• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Ok 2 Piko

A

Anonymous

Gość
#9
Tomasz Czapik napisał(a):
Bzdura.
Cały czas stały w krzakach. Tak, że Ok2-5 miała wypadek po którym ją skreślono.
- i jej kocioł długo jeszcze pracował w jednym z zakładów jako grzejka
 

xdamian

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
czekajcie, to ja już nic nie rozumiem. to oddali je Niemcom, stały w krzakach, czy miała wypadek w ruchu? może trochę dłuższa wypowiedź niż jedno dwa zdania.
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#12
Po II wojnie pod zarządem PKP znalazło się pięć sztuk. Czy jeździły czy nie trudno mi stwierdzić ale skoro Ok2 5 miała wypadek tzn że jeździły. Poza tym w którymś roku zostały przenumerowane z Ok2 1-5 na Ok1 501-505. A wymiana taboru polegała na tym że My oddaliśmy na DR mało liczne serie takie jak Pt1 (10szt) Ok2 (5szt.) czy wspomniane Ty1 a w zamian dostaliśmy Ty23 Ok22 które zostały w Niemczech Wschodnich po 1945 ponieważ my mieliśmy dużo Ty23 czy Ok22 bo były to stricte polskie serie i taniej wychodziło utrzymanie tych parowozów w Polsce niz w NRD (częsci zamienne- im czegoś jeździ więcej tym mniej kosztują części do tego typu) , analogicznie sporą część serii 39 (Pt1) czy 38 2-3 (Ok2) mieli Niemcy a u nas były to pojedyncze sztuki i u nich wychodziła tańsza eksploatacja tych parowozów.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#13
Martinezo
napisał :
" PIKO (Ok2 to zajezdnia...) "
Czy możesz rozwinąć i jakie są opinie innych kolegów o właściwościach tego modelu PIKO?
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#14
miałem w ręku pięć sztuk tego modelu.
1 - odbiory prądu w zasadzie tylko z lokomotywy i to o ile dobrze pamiętam tylko ze skrajnych osi głównych !!, w tendrze - z jednej... z gumkami czyli jakby go nie było...
2 - blaszki odbieraków robiące zwarcia o osie kół głównych
3 - mały zabawkowy silniczek wyglądający i pracujący tak jak w tandetnych zabawkach z pewnego kraju
4 - model prezentuje poziom ROCO HOBBY choć te są mechanicznie wykonane dużo lepiej (np. BR17)
5 - jeden plus - dużo elementów do własnoręcznego montażu

mam wszystkie fabryczne lokomotywy PKP poza tą jedną ;)
Tu jest conieco jak ona wygląda inside
 

Max

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Ok2 jeździły, a bynajmniej jedna sztuka, która miała bardzo poważny wypadek i po zderzeniu zdaje się z autobusem spadła z nasypu, stąd decyzja o kasacji(a takich decyzji zwłaszcza wtedy nie podejmowano pochopnie), dodatkowo wtajemniczeni rozpoznali tą maszynę w jednej ze scen "kolejarskiego słowa"...
 

Rutek

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#19
Ojciec sprawdzał w kolejowym wykazie kotłów z początku lat 50tych. I w jednym bodajże 1951 jest jeszcze kilka sztuk Ok2 a w 1953 już nie ma.
Natomiast są dokumenty z przekazania Pt1 i Ty1 o Ok2 też by było wiadomo gdyby to wszystko szło razem na wymianę.
Dodatkowo kolejnym faktem na istnienie i użytkowanie Ok2 jest notatka w którymś z numerów Nowych Sygnałów z lat 50tych - że parowóz serii Ok2 wykonywał manewry na stacji w Kluczborku - zapewne jest to opis pod zdjęciem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 2
Tabor 18
Tabor 33
Tabor 7
Tabor 4

Podobne wątki