• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

Tomasz Wojczyk

Aktywny użytkownik
H0e
Reakcje
5 0 0
Łukasz K napisał(a):
Nie wiem czy to jakiś przepis, ale z tego co widziałem na filmach to przyłączanie odbywa się z szybkością nie większą niż 4/5 mph.
Tak. To wynika z przepisów. Prędkość z jaką odbywa się manewrowanie to właśnie 5 mph.

Pozdrawiam.
Tomek.
 

szudri

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Witam wszystkich miłośników tak pięknego modelarstwa jakim jest kolej. Jestem tu pierwszy raz od jakiegoś czasu śledziłem stronkę, aż postanowiłem sie zarejstrować. I bardzo mnie interesuje kolej amerykańska, którą kolekcję zobaczyłem u Dariusza to prawie zemdlałem z zachwytu. Piękna kolekcja jak można zdobyć u nas w kraju. Oczywiście jestem początkującym więc zero doświadczenia co na początek zbierać co do makiety to nie mam za dużo miejsca :sad:
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
szudri napisał(a):
co na początek zbierać co do makiety to nie mam za dużo miejsca
Wszystkiego oczywiscie zbierac sie nie da. Sa i tacy zbieracze ale to milionerzy. Jezeli cos ci moge poradzic to zastanow sie, ktora kolej Ciebie najbardziej bedzie interesowac, jaki okres, jaki typ taboru. W USA ogromna wiekszosc hobbystow zbiera jakas linie (1 lub 2-3) albo typ taboru z danego okresu. Zdecydowanie najpopularniejszy okres to lata 45-60 (okres zmiany trakcji z parowej na spalinowa). Pociagi zwlaszcza pasazerskie byly wtedy bardzo kolorowe a lokomotywy roznych typow.

Najlatwiejsza do zbierania jest Union Pacific bo to jedyna stara spolka w USA, ktora do dzis istnieje pod oryginalna nazwa. Reszta ulegla polaczeniu. W Kanadzie od zawsze istnieja 2 potezne (Canadian National i Canadian Pacific).
Z taboru popularnego kupisz wszystko bo masa tego wyszla w ostatnich 3-5 latach.
 

szudri

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
Dariusz a Twoja kolekcja z jakiego pochodzi okresu, i ta lokomotywa co masz przy swoim nicu? Możesz ją powięszyć i gdzie ją szukać oprócz allegro?
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
szudri napisał(a):
Dariusz a Twoja kolekcja z jakiego pochodzi okresu, i ta lokomotywa co masz przy swoim nicu? Możesz ją powięszyć i gdzie ją szukać oprócz allegro?
To mosiezna turbinowka Overland'u ostatnia produkcja z 2005. Nigdzie jej nie kupisz bo dawno jest wyprzedana. Czasem sie pokaze to na E-bay-u ale dosc wysoko sie sprzedaje (powyzej $2000.00). Overland produkowal ja 4 albo 5 razy. Wczesniejsze modele mozna taniej kupic ale tez sa drogie. W plastiku tej lokomotywy nikt nie produkowal i raczej nie wyprodukuje (koszta wysokie a rynek za maly). Kolega ma 2 nowe sztuki i jedna niepomalowana z 1990 ale nie chce na razie tego sprzedac.
Wiekszosc moich modeli to lata powojenne do 1956. Jedynie eksperymentalny lok 2 czlonowy z turbina parowa GEC w malowaniu Union Pacific pochodzi z 1939. Mam chyba 2 czy 3 modele w miare wspolczesne i 2 lokomotywy europejskie jako ciekawostke.

Moja kolekcja to nic w porownaniu z innymi. Bylem w domu Howard'a Zane'a. Facet ma fantastyczna makiete i jeszcze z 1000 modeli w skali O i HO w mosiadzu. Mial wiecej ale drugie tyle sprzedal (to majatek). Wiekszosc jego modeli jest stara jeszcze z lat 60- i 70-tych ale 10% kolekcji to modele nowe wysokiej klasy.
Howard organizuje ogromne gieldy modelarskie kolo Baltimore (4 razy w roku). Bylismy tam z kumplem 2 razy ale nie warto. Za duzo wystawcow a za malo kupujacych.
http://www.zanestrains.com/
Ze strony mozna scaignac 20 mega film z makiety
http://www.gsmts.com/a_phototours.html

Howard to lepszy model. Mial juz kilka zon a ze ma pieniedzy jak lodu to zawsze ma jakies mlode dupy.
 
A

Anonymous

Gość
Dariusz napisał(a):
Howard to lepszy model. Mial juz kilka zon a ze ma pieniedzy jak lodu to zawsze ma jakies mlode dupy.
O! i to jest jakiś pomysł na to nasze odfeminizowane hobby !!!!! :D :D
Mnie też brakuje zainteresowania młodych doopeczek na Warsztatach, Salonach, Festiwalach i innych takich "pseudo męskich" imprezach"...
Ciągle męski...
Tolo

popatrzcie na impry z tuningowanymi furami.... ile laseczek!!! Ufffff
 
A

Anonymous

Gość
Dareczku!
Za ile mi ściągniesz do PL nowego Dodge Challengera (nie UP) sztuk 2.
Dla mnie i dla Parowozika !
Może jeszcze Shep się jeszcze dołączy.... to będą trzy...

