• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Odbudowa mojej makiety !

macias999222

Nowy użytkownik
#1
Wreszcie zacząłem odbudowę mojej makiety, która składa się z 3 części.

Najpierw zajmuje się częścią stacyjną, wywaliłem stare tory PIKO i kładę nowe PIKO A-Gleis oraz zwrotnice Tilliga code 100.
Lekko też zmodyfikuję układ torowy, aby łatwiej było zrobić oblot loka i mijanki pociągów na stacji oraz podjąć jazdy manewrowe.

Przedstawiam na fotkach część stacyjną
 

Załączniki

#2
macias999222 napisał(a):
Najpierw zajmuje się częścią stacyjną, wywaliłem stare tory PIKO i kładę nowe PIKO A-Gleis oraz zwrotnice Tilliga code 100.
(...)
A czemu nie zastosujesz rozjazdów PIKO A-Gleis? To i tak taki sam badziew jak ten Tillig c100, a przynajmniej miałbyś z tej samej serii (A-Gleis)...
 
OP
OP
M

macias999222

Nowy użytkownik
#3
Na planie rozjazdy A-glesi są pokazane bez opisu dodana zwrotka.
Przy okazji Tilig code 100 jest o parę cm krótszy od PIKO A-Gleis i ze zwrotek Tillig-a zrobie mijankę na stracji.
 
OP
OP
M

macias999222

Nowy użytkownik
#4
Odbudowa makiety

Witam wszystkich

Niestety prace przy odbudowie całej makiety złożonej z trzech modułów spaliły na panewce. Po wymierzeniu dokładnie wielkości makiety wyszło, że nie zmieści się w moim pokoju :cry: . Zmuszony byłem bardzo długo pomyśleć co zrobić, aby mieć w końcu makietę.
Wymyśliłem razem z Ojcem, że odbudujemy i przerobimy jeden segment, który prowadził pod magazyn znajdujący się nad wodą.
Po przemyśleniach przerobiony magazyn i układ torowy wygląda tak jak na planie, który już wdrążam w życie!

Plan przedstawia niemiecką stacyjkę Cviklow Haffen, która jest położona na drugorzędnej linii kolejowej DB z lat 70-tych XX wieku. Jest to stacja końcowa dla pociągów pasażerskich, które kończą bieg przy porcie wodno-pasażerskim w tej miejscowości. Układ torowy stacji jest bardzo skromny, ale wystarcza do prowadzenia ruchu pociągów osobowych, i krótkiego sezonowego składu pośpiesznego. Układ torowy umożliwia oblot lokomotyw BR130 oraz BR110 na tej stacji. Składy przyjeżdżające na Cviklow złożone są z 2-3 wagonów osobowych firmy Roco i Piko.

Ukończenie stacji przewiduję na sierpień tego roku.
 

Załączniki

Rutek

Aktywny użytkownik
#8
Ja tylko mam pytanie o wykolejnicę przy rozjeździe na żeberko. W jakim celu ona jest o ile dobrze mi się kojarzy że to wykolejnica.
W sumie skoro to nadzalewówka to przy żeberku mógłby być jaki magazyn albo dźwig portowy to nawet czasem jakaś zdawka z DBowską SMką mogłaby zawitać z krytym(i) ;)
 
P

Paweł Piotr

Gość
#9
Rutek napisał(a):
Ja tylko mam pytanie o wykolejnicę przy rozjeździe na żeberko. W jakim celu ona jest o ile dobrze mi się kojarzy że to wykolejnica.
W sumie skoro to nadzalewówka to przy żeberku mógłby być jaki magazyn albo dźwig portowy to nawet czasem jakaś zdawka z DBowską SMką mogłaby zawitać z krytym(i) ;)
Ta wykolejnica służy do zabezpieczenia torów stacyjnych przed stoczeniem się odstawionego na żeberku taboru luzem (co zapewne przewidział projektant tej stacyjki, dopuszczając możliwość odstawiania tam taboru luzem) - tym bardziej, jeśli tam będzie magazyn lub coś podobnego (o czym piszesz) - oczywiście, że można to żeberko wykorzystać, jako tor ładunkowy (magazyn, rampa itp.) - w takim przypadku wykolejnica jest konieczna.
Pozdrawiam
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Relacje H0/H0m/H0e/H0f 19

Podobne wątki