• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Opinie na temat modeli lokomotyw serii 132 firm Roco i BRAWA

garcia ramirez

Znany użytkownik
Reakcje
1.117 50 6
#61
We wszystkich swoich lokach zazwyczaj stosuję długi rozbieg i długą drogę hamowania. W niektórych jednak, w tym w 219 czy Ludmile Brawy DB ( numeru kat nie pamietam) to przyspieszanie nie jest tak precyzyjnie płynne. Widać delikatnie skoki przy zwiekszaniu prędkości/hamowaniu, co zmniejsza realizm poruszania sie pociagu. W Roco jest idealnie.
 

lokfuhrer233

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#62
Długi rozbieg i długa droga hamowania to podstawa realizmu jazdy. Stosujesz te same dekodery w Brawie co w Roco? Może to faktycznie wina dekodera, jak pisałeś.
 

mair81

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#63
A ja mam pytanie tego typu. Chcę odtworzyć w skali H0 park lokomotyw jakim bawiłem się mając kilka lat. Z 4 loków jakie pamiętam / była to wtedy oczywiście skala TT / jednym była Ludmiła. Jako że chciałbym zakupic dokładnie te same wersję lokomotywy proszę o informację, jaka w 25 lat temu funkcjonowała wersja Ludmiły w skali TT od PIKO. Mnie wygląda to na BR130/obecnie BR230/. Czy mam rację?
Drugie pytanie. Gdybym chciał zakupić Ludmiłę przewoźnika DB AG czyli epoka najnowsza, to czy zakładając że ta moja Ludmiła to ta BR230 to czy kupując ROCO-wską BR234 / nr kat. 72699 / lub BR232 / nr kat.62863 / lub BRAWY BR232 / nr kat.41068 / bardzo się oddalę od mojej BR230? Z góry dziękuję za pomoc.
ps. aktualnie ROCO rządzi czy BRAWA w Ludmiłach?
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#64
-Tak, Piko produkowało tylko modele serii 130.

-Proponowałbym powstrzymać się z zakupem wymienionego modelu, jako że różnice są znaczne a Piko w tym roku ma wydać model BR130 w całkiem nowej odsłonie w korzystnej cenowo kategorii Expert.

-Oprócz Roco i Brawy Ludmiły posiada w ofercie również Trix. Według mnie najlepszym modelem pod względem wizualnym jest Brawa posiadająca dodatkowo takie "bajery" jak otwierane drzwi oraz ruchome wentylatory na dachu.
 
Reakcje
0 0 0
#66
Panowie noszę się z zamiarem zakupu ludmiły w malowaniu DB czyli na czole lokomotywa posiada biały poziomy pas a w środku skrót DB. Przeczytałem ten temat i ciężko mi zdecydować na firmę. Z tego co tu było napisane to ta od Brawy ma nieludmiłowe czoło. W związku z tym mam wielką prośbę do posiadaczy loków w tych barwach z obu firm o postawienie ich obok siebie i wykonanie zdjęcia od czoła a także wykonanie zdjęć z boków lokomotywy.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#67
Co prawda cena Ludmiły (BR232) od ESU jest dość wysoka (mimo zainstalowanego dekodera dźwiękowego) to filmy na YT z jazdy powodują bardzo duży apetyt na ten model. Czy jest jakiś fan lokomotyw tego typu który wypowiedziałby się na temat odwzorowania tego modelu, w szczególności w zakresie geometrii okien czołowych które są dość charakterystyczne dla tej lokomotywy ? Dzięki.
 

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#68
Co prawda cena Ludmiły (BR232) od ESU jest dość wysoka (mimo zainstalowanego dekodera dźwiękowego) to filmy na YT z jazdy powodują bardzo duży apetyt na ten model. Czy jest jakiś fan lokomotyw tego typu który wypowiedziałby się na temat odwzorowania tego modelu, w szczególności w zakresie geometrii okien czołowych które są dość charakterystyczne dla tej lokomotywy ? Dzięki.
Z pobieżnej lektury forum drehscheibe-online wynika, że także nowy model ESU jest skopany pod różnymi względami. Komentarz pracownika ESU na targach był taki, że firma skupia się na cyfrowych możliwościach modelu, a odwzorowanie oryginału to sprawa drugorzędna.
Jeden z użytkowników forum opublikował maksymalnie wyczerpujący opis z wszystkimi wymiarami i różnicami poszczególnych wersji, który miałby posłużyć do opracowania poprawnego modelu. Taki model miałoby opracować Piko.
http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?10,7775781,7775781#msg-7775781
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#69
Tak, czy inaczej, model w wersji z IV epoki sprzedaje się wyśmienicie, ESU nie było w stanie zrealizować wszystkich zamówień na niego. Kolejna edycja ma być za ok 8 miesięcy.
 
