• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 O taborze USA

Misiek

Znany użytkownik
Poza tym nie jest to państwowe czyli niczyje, tylko ściśle określonej firmy prywatnej zajmującej się transportem (w tym przypadku linia turystyczna).
tak jakbyś zwinął asfalt z parkingu DHL ;)

A lokomotywka na filmiku to oryginał z 1950roku ;-)
 

teigrekty2

Znany użytkownik
W sobotę 23 marca, 2019, znalazłem się w Hagerstown, Maryland. Celem było zwiedzenie tamtejszego skansenu, oraz znalezienie planów jednego parowozu. Skansen znajduje się w jednym z budynków dawniej należących do kolei Western Maryland. Zaledwie kilkanaście kroków od budynku skansenu są tory postojowe lokomotyw CSX, oraz trójkąt na którym odbywały się właśnie manewry. W składzie był taki oto okaz, nie wiem czy były New York Central, ale na pewno Penn Central:
20190325_103621.jpg
20190325_103759.jpg
 
Od kilku tygodni gości w Strasburgu (Pennsylvania) niecodzienny gość, zbudowany w 1950r. J1 Norfolk and Western. Ostatni weekend miałem nareszcie okazje zobaczyć parowóz pod parą. Za zgodą maszynistów razem z synem mogliśmy też wdrapać się do kabiny i delektować się zapachami i ciepłem z paleniska. Próbowałem nakręcić filmik w swoim ulubionym ujęciu, wyszło tak:
Siedząc w kabinie panowie powiadomili że za pół godziny będą odjeżdżać z przystanku (Groffs) w stronę Strasburga, wyjechali trochę wcześniej i nie mogłem dobrze podeprzeć telefonu.
20191006_134327.jpg
20191006_135019.jpg
20191006_161405.jpg
 
Podłączyli wag. towarowe do 611? Zazwyczaj ciąga wycieczki.
Do dobrze rokuje mojemu modelowi 611 ;-)

Masz może jakieś fajne zdjęcia z "amiszowego " regionu Pensylwanii?
https://www.railpictures.net/photo/712039/
Filmik był robiony niecałe pół kilometra od tego co Pokazałeś;), moja lokacja to Cherry Hill road. Zdjęcie tego autora już kiedy parowóz wjeżdżał na górkę i wchodził w mały łuk na przejeździe Esbenshade road. Mogę dać całe "studium" parowozu z wczoraj kiedy "po drodze" z pracy zatrzymałem się w Strasburgu. Strasburg jest na końcu tej linii około 2-3 kilometrówz od przejazdu Cherry Hill road. Towarowe wagony nie tylko dziwnie wyglądają, ale są jeszcze o kilka dekad starsze niż 611, coś jak by ciąganie węglarek przez Pt47 w Wolsztynie:). Jeszcze jedno z Cherry Hill road:
20191006_161751.jpg

Numer 90 wjeżdżający w ten sam łuk na przejeździe gdzie stały amiszowe dzieci, tylko od strony Strasburga:
20191006_140548_001.jpg
 
Dobra. J1 stojący jeszcze w Groffs koło Cherry Hill road:
20191006_161338.jpg

Kilka tygodni temu jeździli jeszcze "wyścigowo" wyglądającym Mogulem. Parowóz złapałem w Strasburgu kiedy zmieniał czoło. Po lewej stoi typowy sygnał używany przez Pennsylvania RR, a za nim piękna wieża pełniąca niegdyś służbę na jedynym zelektryfikowanym skrzyżowaniu 90° na PRR. Ta wieża stała w Lemoyne zaraz koło Harrisburga i w częściach została przywieziona tu, po tem odbudowana i pomalowana zgodnie z wzorem obowiązującym na Pennsylvania RR.
20190913_135048.jpg

20190913_135058.jpg

Dekapod czekający na odjazd i widoczny ogień w palenisku, mam słabość do pięciu osi wiązanych.
20191006_135847.jpg

J1 wczoraj:
20191008_171031.jpg
20191008_171159.jpg

Ciąg dalszy nastąpi.
 

Załączniki

Kilka dalszych J1, niestety niebo było tak niby zamglone że słońce powodowało dziwny blask. A że parowóz jest czysty i bardzo błyszczący, forografowanie tendra było kłopotliwe.
20191008_171306.jpg
20191008_171333.jpg
20191008_171339.jpg
20191008_171456.jpg
20191008_171558.jpg
20191008_171620.jpg
20191008_171646.jpg
20191008_171703.jpg
20191008_171721.jpg
20191008_171738.jpg
20191008_171832.jpg
20191008_171918.jpg

Pytałem się maszynistów czy wyciągną 90 mph, powiedzieli że o wiele szybciej. Parowóz posiada łorzyska toczne w całym rozrządzie pary, jak i wiązary z lekkiego stopu. Z tego co wyczytałem dawno temu maszyna jest tak gładka że dwóch dorosłych mężczyzn może pociągnąć go na torze.
20191008_171936.jpg
20191006_134937.jpg
 
Te niektore torowiska (wbite gwozdzie) to pamietaja chyba lata Wojny secesyjnej ;)

Widac tez roznice w podejsciu do projektowania (wzornictwa). Niby ta sama maszyna parowa a jakze inna linia calosci ;) W stosunku do parowozow projektowanych w Europie.
 

Podobne wątki