• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opowieści dziwnej treści, czyli Piotra i Pawła kolejowe peregrynacje.

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
No to fajnie, miałem wrażenie że zaczynam pitolić bez związku z tematem, ale po pierwsze chyba bym inaczej nie dał rady, a jeśli Wam to nie przeszkadza to działamy dalej, niech no tylko się cieplej zrobi, chyba się starzeję bo ostatnio marznę.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Nie jestem ekologiem, ale nawet na takim nieczułym padalcu jak ja,ogrom zniszczeń spowodowanych eksploatacją złoża robi wrażenie.
Co prawda w Bełchatowie to wygląda jeszcze gorzej.
...........................
Z panfletu kopaln czlonkow europejskich group weglowych, na stronie podanej przez Pawla, wynika ze w latach 2003-04 najbardziej czyste zrodla energii byly we Francji, glownie reaktory, wegiel sladowy (zaprzestali wlasnego wydobycia w 2004), niestety Polska na szarym koncu. Wegiel to ponad 90%. Trudno za to kogos winic, bo to byly polskie realia. Moze nauczylismy Francuzow to i owo (procz widelcow, podeslalismy im najzdolniejsza kobiete fizyka/chemika w historii), ale oni wyciagneli z tego wnioski bardziej skutecznie.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Paweł, niczego nie zmieniaj. Twoje opowieści oddają klimat miejsc które odwiedzasz! Kolej.... i jej otoczenie.
Dokładnie tak! Klimat de luxe i świetna relacja, jak zwykle! Ta linia zawsze była dla mnie wyjątkowo tajemnicza, tym bardziej, że nie posiada połączenia z siecią PKP. Latem często jeżdżę do Łodzi przez Władysławów. Zaraz za miasteczkiem zaczyna się krajobraz księżycowy.
 
Ostatnio edytowane:

jack_flash

Aktywny użytkownik
Nie zmienia się koni na środku rzeki. Jest dobrze. Jest klimat. Są opowieści. Niech się snują.
Z tym, ze kolega @Paweł brnie przez tę rzekę samotrzeć, a przydałyby się wpisy innych podróżników.
Ja ze swej strony przymierzam sie od połowy czerwca z relacją wypadu do Włoch i czasu nie mogę wysupłać za grosz. A do tego trzeba sie przyłożyć, bo w koncu to nie ustawa sejmowa pisana na kolanie.
 

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Również przymierzam się do opisania moich podróży, głównie tych z lat 80 i 90. Brakuje czasu i weny twórczej, jak również dokumentacji fotograficznej. Relacje Pawła czyta się jak profesjonalny reportaż lub felieton.
 

daromaro

Aktywny użytkownik
Tutaj fragment na temat zamkniecia Elektrowni Adamow po 50 latach jej dzialalnosci:

"To koniec ponad 50-letniej pracy elektrowni Adamów w Turku. Właśnie przechodzi do historii. Ponad 150 pracowników musi pożegnać się z elektrownią - wynika z danych Centrum Informacji o Rynku Energii.
Chwilę przed godziną 3 nad ranem, 1 stycznia elektrownia przestała działać. Bloki elektrowni w sumie przez wszystkie lata pracy działały przez 1,5 mln godzin. Wyprodukowały miliony megawatogodzin energii, do tego dostarczyły ciepło do pobliskiego miasta. I na tym koniec.
Powód? Zakład nie spełniała wymagań dotyczących zanieczyszczania środowiska, wytwarza za dużo dwutlenku węgla. Do tego unowocześnianie było po prostu nieopłacalne, bo w przeciągu kilku najbliższych lat skończą się okoliczne złoża węgla brunatnego. Bez niego nie ma elektrowni. A przywożenie go z innych części Polski nie wchodziło w grę."
Zrodlo: https://www.money.pl/gospodarka/wia...orz-zak-elektrownia-adamow,206,0,2395342.html
 

Meggido

Znany użytkownik
ŁKMK
Pawle, mam nadzieję że się nie obrazisz jeśli wstawię tu zdjęcia maszyn z Turku. Niektóre są jeszcze z tego roku, jedno z ubiegłego i dwa sprzed 7 lat.
LEW-01.jpg
LEW-01.jpg
LEW-02.jpg
LEW-03.jpg
LEW-04.jpg
LEW-05.jpg
LEW-06.jpg
 

Paweł R

Moderator Wycieczki i podróże kolejami
Zespół forum
H0e
Mam pytanie natury technicznej: dlaczego niektóre lokomotywy wyposażono w klasyczne sprzęgi śrubowe (jak np. nr 12) a inne w sztywne dyszle (np. nr 13)?
Zerknij Paweł na zdjęcia wagonów, te niemieckie mają sztywne sprzęgi, pozostałe śrubowe i to cała tajemnica, jak mniemam lokomotywy są przyporządkowane do konkretnych składów lub coś w tym guście, przy następnej wizycie spytam.
[DOUBLEPOST=1515220445][/DOUBLEPOST]
Również przymierzam się do opisania moich podróży, głównie tych z lat 80 i 90. Brakuje czasu i weny twórczej, jak również dokumentacji fotograficznej. Relacje Pawła czyta się jak profesjonalny reportaż lub felieton.
Michał masz wiadomości i pamięć, nie tylko ja słyszałem jak opowiadasz o wąskotorówkach, wystarczy to tylko spisać, liczymy na Ciebie, może jakaś podróż retrospektywna szlakiem średzkiej kolejki, choć jej fragmentu, ale inna niż wszystkie, z watkami rodzinnymi i opowieściami z czasów które wielu zna tylko z opowiadań.
Do dzieła Michał, czekamy.
 

sluzbowo

Znany użytkownik
Zerknij Paweł na zdjęcia wagonów, te niemieckie mają sztywne sprzęgi, pozostałe śrubowe i to cała tajemnica, jak mniemam lokomotywy są przyporządkowane do konkretnych składów lub coś w tym guście, przy następnej wizycie spytam.
Tak musi być jak piszesz. Drążąc temat dalej - jak to jest podczas pchania składu? Czy siła przenoszona jest przez sprzęg, czy przez zderzaki?

Idziemy polną drogą w stronę Warenki, Piotrek upiera się że tu biegł tor, czort wie, są słupy ale czy tak było. Na tym zdjęciu ukazującym lokalną kotłownię widać takowy słup po prawej.

Zobacz załącznik 529877

Zobacz załącznik 529891
Czy nie jest to linia zasilająca sieć trakcyjną? Poniżej - jak mi sie wydaje - widać miejsce, w którym przyłączona jest do sieci.

A tutaj też ją widać, podwieszoną do słupów trakcyjnych.

 
Ostatnio edytowane:

michal.guminiak

Znany użytkownik
H0e
Kolejna klimatyczna kolej przemysłowa odchodzi do historii. Na kolei adamowskiej stosowano chyba wyłącznie sztywne łącze. Pozostały szlaki konińskie. Przy okazji: czy w Bogatyni węgiel transportowany jest wyłącznie taśmociągami?