• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 O taborze USA

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
2-osiowe platformy z oznaczeniami USTC, ciekawe
USTC czyli United States Transportation Corps oznacza, że tabor należy do amerykańskich sił zbrojnych, ale niekoniecznie musi być amerykańskiej budowy. A ten pochodzenia amerykańskiego był budowany z uwzględnieniem norm europejskich, dotyczących m.in. sprzęgów i zderzaków, ale też skrajni, a wagony wcale niekoniecznie musiały być na wózkach. Nie widzę w tym niczego dziwnego.
 
Węglarka na pierwszym zdjęciu to może być USATC jak na zdjęciach z prezentacji. 2 osiowe wagony produkowano w USA na potrzeby wojny w Europie i żeby było ciekawiej tabor ten dostosowano nie tylko do skrajni europejskiej ale także brytyjskiej. W Polsce trochę tych wagonów zostało aczkolwiek węglarki chyba wcześniej zakończyły swój żywot natomiast dłuzej przetrwały wagony kryte, a w latach 80-tych spotkałem tez amerykańskiej produkcji brankard a może bardziej prawidłowo to caboose na kolejach przemysłowych. Wagony 4 osiowe USATC jakie znam to platformy i cysterny.
Platforma z budką i parowóz to chyba sprzęt miejscowy. Natomiast wagon kryty WD (War Department) to typowa konstrukcja i własność brytyjska. Wiele tych wagonów posiadała Southern Railway.
Model z oryginalnym deskowaniem z desek o róznej szerokości i zachowany oryginał już z deskami o jednakowej szerokości
james.jpg
44611_rest_20oct04_0005h.jpg


Mała lokomotywa spalinowa to raczej produkt amerykański
 
-ta mała lokomotywka to USTAC 25 tonowy General Electric , a taki wyspiarski wagonik z okresu II WŚ kryty można podziwiać i u ... nas czyli w Nałęczowie - było zresztą już o tym unikacie tu na tym forum
 
To są wagony technologiczne polskiej produkcji. Tego typu tabor był budowany dla przemysłu najczęściej jako platformy i do nich czasami dobudowywano burty. Jest co najmniej kilka odmian takich wagonów. Najstarsze budowano na bazie podwozia od weglarek 17W. Budowano też wagony przemysłowe typu Tygrys i także własnej produkcji z wykorzystaniem części skasowanych wagonów.
 
Kilka dni temu wybrałem się znowu do jednego z najciekawszych miejsc na wschodzie-Magnolia cut-off. Objekty inżynieryjne znajduja sie na bylej linii głównej Baltimore & Ohio, należącej obecnie do CSX. Najpierw zajechałem do miejscowości Paw Paw (paw=łapa:) ). Tam już stary nasyp kolejowy jest oddzielony od nowego, a zaraz kolo drogi stoi jeszcze mala stacyjka przed starym nasypem. 20170924_114923.jpg
Starym nasypem mozna jechać w stronę wschodnią i po pewnym czasie dojeżdża się do ogromnej ściany oporowej, na ktorej sa tory obecnie uzywane. 20170924_120749.jpg
20170924_120800.jpg
Jadąc dalej za niecałe pól mili, dociera sie do mostów nad Potomac river i drugiego tunelu. Tory przechodza nad rzeką w poprzeg, aby zaraz za mostem wpaść w góre, widoki sa wspaniałe.
20170924_122632.jpg
20170924_122821.jpg
20170924_123039.jpg
Widoczny na zdjęciu Graham tunnel powstal w 1914r.
[DOUBLEPOST=1509369053,1509368129][/DOUBLEPOST]Po przejściu przez most i tunel, skręciłem w lewo i wszedłem na góre.
20170924_133153.jpg
Pode mną przejechało kilka pociągów oboma torami w tą sama stronę. Na samej górze, gdzie jest wycięty las, jeszcze nie dawno stały słupy telefoniczne. Teraz leża w kawałkach i mozna znaleść ładne szklane izolatory do kolekcji.
20170924_135815.jpg
Zeszłem z góry stromą stroną w strone torów. Tutaj trzeba uważać, jeden bezmyślny krok i sie na dupie zjeżdża, widoki za to sa takie jak na wschodniej stronie. 20170924_134727.jpg
20170924_134741.jpg
Na koniec swojego trudu zostałem wynagrodzony takim widokiem;)
20170924_142643.jpg
 
