• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

1:1 O taborze USA

Ł

Łukasz K

Gość
#2
Dariusz napisał(a):
dorzuce i ja swoich troche ale nie wszystko
........szukam swojej szczęki po podłodze i znaleźć nie mogę.... ;)
po prostu REWELACJA Twoje modele !
Kilka pytań:

Czyją produkcją jest ta T-1 ze zdjęcia: "DSC00017 (Medium) (2).JPG"
oraz:

Kto produkował tą "stonogę" ze zdjęcia: "DSC00029 (Medium).JPG"

Ciekawą masz część kolekcji, którą zaprezentowałeś. Ja mam dużą słabość do amerykańskich "byków". Krótkie jak AC6000CW mnie tak nie interesują, jak "stonogi" od PRR, czy parowozy na podwójnej ostoi. Znajdę chwilkę to swoją kolekcję zaprezentuję - na razie bardzo skromna bo raptem 2 loki mam.
 
Ł

Łukasz K

Gość
#4
Misiek napisał(a):
niektóre z nich to na polskich makietach ledwo się w peronach zmieszczą
Ta DR-12-8-1500/2 w skrócie "Centipede" z PRR na pewno będzie miała taki problem gdyby ją puścić w zestawie A+A. Do tego układ osi 2-Do+Do-2 sprawia, że może mieć problem na niektórych łukach ;)
One są sexy :oops:
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#5
Tam jest S-1 Pennsy (najdluzszy parowoz swiata). Zrobiono go na wystawe w NY (tam gdzie byly modele naszych Pm-36-1 i Pt-31). Byl eksploatowany 10 lat (zdjeto dolna otuline) i jezdzil tylko od Chicago do Crestline w Ohio. T-1 powstal na jego bazie i byl udana maszyna w przeciwienstwie do S-1 (za dlugi). Moj model wykonala firma Samhongsa dla Challenger Imports a Centipede to Overland (Ajin). Elektrowoz na 3 zdjeciu u gory to Bachmann przed przerobka (wymienilem pantografy a teraz chce jeszcze dac mu nowe wozki i bedzie super lepszy niz brass bo obudowa z fototrawionymi elementami sie niezle prezentuje).
Lukasz ...AC6000CW to potezbna lokomotywa. Silniejsza od kazdej tu zamieszczonej poza turbinowka Big Blow.
 
Ł

Łukasz K

Gość
#6
Wiem, wiem jaką moc ma AC6000CW. Weź i sobie przystaw do modelu "stonogi" model AC6000CW i porównaj ich długość, a także ilość osi. O to mi chodziło.
Co do S-1 to rzeczywiście - zwróciłem uwagę tylko na osie wiązane, nie zwróciłem uwagi na numerację, oraz na przód dymnicy. Przepraszam to mój błąd.
Co do T-1 spółki PRR to miały małą przyczepność (wpadały w poślizgi), problemy z powierzchnią rusztu i wydajnością kotła. Info na podstawie "Encyklopedia lokomotyw" str. 200 i 201. Pod spodem prezentuję trochę mojego taboru. Z racji ogromnych braków w parku lokomotywowym, takowe uzupełniłem posiadanymi wagonami. Wagonów też nie zaprezentowałem wszystkich, tylko posiadane schematy malowań, pozostałe się różnią numerami inwentarzowymi. W drodze są kolejne InterMountainy. W rezerwacji czekają na odbiór w styczniu następne InterMountainy i do składu dla Big Boy-a 2 boxy ft.40 od Kadee. Zdjęcia zaprezentuję jak tylko dotrą. W styczniu także przybędzie do mnie model SD9043MAC spółki Union Pacific wyprodukowany przez Kato - zdjęcia zamieszczę. Co do kanadyjskiego składu z wagonami na zboże: miałem problem z wyborem lokomotyw: w końcu zdecydowałem się zakupić dwie ES44AC spółki Canadian Pacific od Tower55. Wcześniej myślałem nad dwiema SD40-2 ale trąbki mają na przodzie dachu, zamiast mieć je w połowie przedziału maszynowego. Chodzi o pojazdy w spółczesnym malowaniu Canadian National będące w sprzedaży przez BLI.
Kolejnymi miały być AC4400CW spółki Canadian Pacific produkowane przez Kato - niestety te nawet DCC nie mają, więc też odpadły. W końcu sam Tower pozostał na "placu boju" i z ich taboru skorzystam. Na razie są jako "future" u producenta.
PRZEPRASZAM za kiepską jakość zdjęć ale były robione przed chwilką. Celowo na pudełkach by było widać producenta i serię produkcyjną
 

