• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Odbłyśniki do modeli lokomotyw serii SM42/SP42 firmy PIKO

14D40

Znany użytkownik
#1
Witajcie,

po wielu próbach i godzinach spędzonych przy projekcie reflektorów do modeli SM/SP42 od PIKO uważam efekt za akceptowalny. Reflektory oczywiście świecą, buda modelu jest demontowalna, przewody idące od górnego reflektora są rozpinane dzięki mikro-złączkom. Na pierwszy rzut poszła SM42-593 PR. Następna w kolejce jest SP42-043, SM42-865 oraz cała partia SM42 ICC. Jeśli ktoś chciałby przerobić reflektory w swojej Stonce to zapraszam na pw lub pod: zntkrybnik@gmail.com

Pozdrawiam
Kamil Kopera/ZNTK Rybnik
 

Załączniki

pado

Znany użytkownik
KKMK
#2
Kamil napisz do PIKO że w następnym modelu lokomotywy PKP, Ty im zrobisz projekt oświetlenia :)

Ty będziesz miał co robić, a my będziemy bardzo zadowoleni z efektów wizualnych.
 
Ostatnio edytowane:

J1974H0

Znany użytkownik
#6
Kamil napisz do PIKO że w następnym modelu lokomotywy PKP, Ty im zrobisz projekt oświetlenia :)

Ty będziesz miał co robić, a my będziemy bardzo zadowoleni z efektów wizualnych.
Ja bym im najpierw wysłał te fotki :)
Żarty żartami (kolega 14D40 biznesu sobie nie będzie raczej odbierał :) ) ale trzeba jednak przyznać, że PIKO i tak cokolwiek wzięło sobie do serca w kwestii lamp w lokomotywach PKP i zrobiło krok naprzód, bo patrząc na wykonanie ich w serii SU/SP45 (tyłka może nie urywa) ale jest poprawa w stosunku do tego co widzieliśmy w EU07 czy SM42... i na miarę wielkoseryjnego wykonania - akceptowalne.
... Nawet jeśli powyższe fotki wykonań kolegi trafiłyby do PIKO, to w modelach tej firmy raczej jednak nie liczyłbym na fabryczne wykonanie wkładów takich jakie prezentuje kolega 14D40 :) Zresztą głosy klientów zapewne trafiły do PIKO /po ukazaniu się modelu EU07/, a projektanci tam wiedzą też jak wygląda prawdziwa lokomotywa i reflektory w niej. Zrobili co najlepiej mogli budżetowo-finansowo (SU/SP45). Lepiej raczej /fabrycznie/ nie będzie.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#7
Też jestem zdania że PIKO nie jest w stanie instalować takich metalowych reflektorów do każdego modelu, to już jest robota manufakturowa a nie wielkoseryjna, poza tym koszty. Zgodzę się również z tym że firma zza Odry poczyniła postępy w kwestii odtworzenia lustra reflektora ale wg. mnie nie jest to jeszcze to co powinno być. Jednych to zadowoli, drugich już niekoniecznie. Jak wyjdzie ET22 to u mnie również obowiązkowo będą wymieniane reflektory, po zapowiedziach mogę stwierdzić że fabrycznie będą one takie jak w SU/SP45.
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#8
Jeśli chodzi o elektronikę to niebawem będzie dostępna płytka pod dekodery 21-pin do SM42 PIKO i ST44 Roco dzięki której będzie można wyświetlić całą gamę sygnałów Pc wg. przepisów E1 PKP :) Także przy wymianie reflektorów w Stonkach i Gagarinach kto będzie miał chęć to będzie również możliwość wstawienia nowej płytki, cena będzie znana niebawem :) Poniżej zdjęcie płytek, te u góry są do SM42, ta na dole do ST44 :)
 

Załączniki

J1974H0

Znany użytkownik
#9
Firmy wielkoseryjne dały modele, a niektórzy zdolni koledzy, w tym kolega 14D40 nieźle rozkręcili upgrade do nich. Nie ma co narzekać (y) Fajnie, że jesteście.
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#10
Kolego J1974H0, dzięki serdeczne za dobre słowo, staram się jak mogę aby te nasze Stoneczki i nie tylko zbliżyć do oryginału. Jeśli chodzi o ten projekt (SM42) to aktualnie są: reflektory, silniki Mashima, i na dniach płyteczki na mikroprocesorze które już śmigają jak ta lala, prezentacja tuż tuż :)
 

