• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

OP
OP
D

Dariusz

Gość
#81
Modele juz sa wyprzedane wiec temat nie istnieje. We wszystkich mosieznych sa takie same jezeli chcesz by wozki byly resorowane. Dawno temu robiono odlewane atrapy sprezyn. Te nie sa od dlugopisu. Sa znacznie mniejsze.
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#82
Posiada moze ktos Atlas'owe MP15DC z QSI?

Bylbym wdzieczny za fotki wnetrznosci. Kupilem wersje Silver bo tylko taka udalo mi sie dostac myslac ze uda mi sie tam zapakowac dzwiek ale miejsca jest tak malo ze zwykly dekoder zmiescilem dopiero bo wyjeciu balastu.
Jestem ciekaw jak wyglada wersja Gold z QSI fabrycznym. Tak mi chodzi po glowie zeby dorwac jakiegos trupa nie jezdzacego i przeszczepic mu dekoder QSI. Tylko nie jestem pewien czy wnetrznosci wersji Silver i Gold sa takie same. Jak oni tam upchali ten dzwiek. Glosnik pewnie w zbiorniku na paliwo?
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#84
Dzieki za tego linka. Probowalem wlozyc NCE N14IP ale faktycznie nie dalo sie zamknac grilla a nie chcialem nic ucinac. Wymontowalem uchwyt na glosnik i zmiescilem Lenza Golda.

Planowalem zamontowac nowy QSI Revolution albo MRE ale nie zmieszcze.
Znalazlem schemat techniczny wersji Gold. Dekoder QSI montowany jest zamiast plytki z gniazdem NEM w wersji DC. W takim przypadku sie zmiesci.
Glosniczek jest maly i przychodzi w to miejsce w ktorym mam teraz dekoder Lenza. Bedzie ciezko cokolwiek innego zamontowac. Strasznie malo miejsca. Planuje kupic jakis model z oryginalnym dekoderem i zrobic przeszczep.
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#85
HO Halmark seria Super Crown. Model popularnej pasazerskiej lokomotywy 4-8-4 Northern kolei Santa Fe. Zdjecie przedstawia wersje 2900. Model wyprodukowano w koncu lat 90-tych przez Samhongsa. Jest to dobry model najlepszy z dotychczasowych modeli tej lokomotywy. Seria 2900 byla jeszcze produkowana w roku 78 przez Westside natomiast blizniacza serie 3700 produkowano wiele razy przez rozne firmy. Najlepiej ja zrobil Hallmark. Ten model nalezal do mojej kolekcji ale go sprzedalem gdyz planowalismy jego wyprodukowanie w ilosci 120 sztuk. Z planow wyszly nici (koszt) ale i tak nie zaluje bo dostalem za niego 2 razy tyle co zaplacilem.
 

Załączniki

Ł

Łukasz K

Gość
#86
To teraz ja przedstawię swoją pierwszą z trzech lokomotyw do składu Norfolk Southern/Conrail Bethgon Coalpoalter train ....
Jest to opisywana wcześniej DASH8-40CW spółki Norfolk Southern w malowaniu "Horsehead". Dawna maszyna spółki Conrail. Model posiada oświetlenie jak ze zwykłych żarówek - nie dają niebieskiego poblasku. Muzyczka ładnie gra w standardzie Quantum.
Wcześniej były pokazane 3 zdjęcia modelu toteż ja dodam kolejne, ale z tą różnicą, że już dołożyłem jej całe "ubranko", żeby wyglądała bardziej realistycznie. Kolejnymi lokomotywami będą (jeśli ruszy ich produkcja):
T55: ES40DC Norfolk Southern "Horsehead" with digitrax-sound and dcc
T55: SD70M-2 Norfolk Southern "Horsehead" - || -

oraz zestaw wagonów do przewozu węgla będący w ofercie Athearna w wersji RTR.
Wagony mają wyjść w marbu, natomiast T55 przełożył edycję z marca na sierpień.
Na jednym ze zdjęć z jednej z giełd widziałem kram T55, na którym pokazana była pierwsza seria i nie pomalowane ("gołe") modele-piloty drugiej serii przedstawiające ES40/44 i SD70ACe/M-2, tak więc na pewno coś wyjdzie od tej firmy jeszcze i równie na pewno dostępnych schematów malowań nie będzie tyle co obecnie jest "future". Tam gdzie są ceny to pewnie te się pojawią z opóźnieniem, a te przy których cen nie ma (na stronie producenta) to zapewne będą anulowane. To tylko moja spekulacja - jedynymi pewnymi w tej sprawie są: wykonane modele bazowe drugiej serii i oficjalna zmiana terminu edycji na sierpień
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
#87
To zdjecie modelu turbinowki eksperymentalnej, ktora prezentowalem na makiecie ze skladem ale w wersji przed wyslaniem jej na testy do UP. Lok byl malowany na ciemnozielono z napisem ALCO-GE. Alco partycypowalo w budowie stad ich emblemat na lokomotywie.
W tym malowaniu lokomotywe testowano na liniach towarzystw wschodnich USA.
Model wykonala firma Ajin dla Overland Models. Ma 2 silniki Canon EN-22 z 2 kolami zamachowymi. Bardzo dobry model. Cena jego byla nizsza niz wersji UP gdyz slabo sie sprzedawal. Model w skali HO.
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
#92
Znakomity model w skali HO starszego Challengera UP. Model firmowala firma Challenger Imports i byl to ostatni model produkowany przez firme Samhongsa dla amerykanskiego importera. Ladny model z otwieranymi klapami na tendrze, kabinie i kotle lokomotywy.
 

