• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

oliwkowa bipa z prostym dachem

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
#2
Witaj Bronson
Jestem zainteresoany postępem prac nad Bipą. Od dłuższego czasu sam się przymierzam do takiej przeróbki. A propos tematu o aerografach i kompresorach, jakiego aerografu używasz i z jakim kompresorem. Ten oliwkowy to z jakiej firmy.

Może inni się pochwalą swoimi przróbkami Bipy.
 
OP
OP
B

bronson

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
oliwka to nr 361 revela ale tak jak pisałem trzeba by z brązem połączyć...

kompresor mam taki wielgachny.... a aerograf taki polski w wersji powiedzmy profi...
 

Karol K.

Znany użytkownik
Reakcje
69 0 0
#5
Ja też zabieram się do remontowania Bipy ale w epoce III z długim napisem.
Jaki podkład urzywałeś do modelu i jak byś mógł zamieścić małe "fotostory" to byłbym wdzięczny.
 

Krzysztof Koj

Znany użytkownik
Reakcje
635 3 1
#8
Fiki-Miki napisał(a):
Komu coś się pomieszało, czy przypadkiem nie chodzi o "proste czoło" a nie dach?
Ja już nawet wiem... komu "się pomieszało" :D
Przecież ściana czołowa nigdy nie jest "wygięta" lub prosta tylko zawsze jest prosta!
Ściana czołowa może być tylko wyższa lub niższa i tak właśnie jest w przypadku tych wagonów.
Natomiast dach może przecież przybierać różne formy i tak jak w przypadku wagonów serii Bipa/Bhp, może być albo prosty, albo obniżający sie na końcach wagonu ku dołowi.

Inaczej mówiąc, jest to "Bipa" z prostym dachem :!: , a zamiast szukać "dziury w całym" proponowałbym raczej zainteresować się różnorodnością odmian wagonów piętrowych PKP tej serii, bo jest to godne uwagi i raczej mało znane...
 

avecez

Aktywny użytkownik
Reakcje
423 22 4
#10
Mam taki problem. Też chcę się zabrać do przeróbki Bipy. Mam kalkomanie na Bipę, na razie jestem w fazie przewidywania kosztów zakupu aerografu ;-), więc do końca daleko. Ponieważ w mojej okolicy tych wagonów już nie ma, więc nie mam wzorca wg którego mógłbym te kalkomanie dokładnie nanieść. Czy ma ktoś i czy ewentualnie mógłby udostępnić wzorzec, zdjęcia lub jakiś rysunek wg którego te oznaczenia - kalkomanie należy dokładnie umieścić na wagonach ?

Taka informacja byłaby bardzo cenna chyba nie tylko dla mnie.
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#13
Mam takie zdjęcia, może się przydadzą (ale to V epoka):
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/rawfoto/Tabor/Bhp/DSCN0565.JPG
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/rawfoto/Tabor/Bhp/DSCN0574.JPG
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/rawfoto/Tabor/Bhp/DSCN0575.JPG
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/rawfoto/Tabor/Bhp/DSCN0576.JPG
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/rawfoto/Tabor/Bhp/DSCN0577.JPG (jak widać, czoło proste :)
http://layer.uci.agh.edu.pl/~mczapkie/Train/rawfoto/Tabor/Bhp/DSCN0578.JPG
 

Fiki-Miki

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Jednak będę polemizował. Profil dachu Bipy w obu przypadkach jest taki sam i wcale nie prosty. Natomiast zmieniają się czoła co pokazują zdjecia Ciemki. Profile dachu niczym się nie różnią tyle, że z powodu wysokiego czoła dach w końcowych członach późniejszych wersji Bipy nie ma spadku w kierunku czoła. Jednak cały profil dachu w obu przypadkach jest taki sam chyba, że ktoś ma inny punkt patrzenia lub problemy z geometrią przestrzenną (ja uważam, że nie mam bo w tym temacie nie schodziłem w liceum ponizej 4 z + )
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
7 1 0
#15
To brudnoszare to dach. W wersji Piko lub tej na zdjęciu jest bardziej skomplikowany,
w wersji z wysokim czołem jest bardziej prosty, proste?
 

Rotor72

Aktywny użytkownik
Reakcje
24 4 0
#16
Fiki-Miki napisał(a):
Jednak będę polemizował.
:grin:

Fiki-Miki napisał(a):
...że z powodu wysokiego czoła dach w końcowych członach późniejszych wersji Bipy nie ma spadku w kierunku czoła.
CZYLI JEST PROSTY!!!

Fiki-Miki napisał(a):
...chyba, że ktoś ma inny punkt patrzenia lub problemy z geometrią przestrzenną (ja uważam, że nie mam bo w tym temacie nie schodziłem w liceum ponizej 4 z + )
Ja chodziłem na politechnike i z adekwatnego przedmiotu miałem trochę inną ocenę, ale nie będę się chwalił żeby Cię nie zawstydzić... ;)

A profile mogą być np. w tym przypadku wzdłużne lub poprzeczne - aby odnieść się do Twojej polemiki, i to chyba powinno zamknąć tę część tej dyskusji
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 18
Tabor 8
Tabor 13
Tabor 9
Tabor 5

Podobne wątki