B

bobby74

Gość
#70
Tylko ustereczki się zdarzają... Moja miała nieszczelny generator dymu - dymiła na wylocie na dachu i... ze spodu loka :) Pojechała do serwisu.
Moim zdaniem dźwięk z dwóch głośników jest na naprawdę wysokim poziomie. Do tego sensoryka do pisku kół podczas jazdy w łukach - aż dziw bierze, że nikt więcej tego nie chce robić - dla mnie bomba. Do tego ledy koło wózków imitujące "efekty świetlne" podczas hamowania.
W BR 132 jest też trochę "lipy" - oświetlenie maszynowni prześwituje przez część żaluzji wentylacyjnych na bokach/krawędziach dachu. Wątpię, żeby to było zgodne ze wzorem. Prześwituje również przez otwór pod lokiem, gdzie znajduje się przedni wózek. Prześwituje również klapa wyjścia na dach (?) znajdująca się nad jedną z kabin maszynisty. Normalnie jest tak samo szara jak dach, lecz po włączeniu oświetlenia kabiny przepuszcza lekko światło na całej powierzchni :) Pomontowana jest również masa detali, przy czym fachowcy twierdzą, że np. lusterek ta BR 132 nigdy nie miała.
Ale jak dla mnie i tak bardzo fajny lok i ta masa - ok. 650 gram.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#71
Dzięki Panowie. To opracowanie z drehscheibe poraża. Trochę mnie dziwi to podejście ESU, że odwzorowanie oryginału to sprawa drugorzędna bo dźwięki są super, czyli dalej trzeba wybierać pomiędzy ROCO i BRAWA. Ciekawe, czy inny tabor ESU też był tworzony z taką intencją w zakresie odwzorowania oryginału. Mam nadzieję że nie bo zamówiłem wagony DRG od ESU...
 
B

bobby74

Gość
#72
To nie jest do końca tak.
Na drehscheibe i na Stummiforum - tak samo jak na tym forum - znajdzie się czasem maruda podchodząca do tego hobby od d... strony. Piszą coś o wadze wierności z oryginałem, a tak naprawdę to za wiele pojęcia o tym nie mają, wyrywają z kontekstu fakty, których nie rozumieją i jedyne co mają wykute na blachę, to ile produkt ma gwarancji, jakie są prawa konsumenta i co to im jeszcze producent jest winien za tą ogromną kasę, którą muszą niewinni zapłacić...
Gdzieś kiedyś na stummi ktoś napisał, że rozmawiał na targach z przedstawicielem ESU i padło - podobno - stwierdzenie, że tzw. bajery są dla nich ważniejsze niż wierność oryginałowi. Podobno... W ogóle bym się tym nie sugerował, tylko odpowiedział bym sobie na pytanie, czy wiem czego oczekuję od loka, jeżeli wiem, to tego bym szukał na rynku i czerpał radość z tego hobby. ESU dokonuje takich samych uproszczeń, jak i inni producenci, a jako że ładując masę różnych ekstrawagancji do swoich lokomotyw częściej się zdarza, że w ich taborze coś się wywali, to leci na nich sporo hejtu nawet na zapas.
Mam dzisiaj 7 ich lokomotyw i wszystkie elegancko jeżdzą, choć część z nich po zakupie wracała do poprawki - tak jak Ludmiła. Ale zachowuję spokój :)
 

tcy

Znany użytkownik
Reakcje
61 0 0
#73
czyli dalej trzeba wybierać pomiędzy ROCO i BRAWA
Pod względem odwzorowania model ESU jest o wiele lepszy – o Roco i Brawa można zapomnieć. Chodzi o to, że opracowując od zera nową formę, ESU mogło podejść kompleksowo do tematu, opracować różne wersje BR132, albo chociaż jedną ale poprawną. Tak się nie stało, więc stąd zrozumiałe narzekanie tych, którzy liczyli na wreszcie prawidłowy model tej bardzo popularnej lokomotywy. Takim modelem jest BR131 i niektóre wersje BR130 Piko, więc jest nadzieja, że firma ta doda do swojej stajni również BR132.
 

Arti55

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
124 0 0
#75
Kupiłem kiedyś Esu Class77. Nie jeździła płynnie, generator dymu był zwalony, przeciekał. Jeden z sensorów też uszkodzony odpowiedzialny za pisk na zakrętach i rozjazdach. Wysłałem z reklamacją. Wróciła z Niemiec i nienaprawili. Wysłałem do sklepu i zażądałem nowej. Sklep nie robił problemu ale okazało się, że jest już niedostępna. Zamieniłem na co innego.
Mam chrapkę na Ludmiłkę jeszcze w IV epoce DR, ale powiem szczerze, że zraziłem się. Panowie, którzy ją posiadacie powiedzcie mi jak ona jeździ? Bo dźwięk i detale to przypuszczam, że są na wysokim poziomie.
 

Podobne wątki