efektów specjalnych.

DSC_0336.JPG


Na przejeździe łapiemy "malucha" w agrotjuningu.

DSC_0339.JPG


I po chwili jesteśmy na krańcówce Ozorków Cegielniana, a tu GT8-1512 przygotowuje się do startu, cykamy fotkę z przodu i wsiadamy.

DSC_0341.JPG


DSC_0343.JPG


Udaje nam się z trudem kupić bilet w automacie, ale se długo nie pojechaliśmy bo już cel naszej podróży, tzw"trójkąt" inaczej mówiąc miejsce gdzie niegdyś był przystanek/stacja wąskotorówki Ozorków Centralny.

DSC_0344.JPG


Tu stał budynek stacyjny, dalej widok od strony mostu na Bzurze.

DSC_0346.JPG


DSC_0347.JPG


W ogrodzeniu obok przystanku odnajdujemy szyny z cechami, pierwszej nie mogę odczytać.

DSC_0348.JPG


Burbach 17

DSC_0349.JPG


OWH 12 A ?

DSC_0350.JPG


Popularny Krupp 1897

DSC_0351.JPG
 

Załączniki

OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Obok co co mnie doprowadza do szału, te wszystkie fabryki, studia itp. to takie zaściankowe, pompowanie malutkiego ego, wstyd, jest mnóstwo określeń w języku naszym ojczystym, bardziej na miejscu.

DSC_0352-crop.JPG


Krzyżownica.

DSC_0364.JPG


Mądrale w akcji.

DSC_0353.JPG


To co widzicie to próba umiejscowienia tego co mamy na zdjęciach pożyczonych, ale bez zgody na publikację, z tym co jest w naturze, prawie się zgadza.
Jedzie tramwaj, a obok idą w oddali, nasi koledzy z Rogowskiej KD, od tej pory kilka godzin spędzimy razem, podróżując w piątkę "Punciakiem"

DSC_0355.JPG


Z buta wracamy na krańcówkę i do auteczka które czeka obok mleczarni, dochodzimy do mostu, miłe spotkanie z kolegami którzy przybyli tu aż z Krakowa, podziwiamy konstrukcję mostu.

DSC_0356.JPG


Znany paleontolog Prof.Chorąży pokazuje odnaleziony krąg lędźwiowy Pterodaktylis Ozorkienisis.

DSC_0357.JPG


Przyjeżdża wreszcie porządny tramwaj, GT8-506

DSC_0363.JPG


Z tego miejsca mamy zdjęcie zrobione w czasach gdy śmigały tu parowozy.

DSC_0367.JPG


Czekamy na tramwaje a sikorki w pobliskim sklepie odzieżowym, z zaciekawieniem obserwują dziwną grupę człowieków z aparatami, nie byliśmy tam jedyni, było jeszcze kilku pozytywnie zakręconych.
Jedzie 805-1739

DSC_0370.JPG


Przystanek Ozorków Nowy Rynek, gościu myślał że mu focimy ukochaną, źle mu z oczy patrzyło, oj źle, ale i Herkules dupa kiedy ludzi kupa.

DSC_0372.JPG


I następny "zwykły" 1282

DSC_0374.JPG


I na przystanku Ozorków Cegielniana cała bez mnie nasza ekipa.

DSC_0376.JPG


Przyjechał tramwaj przez młodzież nazwany "Helsinki"{1522) ale nie wiem czemu, może pochodzi z tego miasta, albo komuś się kiedyś coś ubzdurało i tak pozostało.

DSC_0380.JPG


Odjeżdżający zwyczajny łapiemy przy drewniaku.

DSC_0385.JPG


Ostatnie zdjęcie i jedziemy na Helenówek, w drodze powrotnej dostrzegamy nieśmiałe próby protestów totalnej opozycji, wobec dobrej zmiany.

DSC_0386.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
DSC_0389.JPG


DSC_0392.JPG


Na chwilę zatrzymujemy się przy dziwnym rondzie, koniecznie chcę mieć zdjęcie z tego miejsca.
Przemek czyta.

DSC_0393.JPG


Tramwaj jedzie, prowadziła go śliczna dziewczyna która się do nas uśmiechała i pomachała nam ręką, pozdrawiamy ją.
GT8-515

DSC_0397.JPG


Śmigamy do Zgierza, po drodze mijamy GT8-514

DSC_0407.JPG


Stajemy obok mostu klejowego i czekamy na tramwaje, zrobić zdjęcie bez samochodu przy takim ruchu to sztuka, mnie się nie udaje, jak dostanę zdjęcia od Pietrka to zobaczycie, na razie takie.

