• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Od kilku dni na New Holland brach w Pennsylvanii zamiast pary GP38-2, wysyłany jest pojedyńczy SD40E. Sfotografowany zaraz koło mojej pracy diesel to przebudowany z nieudanych SD50. New Holland branch to niegdysiejsza Pennsylvania Railroad. Linia odłancza się od "Main Line" w Lancaster i idzie do New Holland. Kiedyś przechodziła przez New Holland i dołanczała się z powrotem do "Main Line" w Downington. Zmiana lokomotyw akurat fajna dla mnie, ponieważ wszech obecne GP38-2 pracowały tu już grubo ponad 10 lat. Miejsce fotografii-Leola:
20191028_171142.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Ciekawi mnie co było nieudane w SD50. No chyba że zrobiono ekonomiczny downgrading.
SD50 wyszły w 1983r, ich nowo zaprojektowane silniki miały wysokie wibracje a elektronika także płatała figle. Przebudowa polegała właśnie na wymianie silników i nowo zaprojektowanej elektronice. Na szczęście następne SD60 były już poprawione i wiele z nich jeździ jeszcze do dzisiaj. Norfolk Southern ma szeroko objęty program modernizacji i przebudowy lokomotyw. Najlepsze miejsce na spotkanie SD40E jest na zakręcie Horseshoe, gdzie używane są jako popychacze, za tem miłą niespodzianką jest spotkanie takiej tu "u mnie".
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Około dwa tygodnie temu wybraliśmy się z synem do Exton, aby zobaczyć akcje na "Main Line" z Philadelphii do Pittsburgha. Złapaliśmy "Pennsylvanian" jadący do New Yorku. Zaraz za lokomotywą nowiutki wagon bagażowy z serii "Viewliner" w barwach tzw. III fazy. Ten styl kolorów oficjalnie wyszedł w 1979r. i obowiązywał do lat 90-tych, kiedy to wprowadzono korpo-ochydne barwy o nazwie "Northeastern" obowiązujące w zasadzie do dzisiaj (wagony Amfleet za bagażowym).
20200126_141623.jpg
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.272 61 2
Co jak co ale ze wszystkich wersji malowań Amtraku phase III pod względem estetyki wypada najlepiej i moim zdaniem designersko nic się nie zestarzał.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.860 111 7
Co jak co ale ze wszystkich wersji malowań Amtraku phase III pod względem estetyki wypada najlepiej i moim zdaniem designersko nic się nie zestarzał.
Tak, mnie także osobiście III phase weszła najbardziej do gustu. We wczesnych latach 90 kiedy zaczynałem swoją przygodę fotograficzną, nadal trafiały się wagony w II phase w składach. Ale nie było nic bardziej atrakcyjnego na szynach niż AEM7 w oryginalnych barwach III phase z ekstra niebieskim fartuchem do samych wózków.
E tam, w Amtraku najlepszy schemat malowania to "post merger" :)
https://railpictures.net/photo/312735/
https://railpictures.net/photo/324998/

Zresztą jak w przypadku każdej spółki powstałej przed 1990 ;-)
Tak, lata 70 to naprawde ciekawy epizod w amerykańskim kolejnictwie. Zaraz po Amtraku Conrail, chciało by się zobaczyć tamten okres na żywo. Te niebieskie elektrowozy:p, szkoda że podjęto decyzje o deelektryfikacji.
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
4.992 140 0
To musi byc wazne skrzyżowane, normalnie jest w kamerkach online ;-)


Chociaż moje ulubione to i tak Horseshoe curve - tu to się dzieje ;-)
 

Podobne wątki