• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 O taborze USA

Od kilku dni na New Holland brach w Pennsylvanii zamiast pary GP38-2, wysyłany jest pojedyńczy SD40E. Sfotografowany zaraz koło mojej pracy diesel to przebudowany z nieudanych SD50. New Holland branch to niegdysiejsza Pennsylvania Railroad. Linia odłancza się od "Main Line" w Lancaster i idzie do New Holland. Kiedyś przechodziła przez New Holland i dołanczała się z powrotem do "Main Line" w Downington. Zmiana lokomotyw akurat fajna dla mnie, ponieważ wszech obecne GP38-2 pracowały tu już grubo ponad 10 lat. Miejsce fotografii-Leola:
20191028_171142.jpg
 
Ciekawi mnie co było nieudane w SD50. No chyba że zrobiono ekonomiczny downgrading.
SD50 wyszły w 1983r, ich nowo zaprojektowane silniki miały wysokie wibracje a elektronika także płatała figle. Przebudowa polegała właśnie na wymianie silników i nowo zaprojektowanej elektronice. Na szczęście następne SD60 były już poprawione i wiele z nich jeździ jeszcze do dzisiaj. Norfolk Southern ma szeroko objęty program modernizacji i przebudowy lokomotyw. Najlepsze miejsce na spotkanie SD40E jest na zakręcie Horseshoe, gdzie używane są jako popychacze, za tem miłą niespodzianką jest spotkanie takiej tu "u mnie".
 

Podobne wątki