W lipcu 2020 r. Fundacja Polskich Kolei Wąskotorowych zakupiła od PKP rumuński wagon motorowy MBxd2-215 od lat porzucony na nieczynnej kolei wąskotorowej w Krośniewicach. Wagon ten przybył tam z rumuńskiej fabryki 23 August w październiku 1986 r. i obsługiwał głównie pociągi do Ozorkowa. W grudniu 1990 r. z powodu usterki odstawiono go do naprawy w tamtejszych warsztatach. Jednak usterki tej nigdy już nie usunięto a sam wagon odstawiono. Przez dalsze lata stał w zasieku węglowym i stopniowo był rozbierany na części do pozostałych, jeszcze kursujących tam innych wagonów rumuńskich. Stan wagonu dzisiaj jest fatalny, mimo tego warto podjąć próbę jego odbudowy, dziś jest to już zabytek liczący sobie 34 lata
Wszystkich, którzy chcieliby wesprzeć tę inicjatywę gorąco zapraszam do pomocy:
https://zrzutka.pl/z39srd
Darczyńcy skłonni wesprzeć remont kwotą 300 PLN mogą otrzymać sklejkowy model wagonu motorowego MBxd2-215 do samodzielnego składania.
Model ten jest w skali 1:45 (Oe), liczy sobie 35 cm długości. Stara się możliwie wiernie odwzorować oryginał, oprócz wyposażenia wnętrza ma on otwierane drzwi zewnętrzne i wewnętrzne. Z racji ograniczeń wynikających z zastosowanej techniki - relatywnie grubej sklejki – i braku miejsca, umieszczenie napędu wykonanego w tej technologii okazało się niemożliwe...
Wszystkich, którzy chcieliby wesprzeć tę inicjatywę gorąco zapraszam do pomocy:
https://zrzutka.pl/z39srd
Darczyńcy skłonni wesprzeć remont kwotą 300 PLN mogą otrzymać sklejkowy model wagonu motorowego MBxd2-215 do samodzielnego składania.
Model ten jest w skali 1:45 (Oe), liczy sobie 35 cm długości. Stara się możliwie wiernie odwzorować oryginał, oprócz wyposażenia wnętrza ma on otwierane drzwi zewnętrzne i wewnętrzne. Z racji ograniczeń wynikających z zastosowanej techniki - relatywnie grubej sklejki – i braku miejsca, umieszczenie napędu wykonanego w tej technologii okazało się niemożliwe...