Tolo

P.S.
Te młode ... nie dają mi spać spokojnie. :oops:

Może olać te "kolejki"....???????? Co? :cool:

Bipy od EFC, Gagsy od eSeLa (choć dowiaduję się bocznymi drogami), blaszane wagoniki od Drakuli i jakieś spalinówy (nie z PIKO).... nowe siły z nowymi pomysłami na horyzoncie

;) ;) ;)

Tolo
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
Darek W napisał(a):
ja szukam tego:
Napisz mi na PW ile mozesz za to zaplacic. Moge sie rozejrzec wsrod znajomych i na gieldzie ,ktora mamy za tydzien. Ten model robil Key w 1978 i Overland nie wiem kiedy. Powiem Ci szczerze ze nie wiem ile to kosztuje. Taki model zawsze sie znajdzie nie teraz to pozniej.

Tolo na warsztaty to najlepiej pojechac do Brazylii......Wybor niesamowity. Mialem nawet stamtad laske. W Rio pokazywalem jej na internecie modele. Zdziwila sie jak do mnie przyjechala ze jakies zabawki stoja w gablotach..."a ja myslalam ze ty masz prawdziwe pociagi"......
 
A

Anonymous

Gość
Darek W napisał(a):
Cóż to Panowie , odechciewa się wam "kolejek''?
TAK ! precz z "kolejkami" !

Spotkania modelarzy powinny się odbywać w oprawie przebijającej rozdanie jakichś tak 'oscaroof" ! Fuj! Taki badziew! A oni się podniecają! Niezła jazda, kiecki za milion dolców a taka jedna nie dostaje trofeum!
Wyobraźmy zatem sobie:

Podjezdża taki mister "Parowozik":
Dodge Challenger nr 1, Challenger nr 2 a on cwany wysiada z Porsche GT ! Trzeci w kolejce! Za nim 4 Hummery obstawy.
Podjeżdża EFC: 4 mitsubishi evo XI a On z Maybacha ! 5 Hummerów i jeden Navigator obstawy.

Podjeżdża Shep: Rolls obstawy i 4 Merole G klasse a On z GL Brabusa! Plus 3 x defendery obstawy!

Tolo oczywiście ze śmigłowca CH-TOLO-71 Sikorsky-BLACKBIRD i wypada w locie łapiąc za spadochronik jakiś! Show must go on! :D Kawaleria powietrzna "beskidy" jako obstawa. 3 x Apache i 2 x Mi 24 Tolo upgrade.

Panowie prosimy do środka! Tak! Pałac Modelarsko-Namiestnikowski (do tej pory Prezydenckim zwany).
Salon Brass na pierwszym piętrze.
Skala II na drugim.
Hrabia DrakuLLa zaprasza do podziemi. :D
Hostessy i kandydatki na asystentki osobiste - kolejka przez Tarchomin do Puławskiej! :D :D
Elegantki pytają gentlemanów stojących wzdłuż rozwiniętego czerwonego dywanu:
kochanie! kupiłeś już SU 46 i brankardy z POSEN MODELS?
Czy Twój wydłużony Teigrek przejeżdża przez rozjazdy Danzig Gleis?

A co? Pomarzyć nie można????

Tolo
 

eSeL

Znany użytkownik
Reakcje
1 0 0
Tolo napisał(a):
Gagsy od eSeLa (choć dowiaduję się bocznymi drogami)
Nie no, następny :D
X-Gas, techniczno-gospodarcza wersja Gags. Wagon z gatunku "sobierobię" - czyli tak se rzeźbię na własny użytek - pamietasz mój pociąg TG?
W sumie jak bym tak jednak robił Gags'a to bym milionerem został. Chyba 20 osób juz chciało złożyć zamówienie. Czy ja gdzieś tego X nie dopisałem?
 
A

Anonymous

Gość
Dariusz napisał(a):
Darek W napisał(a):
ja szukam tego:
Napisz mi na PW ile mozesz za to zaplacic. Moge sie rozejrzec wsrod znajomych i na gieldzie ,ktora mamy za tydzien. Ten model robil Key w 1978 i Overland nie wiem kiedy. Powiem Ci szczerze ze nie wiem ile to kosztuje. Taki model zawsze sie znajdzie nie teraz to pozniej.
Dariusz - oczywiscie żartowałem , ten model jesli jest do kupienia to stoi co najmniej 2000$

ale tak na powaznie - szukam jakies plany parowozu o układzie osi 2-4-2 z tendrem na wózkach 3 lub 4 osiowych. moze masz namiary na takie rysunki/chodzi o rysunki do wykonania modelu w skali 1:22,5 a wiec dosc szczegółowe/
Pozdrawiam
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
Darek W napisał(a):
ten model jesli jest do kupienia to stoi co najmniej 2000$
Darku nie wiem kto da za to $2000 ale podejrzewam ze ten co ma nierowno pod sufitem. Nigdy nie kupilbym parowozu Overland-u bo zaden nigdy nie byl najwyzszej jakosci.
Ajin, ktory produkuje dla Overland-u nie umie dobrze robic parowozow (Ajin to specjalista od diesli, turbinowych, elektrowozow).
Parowoz amerykanski w brasie to tylko taki produkowany przez Samhongsa, Boo-Rim, Sammodeltech, SR-I Tech (niektore) ale nigdy Ajin. Modele parowozow firmowane przez Glacier Park Models, Challenger Imports, Coach Yard i W&R mozna brac w ciemno.