Załączniki

OP
OP
D

Dariusz

Gość
#7
Jeszcze moj ulubiony parowoz Blue Goose Santa Fe. Model wykonany przez Samhongsa dla Hallmark Models (seria Crown). To najlepszy model Hallmark i jeden z ostatnich.
W latach 70-tych Tenshodo wyprodukowalo sporo tych modeli ale tylko Hallmark zrobil je prawidlowo.
Z tylu Big Boy Trixa (sprzedany rok temu). T-1 nie byl taki zly jak to pisza w encyclopedii. S-1 bardziej sie slizgal. Problemem T-1 bylo to ze pojawil sie za pozno i szybko skonczyl w hucie. szkoda ze zadnego nie zachowano.
 

Załączniki

Ł

Łukasz K

Gość
#8
Dariusz napisał(a):
Problemem T-1 bylo to ze pojawil sie za pozno i szybko skonczyl w hucie
Big Boy-e w latach 1941 i 1944 produkowano, a trochę dłużej były w ruchu. Jednak te poślizgi trochę mu skróciły żywot.

Dariusz napisał(a):
szkoda ze zadnego nie zachowano.
Oj szkoda bo ciekawą byłby maszyną. Przód miał stylizowany w stylu "dziób" rekina. Później ten styl chyba dopiero Baldwin u "Shark Nose" wykorzystał. K-4 z PRR się udało. Te dopiero "zawojowały" na szlakach przez dziesięciolecia, co jak na amerykańskie warunki jest sukcesem. Kilka zachowano.
 
M

Melchior

Gość
#9
He też czekam na Amerykana :grin: EMD GP-40 Bachmanna w malowaniu Santa Fe,lok. z dekoderkiem cyfr. :D Nie mogę się doczekać aż będzie śmigac z wagonem Spectrum
 
Ł

Łukasz K

Gość
#11
to bachman pakuje dekodery to swoich niby-modeli?
Pakuje i potem takie jeździdło z podstawowej serii produkcyjnej (nie spectrum) można dostać prawie za free (w porównaniu z np. "złotym" Atlasem, czy Towerem55 w wersji explorer). Inną sprawą jest jakość takowego dekodera i jego montaż. Dowodem może być np. ostatnia sytuacja opisana na tym forum.
Seria Spectrum Bachmanna po drobnych konwersacjach może być dobrym modelem.
Pooglądajcie sobie elektrowozy HHP-8 u jednego z kolegów na Mazurach. Dobrze jest zrobiona. Mowa tylko o tej serii spectrum, bo pozostałym wersjom tego producenta daleko do słowa "model". Oczywiście czasem względy finansowe nie pozwalają mieć co tego co się lubi, więc się lubi to co się posiada. Chociaż osobiście ja bym bachmanna z podstawowej serii nie brał.
 

Misiek

Znany użytkownik
#12
szelmek napisał(a):
Misiek: widziałeś bachmanna z serii spectrum?
no właśnie ten z linka, z ebay jest chyba spectrum i ładnie wygląda

sam się waham nad jakimś eNkowym Spectrumem, zwłaszcza, że kopciuchy amerykańskie robią ;-)

bo tego z obrazka modelem nazwać nie można
 

Załączniki

Ł

Łukasz K

Gość
#13
Misiek napisał(a):
bo tego z obrazka modelem nazwać nie można
To jest właśnie jeździdło z serii podstawowej - ta NIE Spectrum.