DSC_0411.JPG


DSC_0417.JPG


Zgierz klimatyczna ulica Łęczycka, z duża ilością drewnianych domów, tzw, domy tkaczy.

DSC_0422.JPG


DSC_0423.JPG


DSC_0427.JPG


DSC_0428.JPG


Się ściemnia teraz pora na Helenówek, stara już nieczynna zajezdnia, dwa lata starsza od tej na ulicy Dąbrowskiego po której nie ma już śladu, i dwa wraki.

DSC_0431.JPG


DSC_0432.JPG


Jeszcze jeden "nowy".

DSC_0434.JPG


I ten który widzieliśmy po drodze i mieliśmy nadzieję że go spotkamy, jedyny tramwaj w Łodzi w czynnej służbie w malowaniu z dawnych lat świetności, numer każdy miłujący transport szynowy zna na pamięć 1830+1831

DSC_0441.JPG


I ostatni "niemiec "506.

DSC_0446.JPG
 
OP
OP
Paweł R

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
H0e
Ekspert
Odrobinę demoniczny widok krańcówki Helenówek.

DSC_0436.JPG


Pojechaliśmy na tyły zajezdni, aby sprawdzić czy coś w krzakach jeszcze stoi, niczego już nie ma, może w środku, ale z ulicy nie widać.
Na terenie ogródków działkowych na tyłach wspomnianej, szklarnia z drzwi tramwajowych.

DSC_0430.JPG


Po chwilowym ataku ciepła spowodowanych wyjściem kapryśnego słoneczka, zaczęło się robić chłodno, trochę nas telepie, coraz ciemniej a jeszcze chcemy skoczyć na Stoki na drugi koniec linii 45 i 46.

Przedarliśmy się, skąd tyle samochodów, czyżby rzeczywiście było lepiej.
Jesteśmy na Stokach, GT8-509 stoi na pustkowiu, potem czeka na podróżnych.

DSC_0447.JPG


DSC_0450.JPG


Ostatni tego dnia, zwykły choć po modernizacji 1734 wraca z Ozorkowa.

DSC_0452.JPG


I tu można by zakończyć, ale ponieważ wczorajsza wycieczka zaczęła się w czwartek, skończyć musiała się dziś, po porannych zakupach z moja ukochaną, odziałem się ciepło i wyruszyłem tramwajem linii 4 na Plac Wolności.
Pierwszy przyjechał taki sobie, warunki do robienia zdjęć też nie powalały, może jakbym się wdrapał na pomnik Naczelnika Kościuszki.

DSC_0455.JPG


Tramwaj wyjeżdża z ulicy Pomorskiej.
Idę Pomorską w stronę Wschodniej, a tu M8S- 302

DSC_0458.JPG


Tramwaje po objechaniu Palcu Wolności, skręcają w ulicę Nowomiejską, idę tam trochę od tyłu, niby przypadkowo, ale na ulicy Północnej do której dochodzę jest krańcówka Północna, a tam zaczynają swoją podróż tramwaje linii 43 do Konstantynowa Ł. niegdyś do Lutomierska, kolejna kultowa trasa, obym nie musiał z chłopakami jechać robić zdjęcia w jej ostatnie dni.
Na krańcówce stoi a w zasadzie już odjeżdża GT6-1071.

DSC_0462.JPG


DSC_0465.JPG


Idąc dalej spotykam jego starszego o jeden numer brata, spotkanego w czwartek na Stokach.

DSC_0466.JPG


Jestem na Nowomiejskiej na wysokości Parku Staromiejskiego który i tak nosi nazwę Parku Śledzia, 805-1448, po modernizacji.

DSC_0473.JPG


Pędzący z zawrotną szybkością GT8-513

DSC_0477.JPG


Pora wracać, zaglądam na chwilę na Północną.

DSC_0484.JPG


Czekając na czwórkę , robię ostatnie zdjęcie GT8-514

DSC_0493.JPG


Dziś jedzie ostatni tramwaj do Ozorkowa, wraca jutro nad ranem i to będzie koniec, oczywiście optymiści twierdzą że będzie tak jak w przypadku linii 41 do Pabianic, że znajdą się pieniądze, itd. oby tak było, na razie kończy się pewien rozdział w życiu miasta a w zasadzie trzech, szkoda.

Dziękuję Przemkowi i Piotrkowi za towarzystwo, jakże miłe i cenne, wszystkich nawiedzonych, których spotkaliśmy pozdrawiam, a Wam drodzy koledzy za uwagę i czas poświęcony na podróż z nami.