Planow szczegolowych 2-4-2 to ja nie mam. Przejze swoje materialy. Cos tam bede moze mial ale na pewno nic szczegolowego.
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
Darku
Parowozy o ukladzie 2-4-2 produkowano w XIX wieku. Tobie chyba chodzi o 4-8-4. Tych bylo sporo. Rozne towarzystwa mialy loki tego typu. Nazywano je potocznie Northern od pierwszej lokomotywy tego typu zbudowanej dla Northern Pacific (seria A). Za najladniejsze uchodzily pol-oplywowe GS towarzystwa Southern Pacific (jedna do dzis jezdzi).
Najpotezniejsze loki typu Northern posiadala kolej Norfolk and Western, ktore sama zaprojektowala i zbudowala we wlasnych zakladach (oplywowe J). Oryginalne plany wiekszosci tych lokomotyw sa latwe do zdobycia ale wymagaja pewnych nakladow finansowych.
Musialbys sie zdecydowac, ktora Cie interesuje.
Z planami J jest najlatwiej bo znam ludzi z Norfolk and Western Historical Society i oni posiadaja plany w swoim archiwum (i nie sa drodzy). Plany FEF UP maja w Union Pacific Railroad ale Bog wie ile chca za kopie. Plany innych 4-8-4 mozna zdobyc albo w archiwum Baldwina albo poprzez kontakty z ludzmi roznych Historical Society's
 
Ł

Łukasz K

Gość
Na poczatku przepraszam za brak polskich liter, ale klawiatura sama mi sie przelacza na inny jezyk pomimo, ze na pasku wyswietla mi sie PL...... :devil:

Z racji zblizajacych sie Swiat, zamiast zapychac tylek ciastami i innymi nie potrzebnymi "pustymi kaloriami" postanowilem swietowac w inny sposob. Wyciagnalem moja "wizytowke" z Trixowej "trumny", odkrecilem mocowania pomiedzy parowozem, a debowa listewka.
Dzis takze przyszly kolejne wagony: Kadee Box Car PS-1 "Western Pacific" New 1951
oraz zamiennik w zastepstwie za uszkodzony przez celnikow poprzedni wagon. Za obecny nic nie placilem, a wczesniejszy dealer powiedzial bym sobie zostawil jako czesci zamienne.

Tak wiec Big Boy ciagnal "extra" dlugi sklad.....cale 2 wagony Kadee.... (od czegos trzeba zaczac).
Sklad kanadyjski jezdzi z 1 lokomotywa Norfolk Southern bo Canadian Pacific przyjdzie kolo wrzesnia.....jesli producent nie zamknie interesu.
Drugi diesel Norfolk Southerna DASH8-40C tez NS "Horsehead", jezdzi gdzies w okolicy Detroit ze skladem weglarek i jednym wagonem na zboze. ;)

Co ciekawe - dzis w ogole nie bylo pieczatki urzedu celnego. Tylko zielona na tej zielonej karcie " dopuszczono do obrotu" lub cos kolo tego

Pod spodem zalaczam kilka ujec taboru "pod analogiem":
 

Załączniki

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
Łukasz K napisał(a):
Na poczatku przepraszam za brak polskich liter, ale klawiatura sama mi sie przelacza na inny jezyk pomimo, ze na pasku wyswietla mi sie PL......
Usuń wszystkie języki poza polskim-programisty, to nie będzie się miał na co przełączać... :D
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
Moj ostatni nabytek w HO. Model pasazerskiej lokomotywy turbinowej kolei C&O wykonany w mosiadzu przez Ajin Precision of Korea dla Overland Models.
Model jest bardzo dobrze wykonany. Przednie drzwi, klapy pomieszczenia na wegiel oraz klapy na tendrze sie otwieraja. Lokomotywa jest duzo dluzsza od Big Boya a nawet od S-1 (najdluzszego parowozu swiata).
 

Załączniki

Ł

Łukasz K

Gość
Dariusz napisał(a):
. Model pasazerskiej lokomotywy turbinowej kolei C&O
To żeś "przywalił z grubej rury" tym modelem....znowu nie usnę w nocy ;))
Turbinówkę Virginian też masz ??
Ciekawy to patent...loko startował na węgiel i po rozruchu następowało przełączanie na turbiny
 

Podobne wątki