Tutaj masz porównanie z jednej z najwyższych półek wśród plastikowców, wzbogacone są te modele o elementy z brassu, takie jak: "airhorn,coupler cut levers,hand grabs,handrails,plows

Pod spodem kilka ujec Towera 55 dla mego skladu. U Towera jedynie dzwieki sa zle. Za to jakosc wzkonania samego modelu jest dobra.
 

Załączniki

Misiek

Znany użytkownik
#14
Łukasz K napisał(a):
Pod spodem kilka ujec Towera 55 dla mego skladu.
nie moja epoka ;-)
ale szczególiki faktycznie niezłe

wklejam kilka zdjęć, które ktoś kiedyś wrzucił na ebay
niestey, nie moja epoka ;-) bo inaczej na SOO bym się skusił

ale SD60M UP już jest w N-aszej baNdzie ;-)

(to oczywiście eNka)
 

Załączniki

Ł

Łukasz K

Gość
#15
Misiek napisał(a):
nie moja epoka ;-)
Miśku, moja też nie jest to epoka. Skład, który mam to wagony w 90% z datą NEW od 1971 do 1980 ( cylindryczne hoppery od InterMountaina). Wyjątek stanowią dwa GATX-y, które mają datę new 1991. Tak to bym wziął od Kato SD40 w malowaniu CP "Multi Mark", czyli w takim w jakim jeździły w latach osiemdziesiątych, przed modernizacją. Teraz jest inny styl malowania na CP, a i same SD40-2 są po modernizacji. Więc ES44AC dwie wezmę.
Co do tej SD60 napisz mi na PW w jakich cenach mają je w H0. Mogą być bez dźwięku: spółka to oczywiście SOO, lub Norfolk Southern. Modele bez "Safety Cab". Czekam
;)

spex napisał(a):
Jacy producenci wykonuje modele taboru USA i w jakich seriach
spex napisał(a):
które serie polecacie np przez zastosowanie
Ja polecam ze względu na dobrą jakość wykonania:

Lokomotywy:
Precision Craft Models
Ampolex (BRASS)
Broadway Limited
LL Proto 2000
Kato
InterMountain ( model AC-12)
Atlas seria Master (silver [bez dźwięków] i gold)
OMI (BRASS)
Tower55
Athearn seria Genesis
Bachmann Spectrum (na samym końcu)

Ze względu na dźwięk w dcc (Quantum Sound - QSI)
Broadway Limited
Atlas Master Gold
LL Proto2000

Z dźwiękami Digitrax:
Tower55

Jeśli chodzi o wagony to:
LL Proto2000
Tangent
Athearn seria Genesis
Atlas seria Master
InterMountain
Branchline
Kadee

Tyle co pamiętam, na obecną chwilę.
Dla zainteresowanych zapodaję linki do stron producentów:
Tower55: http://www.t55products.com/showroom.php ... name_id=23

Broadway Limited/Precision Craft Models: http://precisioncraftmodels.com/store/index.cfm

