• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

O taborze USA

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Kilka zdjęć wagonów używanych przez Reading and Northern na ich pociągu turystycznym do Jim Thorpe.
20201031_125457.jpg
20201031_125530.jpg

Te ozdoby na wagonie faktycznie pomalowane złotolem, widać to kiedy wagon oświetla słońce.
20201031_125632.jpg
20201031_125957.jpg
20201031_130057.jpg
20201031_130137.jpg
20201031_130202.jpg

Następnie pullman z nieco późniejszego okresu:
20201031_130047.jpg
20201031_125637.jpg
20201031_125847.jpg

Jak widać oba wagony oryginalnie miały dachy ze świetlikami i naturalnym nawiewem. W latach międzywojennych koleje zabudowywały klimatyzację mechaniczną i z tąd właśnie zaokrąglone częściowo dachy. Następnie pełny "vista dome" oryginalnie z Milwaukee Road:
20201031_125723.jpg
20201031_125804.jpg

Jakoś nie mogę się przyzwyczaić do brązowego koloru na tym wagonie. Vista dome kojarzą mi się bardziej z zachodnimi kolejami i ich jasnymi kolorami, lub wielokolorowymi schematami.
20201031_125822.jpg
20201031_125856.jpg

Kilka dni temu będąc w pracy w miejscowości East Greenville, w Pennsylvanii, nadjechał taki klasyk. Jeszcze dodatkowo z pełną szybą nad nosem.
20201106_072603.jpg
20201106_072607.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Dlaczego te wagony mają białe reflektory na końcu? Czy to jakiś rodzaj push-pull'a?
Obecnie wszystkie takie wagony obserwacyjne posiadają takie światła. Nie mogłem nic na szybko znaleść na internecie, ale domyślam się że jest to według obecnego regulaminu Federal Railroad Administration. Napewno jest to podyktowane tym samym powodem co "ditch lights"-bezpieczeństwo podczas cofania składu.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Tu coś dla fanów amerykańskich parowozów. Nawet nie wiedziałem że odpalą, ale na pierwszy dzień w nowym roku Western Maryland Scenic przygotował taką niespodziankę:
W przeciwieństwie do parowozu Big Boy, numer 1309 jest prawdziwym malletem. Teraz wiem gdzie chcę jechać na weekend:D. Tak jak u mnie na ten weekend było tam mokro i zimno, akurat aby wydobyć całą magie pracującej maszyny parowej.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Może i magię, ale przez tę parę to w 80% filmu parowóz jest niewidoczny.
Autor filmu powiedział że po krótkiej jeździe wjechali z powrotem do lokomotywowni na poprawki. Była to dopiero druga jazda. W przeddzień jeździli tylko w tą i z powrotem po terenie warsztatów. Miejmy nadzieje że już niedługo zobaczymy jak pracuje w swoim żywiole, czyli na górskim szlaku.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Dzisiaj praca, ale nie mogłem tego okazu przepuścić i zatrzymałem się aby obfocić. Jedyny pozostający pracujący C39-8 i jeden z moich absolutnie ulubionych amerykańskich diesli. Ta kwadratowa kabina i garb zaraz za nią ma swój niepowtarzalny urok. Barwy oczywiście Conrail z numerem dodanym przez Norfolk Southern, lub zmienionym zaraz przed rozpołowaniem "Big Blue". Miejscowość Hatboro na północ z Philadelphii gdzie kończy się sieć elektryczna SEPTA. Druga lokomotywa to SD40-2 chyba były Canadian National z "safety cab". Na dodatek jakiś Geep w barwach nawiązujących do Wheeling and Lake Erie.
20210118_112947.jpg
20210118_113013.jpg
20210118_113042.jpg
20210118_113104.jpg
20210118_113125.jpg
20210118_113304.jpg
20210118_113331.jpg
20210118_113419.jpg
20210118_113454.jpg
20210118_113521.jpg

Spalinowozy General Electric zawsze bardziej mi się podobały od tych EMD, ale o gustach się...tu dyskutuje:cool:
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
Ringling Bros. and Barnum & Bailey Circus

Cyrk już nie istnieje, skończyli karierę po kilkudziesięciu latach, ostatni przejazd składu był żegnany prawie jak konwój z trumną George W.Busha (seniora)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Dla tych co to się lubują we współczesnych malowankach. Miejsce-Myerstown, Pennsylvania, a zdjęcia robione w odstępie kilku dni;
20210205_142521.jpg
20210205_142649.jpg

Na tym pomalowane nawet sprężyny w wózku, co widziałem pierwszy raz:
20210205_142707.jpg

Nie wiedziałem że w wesołym miasteczku Walta Disney'a też są gangi:ROFL::
20210209_132656.jpg
20210209_132721.jpg
20210209_132709.jpg
20210209_132742.jpg
 

Misiek

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
5.063 140 0
Z przypadkowych obserwacji zdjęć podobnych, tam jest chyba jakiś trend, albo niepisana zasada, że jak się zostawia nie zamalowane oznaczenia, to malowidła, lub bohomazy faktycznie dłużej zostają na taborze.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
Tak jak zapowiedziałem w wątku o podróżach zaczynam "Pennsylvania Railroad I1 walkaround", czyli wycieczka zdjęciowa mojego ulubionego parowozu amerykańskiego I1. Hipopotamy ("Hippo") bo taki przydomek dostały od kolejarzy, wyprodukowane były w ilości 598 sztuk od roku 1914. Były to jedne z najcięższych lokomotyw o układzie osi 1-5-0, czyli dekapod. Krótki opis lokomotyw Zamieścił w swoim wątku Kolega @Beobachter , za tem nie będę tu wszystkiego powtarzał. Jedyny zachowany egzemplarz stoi dzisiaj w miejscowości Hamburg, New York i ode mnie jest to solidna 6+ godzinna jazda-wyjazd na weekend.
20210124_095159.jpg
20210124_092740.jpg
20210124_092757.jpg

Tu akurat standardowy tender, wiele maszyn dostało w późniejszym okresie tender zwany "coast to coast" (brzeg do brzegu). Pod tendrem zamocowana łyżka do nabierania wody podczas jazdy.
20210124_092816.jpg
20210124_092823.jpg
20210124_092837.jpg
20210124_092851.jpg
20210124_092906.jpg

Zaczynamy od prawej strony, układ jezdny, główna oś napędna i czterocylindrowa sprężarka.
20210124_092922.jpg
20210124_092942.jpg
20210124_092952.jpg

Palenisko oraz jego mocowanie na ramie.
20210124_093000.jpg
20210124_093009.jpg
20210124_093017.jpg

Mocowanie sprężarki:
20210124_093030.jpg
20210124_093039.jpg
 

Podobne wątki