• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Obracanie lokomotywy

keylan

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
jak obracano taką lokomotywę z 2 boosterami? jakiś trójkąt czy rozłączano ja od boosterów obracano na obrotnicy czy trójkącie i spowrotem łączono z drugiej strony?
 
Ł

Łukasz K

Gość
#2
W zależności od tego jaką infrastrukturą dysponowano to obracano lub "trójkątowano".
Boosterów nie było potrzeby obracać bo to bezkabinowe lokomotywy wspomagające.
Na zdjęciu przykład - akurat na obrotnicy. EMD SW 1 w Aurora, Illinois 27 sierpień 1969.
Zdjęcie autorstwa: Marty Bernard
 

Załączniki

OP
OP
K

keylan

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
aha czyli rozłączano od boosterów obracano i podłaczano z drugiej strony boostera, super, dzięki :) (chodziło mi o to czy obracano razem cały zestaw lok+boostery czy tylko samego loka odłączonego od boosterów)
 
Ł

Łukasz K

Gość
#4
keylan napisał(a):
chodziło mi o to czy obracano razem cały zestaw lok+boostery czy tylko samego loka odłączonego od boosterów
Co do tego to zależało też od serii. Pierwsze towarowe EMD FT były produkowane w zestawach A+B (kabinowa+booster) i połączenia pomiędzy AiB były łączone w sposób półtrwały i dlatego te loki najczęściej jeździły w setach A-B+B-A bo pomiędzy jednostkami B i B był tradycyjny sprzęg tak samo jak na "czołach" członów "A". Z tego rozwiązania zrezygnowały chyba tylko Santa Fe, które chciały mieć jednostki z tradycyjnymi sprzęgami.
Niektóre spółki je kupowały w konfiguracji A-B-A gdzie człony były między sobą połączone w sposób półtrwały. Kolejne modele "F" firmy EMC (EMD) miały już standardowe sprzęgi.
Szerzej tutaj:
http://www.koleje.usa.martel.pl/readart ... icle_id=81

Tak więc z tym rozsprzęganiem boosterów różnie bywało...ale w takich przypadkach jak w/w jeśli jeżdżono w zestawieniach ABBA lub ABA to na stacjach końcowych/zwrotnych nie było konieczności obracania/trójkątowania zestawów.
 

Podobne wątki