Kadee: http://www.kadee.com/

Walthers (LL Proto 2000): http://www.walthers.com/

Atlas: http://www.atlasrr.com/

Kato: http://www.katousa.com/

Athearn: http://www.athearn.com/

Ampolex: http://www.brassmodels.net/

InterMountain: http://www.intermountain-railway.com/
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#16
Broadway Limited i Precision Craft Models to jedna i ta sama firma. Tak samo Tower 55 i Overland Models. Brian Marsh zarejestrowal Tower 55 zeby plastiki nie sprzedawac pod nazwa Overland tylko inna. Ten dzwiek w Tower jest slaby bo Brian poszedl na latwizne i zawarl umowe z Digitrax. Oni mu zrobili jakis tani dzwiek. Chodzilo o cene....
Najlepsze parowozy w brassie robi Glacier Park Models. Kazdy ich model jest bardzo dobry (wlasciciel Jimmy Booth jr to fanatyk kolei):
http://www.glacierparkmodels.com/
mam ich jeden model P&LE i jest to cacko.
Jest jeszcze Division Point (http://www.divisionpoint.com/ robia wszystko), Coach Yard (najlepsze wagony pasazerskie w brassie), Precision Scale Co. i teoretycznie Key Imports (agonia tej firmy-cos tam oglaszaja na stronie ale jak znam zycie to nic nie bedzie zrobione). Brassy wymieraja i niedlugo ich moze zabraknac. Zdanie wielu ludzi z branzy.
......zapomnialem tanie brassy robi Sunset Limited http://www.3rdrail.com/ho_scale.htm). Osobiscie nie polecam.
Moja skromna firma Ampolex dokonczy tylko projekt Ingalls, ktory zaczelismy robic jeszcze pod nazwa Global Outlet Corp i wiecej modeli robic nie zamierzam.
Plastikow jest coraz wiecej i sa coraz lepsze. Cene niestety tez sa coraz wyzsze.
W Canadzie jest firma Rapido, ktora robi wagony ale na razie ich produkty raza jakoscia wykonania choc detal jest fantastyczny. Co dziwne to niezle sie sprzedaja.
Walthers tez niektore rzeczy ma fajne. Jest pare malych firm robiacych "resin kits". Nie wiem jak ten material sie po polsku nazywa: Zywica czy inaczej??????
W kazdym razie te modele sa dla prawdziwych modelarzy co to potrafia cos zbudowac.
Ja znam 3 dobre firmy:
Westerfield (firma na sprzedaz), Funaro and Camerlengo, Rail Yard Models. Ich produkty sa naprawde fajne.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
#18
Dariusz napisał(a):
Moja skromna firma Ampolex dokonczy tylko projekt Ingalls, ktory zaczelismy robic jeszcze pod nazwa Global Outlet Corp i wiecej modeli robic nie zamierzam.
Witamy kolejnego producenta w naszych progach... :grin:

Dariusz napisał(a):
Ten dzwiek w Tower jest slaby bo Brian poszedl na latwizne i zawarl umowe z Digitrax
No właśnie... Jak to jest że dźwięki Digitraxa podobno jakieś słabe są...? Przespali wejście w świat dźwięków?
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#19
gbbsoft napisał(a):
Przespali wejście w świat dźwięków?
Tak wlasnie mysle. Chyba 3 lata temu wyslalem im nasz probny model EL-2B (jeden czlon) aby wypowiedzieli sie w sprawie dekodera do tego modelu. Mnie chodzilo o zwykly dekoder bez dzwieku. Producent mial tylko zainstalowac gniazdo aby klient jezeli chce sam sobie to zamontowal. Digitrax odpisal mi ze do tej lokomotywy nie da sie zastosowac zadnego dekodera bo ma 2 silniki i to cyfrowo nie bedzie chodzic........Pisalem do nich pare razy aby to uzasadnili ale oni mnie olewali. Od tego czasu ja firme Digitrax tez olewam. Jakies pol roku po tym wydarzeniu otrzymalismy juz model seryjny i kolega zaproponowal mi ze zamontuje w nim 2 dzwiekowe dekodery niemieckie ESU. Swietnie to pracowalo (zdecydowanie lepiej niz analog - na analogu model za szybko ruszal) i zrobilismy z tym nawet film, ktory jest na you tube:
http://www.youtube.com/watch?v=WEjT5y-NW3A
Pare osob zamowilo modele z tymi dekoderami (glownie europejscy klienci). Przeszkoda jest cena no i troche z tym roboty (glosniki, nowe zarowki do wymiany)....
 
OP
OP
D

Dariusz

Gość
#20
Jeszcze jeden model moj ostatni nabytek (5 miesiecy temu). Big Boy robiony w brassie przez Precision Craft Models. Model jest bardzo dobry. Aby go kupic (wysoka cena) musialem sprzedac cos z kolekcji. Wybor padl na jedyny moj model w skali O (Great Northern elektrowoz W-1 Overlandu - zdjecie ponizej). Troche szkoda ale nie bylo wyboru.
 

Załączniki

Podobne wątki