• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Budowa Obrotnica 23 m

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#1
Witam wszystkich

W temacie będzie przedstawiona relacja z budowy obrotnicy do lokomotywowni.
Główne założenia to : długość 23 m i sterowanie cyfrowe z dźwiękiem.

Na początek najważniejszy element - pomost. Wcięty techniką laserową z blachy mosiężnej i polutowany :
 

Załączniki

Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
Konrad 0

Konrad 0

Moderator Skala 0 (1:43.5)
Zespół forum
#2
Obrotnica do parowozowni gotowa. W między czasie nastąpiła zupełna zmiana filozofii jej działania.
Teraz zasilana jest tylko dwoma przewodami DCC i sterowana z poziomu manipulatora np. RocoMaus (u mnie sterowana będzie z centarlki IntelliBox II) i zachowuje się dokładnie jak lokomotywa : rusza za pomocą pokrętła manipulatora, przyśpiesza, zwalnia i zatrzymuje się. Dekoder dźwiękowy ma wgrany dźwięk obrotnicy i przyśpiesza wraz z silnikiem (tak samo jak dekoder w lokomotywie). Pozostałe F'ki sterują klinem blokującym, światłami w budce, podświetlenia wskaźnika położenia oraz podświetlenia i obrotu tarczy manewrowej (muszę ją jeszcze przerobić na polską). Pomost jest zasilany po osi z nałożoną sprężyną i łożyskiem w pomoście oraz drugi biegun podawany jest przez szynę na koła obrotnicy. Oczywiście pomost da się obracać ręcznie poprzez uślizg kół pędnych po szynie. Takie sterowanie jest najbliższe prawdziwemu. Dodatkowo pomost zdejmuje się bez żadnych utrudnień, po prostu podnosi się go z osi i nic nie trzeba odkręcać czy odłączać.
Patynowana będzie na makiecie...
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Urządzenia kolejowe 10

Podobne wątki