EC45

Znany użytkownik
#12
Jeśli chodzi o elektronikę to niebawem będzie dostępna płytka pod dekodery 21-pin do SM42 PIKO i ST44 Roco dzięki której będzie można wyświetlić całą gamę sygnałów Pc wg. przepisów E1 PKP
Czyli należy się wstrzymać z zakupem dekoderów 8 pinowych...jak dobrze;) Mam nadzieję, że szybko pojawią się dekodery dźwiękowe 21 pin z dźwiękami SM42 i ST44, choć do tych drugich mogły by się pojawić też nowe schematy bo ta lokomotywa na to zasługuje.
 

krzychu12231

Znany użytkownik
#14
Jest A1 alarm oraz wyjście na wentylator. Wersja do ST44 umożliwia manewrowe zmienne zależne od kierunku jazdy, a także niezmienne (bardzo często widywane podczas oblotów składu, gdy mechanikowi nie chce się zmieniać kabiny).

światła.png

(reflektory w tej ST44 nie są od Kamila - jego są lepsze)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#15
Krzychu, Twoje płyteczki robią robotę, wczoraj miałem okazję mieć je w ręku i szacun za wykonaną robotę, zaprojektowane i wykonane naprawdę z głową, nie mogę się doczekać jak na dniach zaprezentuję jak współpracują z nowymi reflektorami :)
 

Engineer

Aktywny użytkownik
#16
Jeśli upieramy się na sterowanie światłami (...)
- jazda pod prąd
Pod prąd ? ... o_O

Na kolei nie ma czegoś takiego jak jazda "pod prąd" i nie jeździ się "pod prąd".
Jeżeli już o tym mowa, to na kolei mamy do czynienia z jazdą po torze niewłaściwym.
Przepraszam, ale na forum o tematyce modelarsko kolejowej, to razi po oczach.

A tak poza tym, co do rozwiązań technicznych w miniaturowym taborze to fajna sprawa (y), zastanawiam się tylko, dlaczego takich rzeczy nie można robić fabrycznie(?)
Mam też na myśli rewelacyjne reflektory Kamila:love:
 
Ostatnio edytowane:
#18
Po drogach też nie jeździ się "pod prąd", tylko wjeżdża się w drogę jednokierunkową w niewłaściwym kierunku, Nie wątpię, że kol. Engineer taką właśnie frazę wygłasza do towarzysza podróży, kiedy siedząc za kierownicą widzi delikwenta, który jedzie naprzeciw niego po jednokierunkowej ulicy. ;)

A co do meritum , to w instrukcji sygnalizacji nie ma ma nic o czterech czerwonych, ani o dwóch białych z wygaszonym trzecim. Niemniej w praktyce takie konfiguracje występują tak samo, jak przyciemnione prawe. Za to jakiś czas temu była na tym forum mowa o tym, że "awaryjne" (za przeproszeniem kol. Engineer, który zaraz słusznie zauważy, że na kolei nie ma "awaryjnych") bynajmniej nie migają.

EC45: z tymi kosztami to nie do końca tak. Dobrze zrobione elektroniczne sterowanie świateł znacząco zmniejsza liczbę przewodów, a te są lutowane ręcznie. Myślę więc, że nie byłoby jakiejś istotnej różnicy pomiędzy kosztem wykonania modelu takiego, jakie mamy obecnie z Piko, a takim z przyzwoitym sterownaniem światłami, bo elementy na płytce są montowane automatycznie.
 
Ostatnio edytowane:

krzychu12231

Znany użytkownik
#19
Pytałem jakiś czas temu znajomego maszynistę - nic nie wie o przygaszonym prawym białym. Nieźle się uśmiał jak mu to powiedziałem. Natomiast jako postojowe (zgadza się - zwyczajowo, nie ma tego w E1) używa się czerwonych (sam wielokrotnie widziałem). Białe podobno używało się kiedyś (ja osobiście nie widziałem).
Co do Alarmu A1 - w nowych/zmodernizowanych lokomotywach miga sam po przestawieniu przełącznika, natomiast w starszych konieczne było ręczne przełączanie hebelków.
 
OP
OP
14D40

14D40

Znany użytkownik
#20
Panowie, nie ściągajmy wątku na inny temat bo się bajzel robi i tylko Moderatorom dodajemy roboty.

Kolego Blue, bardzo bym prosił o nie zaśmiecanie mojego wątku tematem związanym z Twoimi płytkami, jeśli chcesz coś więcej o nich napisać, zareklamować itp rób to proszę w swoim wątku który masz założony w innym dziale, dziękuję.
 

Podobne wątki