Załączniki

M

Melchior

Gość
#93
Witam!Jestem zainteresowany kupnem modelu Brodweya seria Blue Line.Model lokomotywy to RSD-15 popularny Aligator :grin: .Poniewarz dobier wkraczam w świat kolei USA(GP-40 Bachmann :D )proszę o udzielenie kilku informacjii dotyczących tego modelu.Ktoś moż e ma ten model i się pochwali? :twisted:
 
A

Anonymous

Gość
#94
Mam pytanie do kolegów z za wielkiej wody ,którzy mają większy dostęp do archiwalnych materiałów .
Z jakimi składami pracował Triplex ,jakie typy wagonów i w jakich oznaczeniach .
Oraz kto na dzień dzisiejszy produkuje modele takich wagonów ? pragnę zaznaczyć ,że pytam o modele ,nie o zabawki .
Triplex oznaczony jest w ERIE.
Jest parę fotek tego potwora w sieci ale nigdzie nie ma go z wagonami ani na szlaku .
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#95
Damian napisał(a):
Jest parę fotek tego potwora w sieci ale nigdzie nie ma go z wagonami ani na szlaku .
Zdjec tej maszyny ze skladem nie widzialem (choc moze takowe byly i gdzies sa):
1. Maszyna pracowala dlugo przed II wojna swiatowa
2. Byl to lok nieudany. W sumie to pracowal krotko jako lokomotywa popychajaca sklady.
3. Pracowal na krotkim odcinku kolei Erie w polnocnej Pennsylvanii.
4. Szybko trafil na zlomowisko.
Znam goscia, ktory ma kilkadziesiat tysiecy zdjec roznego taboru amerykanskiego. Moge zapytac czy cos ma w tym temacie. Mysle ze w starych pismach kolejowych z tamtego okresu mozna by cos znalezc ale to trudne do dostania. Pozostaja archiwa badz gieldy.
Wagony towarowe z tamtego okresu tzn. lata dwudzieste beda pasowac . Firma Westerfield specjalizuje sie w produkcji resin-kits z tamtego okresu.

Widzisz malo osob w USA interesuje sie tym okresem stad i materialow jest malo. Gdyby lok dotrwal do lat 40-tych sytuacja bylaby inna.
Ciezko ci bedzie dobrac realistyczny sklad do tego ale ja bym sie tym nie przejmowal. Lok jest niekonwencjonalna lokomotywa. Traktuj go jako ciekawostke w kolekcji.
 

Cobrix

Aktywny użytkownik
NAMR
Reakcje
93 1 0
#96
Damian pisales ze bierzesz w ciemno nastepne loki od MTH :)

Widziales newsa? MTH wypuszcza z Proto Sound 3 GS4 Daylight
http://www.mthhotrains.com/news.asp

Jest szansa na caly sklad SP Daylight bo Athearn ma w zapowiedzi wagony. Nie wiem tylko czy juz dostepne czy wciaz w planach bo na stronach widnieje informacja ze zapowiedziano je w 2002.

BLi/PCM tez planuje GS4 i wagony ale ciekawe czy sie nie wstrzymaja bo u nich cena o wiele wyzsza.
 
Ł

Łukasz K

Gość
#97
BLi/PCM tez planuje GS4 i wagony ale ciekawe czy sie nie wstrzymaja bo u nich cena o wiele wyzsza.
Jeśliby puścili jak trawionke Big Boy-a "die Cast" to ta cena się przekłada na jakość.
Pytanie, tylko czy im się to opłaci robić. Nie mieszkam w USA to nie wiem jak oni tam kupują trawionki.
Ciekawe jak GS-4 będzie wyglądała u MTH. Ja póki co kompletuję ostatnie dane z serwisów internetowych, czasopism i książek. Niebawem opublikuję "Southern Pacific GS". Oni tam mieli więcej serii spiętych w "rodzinę" GS. Większość w ruchu pasażerskim i składach jak Daylight, poza GS-6 która kursowała w ruchu towarowym. Świetne parowozy i posiadały na przodzie oświetlenie typu "Mars" znane m.in. z diesli EMD F7 np."Santa Fe"
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#98
przeglądam ten watek po raz n-ty i dopiero teraz zauważyłem że żaden wagon i lokomotywa nie ma buforów :roll: :shock: jak jest amortyzowana siła uderzenia przy składaniu składów ?
 
Ł

Łukasz K

Gość
pepej napisał(a):
jak jest amortyzowana siła uderzenia przy składaniu składów ?
Na zasadzie podobnej do tej stosowanej w rosyjskich wagonach. One też buforów nie mają, a je łączą z sobą. Mają sprzęgi automatyczne i to one "minimalnie pokrywają" siłe uderzenia. Fakt, że w trakcie łączenia składów pasażerskich, np. na stacji do stojącego składu przyłączeniu grupy wagonów, która wcześniej jechała z innym składem powoduje, że nocą uderzenie jest w stanie obudzić największego śpiocha. Nie wiem czy to jakiś przepis, ale z tego co widziałem na filmach to przyłączanie odbywa się z szybkością nie większą niż 4/5 mph.
 

Podobne wątki