Rozumiem, że nasz kolega zadał to pytanie mając pewnie zamiar zrobienia modelu Oelki na drodze przeróbki czegoś, co ma podobny układ jezdny, i mogłoby pozwolić na budowę modelu trochę mniejszym wysiłkiem niż budowa od podstaw. Pomijając niezręczność językową kolegi (z tą "beerką"), pozwolę sobie jednak udzielić modelarskiej porady, bo licytowanie się ile może kosztować Oelka od Tola albo cała linia produkcyjna raczej koledze
@GrubyOKularnik nie pomoże.
Tak więc wszystko zależy od tego, jak bardzo wiernie i dokładnie chcesz i potrafisz zrobić taki model. Faktycznie nie ma żadnej "beerki o podwoziu zbliżonym na tyle, żeby można je było przeszczepić (BR 23.10 Roco to raczej ślepa uliczka). Tym niemniej jeśli masz na tyle umiejętności i doświadczenia, możesz spróbować zrobić go od podstaw podobnie jak zrobił to kolega Floris z Holandii parę lat temu - poniżej link do jego wątku, opis budowy Ol49 jest na pierwszej stronie.
http://forum.modelarstwo.info/threads/modele-taboru-pkp-z-holandii.20857/
Próbował też kolega
@popowe:
http://forum.modelarstwo.info/threads/mój-projekt-pn12-i-ol49.10898/ ale nie wiem czy skończył.
Ja sam też wiele lat temu analizowałem jak zrobić model Ol49 - na koła napędowe można wykorzystać koła od BR38 Fleischmanna, zgadza się średnica i liczba szprych; na koła toczne - koła od BR 56 Guetzolda, również średnica i liczba szprych jest OK, można wykorzystać większą część mechanizmu korbowego i stawidła z BR 23.10 Roco, itd. Cały napęd w tendrze po zamianie kół na pełne można również wykorzystać z BR38.10 Fleischmanna, rozstaw czopów wózków będzie może milimetr mniejszy, ale da się to wizualnie zgubić. Tym niemniej resztę trzeba zrobić własnoręcznie i dlatego oprócz Oelek od Tola i modelu Florisa nie widziałem, żeby ktoś gdzieś ostatnio pokazywał taki jeżdżący model w H0.
Więc musisz się zastanowić, czy chcesz się na to porywać, czy nie lepiej zacząć od czegoś prostszego w temacie parowozów. Jakby co, służę radą.
Pozdrawiam,
Sławek