Nie zapomniałem;) Nazbierało się troche tego, tylko chcę jakoś to przedstawić aby miało ręce i nogi. Mało czasu na wszystko. Widze że znalazło się w temacie kilka zdjęć "krytersów". Ten oto "zabytek" stoi sobie pod chmurką przy drodze nr 309, na południe od Hazleton, w Pennsylvanii. Na około hałdy odpadów z kopalni węgla. 20170919_085054.jpg 20170919_085114.jpg 20170919_085125.jpg 20170919_085138.jpg 20170919_085148.jpg 20170919_085210.jpg 20170919_085234.jpg 20170919_085252.jpg
20170919_085344.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
Dzisiaj kilka wagonów jakie nazbierały mi się przez ostatnie kilka tygodni. 20170924_162447.jpg
20170924_162518.jpg
20170924_162541.jpg 20170924_162559.jpg 20170924_162710.jpg 20170924_162637.jpg
Caboose stojąca koło miejscowości Hancock, Maryland, w dniu mojej eskapady na Magnolia Cutoff. Jak widać po błyszczących powierzchniach tocznych kół-nadal używana...w pociągach lokalnych. Jest ich jeszcze trochę na tych bardziej obskurnych stacyjkach, niektóre stoją od lat w jednym miejscu, inne pełnią nadal służbę.
20171101_123846.jpg 20171101_123903.jpg
20171101_123914.jpg
20171101_123939.jpg
1 listopada i hopper Reading and Northern. Pełny napis bardzo ładnie nawiązuje do przeszłości, kiedy to indywidualne kompanie kolejowe dumnie pokazywały swoje nazwy na wagonach. R&N ma sporo tych wagonów, chyba Kolega @Misiek nam tu pomoże, ale wygląda mi na były Conrail H2, rok produkcji 1977. Miejsce-Port węglowy w Baltimore.
 

Misiek

Znany użytkownik
Zupełnie nie wyznaję się na typach i nazwach wagonów, dla mnie to jest "hopper" ;-)

ale logo nawiązuje ładnie do loga "starego" Reading. I czcionka taka staroświecka. Wygląda jak pseudohistoryczna przemalowanka (pozytywnie).

Wagon jest "AAR typ" H350 i pochodzi z zasobów DRGW (exx-DRGW 19431) - w 2010 miał jeszcze widoczne logo DRGW + oznaczenia Reading&Northern.

Jest jeszcze przynajmniej jeden (losowo wybtany z listy wagonów) o numerze 7556
 

teigrekty2

Znany użytkownik
Dzisiaj 28 listopada w porcie węglowym w Baltimore, natrafiłem na taki dość ciekawy egzemplarz DASH9. Specjalnie dla tych którzy bawią się w patynowanie swoich lokomotyw. Po fotografowaniu zwrócono mi uwagę 20171128_100338.jpg
20171128_100408.jpg
że nie mogę fotografować na terenie "federalnym", za tem Bieżcie z tego wszyscy:podstepny:
Wygląda że spalinowóz dopiero co opuścił naprawę, są nawet zamontowane i niepomalowane tłumiki. 20171128_100434.jpg 20171128_100504.jpg
20171128_100523.jpg
20171128_100523.jpg
 

Szwed1978

Znany użytkownik
Na filmie widać jak wąskotorowe lokomotywy przestawiają tabor normalnotorowy.
Oraz ciekawostka jest także stanowisko operatora koparki od min.11:15 sec(czy jak to tam się nazywa)
 

Podobne wątki